تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804605920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر ترويج فرهنگ ازدواج آسان جوانان در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تاكيد ائمه جمعه بر ترويج فرهنگ ازدواج آسان جوانان در جامعه
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي و سياسي جمعه مانند هفته هاي قبل با حضور انبوه مومنين نمازگزار در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آغاز با تسليت شهادت امام جواد(ع ) به عموم شيعيان جهان در مورد ابعاد مختلف زندگاني آن حضرت سخن گفتند.
خطباي جمعه در ادامه به مناسبت نزديك شدن سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) با حضرت فاطمه زهرا(س ) محور مهم خطبه هاي خود را به ازدواج جوانان اختصاص دادند و با استناد به آيات و روايات در مورد فضيلت ازدواج بياناتي را ايراد كردند. ائمه جمعه با اظهار نگراني از بالا رفتن سن ازدواج در كشور كه پيامدهاي ناگواري را به همراه خواهد آورد اظهار داشتند : ناكافي بودن برنامه ريزيهاي اقتصادي و فرهنگي در مورد ازدواج جوانان و سختگيريهاي خانواده ها كه بعضا با مهريه هاي سنگين و توقعات غيرمعقول مانع انجام اين تكليف ديني مي شوند باعث شده كه سن ازدواج جوانان بالا برود كه اين موضوع در آينده باعث رواج ناهنجاريهاي اجتماعي خواهد شد.
خطباي جمعه با تاكيد بر ترويج فرهنگ ازدواج آسان جوانان در جامعه از مسئولين و خانواده ها خواستند براي آسانتر شدن ازدواج در جامعه گامهاي اساسي بردارند.
خلاصه اي از اخبار نماز جمعه برخي از شهرها و بخش هاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد :
قم ـ امام جمعه موقت قم با تاكيد بر اينكه تخريب و تهمت با تفكر اسلامي سازگار نيست گفت : تخريب وتهمت زدن به يكديگر بويژه آلوده كردن فضاي كشور در آستانه انتخابات بهترين خدمت به دشمنان انقلاب و اسلام مي باشد.
آيت الله اميني در خطبه هاي نمازجمعه قم خاطرنشان كرد : هميشه در زمان انتخابات شاهد بداخلاقي هاي سياسي بوديم ولي متاسفانه در اين دوره به صورت زود هنگام اين حركات غيراخلاقي آغاز شده است . وي ادامه داد : افراد وجناح هاي مختلف براي مطرح كردن خود به تخريب ديگران روي مي آورند وهمديگر را طوري متهم مي كنند كه گويي در دوران پس از پيروزي انقلاب هيچ اقدام مثبتي انجام نشده است و مرتب به همديگردروغ وتهمت مي زنند. آيت الله اميني اظهار داشت : يك مسلمان نبايد اينگونه تهمت و دروغ بگويد آيا اين تهمت ودروغ براي رييس شدن وزير شدن يا پيروزي فلان جناح در انتخابات نيست امام جمعه موقت قم فضاي تخريب وتهمت را باعث دلسردي ونااميدي مردم دانست وگفت : وقتي در كشور همه يكديگر را متهم به بدبودن كنند مردم نتيجه مي گيرند همه مسوولان بد هستند. آيت الله اميني خاطرنشان كرد : هركدام از افراد مي خواهند وارد صحنه انتخابات رياست جمهوري شوند برنامه هاي خود را به صورت معقول واصولي و بدون ارايه آمار غلط بيان كند مردم نيز استقبال خواهند كرد. وي تصريح كرد : فردي كه مي خواهد كانديداي رياست جمهوري شود چه كار به ديگركانديداها دارد كه آنهارا تخريب نمايد. وي خطاب به گروه هاي سياسي گفت : مردم از اين وضعيت راضي نيستند نظام جمهوري اسلامي وانتخابات ما بايد براي همه جهان الگوباشد. آيت الله اميني گفت : انتخابات در كشور اسلامي با دروغ تهمت وتخريب ديگران هيج سازگاري ندارد. خطيب نماز جمعه قم گفت : مگر مسوولان نظام دشمن يكديگر هستند كه از پشت تريبون هاي عمومي با هم اين گونه برخورد مي كنند. وي اظهار داشت : مسوولان بايد در جلسات مشترك مشكلات وانديشه خود رابيان واز خودمحوري واستبداد دست بردارند.
رشت ـ حجت الاسلام والمسلمين صديق عرباني امام جمعه موقت رشت ضمن دعوت از نمازگزاران به تقواي الهي و ترس از خدا با استناد به آيات الهي و روايات اسلامي پيرامون خطر دنياپرستي و لزوم ارتباط انسان با خداوند متعال به تفصيل سخن گفت . وي افزود : انسان بايد وظايف خود را نسبت به فرامين الهي و بزرگان دين بشناسد و اگر كاري كند ولي خارج از وظايفش باشد دين و دنياي خود را فروخته است . امام جمعه موقت رشت درباره اهميت و جايگاه حج در اسلام و فلسفه وجودي حج بر اينكه حج فقط براي رضاي خداوند متعال باشد مطالبي بيان داشت . حجت الاسلام صديق عرباني بااشاره به سخنان اميرالمومنين (ع ) ضمن تشريح ويژگيهاي روز قيامت خواستار ارتباط انسان با خداوند شد و افزود : در اين دنياي پرزرق و برق اگر بدون اتكا به خداوند متعال زندگي كنيم عمرمان را در راه باطل گذرانده ايم . وي بااشاره به حوادث هفته ضمن گراميداشت ياد و و خاطره شهداي دفاع مقدس به ويژه دريادلان نيروي دريايي درباره جايگاه و نقش نيروهاي مسلح در پاسداري از حريم كشور و ولايت اهميت جايگاه بسيج در نظام اسلامي كه نشانگر دورانديشي امام (ره ) است سالروز شهادت آيت الله دستغيب سومين شهيد محراب شهيد مدرس اسوه مقاومت اهميت ازدواج از ديدگاه اسلام كه الگوي روشن آن ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه زهرا(س ) است كه يازده ستاره تابناك تقديم اسلام كردند به تفصيل سخن گفت . امام جمعه موقت رشت هم چنين ضمن گراميداشت ياد و خاطره روحاني مبارز شهيد ميرزاكوچك خان جنگلي و سابقه مبارزاتي ايشان با استكبار و استعمار تصريح كرد : تاريخ مبارزاتي روحانيون كشور نشانگر آنست كه روحانيت در حق مردم و سرزمين خود هيچ گونه معامله اي نداشته و نخواهد داشت . وي در پايان ضمن محكوم كردن توطئه هاي آمريكا در منطقه خواستار خروج اشغالگران از عراق شد.
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمين رهبر در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان سالروز ازدواج امام علي (ع ) و حضرت زهرا(س ) را تبريك گفت : با تاكيد بر ضرورت الگوگيري جامعه از زندگي آن امام بزرگ افزود : براي پايداربودن زندگي بايد معنويت و تقوا و همچنين سيره امامان را در بين خود تقويت كنيم و گرنه تجملات و پول خوشبختي و پايداري زندگي را بدنبال نمي آورد. وي ادامه داد وجود اين همه طلاق و مشكلات خانوادگي بخاطر بي توجهي به احكام اسلام و ائمه اطهار(ع ) است و خانواده ها بايد با دقت و توجه و پرهيز از ماديات امكان ازدواج جوانان را فراهم كنند. خطيب جمعه اصفهان از افزايش تعداد پرونده هاي قضايي در كشور هشدار داد و گفت : اگر به اخلاقيات خانواده و احكام اسلام توجه كنيم نبايد هشت ميليون پرونده در دستگاه قضايي داشته باشيم . امام جمعه موقت اصفهان بااشاره به هفته بسيج از مجاهدت ها و تلاش هاي عزيزان بسيجي در طول سال هاي پس از انقلاب تجليل نمود و افزود : هفته بسيج نمايش قدرت نيروي مردمي بود . وي بااشاره به اينكه در حال حاضر 12 ميليون نفر بسيجي در كشور سازماندهي شده اند گفت : بايد روحيه و تفكر بسيجي در جامعه و اركان نظام حاكم شود و با اراده قوي دلسوزي عشق و خدمت به نظام رهبري را سرلوحه كارها قرار دهيم . وي بااشاره به توطئه ها و دشمني هاي استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي و اركان آن گفت : همه اين توطئه ها و انقلاب ستيزي كه در دنيا عليه نظام اسلامي مي شود بخاطر عظمت ملت ايران است و اگر گوشه چشمي به دشمن داشتيم اين قدر توطئه ها را شاهد نبوديم . وي افزود : اگر ديديد دشمنان اين مردم از يك جريان دفاع مي كنند بدانيد آن جريان در انحراف است و اگر مي بيند دولت مورد آماج حملات دشمن قرار مي گيرد بدانيد دولت در خط انقلاب اسلامي است . امام جمعه موقت اصفهان بااشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آيت الله مدرس و روز مجلس گفت : مرحوم شهيد مدرس شخصيتي است كه افتخار و الگوي مجلس و مجلسيان مي باشد و آن روحاني والامقام در مقابل استكبار و رضاخان ايستاد و شهيد راه آزادي و اسلام شد. وي بااشاره به بروز فاجعه انساني در غزه و محاصره مردم مظلوم فلسطين توسط صهيونيست هاي جنايتكار افزود : متاسفانه در اين شرايط حساس و بحراني سران كشورهاي عرب نه تنها اقدامي براي رفع مشكلات مسلمانان فلسطيني نمي كنند بلكه در كنفرانس اديان الهي از شيمون پرز اسرائيلي دعوت مي كنند. وي ادامه داد جهان عرب مقصر اصلي جنايات اسرائيلي ها هستند. حجت الاسلام والمسلمين رهبر در ادامه خطبه هاي نماز از بلاتكليفي مصلي در اصفهان اظهار نگراني كرد و خاطرنشان نمود چنانچه تا پايان آذرماه تكليف اين پروژه مهم حل نشود در نمازجمعه اصفهان تكليف مسئولان آن را مشخص خواهم كرد. وي در پايان با تسليت ايام شهادت حضرت امام جواد(ع ) به بيان ويژگي ها و سيره و روش آن امام همام پرداخت .
گرگان ـ آيت الله نورمفيدي امام جمعه گرگان گفت : مجلس در پي مرتفع كردن مشكلات زيربنايي كشور باشد و از مسايل پيش پاافتاده بپرهيزد. به گزارش روابط عمومي ستاد نمازجمعه گرگان آيت الله نورمفيدي در خطبه اين هفته نمازجمعه با تسليت سي ام ذيقعده سالروز شهادت حضرت امام محمدتقي (ع ) افزود : جوانترين امام حضرت امام محمدتقي (ع ) بود كه به وسيله معتصم عباسي مسموم و به شهادت رسيد. نماينده ولي فقيه در استان گلستان يادآور شد : آن حضرت در نامه اي به يكي از مسئولين به او توصيه كرد آن چه كه سرمايه آدمي محسوب مي شود احسان و خدماتي است كه انسان در طول عمر خود انجام مي دهد. آيت الله نورمفيدي هم چنين خاطرنشان كرد : براساس فرمايش آن حضرت تا مي توانيم نسبت به ديگران دستگيري كنيم و گره از كار مردم باز كنيم و بدانيم كه فرداي قيامت بر سر محاسبه و ميزان گرفتار خواهيم شد و به محاسبه كشيده مي شويم . خطيب نمازجمعه بااشاره به شروع ماه ذيحجه و آغاز ايام حج ابراهيمي گفت : در ماه ذيحجه مسلمانان سراسر دنيا در مكه معظمه اجتماع مي كنند و كنگره عظيم حج را تشكيل مي دهند. به گفته وي مومناني كه موفق نشده اند به فيض حج نائل آيند از راه ديگر اين فضيلت را جبران كرده اند و آن نماز دو ركعتي مستحبي بين نماز مغرب و عشا در ماه ذيحجه است كه اگر كسي آن را بجا آورد خداوند ثواب حج كامل را در نامه اعمال او مي نويسد. علما و ائمه جماعات خواندن اين نماز دو ركعتي را در ماه ذيحجه به عموم نمازگزاران تذكر دهند. آيت الله نورمفيدي هم چنين بااشاره به سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه (س ) گفت : ازدواج ازجمله مسايل مهم اسلامي است . سنت پيامبر(ص ) محسوب مي شود و يك امر مقدس اسلام است . بدين جهت مي بايستي فرهنگ ازدواج براساس دستورات شارع مقدس به عنوان يك فرهنگ عمومي درآيد و ازدواج را براي نسل جوان آسان بگيريم . گاهي شرايط سخت و دست و پاگير مانع از ترويج هرچه بيشتر اين سنت حسنه الهي مي گردد. وي هم چنين سالروز شهادت آيت الله مدرس را يادآور شد و اضافه كرد : الگوي نمايندگان مجلس بايد شهيد مدرس باشد. وي در همين زمينه تاكيد كرد : انتظار مردم بر اين است مجلس درپي مرتفع كردن مشكلات زيربنايي كشور باشد و از مسايل پيش پاافتاده بپرهيزد. خطيب نمازجمعه در بخش ديگر از اين خطبه به پيمان امنيتي بين عراق و آمريكا پرداخت و تصريح كرد : امضاي اين پيمان هم اكنون در خود عراق موافقين و مخالفين بسياري دارد كه باتوجه به شرايط حساس اين كشور همه امت اسلامي از مردم و مسئولين عراقي انتظار دارند تمام تلاش خود را بكار گيرند كه بيگانگان و اشغالگران نتوانند حاكميت ملي و استقلال اين كشور را زير سئوال ببرند. وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي دعوت كرد.
تبريز ـ نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت : دولت و ملت عراق بايد بدانند توافقنامه آمريكا و عراق ضمانت اجرايي ندارد. حجت الاسلام والمسلمين مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به تصويب توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق پس از اصلاح بعضي بندها گفت : يكي از بندهاي توافقنامه در مورد كاپيتولاسيون اصلاح نشده ماند. وي افزود : با وجود مخالفت آيت الله سيستاني با اين بند دولت و مجلس عراق تحت فشار آمريكا و صهيونيستها مجبور به امضاي اين توافقنامه شدند. وي با بيان اين مطلب كه اجراي اين توافقنامه نيازمند تاييد مردم عراق است گفت : برگزاري همه پرسي به اين منظور روزنه اميدي براي حذف اين بند توافقنامه است . وي در پايان سالگرد شهادت امام محمد تقي (ع ) را تسليت گفت و به مناسبت فرا رسيدن سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه (س ) برگزاري ساده و بدون تشريفات مراسم عروسي جوانان را مورد تاكيد قرار داد.
سمنان ـ امام جمعه موقت سمنان ابتدا به تشريح ويژگي هاي خردمندان از ديدگاه قرآن پرداخت . وي گفت : اگر فرد يا حكومتي در راه خدا تلاش كند خداوند روز به روز بر عزت و عظمت او خواهد افزود. وي ماه ذيقعده را ماه امام رضا(ع ) دانست و انتخاب آن حضرت به عنوان وليعهد مامون را نشانه اي از مكر و حيله دشمنان اسلام و بيداري و هوشياري امامان معصوم (ع ) دانست . وي گفت : امام رضا(ع ) با پذيرش ولايتعهدي مامون چهره واقعي اسلام و حكومت مامون را به مردم نشان داد. حجت الاسلام پناهي تشكيل بسيج در شرايط نوپايي انقلاب را نشانه هوشياري حضرت امام دانست و اظهار داشت : بسيج ريشه در انقلاب دارد و لذا بايد هميشه بماند چون ماندگاري آن موجب ماندگاري انقلاب خواهد بود. وي از بين رفتن تفكر بسيجي را به عنوان يكي از آرزوهاي ديرينه استكبار جهاني مورد اشاره قرار داد و افزود : دشمنان به خاطر عشق معنويت و اخلاص و هم چنين حضور در صحنه بسيجيان در جهت از بين بردن تفكر بسيجي تلاش مي كنند. وي افزود : بسيجي ولايتمدار هوشيار و بيدار است و اين دليل اصلي دشمني استكبار جهاني با تفكر بسيجي مي باشد.
خمين ـ نمازجمعه اين هفته خمين به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي حسيني امام جمعه اين شهر برگزار شد. وي در خطبه اول با توصيه به تقوا به تفسير آيه 142 اعراف پرداخت و گفت : با اينكه هارون (ع ) پيامبر بود ولي چون داراي مقام امامت و رهبري نبود موسي (ع ) هارون را به جانشيني خود برگزيد و هارون موسي را امام و رهبر خود مي دانست همان گونه كه اميرالمومنين (ع ) در زمان پيامبر(ص ) پيرو ايشان و امام حسين (ع ) در زمان امام حسن (ع ) پيرو ايشان بود و همانگونه كه علما و فقهاي عظام در زمان غيبت از مراجع پيروي كرده و هم اكنون علما و حتي مراجع مقام معظم رهبري را رهبر خود دانسته و از او پيروي مي كنند. امام جمعه خمين در خطبه دوم با توصيه به تقوا و تسليت شهادت امام جواد(ع ) گفت : مبادا بعضي از ما باور كنيم كه تجاوز آمريكا به افغانستان و عراق در راستاي مبارزه با تروريست بوده دولت آمريكا تروريست پرور است . دولت اسرائيل با حمايت آمريكا دست به ترور مخالفان مي زند و عامل بسياري از ترورهاست . القاعده و طالبان را آمريكا به وجود آورده و بزرگترين حامي منافقان تروريست آمريكاست .
بهنمير ـ نماز عبادي سياسي جمعه در بهنمير به امامت حجت الاسلام شريف تبار در مصلاي المهدي (عج ) اين شهر اقامه گرديد. ايشان با دعوت نمازگزاران به تقواي الهي و تسليت شهادت امام جواد(ع ) و گراميداشت شهادت آيت الله مدرس و روز مجلس پيرامون شخصيت جواد الائمه (ع ) و جايگاه علمي و امامت آن بزرگوار به تفصيل سخن گفت و بيان داشت دستگاه خلافت تحت عنوان مناظرات و گفتمان علمي قصد ترور شخصيت امام را داشت وقتي ناكام شد امام را به شهادت رساند. امام جمعه به سالروز ازدواج امام علي (ع ) و حضرت زهرا(س ) اشاره كرد و گفت : زندگي و ازدواج آنان براي همه به خصوص جوانان الگوي خوبي است وي گفت : ازدواج امري انساني است نه مادي و معامله و داد و ستد لذا بايد ساده و آسان برگزار شود. وي با گراميداشت شهادت فقيه مجاهد آيت الله مدرس و روز مجلس گفت : مجلس گفت : مجلس مركز قانون گذاري و خانه ملت و تجلي عزت و اقتدار ملي است و مجلس بايد قوانيني بر اساس عدالت و خدمت به ملت به خصوص به نفع محرومان وضع كند. همه قوا در تعامل با هم و كمك با هم مي توانند خدمت بيشتري به مردم كنند امام جمعه بهنمير دستگيري جاسوسان اسرائيلي و ضربه زدن به شبكه پيچيده جاسوسي اسرائيل و عوامل موساد را توسط سربازان گمنام امام زمان (عج ) تقدير و تشكر نمود و هم چنين در پايان هفته هفته بسيج را گراميداشت و از همه بسيجيان و همه كساني كه ياد بسيج و شهداي بسيج و امام بسيجيان را گرامي داشتند تشكر كرد.
چمستان ـ خطيب جمعه شهر چمستان حجت الاسلام جباري با استفاده از روايتي از اميرالمومنين (عليه السلام ) كه فرمودند : بهترين دوستانتان كساني هستند كه شما را به سوي هدايت دلالت كنند و در كسب تقوا كمك نمايند همه مومنين را به رعايت تقواي الهي سفارش نمود. امام جمعه با تسليت سالروز شهادت نهمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام محمد تقي (عليه السلام ) امام جواد(عليه السلام ) را يكي از مصاديق قدرت نمايي پروردگار عالم درهدايت و راهنمايي امت دانست زيرا با وجود آنكه تصور مردم آن زمان بر اين بود امام بايد از حيث سن و سال و تجربه در حدي باشد كه عامه مردم پذيرش آن را داشته باشند اما خداوند او را در دوران كودكي با تمام توانمندي هاي يك امام ميان سال و بزرگ سال قرار داد تا بستر و زمينه پذيرش آخرين حجت خدا را آماده نمايد. در ادامه با گرامي داشت سالروز ازدواج امام علي (عليه السلام ) و زهراي مرضيه (سلام الله عليها) آن دو را در جهات مختلف الگوي جوانان براي ازدواج معرفي كردند همچون 1 ـ كيفيت در امور معنوي و ايماني 2 ـ سادگي در مراسم ازدواج 3 ـ سنگين نكردن جهيزيه 4 ـ پرهيز از هزينه هاي كمرشكن و ريخت و پاشهاي حرام 5 ـ پاكي و مبرا بودن از گناه و معصيت و اعمال خلاف اخلاق و ... وي سپس با اشاره به سالگرد شهادت مجاهد نستوه آيت الله مدرس (رحمه الله عليه ) او را عالمي تيزبين و دلسوزي خستگي ناپذير در دفاع از حقوق مردم معرفي نمود كه نمايندگان ما امروز و همه دوره ها بايد از او شجاعت قاطعيت قانونمند بودن و دفاع از حق بدون كمترين ملاحظه سرمشق بگيرند. در پايان با اظهار تاسف از امضاي توافق نامه في مابين آمريكا و عراق آن را نتيجه عملكرد عجولانه و غيرمدبرانه مسئولين ارشد عراق و فشار بي حد و جسورانه آمريكايي ها دانست كه اين عمل ناشايست در تاريخ عراق براي هميشه ثبت شده است .
پارسيان ـ خطيب نماز جمعه پارسيان ضمن سفارش به تقواي الهي در خطبه هاي اول پيرامون مباحث گذشته در تفسير آيه مودت در خصوص مناقب اهل بيت (ع ) گفت : تمامي مفسرين شيعه و برخي از مفسرين اهل سنت عقيده دارند كه اين آيه در شان اهل بيت پيغمبر(ع ) نازل شده است . وي در ادامه بيان داشت : كه علامه حلي در كتاب نهج البلاغه ص 17 آيه مودت را يكي از دلايل امامت مي داند . خطيب نمازجمعه پارسيان در ادامه به بيان مناسبتهاي هفته پرداخت و در مورد 10 آذر سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و فاطمه زهرا(س ) گفت : در آن زمان همواره اين سئوال وجود داشت كه چه كسي داماد پيامبر مي شود و هر خواستگاري كه خدمت پيامبر مي رسيد با جواب منفي پيامبر مواجه شد و پيامبر مي فرمايد امرها الي ربها موضوع ازدواج فاطمه زهرا به خدا واگذار شده است . وي افزود : گفتند پيامبر اسلام فرمود اگر علي نبود هم كفو فاطمه كسي نبود. وي سپس به ويژگيهاي اين ازدواج پرداخت و گفت : ملاكهاي ازدواج فاطمه زهرا(س ) و علي (ع ) بايد ملاك ازدواجهاي ما قرار بگيرد.
جوين ـ امام جمعه جوين ورشكستگي قدرت هاي بزرگ را دور از انتظار ندانست و اعلام كرد : زورگويي ها تجاوزها بالاخره گريبان آنها را از خواهد گرفت و وعده خداوندي محقق خواهد شد. خطيب جمعه ادامه داد : وحدت هماهنگي همدلي و انسجام بسيجيان و ملت ايران در تمام زمينه ها دشمن را به زانو در آورده و در ورطه ورشكستگي قرار داده است . حجت الاسلام تشكري اظهار اميدواري نمود اين وحدت و همدلي تا شكست نهايي دشمن ادامه يابد. خطيب جمعه با اشاره به مظلوميت مردم فلسطين گفت : فشار زيادي از نظر اقتصادي ـ اجتماعي سياسي روي مردم فلسطين است . اگر ملت هاي عرب و دولت ها هماهنگي و مساعدت بيشتري براي مردم فلسطين انجام دهند دشمن را به عقب نشيني وادار خواهند كرد. خطيب جمعه بسيجيان را مايه عزت اسلام انقلاب و ايران دانست و گفت : دنيا روي بسيج حساب باز كرده است و ما قدردان زحمات اين عزيزان در تمام زمينه ها هستيم .
جعفريه قم ـ حجت الاسلام دهقاني ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي به مناسبتهاي هفته پرداخت . وي در ابتدا به آخر ماه ذيقعده و سالروز شهادت امام جواد(ع ) اشاره كرد و به بيان گوشه اي از سجاياي اخلاقي آن حضرت پرداخت . وي سپس به اول ماه ذيحجه الحرام و سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت زهرا(س ) اشاره كرد و گفت : اين ازدواج مبارك الگوي خوبي براي جوانان آماده ازدواج است . وي افزود : امروز سن ازدواج در بين جوانان بالا رفته است و با وجود مشكلاتي كه هست جوانان قادر به ازدواج نيستند. حجت الاسلام دهقاني با انتقاد شديد از افرادي كه با چشم هم چشمي هر روز جهيزيه ها را بالا مي برند و از آن طرف هم بر سر مهريه ها مي افزايند گفت : اينگونه كارهاي ناشايست يك نوع بدعت است و سبب مي شود جواناني كه از خانواده هاي مستضعف هستند نتوانند ازدواج كنند.
سرخه ـ امام جمعه سرخه در خطبه هاي نماز ضمن دعوت نمازگزاران به تقواي الهي سالروز شهادت جوادالائمه را تسليت گفت . حجت الاسلام مهدوي نژاد در بخشي ديگر از خطبه هايش ضمن گراميداشت سالگرد شهادت ميرزاكوچك خان و آيت الله مدرس اظهار داشت : مدرس يكي از چهره هاي ارزشمند در حوزه نمايندگي و حوزه علميه و جهان اسلام بود. او قدرتمندانه در مقابل رضاخان و نيروهاي خارجي ايستاد و حق مردم را ستاند و نهايتا شربت شهادت را نوشيد. امام جمعه سرخه در قسمتي ديگر از بياناتش به سالگرد ازدواج مولاي متقيان علي (ع ) و فاطمه زهرا(س ) اشاره كرد و از مردم خواست كه راه را براي ازدواج جوانان فراهم و هموار كنند و در اين راه سخت گيري نكنند. ناطق همچنين ضمن تقدير و تشكر از مردم و دست اندركاران بخاطر برگزاري مراسم يادواره قرآن و شهدا گفت : قرآن بايد در ميان جامعه ما حضور پررنگ تري داشته باشد و لذا پدران و مادران موظفند به فرزندانشان قرآن بياموزند.
انار ـ حجت الاسلام منتظري امام جمعه انار با ذكر فضائل و مناقب امام محمدتقي (ع ) گفت : امام جواد(ع ) از نظر علمي و كمال سرآمد همه بزرگان و انديشمندان باتجربه و سالخورده زمان خود بودند كه در جلسات مناظره اي كه مامون تشكيل مي داد بارها عظمت علمي و اوج كمال آن حضرت به نمايش گذاشته شد كه باعث حيرت و تعجب و درماندگي حاضران مي گرديد. امام جمعه انار ضمن گراميداشت سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه بمناسبت روز ازدواج گفت : تاكيد اسلام بر ازدواج آسان است لذا بايد فرهنگ تكاثر و تفاخر چشم و هم چشميها مهريه ها و جهيزيه هاي سنگين تجملات و ريخت وپاشهاي اسراف آميز دخالتهاي بي مورد ديگران در احراز ازدواج پسران و دختران حذف شود.
بندرانزلي ـ امام جمعه بندرانزلي گفت : معضلات ناشي از مهريه هاي نامعقول در جامعه نگران كننده است . حجت الاسلام ميرتبار در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان اظهار داشت : متاسفانه در جامعه كنوني برخي خانواده ها ناآگاهانه و بدون توجه به عواقب مسايل دست به تعيين مهريه هاي بالا در ازدواج هاي فرزندانشان مي زنند. وي افزود : در شرايطي كه سنت مهريه يكي از سنت هاي حسنه دين اسلام است در جامعه امروز به عنوان معضلي مهم كه بايد فكر اساسي براي آن كرد تبديل شده است . حجت الاسلام ميرتبار يادآور شد : جوانان و به ويژه قشر تحصيلكرده جامعه بايد به اين باور برسند كه مهريه بالا خوشبختي به ارمغان نمي آورد بلكه ايمان به خدا و گذشت رمز تداوم بناي خانواده است . وي تاكيد كرد : بايد با ارشاد و فرهنگسازي هرچه بيشتر سنت غلط برپايي ازدواج هاي خارج از توان مالي جوانان و تعيين مهريه هاي نامعقول را از ميان برداشت . وي بيان كرد : با آسان نمودن شرايط ازدواج در جامعه مي توان از بروز بسياري ناهنجاري هاي اجتماعي پيشگيري كرد.
ايوانكي ـ حجت الاسلام نيك صفت در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ايوانكي 10 آذر سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه (س ) يادآور شد و ضمن تبريك اين روز پيرامون شرايط ازدواج و مهريه هاي سنگيني كه امروزه در جامعه ما رواج گرفته است سخناني بيان كرد و به نمازگزاران سفارش كرد شرايط ازدواج را سخت نگيرند تا جوانان بتوانند ازدواج نمايند. وي در ادامه سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع ) را تسليت گفت و افزود : ايشان در سن 8 سالگي به امامت رسيد و در سن 25 سالگي به دست معتصم عباسي مسموم و به شهادت رسيد. وي در رابطه با ايام حج گفت : هركه اعمال مستحبي دهه اول ذيحجه را انجام دهد خداوند ثواب حجي را براي وي در نظر خواهد گرفت . خطيب جمعه ايوانكي بااشاره به سالروز شهادت آيت الله مدرس كه بدست رضاخان انجام شد اظهار داشت : نمايندگان بايد از مدرس الگو بگيرند و فقط از خدا واهمه داشته باشند و خدمت به مردم را سرلوحه كارهاي خود قرار دهند. وي در پايان به مسئله هسته اي ايران اشاره كرد و گفت : آقاي البرادعي كه اشكال تراشي مي كند بايد بداند ملت ما در اين زمينه راه خود را ادامه خواهد داد.
بندر دير ـ حجت الاسلام حسيني در خطبه نمازجمعه بندر دير گفت : يكي از مشكلات در امر ازدواج تاخير در امر ازدواج است كه دختران و پسران دم بخت زيادي وجود دارند كه به دليل وجود تكاليف سنگين ازدواج امكان تشكيل زندگي را ندارند و لذا مردم خير و مسئولان بايد زمينه اي براي ازدواج آنان فراهم آورند. وي افزود : عدم سخت گيري در امر ازدواج ازدواج به موقع خواستگاري بدون تشريفات و مهريه مناسب و آسان از راههاي مهم در دوام ازدواج و جلوگيري از فساد و تباهي خانواده مي باشد. وي در بخش ديگري از خطبه ها بااشاره به 10 آذرماه روز مجلس نيز خطاب به نمايندگان گفت : شما نسبت به خدا و مردم مسئوليد و بايد نسبت به حفظ ارزش هاي ديني و انقلابي قدم برداريد و هميشه استقلال خواهي شجاعت و عدم آلودگي به فساد و رانت خواري و ثبات عقيده را سرلوحه كار خود قرار دهيد.
خارك ـ حجت الاسلام كمالي امام جمعه جزيره خارك در خطبه هاي نماز همگان را به تقواي الهي دعوت كرد و گفت : يكي از راههاي رسيدن به خدا صبر است كه اقسامي بسيار دارد كه يكي از آنها صبر در معصيت است اگر در مورد معصيت انسان صبر كند اين از نشانه هاي ايمان است . وي در ادامه ابتدا شهادت امام جواد(ع ) را تسليت گفته و افزود : امام جواد(ع ) در سال 220 هـ . ق به دستور معتصم عباسي و توسط همسرش شهيد شد كه دو نكته در اين شهادت وجود دارد يكي مظلوميت و يكي ديگر اينكه به خاطر حفظ اسلام سختيها را به جان مي خريدند و خود را به زحمت مي انداختند. وي سپس روز نيروي دريايي ارتش را گرامي داشت و گفت : به شما افتخار مي كنيم كه شما دريادلان در همان روزهاي اول جنگ توانستيد نيروي دريائي ارتش عراق را از پادرآوريد . وي يكشنبه 10 آذر شهادت شهيد مدرس و روز مجلس شوراي اسلامي را يادآور شد و افزود : بايد نمايندگان به گونه اي برخورد كنند كه مصالح كشور را در نظر بگيرند.
آبدانان ـ نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته شهرستان آبدانان به امامت حاج آقا موسوي برگزار گرديد. وي در خطبه اول به فضائل مناقب امام جواد(ع ) اشاره كرد و گوشه اي از زندگي مهم امام جواد را بيان كرد و گفت : امامت امام جواد در سن كم گوشه اي از اراده خداوند بود كه تحقق پيدا كرد. خطيب جمعه آبدانان در ادامه به بيان اعمال ماه ذالحج اشاره كرد و از جوانان خواست اعمال مهمي در اين ماه وجود دارد بجا آورند ازجمله نماز مخصوص ذالحجه بين نماز مغرب و عشا و آماده شدن براي دعاي عرف زيارت امام حسين (ع ) روزه گرفتن از اعمال اين ماه مي باشد . امام جمعه آبدانان پرتاب راكت كاوشگر 2 را از موفقيتهاي دانشمندان كشورمان دانست و گفت : بحمدالله دانشمندان مومن و متعهد نظام اسلامي جايگاه خود را پيدا كرده است و اين ابتكارات از نشانه هاي استقلال يك كشور است كه مي تواند باعث عزت كشور باشد. خطيب جمعه آبدانان از عدم پذيرش توافق نامه امنيتي عراق و آمريكا توسط مجلس عراق اشاره كرد و گفت : اين توافق نامه اگر صورت بگيرد ذلت و خواري عراق را درپي خواهد داشت و معلوم نيست چه زماني از اين حقارت بيرون بيايند.
دره شهر ـ حجت الاسلام همتي امام جمعه دره شهر در خطبه هاي نماز پس از توصيه به تقوا در ادامه تشريح توصيه هاي پيامبر(ص ) به ابوذر گفت : انسان مسافري در حال عبور و گذر است و انسان در حال گذر هميشه به آفت ها و بلا و درد و رنج هايي مبتلا مي شود به همين جهت پيامبر(ص ) دنيا را زندان مومن و بهشت كافر مي داند. خطيب جمعه دره شهر در ادامه ضمن تسليت شهادت حضرت جوادالائمه (ع ) بااشاره به اوضاع بحراني غزه افزود : رژيم صهيونيستي با پشت گرمي دولت هاي غربي و آمريكا و نيز چراغ سبز حكام عرب مردم مظلوم فلسطين را از كمترين حقوق انساني محروم كرده و زنان و كودكان بي گناه را در آستانه يك فاجعه عظيم انساني قرار داده است . وي بااشاره به توافقنامه امنيتي بغداد ـ واشنگتن تصويب و راي مثبت به آنرا برخلاف خواست اكثريت مردم دانست و افزود : امضاي اين توافق نامه امضا سرسپردگي در مقابل زياده خواهي هاي آمريكا و اشغالگران است .
چاراويماق ـ حجت الاسلام مهدي دوست امام جمعه شهرستان چاراويماق در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه پيرامون خطباي قرآن در آخر سوره حج گفت : بايد با نفس خود مبارزه كرد و در علت آفرينشها تفكر نمود و ما بايد شكر نعمتهاي الهي را عملا بجا آوريم و هر كس جزاي اعمال خويش را خواهد ديد. و در كارهاي خير سبقت گرفت . خطيب جمعه چاراويماق در ادامه ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت امام محمدتقي (ع ) احاديثي از آن حضرت نقل كرد و در ادامه در خصوص ازدواج آسان و وظايف زن و مرد نسبت به يكديگر و محبت در رفتار و اخلاق با ذكر احاديثي از پيامبر اسلام و ائمه (ع ) خطبه ها را به اتمام رساند.

البرز ـ حجت الاسلام عادلپور در خطبه هاي نماز اين هفته ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي محور سخنان خود را به موضوع ظلم و مصاديق آن اختصاص داد. امام جمعه البرز در ادامه شهادت نهمين اختر تابناك آسمان ولايت حضرت امام جوادالائمه (ع ) را تسليت گفته و آن امام را مظهر فضل وجود الهي برشمرد. خطيب جمعه البرز در ادامه به دنياي به ظاهر اسلام بعضي از دول عربي اشاره كرده و خاطرنشان كرد : بعضي از كشورهاي عربي فقط نام اسلام و مسلماني را بدنبال خود يدك مي كشند. اينها با برگزاري اجلاس ها اتحاديه ها و كنفرانسها كه تحت اين عناوين تشكيل مي شوند حضور پيدا مي كنند كه هيچ اثر و خيري براي اسلام و مسلمين ندارد وي در ادامه دستيابي ايران به فناوري هسته اي را حق مسلم ايران دانسته و افزود : تعليق هسته اي در فرهنگ ايراني معنا ندارد و اگر هزاران قطعنامه هم عليه ايران صادر شود و يا به شوراي امنيت ارجاع گردد ايران از حق خو دست برنداشته و با عزت و اقتدار در راه پيشرفت علوم هسته اي گام برمي دارد.
آبيك ـ حجت الاسلام ابوتراب موسوي امام جمعه آبيك در خطبه هاي نماز ضمن توصيه و سفارش نمازگزاران به رعايت تقواي الهي فرارسيدن اول ماه ذي الحجه سالروز ازدواج اميرالمومنين علي عليه السلام و فاطمه زهرا(س ) گرامي داشت و با اشاره به بعضي از آيات و روايات به اهميت امر ازدواج تاكيد كرد. خطيب جمعه آبيك به پدر و مادران و جوانهاي مجرد در مورد فراهم كردن مقدمات ازدواج توصيه كرد و آسان گيري امر مهريه را به آنان گوشزد كرد. امام جمعه آبيك به فرارسيدن سالروز شهادت شهيد مدرس اشاره كرد و گفت : شهيد مدرس داراي ويژگيهاي برجسته اي بودند از قبيل ظلم ستيزي دفاع از حق سعه صدر حسن تدبير و صداقت در گفتار و رفتار بلاغت و فصاحت در بيان عبوديت و بندگي خدا و مناجات با خدا شهامت و شجاعت كه الگوي بسيار خوبي است براي نمايندگان مجلس مي باشد و نمايندگان مجلس همانطوري كه قانونگذار هستند بايد قانونمدار هم باشند و اول خود بايد به عمل به قانون پاي بند باشند.
شبانكاره ـ حجت الاسلام حمادي امام جمعه بخش شبانكاره در خطبه هاي نماز ضمن توصيه به نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و دوري از گناه و عبادت خداوند به ادامه بحث هفته گذشته در خصوص مناسك حج اظهار داشت : انسان نبايد خدا و مرگ را فراموش كند وبه جمع آوري مال دنيا روي آورد هرچه كه خلوص انسان با خدا بيشتر شود خداوند با ديد ديگري به آن نگاه و ثواب بيشتري به آن مي دهد. وي در ادامه به فرارسيدن ماه ذيحجه نمازگزاران را به استفاده بردن از اين ماه با گرفتن روزه و راز و نياز با خدا دعوت نمود. وي درخصوص فرارسيدن سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) با فاطمه زهرا(س ) را تبريك و از خانواده ها خواست كه درخصوص ازدواج جوانان و دختران درخصوص مهريه سخت گيري نكنند و ازدواج ها را ساده انجام دهند. وي شهادت امام جواد را تسليت گفت و درخصوص زندگاني اين امام بزرگوار مطالبي ايراد نمود.
زرند ـ نماز عبادي و سياسي اين هفته شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام نيشابوري اما جمعه در مسجد جامع برگزار شد. وي در خطبه اول ضمن توصيه به تقوي گفت : انسانها در پايان عمر دو دسته اند. يك گروه سود برده اند و يك گروه ضرر كرده اند. امام جواد(ع ) فرموده اند : الدنيا سوق ربح قوم و خسر اخرون ـ دنيا بازار است . گروهي كاسبي خوبي مي كنند و گروهي هم ضرر مي كنند. وي با تسليت شهادت امام جواد(ع ) امام نهم گفت : امام نهم عليه السلام در سن 8 سالگي به امامت رسيد و 17 سال امامت حضرت طول كشيد در سن 25 سالگي به دست خليفه عباسي به شهادت رسيد . وي با اشاره به جنايت صهيونيست ها در نوار غزه گفت : اين روزها مردم جهان شاهد مرگ تدريجي يك ملت هستند. مردم غزه از تمامي امكانات از قبيل نان و غذا و سوخت و دارو در مضيقه شديد و يك فاجعه انساني در حال اتفاق است . اسرائيل با دلگرمي دو قهار غربي و در راس آنها آمريكا و سكوت حكام عربي به جنايات خود ادامه مي دهد. غزه به يك زندان بزرگ بدون آب و غذا تبديل شده است . جرم مردم غزه عدم تسليم در برابر خواسته هاي نامشروع صهيونيسم ها و همكاري با دولت اسماعيل هنيه است . رژيم صهيونيستي با بي شرمي تمام اعلام مي كند به شرطي محاصره غزه را پايان مي دهد كه حماس آماده گفتگو با اسرائيل شود رمز پيروزي و آزادي فلسطين مقاومت است . ملت مسلمان فلسطين و ملتهاي مسلمان داغ تسليم شدن را بر روي صهيونيسم ها و استكبار جهاني خواهند گذاشت . دولتهاي جهان به ويژه حكام عرب در جنايات اسرائيل در غزه شريك هستند. امروز اگر فرياد يا مسلمين كودكان و زنان بي پناه فلسطين بيدار نكند كي بيدار خواهد كرد. وي در ادامه پيرامون توافقنامه امنيتي بغداد ـ واشنگتن گفت : بالاخره اين توافقنامه در مجلس عراق امضا شد به شرط آنكه براي تاييد نهايي به رفراندوم ملت عراق گذاشته شود. اكثريت مردم عراق و مراجع تقليد با امضاي اين توافقنامه مخالف و نگران عواقب سو آن هستند توافقنامه امنيتي بغداد ـ واشنگتن همانند لايحه كاپيتولاسيون در ايران است . آمريكا هرگز به منافع ملت عراق نمي انديشيد و فقط منافع استعماري خودش را مي بيند هيچ تضميني براي عمل به تعهدات آمريكا وجود ندارد و به راحتي در صورت به خطر افتادن منافع تمام تعهدات را يك طرفه ملغي مي كند حتي اگر آمريكا به تعهداتش عمل كند باز ملت عراق ضرر كرده است .
ابركوه ـ حجت الاسلام غفوري امام جمعه ابركوه در خطبه هاي نمازجمعه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) با فاطمه زهرا(س ) كه به عنوان روز ملي ازدواج نامگذاري شده است تاكيد كرد : سن ازدواج در كشور ما به شدت بالا مي رود و دليلش اين است كه به حرفهاي پيامبر گوش داده نمي شود نبايد امروز تحصيل و بعضي چيزها مانع ازدواج شود مابايد از حضرت فاطمه (س ) الگو بگيريم . وي با قرائت روايتي از پيامبر(ص ) افزود : اگر جواني در سنين ابتداي جواني ازدواج كند . شيطان فريادش بلند مي شود كه اين جوان 2 ثلث دينش حفظ شده است . اگر مي خواهيم ايمان جامعه حفظ شود بايد جوانان را در ابتداي جوانيشان سر و سامان بدهيم و اگر شرايط ازدواج جوانان فراهم شود يك كار فرهنگي بزرگ است وي از استاندار يزد به خاطر تشكيل ستاد ازدواج جوانان در استان يزد تشكر كرد. وي با اشاره به سفر رئيس جمهور لبنان به ايران و ديدار وي با مقام معظم رهبري و رئيس جمهور افزود : رابطه كشور ما با لبنان رابطه خوبي است و به قول فرمايش مقام معظم رهبري در ديدار با رئيس جمهور لبنان : مقاومت حزب الله لبنان طلسم شكست ناپذيري رژيم صهيونيستي را در هم شكست و مردم و بسيجيان لبنان بودند كه درجنگ 33 روزه در برابر دشمن مسلح جنگيدند و پيروز شدند و درس مقاومت و پيروزي را به كشورهاي عربي دادند و اميدواريم به دنبال اين شكست نابودي آمريكا فراهم شود. حجت الاسلام غفوري افزود : در چند ماه گذشته دو فشار رواني و انساني به دون كشور عراق و فلسطين تحميل شده است آمريكا فشار مي آورد كه توافق نامه ننگين را به عراقي ها تحميل كنند آنها مي خواهند سلطه گري خود را هميشه بر كشور عراق مثل ديگر كشورها در غزه در كشور فلسطين حفظ كنند و كشورهاي مسلمان در بدترين شرايط قرار بدهند.
زرند ـ حجت الاسلام بابايي امام جمعه زرند پس از سفارش به تقواي الهي شهادت حضرت امام جواد(ع ) را تسليت گفت و در ادامه بحث خانواده به امر ازدواج و راههاي آسانگيري آن اشاره كرد و گفت : ازدواج سنت اسلامي است و نبايد آنرا آن قدر سخت و تشريفاتي كرد كه جوانان از آن وحشت كنند و سن ازدواج رو به افزايش پيدا كند. چنانچه پدران و مادران مهريه ها را تعديل كنند و چشم هم چشمي ها و مخارج زائد كنار برود ازدواج آسان خواهد شد. بي بند و باريها و فسادهاي جنسي و ارتباطات نامشروع ريشه در سختگيريها دارد كه جوان به ازدواج رغبت پيدا نمي كند.
سرخس ـ امام جمعه سرخس در خطبه هاي نماز جمعه با تسليت شهادت امام جواد(ع ) و شهادت شهيد آيت الله مدرس روز مجلس را گرامي داشت . حجت الاسلام ملكي افزود : مكتب اسلام به شدت طرفدار پاكي و شايستگي و تقوا محوري است و نه بومي و بومي محوري . خطيب نمازجمعه سرخس با اشاره به ولايت محوري و حاكميت اسلام در تمامي زواياي كشور گفت : از هر فرد بومي كه براي مردم خدمت صادقانه انجام دهد حمايت مي كنيم . وي از برخي از افراد كه فضاي شهرستان سرخس را با برخي اقدامات خود مسموم مي كنند به شدت انتقاد كرد و شايسته سالاري را ملاك مسئوليت و تلاش در شهرستان دانست .
خير آباد ـ حجت الاسلام اميري در بياناتي با اشاره به حرص و طمع گفت : يكي از صفات ناشايست كه گريبان برخي افراد است كه باعث دوري از واجبات و امور معنوي مي شود و با توجه به اين كه بارها در روايات و احاديث و قرآن آمده كه خداوند روزي دهنده است ولي برخي به روزي خود قانع نبود با ترك كردن واجبات از جمله نماز سعي در كسب درآمد بيشتري باشند. وي در ادامه ايجاد تفرقه بين مسلمانمان را يكي ديگر از خطرات دنياي اسلام دانسته و اين عمل را باعث از بين رفتن وحدت بين مسلمين شمردند.
ساري ـ امام جمعه ساري گفت : بسيج نيرويي است كه در همه عرصه هاي علمي ورزشي و سازندگي حضور دارد. آيت الله طبرسي در خطبه هاي نماز جمعه افزود : نيروي بسيج كمك كار دولت در همه جوانب است . نماينده ولي فقيه در مازندران با اشاره به فرارسيدن دهم آذر سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و بانو فاطمه زهرا(س ) به جوانان سفارش كرد. آن بزرگواران را در برگزاري آيين ازدواج الگوي خود قرار دهند. آيت الله طبرسي هزينه هاي سنگين مراسم ازدواج و سختگيري در انتخاب همسر را از چالشهاي فراروي جوانان در امر ازدواج دانست و از دست اندركاران جامعه خواست زمينه ازدواج آسان را براي جوانان فراهم كنند.
بابل ـ حجت الاسلام حاج شيخ مجتبي روحاني خطيب جمعه بابل در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بابل با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع ) گفت : امامت در دين به عنوان ركن اصلي در نظام اسلامي و الهي است و مي تواند اين فرهنگ متعالي بسياري از مشكلات را در جامعه اسلامي برطرف كند. امام جمعه بابل نقش دين را در جامعه ضروري دانست و گفت : خداي متعال ذخايري را در درون انسان قرار داده كه اين ذخاير در درون انسان بايد به بيرون كشيده شود و اين انبيا از طريق دين بر بشر نازل شده اند تا نيازهاي انسان را برطرف كنند و انسان را همه جانبه هدايت كنند. امام جمعه بابل با اشاره به سالروز ازدواج امير مومنان و حضرت زهرا(س ) در سال دوم هجري تصريح كرد : اين ازدواج يك الگو و سنت خوبي براي جوانان امروزي خواهد بود. حجت الاسلام روحاني افزود : آمار رسمي كه رئيس سازمان ملي جوانان اعلام كرده است نشان مي دهد كه پانزده ميليون جوان دختر و پسر مجرد در اين كشور هستند كه دم بخت مي باشند كه علت عدم ازدواج آنها عمدتا بيكاري است و شايسته است مسئولين تلاش بيشتري را براي تحقق امر ازدواج و جلوگيري از انحرافات در جامعه به كار ببندند. وي ادامه داد : مساله ازدواج تنها به دولت بر نمي گردد و بايد فرهنگ غلط شكل گرفته در جامعه در محدود كردن ازدواج اصلاح شود. بخشي از اين مساله به علت فرهنگ غلطي است كه در خانواده ها رواج گرفته است كه باعث عدم ازدواج شده است . امام جمعه بابل خاطرنشان كرد : بعضي از مواقع ازدواج هايي كه صورت نمي گيرد به علت عدم تفاهم در مسايلي همچون مهريه است كه مثل اين را مي ماند كه مي خواهد تجارت و يا خريد و فروش كنند بايد اين قسم مهريه هاي بالا و توقعات بي جا در امر ازدواج شكسته شود. امام جمعه بابل در رابطه با هفته بسيج مطالب مبسوطي بيان داشت .
بوشهر ـ امام جمعه موقت بوشهر گفت : نمايندگان مردم در مجلس حافظان ارزشهاي ديني و انقلابي كشور هستند. حجت الاسلام دشتي در خطبه هاي نماز جمعه با گراميداشت سالروز شهادت آيت الله مدرس و روز مجلس افزود : نمايندگان امانت دار و وكيل مردم هستند آنان بايد نسبت به حفاظت از ارزشهاي ديني و انقلابي بيشتر احساس مسئوليت كنند. وي گفت : آيت الله مدرس در مجلس استكباري آن زمان حامي اسلام بود. وي با بيان اينكه نمايندگان كنوني مجلس نيز بايد با تاسي از رفتار شهيد مدرس قوانين اسلامي را در كشور تصويب و بر اجراي آن نظارت كنند افزود : قوانين تصويب شده در مجلس بايد صد در صد اسلامي باشد و نمايندگان نيز پس از تصويب قوانين بر اجراي آنها نظارت دقيق داشته باشند. امام جمعه موقت بوشهر اتحاد و همبستگي بين نمايندگان استان در مجلس و مسئولان را از لازمه هاي مهم توسعه دانست . حجت الاسلام دشتي با اشاره به اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) با حضرت فاطمه زهرا(س ) گفت : بايد از اين ازدواج ساده درس گرفت و آن را الگويي در زندگي زناشويي قرار داد. وي ترويج فرهنگ ازدواج آسان را از راههاي مبارزه با فساد و فحشا در جامعه خواند و افزود : تاخير در امر ازدواج سلامت جامعه را به خطر مي اندازد.
كرمانشاه ـ خطيب جمعه كرمانشاه حج را مهمترين كنگره عظيم عرفاني و اسلامي مسلمانان جهان دانست . حجت الاسلام والمسلمين علما در خطبه هاي نماز جمعه گفت : خداوند مكه را مركز هدايت توحيد و تربيت انسانها قرار داد تا در اين مكان متبرك جمع شوند و با روح و جان كعبه را طواف كنند. حجت الاسلام والمسلمين علما با تسليت سالروز شهادت نهمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت جواد الائمه افزود : تامل و تدبر در زندگي اين امام همام موجب سعادت و خوشبختي انسانها مي شود. خطيب نماز جمعه كرمانشاه با اشاره به اول ذيحجه سالروز ازدواج اميرالمومنين (ع ) و حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت : طبق رهنمودهاي مقام معظم رهبري ازدواج جوانان بايد ساده بهنگام و به دور از هر گونه سختگيري باشد. وي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد آيت الله سيد حسن مدرس و روز مجلس افزود : آيت الله مدرس بهترين الگو براي نمايندگان مجلس هستند كه پس از70 سال هنوز هم از وي به نيكي ياد مي شود .
شهركرد ـ خطيب جمعه گفت : شرايط ازدواج با وجود انجام اقداماتي از سوي مسولان براي آسانتر شدن نياز به تلاش جدي تري دارد. وي گفت : تعيين مهريه هاي بالا براي پيوند ازدواج جوانان بسيار غيرضروري است و بايد در امر ازدواج به مسايل ديني و شرعي بيشتر از ماديات توجه كرد. حجت الاسلام والمسلمين ناصري همچنين با محكوم كردن كشتار مردان و زنان بي دفاع در غزه فلسطين از سوي دژخيمان رژيم اشغالگر صهيونيست گفت : كشتار كودكان و فاجعه انساني غزه عين نقض حقوق بشر است . وي افزود جامعه جهاني و ملتهاي مسلمان بايد براي مقابله با اين نسل كشي و نقض كامل حقوق بشر از سوي صهيونيزم اقدام كنند. خطيب جمعه شهركرد گفت : سازمان ملل و ديگر نهادهاي بين المللي بايد از بروز فاجعه انساني در فلسطين جلوگيري كنند اما اكنون نهادهاي بين المللي هيچگونه واكنشي نسبت به جلوگيري از اين فاجعه انساني بروز نداده اند.
ساوجبلاغ ـ حجت الاسلام محمدتقي ناطقي امام جمعه ساوجبلاغ پس از تاكيد بر تقواي الهي و اهميت پيامبر اسلام (ص ) و موضوع توبه و استغفار اشاره كرد و گفت : در زمين دو مركز امنيت و دو وسيله امنيت از عذاب الهي توسط خداوند مقرر شد. اميرالمومنين علي (ع ) فرمودند : شيعيان من مومنين مسلمين خداوند برروي زمين و در اين دنيا دو دژ براي امنيتتان ايجاد كرد اما م�





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2858]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن