تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گامي در جهت توليد سوخت با کمترين ميزان آلودگي هوا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: توسط محققان کشورمان صورت گرفت
گامي در جهت توليد سوخت با کمترين ميزان آلودگي هوا
پژوهشگران دانشگاه اصفهان، نانو کاتاليزوري براي هيدروژن زدايي از ايزوبوتان توليد کردند اين ماده در توليد سوخت به کار مي رود که کاربردي کردن آن کاهش آلودگي هوا را به دنبال دارد.



به گزارش مهر، مهندس صديقه واعظي فر مجري طرح با تاکيد بر اينکه نانوکاتاليزور توليد شده در هيدروژن زدايي از ايزوبوتان و توليد ايزوبوتن استفاده مي شود، افزود: ايزوبوتن ماده اوليه توليد MTBE است که به عنوان يکي از افزودني هاي سوخت براي افزايش عدد اکتان آن، مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي به نحوه اجراي اين تحقيق اشاره کرد و اظهار داشت: با مطالعه بر روي کاتاليزور صنعتي DP803 مورد استفاده در پتروشيمي بندر امام، متوجه شديم که اين کاتاليزور با پايه گاما آلومينا و درصد مشخصي از Pt (پلاتينيم) و Sn (قلع) است از اين رو براي بهبود رفتار کاتاليزور در ساخت آن از پايه زئوليت Y استفاده کرديم و Pt و Sn را روي آن قرار داديم در نهايت در سامانه آزمون راکتوري از اين کاتاليزور براي هيدروژن زدايي ايزوبوتان استفاده کرديم.

مجري طرح با اشاره به نتايج اين تحقيق، خاطرنشان کرد: نتايج نشان داد که کاتاليزور تهيه شده با پايه زئوليت Y داراي بازدهي بيشتري نسبت به کاتاليزور صنعتي با پايه گاما آلومينا در فرايند هيدروژن زدايي ايزوبوتان است.

واعظي فر از تجاري سازي اين محصول خبر داد و يادآور شد: تجاري سازي اين محصول در برنامه کاري دو شرکت دانش بنيان مجتمع فناوريهاي نوين فدک و شرکت نانوپارس اسپادانا قرار دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن