تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798637570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه.هاي جديد براي لذت بردن از فاير فاکس


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: نگاهي به وبلاگها

مرورگر محبوب فايرفاکس ديگر نيازي به معرفي ندارد. يک مرورگر اپن.سورس که هم کاربران ويندوز به خوبي آن را مي.شناسند و هم کاربران ديگر سيستمهاي عامل، به ويژه لينوکس، ديگر به آن خوگرفته.اند. يک مرورگر کامل و با قابليت اعتماد بالا که از يک نقطه قوت بسيار خوب نيز سود مي.برد: افزونه.هاي بي.شمار.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه مركزي، در وبلاگي آمده است: IE را دور بياندازيد (IE Tab 2): بسيار اتفاق مي.افتد که يک سايت تنها براي نمايش با اينترنت اکسپلورر طراحي شده باشد، اين اتفاق درباره سايت.هاي ايراني بسيار شايع است و به همين دليل، نمي.توان با مرورگر فايرفاکس از خدمات آن.ها استفاده كرد. اين امر باعث مي.شود تا بعضي اوقات، کاربر به استفاده از IE رو بياورد و پس از انجام امور مربوطه، به فايرفاکس بازگردد. با اين حال، استفاده از افزونه IE Tab 2 در فايرفاکس اين امکان را فراهم مي.سازد تا بتوانيد لينک.ها را در يک زبانه شبيه ساز شرايط IE باز کنيد. در اين حالت صفحات وب با استفاده از موتور IE در دل فايرفاکس باز شده و رندر مي.شوند و به همين دليل، امکان نمايش و استفاده از کنترل.هاي سفارشي ActiveX و امکانات اختصاصي SharePoint نيز فراهم است. در اصل، محيط اين زبانه، يک مرورگر کامل IE است که علاوه بر استفاده از موتور IE، امکان دسترسي به تنظيمات اينترنت اکسپلورر را نيز به.صورت مستقيم فراهم مي.سازد. براي استفاده از اين افزونه براي نمايش وب پيج.ها، مي.توانيد با کليک راست روي زبانه مورد نظر و انتخاب Switch Rendering Engine يا کليک آيکون کوچک سمت راست و پايين مرورگر، بين حالت استاندارد فايرفاکس و اينترنت اکسپلورر سوييچ كنيد.
آيکون پايين صفحه نمايانگر موتور انتخاب شده در حال حاضر است. با يک کليک راست ساده در زبانه باز شده توسط IE Tab مي.توان به سادگي تشخيص داد که موتور استفاده شده براي رندر صفحه، فايرفاکس است يا اينترنت اکسپلورر. با اين اوصاف، اگر از اينترنت اکسپلورر دل خوشي نداريد، با استفاده از اين افزونه مي.توانيد به راحتي آن را دور بياندازيد.
بر اوضاع مسلط شويد (FoxTab): پس از اضافه کردن چند افزونه کوچک و فني، نوبت به آن مي.رسد تا از قابليت.هاي نهان فايرفاکس به بهترين نحوه بهره برداري کنيد. افزونه.اي که در اين قسمت معرفي مي.كنيم، Foxtab نام دارد که در اصل، يک افزونه براي نمايش اوضاع جاري مرورگر به صورت سه بعدي و با افکت.هاي تصويري بسيار زيبا است. پس از دانلود و نصب اين افزونه، دکمه.اي در نوار ابزار ظاهر مي.شود که با فشردن آن، به يک زبانه با دنيايي متفاوت هدايت خواهيد شد.
در اين حالت، تمام زبانه.هاي باز شده در مرورگر به.صورت نماي کلي و در کنار يکديگر به نمايش در.مي.آيند. اين حالت به ويژه در شرايطي که تعداد زيادي زبانه در مرورگر باز هستند، سودمند واقع مي.شود. در اين زبانه مي.توان از تم.هاي آماده يا يک عکس دلخواه براي پس زمينه استفاده كرد. همچنين مي.توان فرمت.هاي کنارهم قرارگيري پنجره.ها را نيز از ميان چند مدل سه بعدي انتخاب کرده و حتي جهت دوربين را به سمت پنجره.ها نيز تعيين كرد. اين زبانه همچنين امکان نمايش زبانه.هاي تازه بسته شده و همچنين، سايت.هاي مورد علاقه کاربر به.صورت سه بعدي را نيز دارد.
بهتر دانلود کنيد (Download Statusbar): اکنون زمان معرفي يک برنامه براي بهينه سازي مدير دانلود در فايرفاکس است. همان.طور که مي.دانيد، مدير دانلود در فايرفاکس در يک پنجره جدا باز شده و کارايي بالايي نيز ندارد. براي تجربه يک برنامه بهتر براي مديريت دانلود، استفاده از افزونه Download Statusbar را پيشنهاد مي.کنيم. البته در صورتي که از يک مدير دانلود مجزا در ويندوز استفاده مي.كنيد (برنامه.هايي نظير IDM يا DAP)، کاربرد اين افزونه بسيار کم خواهد بود، اما در هر صورت، از مدير دانلود دروني فايرفاکس بسيار بهتر و کاراتر است.
اين افزونه در اصل تغييري در ظاهر فايرفاکس ايجاد نمي.كند و تنها هنگام دانلود يک فايل، با ايجاد يک نوار باريک در پايين صفحه مرورگر و نمايش همزمان ميزان دانلود به.صورت گرافيکي و عددي به همراه سرعت دانلود، هم وضعيت دريافت داده.ها را به سرعت نمايش داده و هم در اشغال فضا و رعايت يکپارچگي پنجره مرورگر تأثير به سزايي دارد. با نگه داشتن ماوس روي نوار دانلود يک فايل، اطلاعات جزئي از وضعيت دانلود آن به نمايش در خواهد آمد.
نشان.هاي خود را يک.جا ببينيد (My Bookmarks): مرورگر فايرفاکس در زمينه بوك.مارك.ها، از قابليت.هاي خوبي برخوردار است و امکانات مناسبي براي مديريت و دسته بندي آن.ها در اختيار كاربر مي.گذارد. با اين حال، شايد شما هم علاقه.مند باشيد تا بدون نياز به محدود.شدن در منوها و نوار ابزار باريک فايرفاکس، به همه نشان.هاي خود به.صورت يکجا و دسته.بندي شده دسترسي داشته و به سادگي از آن.ها استفاده كنيد. افزونه My Bookmarks يک ابزار بسيار ساده براي نمايش تمام نشان.هاي ذخيره شده در فايرفاکس، در يک صفحه منفرد است.
اين صفحه، با استفاده از گزينه about:mybookmarks در منوي Bookmarks مرورگر يا ورود عبارت about:mybookmarks در نوار آدرس به سادگي قابل دسترسي است. به رغم ايده مناسب و سودمند اين افزونه، تنظيمات پيش فرض آن چندان جذاب نيستند و بهتر است تا تغييراتي را در آن اعمال كنيد. براي دسترسي به پنجره تنظيمات اين افزونه، با مراجعه به بخش مديريت افزونه.ها در فايرفاکس در منوي Tools>Add-ons، افزونه My Bookmarks را انتخاب کرده و سپس روي دکمه Options کليک کنيد.
در اين صورت، پنجره تنظيمات اين افزونه نمايان خواهد شد. در اين قسمت مي.توانيد بخش.هاي اصلي در بر.دارنده نشان.ها از جمله منوي نشان.ها يا نوار ابزار نشان.ها را براي نمايش در صفحه My Bookmarks انتخاب كنيد. همچنين، متد باز شدن لينک.ها و چند پارامتر ديگر را نيز مي.توانيد تغيير دهيد. با انتخاب زبانه Style امکان سفارشي سازي کد CSS استفاده شده براي صفحه نشان.ها در اختيار شما قرار خواهد گرفت که در صورتي که با طراحي صفحات وب آشنايي داشته باشيد، مي.توانيد انواع تغييرات دلخواه را در آن اعمال كنيد. پيشنهاد مي.شود تا در زير قسمت{} body، عبارت.هاي;font-size:small و;font-family:Tahoma را براي چشم.نواز.تر شدن خروجي اين افزونه وارد کرده و ذخيره كنيد. همچنين، در قسمت Folders مي.توانيد پوشه.هايي را که براي نمايش نشان.ها استفاده خواهند شد، نيز انتخاب كنيد.
سريع.تر شويد (FastestFox): يکي از قابليت.هاي خوبي که در IE7 معرفي شد، پنجره کوچکي به.نام شتاب دهنده يا Accelerator بود که با انتخاب متن در مرورگر نمايان مي.شد و قابليت.هاي زياد و سودمندي را درباره متن انتخاب شده در اختيار كاربر مي.گذاشت. در فايرفاکس، اين امکان با استفاده از افزونه FastestFox فراهم شده و نوآوري.هاي خوبي نيز در کارکرد آن اعمال شده است. پس از نصب اين افزونه، با انتخاب هر متن در پنجره مرورگر، يک پنجره کوچک باز شده و سعي در دريافت اطلاعات تعريفي متن انتخاب شده از ويکي پديا مي.كند.
علاوه بر نمايش قسمت محدودي از متن ارائه شده از طرف ويکي پديا براي موضوع مورد توجه، امکان کليک روي آيکون.هاي کوچک پايين اين پنجره نيز وجود دارد که هر کدام، با توجه به کارکرد خاص خود، وظيفه.اي خاص بر عهده دارد. با کليک روي نماد گوگل، مي.توان عبارت مورد نظر را جست.وجو کرده يا مدخل Wikitionary آن را مورد جست.وجو قرار داد. نمادهاي پيش فرض اين پنجره چندان مناسب و جذاب نيستند و مي.توانيد به راحتي، با استفاده از پنجره تنظيمات اين افزونه، عملکرد آن و همچنين سايت.هاي دلخواه را براي اضافه کردن به اين پنجره کوچک انتخاب كنيد. زير و رو کردن وب و محتواي آن، هيچ گاه به اين سادگي و سريعي نبوده است.
ظاهر سايت.ها را به دلخواه تغيير دهيد (Stylish): بسيار اتفاق مي.افتد که به وب سايت.هايي بر.مي.خوريم که ظاهر جذابي ندارند يا رنگ.بندي آن.ها چندان دلچسب نيست. محتواي سنگيني دارند يا المان.هاي اضافي در آن.ها به ميزان بسياري به.کار رفته است. گاهي اوقات به ذهن بيننده اين امر خطور مي.کند که. اي کاش رنگ نوارهاي اين سايت گرم.تر بود يا. اي کاش زمينه متن در آن روشن بود تا براي مطالعه طولاني مناسب باشد. افزونه stylish براي ايجاد تغيير در ظاهر يک سايت و براي جامه عمل پوشاندن به آرزوي بالا ايجاد.شده است. ابزاري براي تغيير ظاهر سايت.ها و نمايش آن.ها با قالب دلخواه کاربر که انعطاف بسيار بالايي داشته و امکانات فوق.العاده.اي را در اختيار كاربر مي.گذارد. با اين.که اين افزونه بر.اساس تغيير دلخواه در فايل CSS سايت دلخواه ايجاد شده، اما در بيشتر موارد در سايت.هاي معروف، به کد نويسي يا آشنايي با CSS نيز نيازي نخواهيد داشت. زيرا هر کاربر مي.تواند به راحتي استايل.هاي دلخواه خود را از طريق سايت stylish به اشتراک بگذارد و ديگران نيز با يک جست.وجوي ساده آن.ها را يافته، پيش نمايش آن.ها را ببينند و در صورت علاقه، مورد استفاده قرار دهند. پس از نصب اين افزونه، نخستين تغييري که در مرورگر اتفاق خواهد افتاد، نمايان شدن يک آيکون کوچک در پايين و سمت راست پنجره فايرفاکس است.
با کليک روي اين آيکون منويي نمايان مي.شود که امکان اعمال تغييرات را روي سايت جاري مي.دهد. همان.طور که در شكل مشاهده مي.كنيد، اين منو شامل يک گزينه با عبارت Write New Style است که انتخاب آن، موجب باز شدن پنجره.اي براي نوشتن کد CSS مي.شود. پس از نوشتن کد CSS دلخواه براي اين سايت مي.توانيد فايل CSS مذکور را ذخيره کرده، سپس مورد استفاده قرار دهيد. همچنين، با فشردن دکمه Preview تعبيه شده در پنجره ويرايش استايل، مي.توانيد تغييرات حاصل شده را قبل از ذخيره سازي ببينيد. در صورتي که دانش يا زمان کافي براي ايجاد يک کد جديد CSS نداريد، بد نيست سري به مخزن استايل.هاي ايجاد شده توسط کاربران در سايت اين افزونه بزنيد و ببينيد آيا براي سايت مورد نظر شما، استايل آماده.اي وجود دارد يا خير. بد نيست بدانيد که تعداد کاربران stylish آنقدر زياد است که براي بي نام و نشان.ترين سايت.ها هم در آن قالب آماده پيدا مي.شود. براي انجام اين کار، با انتخاب گزينه Find style for this site اين افزونه به صورت خودکار جست.وجويي را در سايت خود به انجام رسانده، سپس نتايج را در يک زبانه جديد به نمايش مي.گذارد.
در صورتي که استايل.هاي آماده براي سايت مورد نظر شما در اين مخزن به اشتراک گذاشته شده باشند، به راحتي و با کليک روي لينک فراهم شده مي.توانيد آن.ها را مورد استفاده قرار دهيد. پس از باز.شدن صفحه توضيحات استايل مربوطه، دکمه.اي با عنوان Install مشاهده خواهيد کرد که با کليک روي آن، افزونه Stylish پنجره.اي را براي مديريت آن باز خواهد کرد. در اين قسمت مي.توانيد قبل از اعمال استايل به سايت مورد نظر، با فشردن دکمه Preview به صورت پويا و بي تأخير، پيش نمايشي از آنچه قرار است اتفاق بيافتد، مشاهده كنيد.
در صورتي که از تغييرات اعمال شده راضي باشيد، مي.توانيد با فشردن دکمه Install اين استايل را ذخيره کرده و مورد استفاده قرار دهيد. هم اکنون کار دستکاري سايت مقصد تمام شده است و فايرفاکس در حالت پيش فرض از استايل دلخواه شما براي اين سايت خاص استفاده خواهد کرد. در صورتي که بخواهيد دوباره ظاهر اصلي سايت مقصد را ببينيد، تنها لازم است تا با کليک روي آيکون Stylish آن را به طور موقت غير فعال کنيد. همه چيز به سادگي و به سرعت به حالت نخست خود باز خواهد گشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن