تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816713187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چاقي ،كودكان را منزوي مي.كند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: امروزه زياد درباره چاقي كودكان مي.شنويم. اما باز هم هر روز تعداد قابل توجهي از اين كودكان را اطراف خود مي.بينيم. بنابراين والدين بايد بيشتر به اين مساله توجه كنند.حتما در روزنامه.ها در اين.باره خوانده.ايد و در بخش.هاي مختلف خبري نكاتي پيرامون آن شنيده.ايد كه در آمريكا و كشورهاي اروپايي نيز تعداد كودكان و نوجوانان چاق در 2 دهه اخير افزايش يافته است.

از سوي ديگر متخصصان اطفال معتقدند تعيين برخي رژيم.هاي خودسرانه از سوي والدين، نه.تنها چاقي كودكان را كنترل نمي.كند، بلكه در روند رشد آنها نيز اختلال ايجاد مي.كند و همين اختلال ممكن است موجب برخي بيماري.هاي روحي و رواني در بزرگسالي آنها شود.
اگر شما هم با چنين كودكاني سر و كار داشته باشيد، حتما اين سوال را از خود پرسيده.ايد كه چگونه مي.توانيم به حفظ وزن طبيعي او كمك كنيم؟ در اين نوشتار كوتاه به برخي از سوالات شما در اين زمينه پاسخ داده مي.شود تا بتوانيد كودكاني سالم.تر داشته باشيد.
مشكلات جسمي پزشكان و متخصصان از افزايش تعداد كودكان چاق ابراز نگراني مي.كنند. زيرا اين مشكل دوران كودكي مي.تواند سبب بروز برخي بيماري.ها شود.
مشخص شده است كودكان و نوجوانان چاق بيشتر در معرض بروز عوامل بيماري.هاي قلبي قرار دارند؛ عواملي مانند كلسترول و فشار خون بالا.
برخي از شرايط پزشكي و بيماري.هايي مانند ديابت نوع 2، آسم و آپنه خواب نيز ممكن است در اثر چاقي بروز كند. به علاوه پژوهش.ها نشان مي.دهد، بيشتر احتمال دارد كودكان و نوجوانان چاق در بزرگسالي هم چاق باشند و از اين مشكل رنج ببرند.
مشكلات روحي تمام نتايج منفي ناشي از چاقي و اضافه وزن، به مشكلات جسمي مربوط نمي.شود. در برخي موارد تاثيرات روحي اين مشكل نيز فرد را درگير خواهد كرد. چاقي در دوران كودكي يا نوجواني باعث مي.شود فرد اعتماد به نفس كافي نداشته و در نتيجه در مسائل درسي و كاري خود با مشكل مواجه مي.شود. اين حس حتي گاهي مي.تواند تا بزرگسالي نيز ادامه پيدا كند. او همواره از اندام نامتناسب خود خجالت مي.كشد و سعي مي.كند در محيط.هاي جمعي كمتر عرض اندام كند.
راهكارها اگر مي.خواهيد به كودك خود كمك كنيد تا وزني مناسب داشته و آن را حفظ كند، در اولين مرحله بايد تعادلي ميان كالري دريافتي از غذاها و نوشيدني.ها و كالري.كه كودك حين انجام فعاليت.هاي روزانه و رشد خود مصرف مي.كند، ايجاد كنيد. به ياد داشته باشيد كه هدف نهايي ما در رابطه با كودكان و نوجوانان چاق و داراي اضافه وزن، اين است كه روند افزايش وزن آنها را كاهش دهيم، در حالي كه امكان رشد و نمو طبيعي براي آنها فراهم باشد. بنابراين مي.بينيم كه هيچ.وقت نبايد بدون نظر پزشك، رژيمي براي لاغري كودك انتخاب كنيم.
تعادل رژيم غذايي براي ايجاد تعادل در رژيم غذايي كودكان و نوجوانان مهم است غذاهايي مصرف كنيم كه مواد مغذي كافي داشته و در عين حال، كالري آن نيز متناسب باشد. مي.توانيد به كودك بياموزيد در انتخاب غذاهايش دقت كند. همچنين بهتر است غذاهاي مورد علاقه كودك را به شيوه.اي سالم.تر براي او تهيه كنيد.
تشويق به عادات سالم هيچ راز بزرگي در ارتباط با تغذيه مناسب وجود ندارد. تنها بايد كمي بيشتر سعي و تلاش كنيم.
به عنوان مثال مي.توانيم براي اين.كه عاداتي مناسب و صحيح در خانواده خود ايجاد كنيم، مقدار زيادي ميوه و سبزيجات در خانه قرار دهيم. در ضمن براي استفاده از محصولات لبني، بهتر است از انواع كم.چرب يا بدون چربي آنها استفاده كنيم. البته علاوه بر انتخاب مواد غذايي مناسب، مقدار غذاي او در هر وعده را نيز كنترل كنيد.
اعضاي خانواده را تشويق كنيد تا مقدار زيادي آب بنوشند و نوشيدني.هاي حاوي شكر را از برنامه خود حذف كنيد.
نااميد نشويد. تنها به خاطر داشته باشيد كه ايجاد تغييراتي كوچك در هر روز، كمك بزرگي به شما خواهد كرد.
غذاهاي مورد علاقه ولي سالم غذاهايي كه هميشه آماده مي.كنيد، همان غذاهايي كه اعضاي خانواده از خوردن آن لذت مي.برند، با تغييرات كوچكي سالم.تر خواهند بود و البته همان.قدر لذيذ.
مي.توانيد درباره افزودن ميوه.ها و سبزيجات به مقدار بيشتر در برنامه غذايي خود شيوه.هايي جديد و دلخواه كودكان پيدا كنيد.
اگرچه مي.توان از همه چيز در حد متعادل استفاده كرده و لذت برد، اما كاهش مصرف غذاها و تنقلات چرب، شور يا شيرين مي.تواند به داشتن رژيمي متعادل كمك كند. مي.توانيد به كودكان اجازه دهيد تنها گاهي اوقات از اين تنقلات استفاده كنند.
فعاليت فيزيكي بخش ديگري از ايجاد تعادل، افزودن فعاليت.هاي فيزيكي به برنامه روزانه كودك است. بايد زمان.هايي.كه او . نشسته و بي.حركت است، كاهش داده و او را بيشتر به فعاليت تشويق كنيم. اين كار نه.تنها براي كودكان و نوجوانان جالب و سرگرم.كننده است، بلكه براي تقويت استخوان.ها، كاهش فشار خون، كاهش استرس و اضطراب و كنترل وزن آنها نيز مفيد خواهد بود.
كودكان و نوجوانان بايد در طول هفته ساعاتي را هم به ورزش اختصاص دهند. به ياد داشته باشيد كه بچه.ها از بزرگ.ترها تقليد مي.كنند. پس سعي كنيد كه خودتان هم ورزش را در برنامه روزانه داشته باشيد و فرزندتان را هم تشويق به همراهي كنيد. شنا، پياده.روي سريع، طناب.زدن و فوتبال از جمله ورزش.هاي مناسب هستند.
در كنار انجام اين فعاليت.هاي ورزشي، بهتر است زمان.هايي را كه كودك فعاليتي ندارد نيز كاهش دهيد. اگرچه اختصاص زماني براي انجام تكاليف درسي و مطالعه خوب است، اما زمان.هايي كه كودك مشغول تماشاي تلويزيون، انجام بازي.هاي كامپيوتري يا استفاده از كامپيوتر است را مي.توان كاهش داد.
با رعايت اين نكات ساده مي.توانيد تغييراتي اساسي و مهم در زندگي كودك ايجاد كنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن