تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرگ شناور در فرمالدئید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مرگ شناور در فرمالدئید

درباره دامین هیرست ....



سال ۱۹۸۸ در نمایشگاه فریز از دامین هیرست بسیار تمجید شد. در این سال هیرست هنوز در دانشگاه گولد اسمیت مشغول به تحصیل بود. این نمایشگاه معرف بسیاری از هنرمندان موفق بریتانیاست. هیرست ۱۹۸۹ از دانشگاه گولد اسمیت فارغ..التحصیل شد و از آن زمان بعد از دیوید هاکنی به مشهورترین هنرمند زنده بریتانیا تبدیل شد. در سال ۱۹۹۱ هیرست نمایشگاه درون و بیرون از عشق (In and out of love ) را برگزار کرد.
داخل سالن نمایشگاه پر از پروانه.های زنده مناطق گرمسیری بود پارچه.های کرباسی به دیوار نصب شده بود که روی آنها تخم ماهی چسبانده شده بود.
With the physical Impossibility of death in the mind of someone living ( با غیر ممکن بودن به تصویر آمدن مرگ در ذهن یک فرد زنده) ۱۹۹۱ نیزه شکار کوسه او که مشهور نشد. نیزه.ای که در یک حوض شیشه.ای فرمالدئید که در گالری ساتچی به نمایش درآمد، با نقد، تمجید، سرزنش و تمسخر در رسانه.های جمعی درآمد و با منظر عموم مواجه شد. اثر هیرست تصویری از مراحل مرگ و زندگی است: کنایه.ها، آرزوها و کزبیات آنچه در وجودمان می.گذرد و معیارهای اخلاقی که می.پذیریم. کارهای او در سه گروه نقاشی.ها، قفسه.ها و حوضچه.های شیشه.ای است. نقاشی.های کوچک و نقاشی.های چرخی تقسیم می.شود. ترتیب آثار در نمایشگاه تصادفی است.
پارچه.های کرباسی رنگ آمیزش شده کوچک با عناوینی که به داروهای شیمیایی اشاره دارد طراحی شده.اند. هر کدام از این آثار جدا از دیگری است و هیچ مرکزیت در آنها دیده نمی.شود. وسایل جراحی و هزاران بطری قرص در قفسه.هایی که هیرست طراحی کرده با نظم خاصی جای گرفته.اند. تکه.تکه.های حوض شیشه.ای تصویری از مرگ می.سازد و در وجهی دیگر حیوانات تکه.تکه شده – ماده گاوها،. گوسفند و کوسه- که با فرمالدئید حفظ شده.اند انتظار برای مرگ را یادآور می.شوند».
دامین هیرست با سادگی و سرعت توانست ایده.ها و ذهنیاتش را در تصویرسازی.های خوب به قالب بریزد و در دهه.های (۱۹۹۷-۱۹۸۷) با طرح.هایی که تغییرات زندگی معاصر را بیان می.کرد کار خود را توسعه داد. او با استفاده درست و به موقع از رنگ و فرم، هنر باارزشی را خلق کرد که رمزآلودگی کمتری در ساختار خود داشت. تصویرسازی در بیلبردی که در آن گرافیک تطبیقی زیبایی به چشم می.خورد از دور نگاه.ها را به خود جلب می.کند و از نزدیک خارق.العاده است. هیرست هنر را هم از جنبه بسیار دشوارش و هم از وجه ساده آن درک کرده است. نقاشی.های او با عناصر ساده شکل گرفته تا از رمزآلودگی انتزاعی بهره. نبرده باشد. او در عصر هنر و برای خلق متاعی مناسب برای فروش در بازارها و تولید پول نقاشی.های کوچک را در اندازه یک بشقاب کوچک یا نعلبکی (ساکر) کشید. دایره.های رنگی در زمینه سفید و با طراحی تجملاتی کالای چشمگیر ارائه داده است. هنر او منعطف، اما هرگز پوچ نبوده است در نقاشی.های کوچک او کششی تازه وجود دارد. هیرست در این آثار تکنیک جالب و سرگرم.کننده دیگری به کار گرفته است.
اتفاق، تصادفی بودن، انرژی و حرکت را تلقین می.کند این عنصری است که در کارهای اخیر او به وضوح می.توان مشاهده کرد. او با تاثیر از جف کونز به خصوص سبدهای توپ که روی آب شناور هستند از آثار این هنرمند، با چینشی خاص داروها را در قفسه.ها جای داده بود تا زیبایی طراحی مدرن را به نمایش بگذارد در قفسه جداگانه ماهی را در فرمالدئید آویخته بود مانند نقاشی.های کوچک رنگ، شکل و فرم با روشی نوین آرایش داده شده بود. این کار در افکار عمومی نمادی از هنر پیشرو است و با غلبه بر درک نادرست اجتماع از سادگی کارها، مردم کم.کم با چگونگی استفاده از عناصر متداول و اشیا معمول زندگی در این کارها آشنا شده.اند کارهایی که بیانگر زیبایی عناصر و اشیای معمولی جهان است که به سادگی یک ترانه پاپ به دل می.نشیند.
«هیرست آثار «کولی.شاو» را هنگامی که از زخم.های گلوله عکس می.گیرد احساس کرد و بر این اساس اثری خلق شد که لذت زندگی و اجتناب.ناپذیری مرگ را تومان نشان می.دهد. صحنه.ای که زیبایی زندگی روستایی نشان دهد از قدرت مرگ در نگاه بیننده می.کاهد؛ در درون و بیرون از عشق پروانه.های آویزان با طراوت خاصی تک.رنگ نقاشی شده.اند و در (یک هزار سال) از کرم حشرات موجودات پرنده پرواز می.کنند، خورده و مرده، وزوز یک حشره ریز.
طولی نمی.کشد که در این نمایش از حیوانات در حال مرگ به تماشای حیوانات مرده می.ایستیم. یک کوسه در حوض فرمالدئید نمایشگر تهدید آنی مرگ است که موجود زنده.ای را به لاشه تبدیل می.کند. جعبه شیشه.ای، نیمی از آن به یادگاری.های شکار، نیمی به اشیای مینی.مالیست که از پادشاهان به جا مانده اختصاص یافته است. آرایش این کار در خانه.ای با ابعاد عجیب به اندازه کنسولگری صورت یافت. مجسمه.های هیرست با زیبایی آرکادیایی (بی..تجمل مانند آدم دهاتی) یک گوسفند تنها و دورافتاده از گله نشان داده می.شود. در حالی این گوسفند از ترس به خود می.لرزد شاهد حرکت خوک.های ماشینی است. هیرست دهشت ویران.کننده.ای که در هنر فرانسیس بیکن درک کرده و قرینه.ای از آن را در طراحی ادارات مدرن یا پرونده حیوانات در هنر فرومایه سنتی یافت و برآن شد تا جذابیت. مکان.های عادی را با نگاه از زاویه.ای بهتر نمایش دهد. این چیزی است که هیرست هر روزه در آثار خلاقانه خود ارائه می.دهد.
هر زمان که آثار دامین هیرست و راشل وایتر در نیویورک با هر شرایطی به نمایش گذاشته شده اعتبار و خوشنامی هر دو هنرمند موجبات روبه.رویی استقبال چشمگیر را فراهم کرده است. ما مسحور و مفتون تصویرسازی.های هیرست شده.ایم. به خصوص در مورد کوسه او،. چیزی که برای سال.ها هیچ رقیبی نداشته است.
القای سختی و دشواری آن موجود شکارچی یا نگرانی قبل از شکار که به بیننده منتقل می.شود همچنان در آثار او نمادین باقی مانده است. در پرکار بودن هیرست شکی نیست. اما او تا سال ۱۹۹۶ نمایشگاه یک نفره حایز اهمیتی در نیویورک نداشت، تا اینکه افتتاحیه اولین نمایشگاه خود را در گاگوزین نیویورک برگزار کرد.
خب زیبایی و هیجان.انگیز نبودن نمایشگاه.های او فقط به خاطر کثرت آنها نیست بلکه تفاوت و تنوع غیرمنتظره.ای که در هر کدام از نمایش.ها مشاهده می.کنیم در ما کشش ایجاد می.کند؛ از تکه.های ماده گاوها و خوک.های مکانیکی گرفته تا نقاشی.های چرخی و زیرسیگاری که پر از تکه.های چوب است. اغلب حیرت.انگیز بودن آثار تاکسیدارمی او برای بینندگان آمریکایی مشکل.ساز محسوب می.شود. آنها توانایی رویارویی با چنین تصاویر دهشت.انگیزی را ندارند- همچنین بینندگان بریتانیایی با دیدن تکه.های گوشت ماده.گاو نسبت به بیف بریتانیایی احساس بدی پیدا کردند- با این وجود حال و هوای روز افتتاحیه خوش.آیند به نظر می.رسید و در ادامه نیز موفقیت.آمیز بود.ترجمه: فراز حسامی

روزنامه فرهنگ آشتی
__________________






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن