تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805602157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
شهروندان از خسارتهاي كنده كاريها و حفاريهاي متعدد در مشهد گلايه مي كنند؛
مفقود شدن نظارت شهرداري در چاله هاي معابر سطح شهر

* فاطمه معتمدي نسب
خراسان امروز: بي برنامگي ادارات و شركتهاي خدماتي در كنده كاريهاي شهر جهت توسعه طرحهاي خدماتي آنها، مردم را با مشكلات فراوان مواجه كرده است.
اين حفاريها علاوه بر طولاني بودن زمان آن و همچنين ايجاد مشكل تردد در رفت و آمد خودروها، گرد و خاك فراوان را نصيب ساكنان و شهروندان مي كند. از سويي معطلي در ترميم اين كنده كاريها و چاله هاي عريض و طويل نيز صاحبان خودروها را كلافه كرده است.

ضرر و زيان به صاحبان خودروها
ايوبي كه دارنده يك دستگاه پيكان است، مي گويد: در مشهد كمتر خياباني را مي توان يافت كه حفاري و كنده كاري در آن انجام نشده باشد.
وي ادامه مي دهد: اين طرحها گاهي چندين ماه به طول مي انجامد و رها شدن آنها بدون آسفالت از سوي شركتهاي خدماتي نيز مشكل ديگري است كه همچنان وجود دارد و فكري براي رفع اين معضل نشده است.
وي با بيان اينكه اين سهل انگاريها در بروز بسياري از تصادفها، سقوط افراد يا وسايل نقليه در درون اين چاله ها و كانالها نقش دارد، مي گويد: صاحبان خودرو بايد بابت اين سهل انگاري هر ساله بخش قابل توجهي از درآمد خود را صرف ترميم جلوبندي خودروهايشان نمايند.
يك شهروند ديگر نيز با اشاره به آسفالت نامناسب اين حفاريها مي گويد: گاهي آسفالت نقاط حفاري شده پايين تر از سطح اصلي است و در بسياري از موارد بيشتر از سطح اصلي است كه اين مسأله به عنوان دست اندازي خطرناك مي باشد.
وي ادامه مي دهد: اين شكل آسفالت سبب ايجاد پستي و بلندي در بيشتر خيابانهاي مشهد شده است كه حاصل سهل انگاري و نبود نظارت شهرداري بر عملكرد پيمانكاران است.

سطوح آسفالت ميدان ملك آباد، يك نمونه!
وي با اشاره به ميدان ملك آباد كه به واسطه پروژه قطار شهري آسفالت آن پس از كنده كاري تبديل به دست انداز قابل توجهي شده است، مي گويد: با كوچكترين بارندگي ناهمواريهاي اين ميدان تبديل به دريايي از آب مي شود كه عبور عابران را با مشكل مواجه مي سازد.
وي با بيان اينكه در اين شرايط به واسطه نبود پل عابر پياده، خودروها با حركتهاي سريع خود، گل و لاي حاصل از باران را به اطراف پرتاب مي كنند، مي گويد: اكثر آب گرفتگيهاي مشهد به واسطه اين دست اندازهاي حاصل از آسفالت نامرغوب است. يك دانشجو نيز با بيان اينكه بسياري از زائران و مسافران، خيابانهاي اين كلانشهر را با دست اندازهاي معروف آن مي شناسند، مي گويد: بسياري از دست اندازها سالهاست همچنان باقي مانده و هيچ اقدامي براي همسطح سازي آن صورت نگرفته است.

نظارت نكردن شهرداري بر عملكرد پيمانكاران
وي با بيان اينكه اين مسأله نشان مي دهد از آسفالت مرغوب استفاده نشده، مي گويد: بسياري از آسفالتهاي اين قطعات پس از اندك زماني نشست و شكست پيدا مي كند.
وي معتقد است: همه اين موارد حاصل استفاده نكردن از آسفالت مناسب و مرغوب، زيرسازي نامناسب آسفالت و نبود نظارت جدي و اساسي شهرداري است.
وي مي گويد: شهرداري بايد بر پيمانكاران كه وظيفه آسفالت معابر را بر عهده دارند، نظارت كند.
يك شهروند ديگر نيز معتقد است: در حالي از سوي مسؤولان، مشهد به عنوان شهري ملي و دومين كلانشهر مذهبي جهان مطرح مي شود كه خيابانهاي اين شهر هيچ تناسبي حتي با يك شهر معمولي ندارد.وي اضافه مي كند: شهرداري بايد پيمانكاران را ملزم به استفاده از آسفالت مرغوب با زيرسازي مناسب معابر نمايد تا در كنار جلوگيري از بروز مشكلات تردد براي عابران و وسايل نقليه از هدر رفت سرمايه ها و افزايش هزينه هاي شهر جلوگيري شود.
اسدي مي گويد: هر ساله خسارتهاي قابل توجهي از بابت چاله ها و حفاريهاي شهر به وسايل نقليه وارد مي شود كه اين معضل و مشكل در برخي شهرها كمتر ديده مي شود و هيچ مرجعي نيز در اين زمينه پاسخگو نيست.
وي افزود: نظارت شهرداري در لا به لاي چاله ها و حفاريهاي سطح معابر شهر مفقود شده است كه به دليل اين مسأله دارندگان خودرو و شهروندان بايد هزينه خسارتهاي وارده را پرداخت نمايند.

پاسكاري براي پاسخگويي
در اين رابطه تلاش شد با مهندس نخعي، معاونت فني و عمراني شهرداري مشهد به عنوان متولي بحث آسفالت اين كلانشهر مصاحبه اي انجام شود كه از ناحيه اين معاونت موضوع به قائم مقام ارجاع داده شد كه پس از چند روز معطلي و هماهنگي در نهايت مسؤول دفتر قائم مقام معاونت فني و عمراني انجام مصاحبه را به ارسال كتبي سؤالها و دريافت ابلاغيه از روابط عمومي شهرداري منوط كرد.

در گفتگو با قدس عنوان شد؛ شيوع برخي سرطانها با مصرف زياد گوشت قرمز

بجنورد- خبرنگار قدس: تغذيه سالم مهمترين عامل سلامتي انسان مي باشد و مهمترين عامل تأثيرگذار برعملكرد بدن تغذيه مناسب و غذاي سالم است، بنابراين استفاده از پروتئين حيواني به ويژه گوشت قرمز و سفيد، لبنيات، تخم مرغ و سبزيجات نياز ضروري سبد غذايي خانواده ها مي باشد. با توجه به ماهيت فساد پذيري سريع اين فرآورده ها به لحاظ نگهداري نامناسب و يا فرآوري در شرايط غيربهداشتي اين فرآورده ها و محصولات مي توانند سلامتي مصرف كننده را با ايجاد بيماريهايي از قبيل سياه زخم، كيست هيداتيك، تب مالت، بيماريهاي انگلي و ... به خطر بيندازند.
يكي از خطرات مصرف زياد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده بزرگ است كه اين مسأله در پژوهشهاي متعدد به اثبات رسيده است. گروهي از پژوهشگران اروپايي پس از بررسي عادتهاي غذايي 500 هزار نفر به اين نتيجه رسيدند افرادي كه هر روز حداقل 2 وعده 80 گرمي گوشت قرمز يا گوشت فرآوري شده مصرف مي كنند در مقايسه با افرادي كه كمتر از يك بار در هفته گوشت قرمز مي خورند بيشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.
گوشت قرمز حاوي اسيدهاي چرب اشباع شده فراواني است كه وجود آنها يك عامل شناخته شده بيماري هاي قلبي به شمار مي رود. از سوي ديگر مصرف گوشت قرمز فراوان باعث ابتلا و يا تشديد بيماري نقرس مي شود.
رئيس اداره نظارت دامپزشكي خراسان شمالي گفت: گوشت قرمز استان از داخل استان تأمين مي شود و حتي خراسان شمالي اين فرآورده را نيز به ساير استانها ارسال مي كند.
دكتر حسن قاسمي فر اظهار داشت: گوشت هاي منجمد شده داراي 12 ماه تاريخ مصرف بوده و اگر در مراحل اوليه بعد از كشتار دام مراحل انجماد را طي نمايد تا 12 ماه پس از توليد هيچ گونه مشكلي ندارد.
* مشخصات گوشت قرمز فاسد
وي افزود: ذبح دام سبك در استان به صورت روزانه 305 رأس و دام سنگين 36 رأس انجام مي شود.
دكتر قاسمي فر بيان كرد: از ويژگيها و مشخصات بهداشتي گوشت قرمز مي توان به رنگ آن اشاره كرد به طوري كه گوشت قرمز بايد به رنگ طبيعي قرمز و روشن باشد و هر گونه تغيير رنگ قرمز به سبز، قهوه اي يا خاكستري دليل برفساد گوشت است.
وي افزود: ظاهر گوشت بايد طبيعي بوده و فاقد آثار خون مردگي باشد.
وي در ادامه گفت: هيچ گونه بوي غيرطبيعي از قبيل بوي ترشيدگي، تعفن نبايد به مشام برسد و به هيچ عنوان گوشت از قبل چرخ شده را خريداري نكنيد.
وي افزود: گوشت فقط بايد با درخواست مشتري و در حضور مشتري چرخ شود و بايد گوشت مصرفي خود را از مراكز معتبر تأييد شده توسط شبكه دامپزشكي خريداري نموده و از داشتن مهر بهداشتي آن اطمينان حاصل كنيد.
دكتر قاسمي فر خاطرنشان كرد: نگهداري و عرضه گوشت بايد در داخل يخچالهاي ويترين دار صورت گيرد و از خريد گوشتهاي خارج از يخچال به دليل احتمال آلودگي ميكروبي جدا خودداري شود.
وي افزود: براي حفظ كيفيت گوشت قرمز سعي كنيد از انجماد مجدد آن خودداري كنيد و در صورت خريد گوشت منجمد در داخل بسته بندي، نبايد خونابه يا آب منجمد وجود داشته باشد.
وي همچنين در مورد ويژگيهاي عرضه بهداشتي گوشت مرغ گفت: رنگ عضلات ران قرمز و روشن و سينه مرغ روشن مايل به زرد بوده و پوست به طور يكنواخت شفاف و عاري از هر گونه تورم و خون مردگي و تغيير رنگ باشد. و هيچ گونه بوي غير طبيعي مانند ترشيدگي و يا تعفن نبايد به مشام برسد.
وي افزود: گوشت مرغ تازه گوشتي است كه بيش از 30 روز از تاريخ كشتار آن نگذشته باشد و پس از كشتار تا زمان مصرف دماي آن در حدود يك تا 4 درجه سانتيگراد باشد.
وي افزود: همچنين گوشت مرغ منجمد گوشتي است كه بلافاصله پس از كشتار مرغ در كيسه هاي نايلوني مخصوص بسته بندي شده و در تونل انجماد كه برودت آن 30 درجه سانتيگراد است سريعاً منجمد شده و آنگاه در سردخانه 18 درجه سانتي گراد نگهداري مي شود تا در زمان رسيدن به دست مصرف كننده از انجماد خارج نگردد.
* سرطانهاي روده بزرگ از عوارض مصرف گوشت قرمز
در مجموع پزشكان مصرف حداكثر 80 تا 90 گرم گوشت در روز را مناسب مي دانند ولي مقادير بيشتر از آن را توصيه نمي كنند. بيماريهايي هم مثل سرطان روده بزرگ، سرطان سينه، نقرس و ... اغلب مربوط به كساني است كه مقادير زيادي گوشت در طول روز مصرف مي كنند.
همچنين براي داشتن يك رژيم متعادل توصيه مي شود كه حداقل 2 بار در هفته ماهي استفاده كنيد. ماهي به دليل دارا بودن اسيدهاي چرب امگا 3 تأثيرات مفيدي براي بدن دارد.
مصرف ميوه جات و سبزيجات تازه هم بايد مدنظر قرار گيرد و پزشكان توصيه مي كنند در روز حداقل 5 وعده ميوه و سبزيجات تازه را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.
در عين حال پس از اينكه گوشت به طور تازه به قصابي آورده مي شود، تحت شرايط مختلف با آلودگيهاي بيشتري برخورد مي كند و اين آلودگيها از طريق چاقو، ساطور، چرخ گوشت، ترازو، پيش خوان، گرد و خاك داخل مغازه و در نهايت توسط دست به لاشه گوشت افزوده مي شود. حتي در منزل نيز نگهداري گوشت در ظروف گوناگون موجب آلودگي بيشتر گوشت قرمز مي شود. پس بهتر است با رعايت نكات بهداشتي و استفاده كمتر از گوشت قرمز، زندگي سالمتري را داشته باشيد.

كشف 1770 ليتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: يگان تكاوري 136 امام صادق(ع) هنگ سوم تكاوري سلمان طي عملياتي، هزار و 770 ليتر سوخت قاچاق(گازوئيل) از قاچاقچيان كشف كردند. در اين خصوص نيز يك دستگاه خودرو توقيف شد. همچنين نيروهاي اين يگان در عمليات جداگانه اي موفق به دستگيري دو نفر از افاغنه غير مجاز شدند.

سارق اماكن مذهبي در تايباد به دام افتاد

تايباد - خبرنگار قدس: سارق اماكن مذهبي تايباد كه به سرقت از 17 مسجد و مركز ديني در تايباد اقدام نموده بود، توسط پليس آگاهي دستگير و با حكم قطعي شعبه 101 جزايي تايباد به 3 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
سعيد ملازميان دادرس شعبه 101 جزايي تايباد ضمن تأييد اين خبر گفت: فردي به نام س. ح، 35 ساله كه با شگردي خاص به سرقت از مساجد شهرستان اقدام مي كرد با 17 مورد سرقت، توسط شعبه 101 جزايي دادگستري تايباد محكوم و روانه زندان شد.
وي گفت: چند نفر از افراد مالخر كه اموال مسروقه را خريداري مي كرده اند نيز در اين پرونده به حبس و شلاق محكوم شده اند.
ملازميان به هيأت امنا و خادمان مساجد و اماكن مذهبي توصيه كرد تا در نگهداري اموال و اشياي قيمتي مساجد و اماكن مذهبي در شهرستان تايباد دقت بيشتري داشته باشند.
وي گفت: متأسفانه برابر محتويات پرونده، سارق اماكن مذهبي تايباد معتاد به مواد مخدر از نوع كريستال مي باشد كه پس از قطعي شدن حكم، پرونده به دايره اجراي احكام كيفري ارجاع و سارق اماكن مذهبي براي تحمل مدت 3 سال روانه زندان شده است.

فروش خمير به جاي آرد؛ ترفند جديد برخي نانواييها در صالح آباد

صالح آباد- خبرنگار قدس: جمعي از شهروندان صالح آباد از ترفند جديد غيرقانوني برخي نانواييها در صالح آباد خبر دادند.
آنان اظهار داشتند؛ در گذشته برخي از نانواييها بطور غيرقانوني آرد سهميه دولتي را به صورت آزاد و با قيمت گزاف به دامداران يا كساني كه در سطح شهر صالح آباد نان خانگي مي پزند مي فروختند كه با آنان برخورد شد، اما اكنون برخي از اين نانواييها به خمير فروشي رو آورده اند.
بخشدار صالح آباد با تأييد اين مطلب گفت: شوراي آرد و نان بخشداري گزارشهاي مردمي را پيگيري كرده و در اين راستا تخلف يكي از نانواييها رؤيت شده است.
محمد محمدي افزود: با متصدي نانوايي متخلف برخورد قانوني خواهد شد و پس از مراحل قانوني اين واحد پلمب و پروانه كسب وي نيز لغو مي شود.

از ابتداي امسال تاكنون و با افزايش وسايل نقليه ؛ 40 هزار نفر به رانندگان خراسان رضوي افزوده شد

بردسكن- خبرنگار قدس: فرمانده راهنمايي و رانندگي استان خراسان رضوي گفت: نقاط حادثه خيز شهرهاي استان را به استحضار فرمانداران، شهرداران و شوراي تأمين استان رسانده ايم كه در اين راستا بالغ بر 200 نقطه حادثه خيز در شهرهاي خراسان رضوي وجود دارد كه بايد اصلاح شود.
سرهنگ حميدرضا جعفري افزود: ارتباط بين شهرداريها با راهنمايي و رانندگي باعث مي شود اين نقاط رفع و از به وجود آمدن نقاط حادثه خيز جديد جلوگيري شود.
وي به وقوع تصادفات درون شهري خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: طي سال جاري تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تصادفات فوتي 13 درصد كاهش نشان مي دهد، اما از طرفي نيز طي سال جاري تاكنون بيش از 40 هزار راننده به تعداد رانندگان استان افزوده شده است.
وي اين آمار را بالا اعلام كرد و گفت: علاوه بر اين تعداد راننده، وسايل نقليه زيادي نيز به چرخه ترافيك افزوده شده، در حالي كه خروجي ها بسيار كم و در حد صفر مي باشد.
سرهنگ جعفري افزود: اگر رانندگان قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند و متصديان، ترافيك نقاط حادثه خيز را رفع نموده و آموزشهاي لازم را به مردم ارايه دهند ما شاهد كاهش آمار تصادفات در شهرها خواهيم بود.
وي گفت: هر تصادف زاييده تخلف است كه اگر تخلف را حذف كنيم، تصادف نيز حذف خواهد شد.
فرمانده راهنمايي و رانندگي استان خراسان رضوي به همياران پليس در مدارس اين استان اشاره كرد و گفت: در اين راستا كارهاي خوبي در شهرستانها انجام شده است.
سرهنگ جعفري گفت: متأسفانه شهرهاي بردسكن، كاشمر و سبزوار بيشترين موتورسيكلت را در بين شهرهاي استان دارند كه بايد در اين ارتباط فرهنگ استفاده صحيح از موتورسيكلت نيز مد نظر قرار گيرد.
وي اظهار داشت: با اينكه برخي از موتورسواران كلاه ايمني به همراه دارند، متأسفانه از كلاه ايمني استفاده نمي كنند.
وي افزود: اگر پليس در شهرها سختگيري مي كند فقط براي حفظ جان انسانهاست.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا هنوز واحد صدور گواهينامه راهنمايي و رانندگي بردسكن فعال نيست، گفت: اين موضوع در دستور كار راهنمايي و رانندگي استان مي باشد و اين واحد كه تاكنون فعال نشده، به خاطر نداشتن كارشناس بوده است.وي اظهار داشت: در حال حاضر براي صدور گواهينامه متقاضيان اين شهرستان، از افسران راهنمايي و رانندگي كاشمر استفاده مي شود و در آينده نزديك در نظر داريم با تكميل كادر راهنمايي و رانندگي شهرستان بردسكن واحد صدور گواهينامه اين مديريت نيز فعال شود.
وي بر استفاده از كلاه ايمني براي رانندگان موتورسيكلت و كمربند ايمني براي رانندگان خودروها تأكيد كرد.

تدوين كليات طرح خود امدادي و ديگر امدادي در خراسان رضوي

خراسان امروز: مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي از تدوين كليات طرح خود امدادي و ديگر امدادي در اين استان خبر داد.دكتر مهدي عليزاده افزود: فراگير شدن اين طرح نياز به كمك دستگاه هاي اداري، آموزشي و ساكنان مناطق شهري و روستايي خراسان رضوي دارد.وي اظهار داشت: اجراي اين طرح به كاهش حوادث، تلفات و افزايش قابليتهاي اجتماعي منجر مي شود.وي گفت: طرح خود امدادي در ساير كشورها اجرا شده و به كاهش عوارض ناشي از حوادث غير مترقبه انجاميده است.وي بيان كرد: بافراگير شدن طرح خود امدادي و ديگر امدادي زمان طلايي امداد رساني به نيازمندان در حوادث غير مترقبه از بين نمي رود.
دكتر عليزاده بيرجندي گفت: در هنگام بروز حوادث به دليل از بين رفتن زمان طلايي ميزان تلفات افزايش مي يابد.وي افزود: هم اينك اندكي از شهروندان قادرند هنگام بروز حوادث غير مترقبه به نيازمندان كمك كنند.

كاهش مصدومان ناشي از تصادفات در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مديركل پزشكي قانوني خراسان جنوبي گفت: از ابتداي امسال هشت مورد كودك آزاري و 122 مورد همسر آزاري به اين اداره كل گزارش شده است.
دكتر محمدرضا نورس ضمن تشريح وظايف پزشكي قانوني گفت: اين نهاد، علاوه بر معاينه اجساد، خدمات زيادي اعم از تعيين والدين كودك، تأييديه جهت فرزند خواندگي و... ارايه مي دهد.
به گفته وي، در نيمه نخست سال جاري، بيش از چهار هزار و 863 مورد معاينه سرپايي توسط پزشكي قانوني استان انجام شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل يك درصد كاهش يافته است.
وي تعداد مصدومان ناشي از تصادفات در نيمه نخست سال جاري را 972 مورد اعلام كرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد كاهش يافته است.وي در ادامه از افزايش آمار منازعه در استان خبر داد و اظهار داشت: از ابتداي امسال بيش از هزار و 505 مورد منازعه به پزشكي قانوني خراسان جنوبي گزارش شده است.وي خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال 240 مورد معاينه جسد در پزشكي قانوني استان انجام شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 20 درصدي برخوردار بوده است.
وي اظهار داشت: از ابتداي سال جاري، 93 درصد مراجعات به پزشكي قانوني استان مربوط به معاينات عمومي شامل، تصادفات و ضرب و جرح بوده كه بيشترين درصد اين پرونده ها مرتبط با تصادفات بوده است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين طي 6 ماهه اول امسال، 176 مورد مرگ غيرطبيعي به پزشكي قانوني خراسان جنوبي ارجاع شده است كه از اين تعداد 128 مورد ناشي از تصادفات و 20 مورد سوختگي منجر به فوت بوده است.مديركل پزشكي قانوني خراسان جنوبي زمان پاسخگويي به مراجعان را براي معاينات سرپايي در صورتي كه استعلام تخصصي نداشته باشند، بين 30 تا 45 دقيقه، معاينات اجساد 1.5 تا دو ساعت، كميسيونهاي پزشكي قانوني دو هفته تا يك ماه و آزمايشگاه به دليل خروج نمونه ها از استان را بين چهار تا 6 ماه اعلام كرد.

از هفته آينده در خراسان شمالي آغاز مي شود ؛ اجراي فاز دوم طرح برخورد با آژانسهاي تلفني متخلف

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي از اجراي طرح برخورد با آژانسهاي تلفني متخلف از هفته آينده در خراسان شمالي خبر داد.سرهنگ صمد اسفندياري در اين ارتباط گفت: اين طرح به منظور برخورد با خودروهاي سرگردان و بدون علايمي كه در خيابانها تردد مي كنند، در 23 خرداد شروع شد كه تا حدودي هم در رسيدن به اهداف پيش بيني شده موفق بوده است. وي خاطرنشان كرد: اين طرح گامي در جهت ارتقاي امنيت اجتماعي در مركز استان بوده است.وي در خصوص ساماندهي سرويس مدارس كه دغدغه بيشتر شهروندان بوده نيز تصريح كرد: در اين طرح سرويسهاي مدارس فقط مجاز بودند از خودروهاي عمومي، ميني بوسهاي تحت نظارت سازمان اتوبوسراني و آژانسهاي تلفني به ترتيب اولويت بهره گيرند.وي ادامه داد: بعد از 3 هفته از شروع فعاليت مدارس و به لحاظ كمبودي كه احساس مي شد، مجوزي نيز براي استفاده از خودروهاي شخصي با سابقه و صلاحيت دار و پس از طي مراحل قانوني صادر شد.وي در ادامه در ارتباط با ظرفيت سرويس مدارس نيز اظهار داشت: با هماهنگي شوراي سازمان تاكسيراني و با توجه به اينكه سال اولي است كه اين طرح در دستور كار قرار گرفته، ظرفيت متعارفي براي اين سرويس ها در نظر گرفته نشده تا رانندگان نيز متحمل خسارت نشوند.

اتاقك ايستگاه شماره يك سنجش آلودگي هواي مشهد، پاتوق معتادان!

در يك گوشه از فلكه پارك اتاقك كوچكي وجود دارد كه قرار بوده محلي براي ايستگاه سنجش آلودگي هواي مشهد باشد، اما به محلي براي ساكنان هميشگي مكانهاي دنج وخلوت معتادان شهرتبديل شده و همه نوع آشغال و زباله در اين اتاقك هست.
مسؤول كتابفروشي كه در نزديكي اين ساختمان كوچك پر دردسر قرار دارد، از وضعيت آن شاكي است.
وي در گفتگو با ايسنا، از آتش سوزي در داخل اين اتاقك ساختمان در چند روز گذشته خبر داد و گفت: چند وقت پيش هم اين ساختمان آتش گرفته بود و بارها پيش آمده كه معتادان قفل در آن را شكسته اند.
وي ادامه داد: تا حالا نديده ام كسي از اداره محيط زيست به اين مكان سركشي كند.
محمد حسين قادري، معاون مديركل محيط زيست خراسان رضوي در اين باره توضيح داد: ما دستگاه سنجش آلودگي هوا در اين ساختمان (اتاق) نداريم و نصب تابلو فقط براي حفظ مالكيت آن است.
وي با بيان اينكه چيدمان دستگاههاي سنجش آلودگي هواي مشهد براساس الگوي ارائه شده از سوي كارشناسان بانك جهاني است، افزود: قبل از اظهار نظر آنها قرار بود ايستگاهي در محل اين ساختمان نصب كنيم، اما بعد از مشورت با كارشناسان اين موضوع منتفي شد.
وي افزود: در حال حاضر برنامه اي براي اين محل نداريم، اما شايد در آينده استفاده هاي موقتي از اين محل داشته باشيم.
قادري با بيان اينكه هر نقطه از شهر كه مالك نتواند از آن نگهداري كند به خاطر رفت و آمد معتادان تخريب نمي شود، به ايسنا گفت: اگر مردم نسبت به وضعيت اين مكان اعتراض دارند، براي بررسي بيشتر و قفل كردن مجدد آن نيرو اعزام خواهد شد.

چه خبر

صالح آباد: نماينده مردم تربت جام در مجلس شوراي اسلامي گفت: به قول هايي كه در زمان انتخابات به مردم داده ام پايبند هستم و به آن عمل خواهم كرد.
* به هر يك از دانش آموزان منطقه صالح آباد مبلغ 20 هزار ريال براي تهيه لوازم التحرير اختصاص يافت.
* بزودي مشكل برخي از روستاهاي صالح آباد كه در نقطه كور امواج تلويزيوني قرار دارند، مرتفع خواهد شد.
* بزودي با همت و مساعدت مسؤولان، بانك كشاورزي صالح آباد صاحب خودپرداز مي شود.
بجنورد: مسؤول مشاور كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از مشاوره 4 هزار و 662 مددجو و نيازمند كميته امداد خبر داد.
سيده سيما هاشمي اظهار داشت: از اين ميزان هزار و 40 نفر از مشاوره گروهي و 3 هزار و 261 نفر نيز از مشاوره فردي بهره مند شدند.
هاشمي هدف از مشاوره را هدايت و راهنمايي فرد براي تصميم گيري صحيح و رفع مشكلات روحي و رواني عنوان كرد و افزود: افراد در واقع با مشاوره مي توانند اراده و اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند و با يك تصميم گيري صحيح مي توانند مشكلات و موانع را از سر راه بردارند.
سبزوار: مدير كل زندانهاي خراسان رضوي، بدون اطلاع قبلي از زندان سبزوار بازديد نمود.
قهرماني، در اين بازديد همراه با دادستان شهرستان از نزديك با مددجويان ديدار و براي حل مشكلات تعدادي از آنان دستورات مقتضي را صادر كرد.
خبر ديگري از سبزوار نيز از تشكيل 12 جلسه شوراي طبقه بندي زندان سبزوار در ماه گذشته حكايت دارد.
در اين جلسات، به 1086 پرونده رسيدگي و نيز با مرخصي روزانه (503 مورد)، مرخصي پايان حبس (86 مورد) و مرخصي واحد حرفه آموزي و اشتغال (448 مورد) موافقت گرديد.
همچنين با اشتغال به كار 38 مددجو، عفو موردي 12 نفر و آزادي مشروط 2 زنداني نيز موافقت شد.
قوچان: شوراي طبقه بندي زندان قوچان طي ماه گذشته با تشكيل جلسات متعدد به درخواست 460 پرونده مددجويان اين شهرستان رسيدگي نمود. به گزارش رسيده، در پايان اين جلسات با 363 مورد مرخصي، 25 مورد انتقال به بند باز، 19 مورد انتقال به بند نيمه باز زندان، 3 مورد عفو مشروط، 14 مورد عفو موردي و 2 مورد انتقالي موافقت گرديد.
همچنين در جلسه انجمن حمايت از زندانيان شهرستان مقرر شد به مناسبت سال تحصيلي جديد به تعداد 150 خانوار جمعاً به مبلغ 30 ميليون ريال كمك نقدي بشود.
تايباد: با توجه به نياز مددجويان به خدمات دندانپزشكي، با تدابير و پيگريهاي رياست زندان تايباد اين مهم برطرف و براي رفاه مددجويان اقدامات مؤثري انجام شد.
گناباد: رئيس اداره زندان گناباد به مناسبت روز آمار و برنامه ريزي افزود: واحدهاي آمار و رايانه در سازمان زندانها با ثبت ريزترين وقايع و رويدادهاي آماري، اطلاعات واقعي را چه از بعد تكريم ارباب رجوع و چه برنامه ريزي سازماني جمع آوري و دسته بندي نموده و براي رسيدن سازمان به اهداف خود در اختيار مديران قرار مي دهند.
سليماني روند توسعه سامانه هاي رايانه اي در زندان گناباد را رضايت بخش ارزيابي كرده و گفت: از ابتداي سال جاري بيش از 9 هزار ركورد در واحد آمار و رايانه زندان به ثبت رسيده و در حال حاضر بيشتر واحدهاي زندان به منظور دستيابي سريع و ارزان به اطلاعات مورد نياز به شبكه رايانه اي مجهز بوده و روزانه اطلاعات گسترده قضايي، اداري، انتظامي، پشتيباني، مالي و... از طريق اتصال به شبكه اينترنت استان به اداره كل ارسال مي گردد.
بيرجند: بهره برداري از داروخانه شبانه روزي 13 آبان طي مراسمي با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشكي و فرماندار در بيرجند آغاز شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در اين مراسم گفت: اين داروخانه دومين داروخانه شبانه روزي شهرستان و دومين داروخانه در سطح استان است.

هدف

همزمان با دهه كرامت؛ دختران جوان مشهدي در «جام مهرباني» به رقابت مي پردازند

خراسان امروز: همزمان با دهه كرامت، باشگاه جوانان مهر، دومين دوره مسابقات ورزشي «جام مهرباني»، ويژه دختران جوان را برگزار مي كند.
اين مسابقات، با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ ورزش و روحيه ورزشكاري در بين اقشار مختلف جامعه، به ويژه نوجوانان و جوانان در مشهد برگزار مي شود.
جام مهرباني ويژه دختران و در رشته تخصصي آمادگي جسماني برگزار شده و گروه هاي سني 15 تا 20، 20 تا 25 و 25 تا 30 سال مجاز به شركت در اين دوره از مسابقات مي باشند.
همزمان با برگزاري دومين دوره مسابقات آمادگي جسماني «جام مهرباني»، دهمين دوره مسابقات جام «وارثان غدير» (ويژه برادران) در رشته فوتسال نيز توسط باشگاه جوانان مهر برگزار مي شود و آخرين مهلت ثبت نام و شركت در اين جام 16 آبان ماه سال جاري مي باشد.

افتتاح يك سالن ورزشي در تربت جام

تربت جام- خبرنگار قدس: همزمان با دهه كرامت و با حضور جمعي از مسؤولان سالن سرپوشيده ورزشي جهاد كشاورزي تربت جام مورد بهره برداري قرار گرفت.
محمود بهزادي مدير جهاد كشاورزي تربت جام اظهار داشت: اين سالن قبلاً به صورت انبار مورد بهره برداري قرار مي گرفت، اما امروز پس از مرمت و بازسازي به صورت سالن ورزشي درآمده است.
وي افزود: اين مكان ورزشي مي تواند در پيشبرد فعاليتهاي ورزشي كاركنان مديريت جهاد كشاورزي و ادارات تابعه نقش بسزايي داشته باشد.
پس از افتتاح سالن، مسابقه اي دوستانه بين تيمهاي واليبال سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي و مديريت جهاد كشاورزي تربت جام برگزار گرديد.

معرفي نفرات برتر مسابقات تنيس روي ميز در مشهد
خراسان امروز: اولين مسابقه جشنواره ورزشي دهه كرامت با معرفي نفرات برتر رشته تنيس روي ميز مناطق سه گانه بنياد شهيد و امور ايثارگران مشهد به پايان رسيد.
در اين مسابقات كه 40 نفر از جانبازان و فرزندان شاهد وايثارگر شركت داشتند، در قسمت جانبازان عباس رضايي تبار جانباز 30 درصد از منطقه 3 مشهد، جواد قادري جانباز 45 درصد و نوروز مهاجر جانباز 45 درصد از منطقه يك مشهد مقام اول تا سوم را كسب كردند. در قسمت فرزندان، عليرضا فكور از منطقه يك، محمدرضا فكور از منطقه 2 و بهمن مهاجر از منطقه يك در جايگاه اول تا سوم ايستادند.

مسابقات ورزشي هوايي در شهر درود برگزار مي شود

درود- خبرنگار قدس: مسؤول كميته فني ورزشهاي هوايي خراسان رضوي از برگزاري مسابقات كشوري ورزشهاي هوايي در سايت پروازي درود طي فصل بهار سال 88 خبر داد.
مهدي شاملو گفت: سايت پروازي درود، دومين سايت كشوري است و به لحاظ شرايط آب و هوايي و نقطه فرود مناسب در نوع خود بي نظير است.
وي افزود:ورزشكاران«پارا گلايدر» هر هفته در اين سايت پروازي تمرين مي كنند و خود را براي شركت در مسابقات كشوري فصل بهار آماده مي كنند.
وي در نقطه پروازي 350 متر و 950 متري در سايت پروازي درود را يادآور شد و گفت: تكميل مسير گذر سايت تا ارتفاع 950 متري مقداري اعتبار نياز دارد كه بايد مسؤولان هم اكنون به فكر ترميم آن باشند.
مسؤول كميته فني ورزشهاي هوايي افزود: در سال 78 اولين دوره مسابقات هوايي كشوري در سايت درود با موفقيت برگزار شد و اميدواريم با همكاري مسؤولان استاني و شهرستاني مسابقات سال آينده هم از نظر كمي و كيفي مطلوب باشد.

همايش بزرگ پياده روي خانوادگي در مشهد
خراسان امروز: دبير ستاد پياده روي خانوادگي از حضور استاندار، فرماندار،مديران كل استان و رؤساي ادارات مشهد در همايش پياده روي خانوادگي خبر داد.
مجيد مشتاق، فرماندار مشهد را رئيس ستاد همايش پياده روي خانوادگي معرفي كرد و اظهار داشت: اين همايش به منظور بزرگداشت ياد و خاطره سرداران شهيد و 23 هزار شهيد خراسان رضوي فردا برگزار مي شود.
وي در خصوص نحوه تبليغات به عمل آمده در اين همايش اظهار داشت: تبليغات به صورت تراكت و بنر در سطح مشهد و سازمانهاي دولتي انجام شده است.
مشتاق مسير اين همايش را از ميدان آزادي تا پاركينگ نمايشگاه بين المللي مشهد اعلام كرد و افزود: در طول اين مسير ايستگاههايي تعبيه شده تا شركت كنندگان از هر جا مايل باشند به همايش بپيوندند.
دبير ستاد پياده روي خانوادگي از همكاري تمام سازمانهاي دولتي در اين همايش خبرداد و تصريح كرد: در بخش اهداي جوايز نيز تمام ارگانهاي دولتي با ستاد همكاري كرده اند.
وي افزود: پيش بيني مي شود سه تا پنج هزار نفر در اين همايش شركت نمايند.
وي افزود: نيروي انتظامي هم امنيت همايش و راهنمايي و رانندگي نيز كنترل راهها را برعهده دارد.
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن