تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799035128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
گزارش «خراسان امروز» از يك معضل اجتماعي ؛ افزايش طلاق در خراسان جنوبي؛ چگونه مي توان اين غول را مهار كرد

بيرجند- خبرنگار قدس: شايد به جرأت بتوان گفت بسياري از ما با هدف زندگي كردن ازدواج مي كنيم و كمترين آرزوي ما داشتن يك زندگي آرام همراه با صداقت و راستي است، اما تاكنون انديشيده ايد كه براي رسيدن به اين هدف بزرگ چقدر وقت اختصاص داده ايم؟
به گفته كارشناسان، ازدواج امري فطري و انساني است كه در آن به تمام ابعاد وجودي انسان توجه شده، تا آنجا كه در قرآن كريم نيز بارها به اين مسأله پرداخته شده است.
اما ازدواج هم مانند هر پديده اجتماعي ديگر زيرساختهايي دارد كه بدون فراهم كردن مقدمات و پيش شرطهاي لازم تبعات و آثار نامطلوبي در پي دارد.
پديده «طلاق» اگر چه در شهرهاي بزرگ و كلانشهرها به عنوان يكي از مشكلات اساسي خانواده ها مطرح مي شود اما در شهرهاي كوچكتر چون بيرجند نيز اين مسأله وجود دارد.
طبق آمارهاي اعلام شده از سوي اداره ثبت احوال استان خراسان جنوبي، در سال 86 از 25 هزار و 362 طلاق ثبت شده در كشور 151 مورد مربوط به اين استان و در مجموع 6/65 درصد طلاقهاي استان مربوط به حوزه شهري و 34 /39درصد مربوط به روستاها بوده است.
همچنين آمارهاي اداره ثبت احوال استان نشان مي دهد كه ميزان ازدواجهاي صورت گرفته تا پايان مردادماه سال جاري سه هزار و 978 مورد بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل با تعداد سه هزار و 701 مورد هفت درصد افزايش داشته است. همچنين تعداد طلاقهاي انجام شده در پنج ماهه سال جاري (پايان مردادماه) 222 مورد بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ميزان 189 مورد 17 درصد رشد نشان مي دهد.ميانگين روزانه ثبت ازدواج در پنج ماهه امسال در خراسان جنوبي نيز 26/5 مورد و طلاق 1/5 مورد در روز مي باشد. اما بررسيها و شواهد كلي در اين زمينه بيانگر افزايش آمار رو به رشد طلاقها نسبت به ازدواجهاست.
يك واقعيت تلخ
يك روانشناس در خصوص علل طلاق مي گويد: آماده نبودن براي ازدواج كه شامل عدم بلوغ اجتماعي و اعتقادي، فرهنگي و وابستگيهاي عاطفي مي باشد و تسلط و آگاهي نداشتن به مهارتهاي زندگي از مهمترين علل طلاق است.
به اعتقاد اميني از جمله دلايل افزايش طلاق در جامعه مدرن امروزي نسبت به گذشته، نبود سيستم هاي حمايت كننده در جريان مشاوره و رشد جمعيت و درگيري والدين با مسايل اجتماعي است كه كمتر به آماده سازي فرزندان توجه مي كنند.
وي كاهش تفاوتها از لحاظ فرهنگي، اجتماعي، تحصيلي، شغلي و سن را از جمله مهمترين عوامل پيشگيري از طلاق ذكر مي كند.
* فراهم كردن مقدمات ازدواج
وي با تأكيد بر مقدس بودن امر ازدواج، آماده نبودن در زمينه هاي مختلف را مهمترين عامل از همگسيختگي خانواده ها عنوان مي كند و در خصوص برخي ازدواجهاي دوران جواني مي گويد: معمولاً ازدواجها در اين مقطع زماني، احساسي و بدون فراهم كردن مقدمات مانند آمادگي اقتصادي و بلوغ فكري صورت مي گيرد و از اين رو بسيار نگران كننده است. وي تبليغات گسترده سازمانها و نهادهاي آموزشي در خصوص ازدواجهاي دانشجويي را ترغيب به امر ازدواج سالم عنوان مي كند.
اميني در خصوص استحكام خانواده، به مرزبندي مشخص و پررنگ خانواده ها تأكيد كرده و مي گويد: خانواده ها حول 3 محور مرزهاي بسته، مرزهاي آشفته و انعطاف پذير حركت مي كنند كه در مرزهاي بسته تعامل و ارتباطات فردي ضعيف است اما در مرزهاي باز و نامشخص تبادل اطلاعات راحت صورت مي گيرد.
وي افزود: اما در مرزهاي انعطاف پذير، اطلاعات و پويايي وجود دارد و اغتشاش وارد اين مرز نمي شود.
وي در خصوص تبيين فرهنگ مشاوره مي گويد: مشاوره در جامعه كنوني جايگاه خود را پيدا كرده، اما پاسخگوي جامعه امروزي نيست و نيازمند تبليغات گسترده است.
وي نقش مشاور را بازسازي شناختي، ذهني و رواني مي داند و مي گويد: بهزيستي، سازمان ملي جوانان و آموزش و پرورش نقش عمده اي در آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج برعهده دارند.
* يك هشدار
معاون آموزشي دادگستري كل استان خراسان جنوبي، آمار ورودي پرونده هاي طلاق در استان را از اول سال جاري در مجموع با دو عنوان طلاق توافقي 349 مورد و طلاق به تقاضاي زن يا مرد 129 مورد عنوان مي كند.
وي مهمترين عوامل طلاق را اعتياد و هزينه هاي جانبي و اقدام بانوان در مراجعه به دادگاه و طرح دعواي طلاق مي داند.
بصيري تفاهم اخلاقي نداشتن را دومين عامل مهم در طلاق مي داند و مي گويد: اين موضوع بين زوجهاي جوان شيوع بيشتري دارد و معمولاً در قالب طلاق توافقي مطرح مي شود.
وي خودباختگي فرهنگي و از بين رفتن ارزشهاي اخلاقي در بين برخي خانواده ها كه معمولاً از طريق ورود نوارهاي مبتذل و مستهجن به محدوده خانواده ها شروع مي شود را عامل ديگر براي از هم گسيختگي كانون خانواده مي داند.
وي از جمله دلايل تمايل نداشتن به ازدواج را مشكلات اشتغال جوانان، مشكلات اقتصادي حاكم بر جامعه، روحيه رفاه طلبي و نبود مسؤوليت پذيري و افزايش توقع سطح اوليه زندگي مي داند.
رئيس شعبه سوم دادگاه عمومي نيز در خصوص افزايش طلاقها مي گويد: متأسفانه با اندك مشكلي زن يا شوهر يكديگر را تهديد به طلاق مي كنند و مانند گذشته پايبندي به زندگي وجود ندارد.عجمي درباره تبعات طلاقها مي گويد: وجود بچه هاي بدون سرپرست و همچنين شكست در ازدواج اول و نااميدشدن از ازدواج دوم از تبعات طلاق است.

استاندار خراسان رضوي: تعريض برخي خيابانها در مشهد 30 سال نيمه تمام مانده است

خراسان امروز- خجسته نيا: استاندار خراسان رضوي خواستار تدوين سند توسعه پنج ساله شهرداريهاي استان شد.
محمدي زاده كه در دومين سمينار شهرداران خراسان رضوي سخن مي گفت، افزود: اين سند بايد براساس چشم انداز 20 ساله نظام و رويكرد برنامه پنج ساله پنجم توسعه كشور متناسب با نياز هر شهر تدوين شود.
وي با تأكيد بر اينكه تمام مسايل ساختاري، منابع انساني و مالي، عمراني و مديريت شهري بايد در اين سند ديده شود، تدوين اين سند را موجب اعمال يك پروتكل واحد براي جلوگيري از اعمال سليقه ها در استان دانست و اظهار داشت: شهرداران با ارائه اين پروتكل به شوراهاي شهر مي توانند بودجه مورد نياز را تأييد و در نهايت تعامل و همكاري آنان را جلب كنند.
استاندار خراسان رضوي با استقبال از تأسيس دانشكده شهرداريها و ارائه آموزشهاي مورد نياز منابع انساني اين سازمانها گفت: در مقابل شهرداران بايد تعهد كنند مانع از استخدام سفارشي شوند و سمت ها نيز مطابق با تعهد باشد.
محمدي زاده بر مستند و قانوني كردن اين تعهد تأكيد كرد. وي خطاب به شهرداران اظهار داشت: خوشبختانه شرايط شما در اجراي برخي قوانين به نسبت بسياري از دستگاههاي اجرايي مهياتر، و در مقابل آسيب پذيري شما بيشتر است.
وي با اشاره به اينكه شهرداران بايد به مراجع متعددي پاسخگو باشند، گفت: دليل آن اين است كه مسير انحراف در شهرداريها باز است. محمدي زاده روحيه ناكارآمدي و غيرفعال را در شهرداريها يك ناهنجاري خواند و تأكيد كرد: بايد اين ناهنجاري را خط قرمز در نظر بگيريد و هرگز از آن عبور نكنيد.
استاندار خراسان رضوي استقرار شهرداران در محل مسؤوليت را يكي از حساسيتهاي موجود عنوان كرد و گفت: تاكنون مواردي از عزل شهرداران به دليل رعايت نكردن اين مسأله انجام شده و لذا بر استقرار و حضور فعال و پاسخگويي شهروندان تأكيد داريم.
وي همچنين خواستار تعامل بيشتر شهرداران با شوراهاي شهر شد.وي با بيان اينكه نسبت به مصوبات شوراها حساسيت لازم از سوي استانداري وجود دارد افزود: هر جا احساس كنيم مصوبه اي با قوانين مغايرت دارد حتماً با اعتراض از سوي فرمانداريها در جهت لغو آن اقدام خواهيم كرد.
محمدي زاده بر استفاده از ظرفيتهاي تحت اختيار دستگاههاي اجرايي تأكيد كرد و اظهار داشت: معتقديم سرمايه شهر بايد در جهت شكوفايي شهر قرار بگيرد و از آن در جهت توليد ثروت در شهر استفاده شود.
وي همچنين خواستار حفظ هويت شهر، اصلاح بافتهاي فرسوده، استحكام بناها، ارتقاي رفاه و آسايش عمومي ونشاط در بين شهروندان شد.
وي اجراي فناوريهاي نوين، دولت الكترونيك و خدمات مكانيزه را فقط در شهرداري مشهد مطلوب ارزيابي كرد و افزود: متأسفانه اين روند در برخي شهرداريها به شدت كند و در برخي اصلاً توجه نشده است.
وي با تأكيد بر برپايي همايشها و نشستهاي محلي با هدف جلب مشاركت و سرمايه گذاري اظهار داشت: اين محافل باعث شناسايي ظرفيتهاي موجود در شهرها، استان، كشور و حتي خارج از كشور خواهد شد.
در حاشيه:
* در اين جلسه استاندار خراسان رضوي از عزل يكي از شهرداران به دليل استقرار نداشتن در محل مسؤوليتش خبر داد.
* محمدي زاده از شهرداران خواست اين حرف كه بايد «منافع شهر را با منافع شهروندان گره بزنيم» را به پروژه تبديل كنند تا راههاي بسته باز شود.
وي در اين خصوص اظهار داشت: متأسفانه زمين رها شده فراوان داريم كه 20 سال در اختيار يك دستگاه اجرايي مانده و تكليف آن هنوز روشن نشده است.
* وي با اشاره به اينكه اغلب بزرگراههاي تهران با روحيه توافق و از مجراي قانون بازگشايي شده، گفت: اين در حالي است كه برخي تعريضها در مشهد 30 سال است نيمه تمام مانده كه به طور مثال خيابان بهار، مقابل استانداري يكي از اين نمونه هاست.
* استاندار خراسان رضوي در پاسخ به انتقاد شهرداران از كاهش 60 به 15 درصد كمك دولت افزود: بايد اميدمان را از اعتبارات دولتي قطع كنيم.
* محمدي زاده همچنين گفت: تأخير در اجراي طرحهاي جامع و تفصيلي شهرها اصلاً قابل قبول نيست.
* وي خطاب به شهرداران اظهار داشت: ما حق نداريم در اجراي طرحهاي شهري فقط اقتباس كنيم، زيرا به عنوان مثال اين هنر نيست كه يك مدل آبنما در تمام شهرهاي استان اجرا شود.
* وي از به كارگيري برخي المانهاي شهري كه اصلاً هويت ايراني ندارند به شدت اظهار نگراني كرد.
* استاندار خراسان رضوي از شهرداران خواست دست فردي را كه با پول پاك، نيت خير و تعلق خاطر قصد سرمايه گذاري دارد ببوسند.
* در دومين سمينار تخصصي شهرداران خراسان رضوي، شهردار مشهد به دليل سفر به پكن حضور نداشت.

راه اندازي نخستين نيروگاه بيوگازسوز در مشهد

خراسان امروز: سه تن از نمايندگان مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي با مديران حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مشهد ديدار و گفتگو كردند.
دكتر قاضي زاده، سردار كريمي و عفت شريعتي ضمن استقبال از اين نشست، استمرار اين جلسات را راهكاري مناسب براي تأمين نيازهاي اين حوزه از طريق پيگيري نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر شمردند.
مهندس كاظمي معاون خدمات شهري شهرداري مشهد در اين جلسه گفت: كانونهاي خطرساز شهر را شناسايي كرده ايم و براي تأمين ايمني به اين كانونها اخطار هم داده ايم، اما اختيار كافي را براي مقابله با متخلفاني كه به هشدارها توجه نمي كنند نداريم.
وي در ادامه از راه اندازي نخستين نيروگاه بيوگاز سوز در مشهد خبر داد و گفت: اين نيروگاه از محل سوختن زباله برق توليد مي كند كه قرارداد فروش اين برق با سازمان انرژي هاي نو نيز منعقد شده است. در ادامه اين جلسه مهندس دولت آبادي مديرعامل سازمان خدمات موتوري نيز از مكانيزاسيون 55 درصدي حمل زباله در مشهد خبر داد.
جعفري مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني نيز گفت: در حال حاضر 22 ايستگاه در مشهد داريم كه در برنامه چهار ساله تعداد آنها را به 60 ايستگاه خواهيم رساند كه هشت ايستگاه آن تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
قاضي زاده نماينده مردم مشهد در مجلس نيز با تأييد اينكه پيشگيري مقدم بر توسعه سطح عملياتي است، آموزشهاي شهروندي را مؤثرترين روش پيشگيري از حوادث عنوان نمود.در ادامه قرباني مديرعامل سازمان ميادين به جمع آوري چهارهزار نفر دستفروش سطح شهر و ساماندهي آنها در روز بازارها با مجوز شهرداري اشاره نمود و خروج مشاغل مزاحم و آلاينده به كارگاه هاي خارج از شهر را نيز يك اولويت ويژه اين سازمان برشمرد.
مهندس نجفي مديرعامل سازمان بازيافت نيز با اشاره به تفكيك زباله در شهر مشهد، از وجود كارخانجات بازيافت Pet، پلاستيك، كاغذ و لاستيك در مشهد خبر داد.
در ادامه اين جلسه حسيني مديرعامل سازمان فردوسها جلوگيري از دفن اموات در آرامستانهاي غيرمجاز حاشيه شهر را بسيار مهم برشمرد و گفت: اين مسأله نه تنها از لحاظ بهداشتي مشكلاتي را ايجاد مي نمايد، بلكه انجام عمليات شهرسازي را در اين مناطق 33 سال به تعويق مي اندازد.
در ادامه جلسه مهندس سلامي مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز به توسعه پاركهاي سطح شهر مشهد اشاره كرد و تعداد اين پاركها را 300 مورد عنوان نمود.
وي عدم جداسازي آب شرب از آب غيرقابل شرب و اختصاص نيافتن اعتبار كافي براي تملك اراضي حاشيه شهر براي توسعه فضاي سبز را از مهمترين مشكلات فضاي سبز شهر مشهد عنوان نمود.

انتقاد فرماندار مه ولات از كيفيت پايين آرد كارخانه گناباد

مه ولات - خبرنگار قدس: فرماندار و رئيس كميسيون تعزيرات آرد و نان شهرستان مه ولات با انتقاد از كيفيت آرد كارخانه آرد شهرستان گناباد، از شركت غله و خدمات بازرگاني خواست تا نظارت بيشتري بر عملكرد كارخانه آرد داشته باشد.
حاجي عرب همچنين با تأكيد بر لزوم تجديدنظر در خصوص تأمين آرد شهرستان مه ولات گفت: ما متقاضي تأمين آرد شهرستان از طريق كارخانه تربت حيدريه هستيم.
وي با بيان اينكه نبود دقت لازم در تهيه آرد در كيفيت نان تأثير مستقيم دارد، خاطرنشان كرد: وقتي كه دولت با هزينه هاي فراوان گندم تهيه كرده و يارانه هاي زيادي به بحث آرد و نان مي دهد، نبايد با كم دقتي اين نعمت خدادادي را هدر داد.
در اين جلسه پرونده تخلف 8 نانوايي شهرستان مورد بررسي قرار گرفت كه در مجموع سهميه آرد 2 نانوايي تعليق و بقيه به پرداخت 7 ميليون و 600 هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند.فروش آرد، كيفيت نداشتن نان، حضور نداشتن متصدي و كم فروشي از جمله تخلفات اين واحدهاي نانوايي بوده است.

مديرعامل سازمان فردوسها خبر داد؛ احداث پايانه اتوبوسراني در بهشت رضا(ع) مشهد

خراسان امروز: مديرعامل سازمان فردوسها از ساخت پايانه اتوبوسراني در بهشت رضا(ع) خبر داد.
سيدحسن حسيني گفت: اين پايانه به مساحت حدود 3000 مترمربع در نقطه مركزي بهشت رضا(ع) و با گنجايش توقف حدود 12 دستگاه اتوبوس احداث مي شود.
وي افزود: اين پايانه با 3 لاين ويژه گنجايش نشستن حدود 100 مسافر را دارد.
مديرعامل سازمان فردوسها گفت: وجود ايستگاه هاي اتوبوس در حاشيه بلوار اصلي بهشت رضا(ع) (آلاله ها)، ازدحام جمعيت و توقف همزمان اتوبوسها، نارضايتي شهروندان و زائران را به همراه داشته است كه در تلاشيم با احداث پايانه فوق و ايجاد جايگاهي ثابت موجبات رضايتمندي مراجعان را فراهم نماييم.
حسيني با تأكيد بر اين مسأله كه پايانه ياد شده تا آخر سال به بهره برداري مي رسد، افزود: با اتمام اين پروژه از بار ترافيك سنگين بهشت رضا(ع) بخصوص در روزهاي پاياني هفته كاسته مي شود.

كنترل سامانه آبرساني و شبكه فاضلاب كاشمر الكترونيكي شد

خراسان امروز: نماينده مردم كاشمر، بردسكن و خليل آباد در مجلس شوراي اسلامي در تشريح آخرين وضعيت پروژه هاي عمراني و آبرساني شهرستان حوزه انتخابيه خود اظهار داشت:خوشبختانه به رغم تمام مشكلات موجود و با توجه به خشكسالي هاي اخير، وضعيت آبرساني شهرستانهاي بردسكن و كاشمر رو به بهبود است.
خباز افزود: دو مجتمع آبرساني كه به روش ابداعي، قابليت پيش بيني تأمين آب شهرستان بردسكن و روستاهاي تابعه را تا سال 1415 دارد، در اين شهرستان در دست احداث است كه در صورت تأمين اعتبار 30 ميليارد ريالي تا دهه فجر امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
مخبر كميسيون اقتصادي مجلس همچنين از كنترل الكترونيكي سامانه آبرساني، توزيع و شبكه فاضلاب شهرستان كاشمر خبر داد و تصريح كرد: آبفاي شهرستانهاي كاشمر و بردسكن از ادارات نمونه كشور در بحث نوآوري و مطابق با فناوريهاي روز مي باشند كه بايد به عنوان الگويي براي ساير نهادها معرفي شوند.
خباز در خصوص افتتاح پروژه هاي عمراني اظهار داشت: يك سالن ورزشي در شهرآباد به مساحت يك هزار و 263 مترمربع با حضور مدير كل تربيت بدني استان خراسان رضوي و به منظور بهره برداري مردم منطقه و غني سازي اوقات فراغت جوانان افتتاح شد.
وي گفت: شركت تعاوني مسكن كارمندان دولت در شهرسازي كاشمر بسيار موفق عمل كرده و طي چند روز اخير حدود 100 واحد به متقاضيان مسكن شهرستان واگذار شده است.وي افزود: حدود 1200 واحد مسكوني نيز در طرح مسكن مهر شهرستان در حال احداث مي باشد.
وي با اشاره به بازديد اعضاي كميسيون عمران مجلس از پروژه هاي عمراني شهرستانهاي كاشمر، بردسكن و خليل آباد خاطرنشان كرد: كميسيون عمران براي نظارت بر نحوه بهره برداري صحيح اعتبارات عمراني به استانهاي مختلف سفر مي كنند كه براي دستيابي به نتايج قابل قبول، نمايندگان بايد بتوانند ارزيابي دقيقي از روند اجراي پروژه ها داشته باشند.

امام جمعه بجنورد در جمع كاركنان اداره كل زندان هاي استان: موعظه، قلب انسان را احيا مي كند

بجنورد- خبرنگار قدس: امام جمعه بجنورد در نشستي با كاركنان اداره كل زندانهاي خراسان شمالي گفت: كار اداره زندانها، با ارزش است زيرا به اصلاح و تربيت انسانها مي پردازد.آية ا... مهمان نواز با بيان اهميت تذكر مؤمنان به يكديگر و سفارش اين امر اظهار داشت: قلب انسان را موعظه احيا مي كند.وي عوامل گرفتاري انسان در وادي هلاكت و نابودي را، پيروي از هواي نفس، بخل، حسد و تكبر دانست و تصريح كرد: بايد از افراط و تفريط پرهيز كرد و هميشه و در همه حال عدل و عدالت را سرلوحه كار قرار داد.
رئيس ستاد اقامه نماز استان از برگزاري نمازهاي جماعت در زندانهاي استان قدرداني كرد و افزود: جاي شكرگزاري است كه امور معنوي و فرهنگي در زندانهاي استان با قوت در حال اجراست.دبير ستاد اقامه نماز اداره كل زندانهاي خراسان شمالي نيز بيان داشت: در ارزيابي صورت گرفته، ستاد اقامه نماز زندانها عنوان ستاد اقامه نماز برتر را در استان كسب كرده است.

رئيس مركز بهداشت خراسان جنوبي: 25 درصد از بيماران سكته اي عفونت دنداني دارند

بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس مركز بهداشت خراسان جنوبي با بيان اينكه بيماري هاي دهان و دندان يك عامل خطرساز براي سكته محسوب مي شوند، گفت: براساس يك تحقيق صورت گرفته 25 درصد از بيماران سكته اي، عفونت دنداني قابل ملاحظه اي داشته اند.
دكتر ويدا احمدي پيما از اجراي طرح توزيع دهانشويه در مدارس استان خبر داد و گفت: هفته اي يك بار در مدارس ابتدايي و مهد كودكها اين كار انجام مي گيرد.
وي با اشاره به اهميت دندانها افزود: استفاده از دهانشويه از 50 تا 60 درصد پوسيدگي دندانها جلوگيري مي كند.
رئيس مركز بهداشت خراسان جنوبي با اشاره به اقدامهاي انجام شده در راستاي بهداشت دهان و دندان در استان افزود: افراد بي بضاعت در مدارس مي توانند با معرفي نامه از مدارس به درمانگاه فرهنگيان و دارالشفاي فاطمه زهرا(س) در بيرجند مراجعه كنند و نسبت به ترميم دندانهاي خود اقدام نمايند.
وي همچنين افزود: اين مسأله در شهرستانهاي قاين و سرايان نيز قابل انجام است.

راه اندازي كلينيك گياه پزشكي نيشابور

نيشابور - خبرنگار قدس: شهردار نيشابور گفت: كلينيك گياه پزشكي نيشابور در سه بخش آموزش، مبارزه با آفات و شناخت بيماريها شروع به كار كرد.
عباسعلي مديح افزود: شناسايي آفات و امراض گياهي، بالا بردن سطح آگاهي و اطلاعات عمومي شهروندان نسبت به گل و گياه، افزايش مشاركت مردمي نسبت به حفظ و نگهداري و گسترش فضاي سبز، تشكيل كلاسهاي توجيهي و آموزش مربيان، معلمان و دانش آموزان از جمله اهداف تأسيس اين كلينيك مي باشد.
وي تصريح كرد: كنترل و مبارزه با آفات و بيماريهاي فضاي سبز اعم از عمومي و خانگي، ارتقاي فرهنگ فضاي سبز، كاهش هزينه هاي نگهداري و سهيم كردن مردم در امر نگهداري فضاي سبز داخل و حاشيه منازل و ايجاد هسته هاي فضاي سبز در مدارس را از ديگر اهداف تأسيس اين كلينيك برشمرد.

56 هزار دانش آموز در خراسان جنوبي تحت پوشش خدمات دندانپزشكي قرار گرفتند

بيرجند- خبرنگار قدس: دبير شوراي هماهنگي سازمانهاي بيمه گر خراسان جنوبي از تحت پوشش قرار گرفتن 56 هزار دانش آموز خراسان جنوبي از خدمات دندانپزشكي خبرداد.
دكتر حسين رمزي افزود: در سال تحصيلي 86- 85 بيش از 682 مراجعه ترميم دندان 6 با هزينه 60 ميليون ريالي در سطح مدارس استان انجام شده است.
وي خاطر نشان كرد: 107 پزشك طرف قرارداد بيمه هستند كه از اين تعداد 24 پزشك طرف قرارداد بيمه تأمين اجتماعي هستند.

لحظه ها

كشف 9 كيلوگرم كريستال در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند موفق به كشف بيش از 9 كيلوگرم كريستال شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو كه از زاهدان به سمت مشهد در حركت بود، مقدار 9 كيلو و 700 گرم كريستال و 600 گرم ترياك كشف و ضبط شد.
خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف 20 كيلوگرم موادمخدر شدند. به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان از يك دستگاه اتوبوس كه از زابل به سمت مشهد در حركت بود، مقدار 20 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.

آرين شهر خراسان جنوبي لرزيد
زمين لرزه اي به بزرگي 3/5 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) سه شنبه شب حوالي آرين شهر در استان خراسان جنوبي به وقوع پيوست.
مركز لرزه نگاري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد كه شبكه هاي لرزه نگاري اين مركز زمان وقوع اين زمين لرزه را ساعت 23 و 33 دقيقه و 19 ثانيه در عرض شمالي 33/22 دقيقه و طول شرقي 59/31 دقيقه ثبت كرده اند. گفتني است ساعت 3 و 45 دقيقه و 9 ثانيه روز گذشته نيز زلزله اي خفيف به بزرگي 1/9 درجه در مقياس ريشتر اين منطقه را لرزاند.
از تلفات و خسارتهاي احتمالي اين زمين لرزه تاكنون گزارشي دريافت نشده است. آرين شهر كه نام سابق آن، «سده» است، از توابع شهرستان قائنات و در فاصله 45 كيلومتري جنوب شهر قاين در كنار جاده اصلي مشهد به بيرجند در ارتفاع 1860متري از سطح دريا واقع شده است. اين شهر از بيرجند 57 كيلومتر و از مشهد 417 كيلومتر فاصله دارد. جمعيت آرين شهر در حال حاضر حدود چهار هزار نفر است.

سيل، آبگرفتگي، تصادف، آتش سوزي ؛ بروز 308 حادثه در خراسان شمالي طي 6 ماه
بجنورد- خبرنگار قدس: در پي بروز 308 مورد حوادث گوناگون از قبيل سيل، آتش سوزي، تصادفات جاده اي و آبگرفتگي در خراسان شمالي به 433 خانوار با جمعيت هزار و 908 نفر بيش از 40 ميليون ريال كمكهاي نقدي بلاعوض تعلق گرفت. همچنين به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر خراسان شمالي، در 6 ماهه اول سال جاري 145 دوره آموزشي شامل دوره هاي عمومي، تخصصي و تربيت مربي درجه 3 برگزار گرديد كه تعداد فراگيران اين دوره ها بيش از چهار هزار نفر بوده است.
در همين مدت نيز هفت مانور عملياتي امداد و نجات و با حضور 273 شركت كننده انجام شد. در حال حاضر چهار پايگاه امدادي ثابت جاده اي در دو راهي دشت، بدرانلو، سياب و اسدي مستقر و در حال فعاليت مي باشند.لازم به ذكر است، در 6 ماهه اول سال جاري تعداد تصادفات جاده اي كه امدادگران پايگاه ها در سر صحنه تصادف حضور پيدا كردند 229 مورد بوده است و تعداد مجروحان و مصدومان ناشي از اين تصادفات 528 نفر بوده است. از سويي تعداد معالجه سرپايي مصدومان در حوادث جاده اي 442 مورد و تعداد اعزام به مراكز درماني نيز 245 مورد بوده است. در همين مدت تعداد 807 نفر اسكان موقت و تعداد 113 دستگاه چادر امدادي در اين رابطه ارايه شده است.

هدف

قهرماني تيم شهرداري خرو در مسابقات واليبال نيشابور
درود- خبرنگار قدس: مسابقات واليبال جام يادواره دفاع مقدس با پيروزي تيم واليبال شهرداري خرو به پايان رسيد.
رئيس هيأت واليبال شهرستان نيشابور در پايان اين مسابقات گفت: اين مسابقات با حضور 10 تيم و به صورت ضربدري آغاز شد و در نهايت تيمهاي شهرداري خرو، شهرداري قدمگاه و شادياخ به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند. وي با اشاره به سطح بسيار بالاي اين مسابقات، از ورزشكاران و اهتمام مديران در امر ارتقاي سطح كيفي ورزش واليبال در سطح ادارات شهرستان نيشابور قدرداني كرد.

كسب رتبه دوم مسابقات دارت توسط اداره زندان گناباد
خراسان امروز: زندان گناباد از پيشگامان ترويج ورزش در شهرستان است.
اميني، رئيس اداره تربيت بدني شهرستان گناباد كه در جمع كاركنان اداره زندان اين شهرستان حضور يافته بود با بيان اين مطلب گفت: مقوله ورزش در زندان به عنوان يك ابزار اصلاحي از اهميت و جايگاه بالايي برخوردار بوده و تلاشهاي اداره زندان گناباد در زمينه شركت در فعاليتهاي ورزش شهرستان ستودني است.
همچنين سليماني، رئيس زندان گناباد نيز از مساعدتهاي ورزشي اداره تربيت بدني قدرداني كرد و گفت: كلاسهاي آموزشي دفاع شخصي دو بر پايه ورزش رزمي رزم آوران و كاراته ويژه كاركنان زندان همزمان با هفته ورزش در زندان به اتمام رسيد.
شايان ذكر است، كاركنان اداره زندان گناباد ضمن حضور در مسابقات ورزشي جام مرحوم نجمي، موفق به كسب رتبه چهارم فوتسال و دوم دارت شدند.

مسابقه بادبادكها در جاجرم با حضور 120 دانش آموز
بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقه بزرگ بادبادكها با حضور جمع زيادي از خانواده هاي جاجرمي در بوستان لاله شهرستان جاجرم برگزار شد. اين مسابقات با حضور 120 دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدايي و با هدف اعتلاي فرهنگ ورزش و ايجاد روحيه نشاط و شادابي برگزار گرديد. در پايان اين مسابقه، به نفرات برتر و همچنين تمام شركت كنندگان جوايزي اهدا شد.

فتح قله توچال توسط كوهنوردان ششتمد
ششتمد- خبرنگار قدس: جمعي از كاركنان ادارات بخش ششتمد سبزوار با شعار نشاط روح، تندرستي و شادابي انديشه، پس از گذر از پيچ و خم ارتفاعات توچال توانستند اين قله 4 هزار متري را فتح نمايند.
اين گروه با صعود موفق به قله توچال ضمن انجام ورزش مفرح، روح خود را نيز صيقل داده و با دوري از زندگي ماشيني، دنياي پرنشاط را براي خود رقم زدند.
اين گروه 14 نفره تاكنون علاوه بر صعود بر چندين كوه در دامنه سبزوار و ساير نقاط ايران، قله هاي سبلان و علم كوه را نيز فتح نموده و پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را بر فراز آن به اهتزاز در آورده اند.

صعود تيم اداره كل منابع طبيعي خراسان شمالي به قله يامان داغي
بجنورد- خبرنگار قدس: اعضاي تيمهاي امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر خراسان شمالي به قله شاه جهان صعود كردند، گفتني است، 150 نفر از شهرستانهاي بجنورد، شيروان، اسفراين، فاروج، جاجرم و مانه و سملقان به اين قله صعود كردند.همچنين مسابقه سنگنوردي (سختي مسير) جمعيت هلال احمر خراسان شمالي با حضور امدادگران متخصص و با شركت 20 نفر از شهرستانهاي بجنورد و شيروان برگزار شد و در پايان به نفرات برتر جوايزي به رسم يادبود اهدا گرديد. خبر ديگري نيز حاكي است، تيم كوهنوردي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان خراسان شمالي به قله يامان داغي شهرستان مانه و سملقان صعود كردند.

قله شاسكوه زير گامهاي كاركنان اداره كل تربيت بدني خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: گروهي از كاركنان اداره كل تربيت بدني خراسان جنوبي به نمايندگي از جامعه ورزش استان به قله ميلا كوه با ارتفاع دو هزار و 873 متر و قله شاسكوه به ارتفاع 3000 متر صعود كردند.
در اين صعود كه يك شبانه روز طول كشيد، مراسم معنوي دعاي كميل در قله كوه برگزار شد.همچنين در اين صعود گروه 22 نفره از كوهنوردان باشگاه شاسكوه نيز حضور داشتند.اعضاي گروه كوهنوردي اداره كل تربيت بدني را سيد محمدرضا حسيني، فرهاد غلامي، محمدانصاريان، شهرام بازيار، مهدي فياض بخش، علي اصغر نظامي و حسين سبزه كار تشكيل مي دادند.

اعلام نتايج مسابقات گود مهدي آباد
خراسان امروز: مسابقات كشتي باچوخه گود مهدي آباد مشهد در هفته جاري برگزار شد كه در پايان قند اول، هادي صداقت و ايوب حسني به تساوي دست يافتند. همچنين در قند دوم، علي فاخته و جعفرزاده، در قند چهارم، جواد نيك بين و سليماني، در قند پنجم نيمروزي و برگ شاهي و در قند ششم، حبيب غلامي و ناصر نيك سرشت نيز به تساوي رضايت دادند.
در قند سوم نيز رستم مصطفايي و ذكريا مرادي نيز به رقابت پرداختند كه در پايان رستم مصطفايي به پيروزي رسيد. كميته فني اين مسابقات را رحيمي، شافعي، ملايي و ماشاءا... زارعي تشكيل مي دادند.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن