تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816979055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني فرهنگ حجاب بيرقي كه هيچگاه بر زمين نخواهد افتاد ...


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازخواني فرهنگ حجاب بيرقي كه هيچگاه بر زمين نخواهد افتاد ...
گروه تحليل و تفسير اخبار - محمد مقدم : علي رغم تلاشهاي بسيار و صرف مبالغ هنگفت توسط سردمداران سكولار و سرمايه سالار نظام سلطه و ايادي آنها، علاوه بر ايران و كشورهاي اسلامي، در جوامع غربي نيز شاهد رشد روز افزون گرايش به دين و شعائر ديني، خصوصا برافراشته تر شدن بيرق حجاب هستيم.


بي ترديد اسلام موضوعات فردي و اجتماعي مهمي را مورد توجه قرار داده است كه از آن همه، مي توان به مسائلي از قبيل حكم جهاد،تحريم شرب خمر،حكم حجاب و ... اشاره كرد.
اما مي توان گفت كه از ميان اين احكام و دستورات، حكم حجاب از اهميت خاصي برخوردار است. زيرا كه اين امر تاثير شگرفي در شكل گيري اخلاقيات جامعه دارد و توجه به آن، تمامي افراد و بخش هاي گوناگون جامعه را بر آن مي دارد تا بدور از هر گونه دغدغه و استرس رواني ناشي از فساد اخلاقي و... به وظايف خويش عمل كنند.
در روايات اسلامي آنچه درباره حجاب حضرت زهرا(س) و ديگر بانوان گرانقدر و اهلبيت رسول خدا آمده است، حكايت از آن دارد كه از همان زمان حجاب كاملي به عنوان چادر براي بانوان مستحسن گرديد، كه همانند چادر امروزي نبوده و از دو قطعه پارچه اي كه يكي پايين تنه و ديگري روي سر تا پايين را مي پوشاند، تشكيل مي شد كه در مجموع تمام حجم بدن خانم ها را پوشيده نگاه مي داشت.
و اما امروزه «حجاب برتر» صفتي است كه در جامعه ما به چادر داده مي شود و اين پوشش اسلامي و كامل را ازديگر پوشيدني ها متمايز مي نمايد. لكن باكمال تاسف بايد ابراز كرد كه عده اي به انحاء مختلف سعي در خدشه دار نمودن اين پوشش متعارف و اسلامي داشته و دارند. نوشتن مقالاتي كه در آنها چادر، دست و پاگير و رنگش موجب دلزدگي عنوان گرديده و خانم هاي چادري به افسردگي متهم مي شوند. ساختن فيلم‌هايي كه شخصيتهاي اصلي آن را زناني متمول، بزك كرده و به دور از هر گونه مشكل اجتماعي تشكيل مي دهند و زنان چادري نيز در اين دسته فيلمها، همواره زناني مستمند و محتاج و درگير با مسايل زندگي كه همه معضلات آنها به نحوي به حجابشان ربط داده شده است، به تصوير كشيده مي شوند.
بر كسي پوشيده نيست كه اينها همان دگر انديشاني هستند كه هر از چند گاهي سخنان مرادهاي غربي خويش را واگويه مي نمايند كه : " حجاب جنبه اسطوره اي دارد نه اينكه براي حفظ عفت باشد و پوشش يك عرف است و يك فرهنگ مربوط به زمان و مكان خاص است، اگر اين حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصيت زن شود، قطعا مضر است و مشكل اين نيست كه زنان چگونه لباس بپوشند، بلكه مشكل اين است كه زنان بتوانند در عرصه هاي مختلف حضور داشته باشند"!
اين افراد به قدري مغرض و شقي اند و يا به اندازه اي از اندك مباني انديشه و فكر به دورند كه نمي دانند و يا نمي خواهند بدانند كه زن فاطمي، زني است محجب كه در خانه داري و رابطه با همسر كم نظير و در عرصه هاي اجتماعي پر شور و مؤثر است. ايشان چگونه مي توانند حجاب را جزء امور شخصي تلقي نمايند و در حالي كه دم از ليبراليسم مي زنند خود يكسويه عمل نمايند. حقيقتا اگر آزادي انسانها و بحث اختيار كامل در نوع پوشش افراد مطرح مي گردد و اين كار در راستاي ايجاد فضاي ذهني آزاد، رها و باز، از سوي آزادي خواهان عنوان مي شود، پس چرا آزادي آنها كه نمي خواهند دلهاشان به نگاهي شبهه ناك آلوده گردد را ناديده مي گيرند و با وقاهت تمام، با به اسارت كشيدن و بردگي مدرن زن معاصر و نگاه كالايي به وي، خود را طلايه دار حمايت از حقوق بشر مي دانند! .
روشنفكران مرتجعي كه يكي از مهمترين دغدغه هايشان اين است كه حجاب را به رفراندوم بگذارند! همانها كه رنگ سياه چادر را همچون حفره تاريكي مي دانند كه تمام رنگهاي جهان را مي بلعد و اكثر عقب افتادگي ها و حتي اغلب پشت كنكور ماندنهاي دختران را به همين دليل مربوط مي نمايند و زن محجبه را از صعود به بالاترين پله هاي مديريتي بي بهره مي دانند و حقيقتي قابل تامل را ناديده گرفته و بر لجاجت ها و دلائل كودكانه خويش پاي مي فشارند و به تمسخر و استهزاءِ زنان پاكدامني مي پردازند كه حجاب را مصونيت مي دانند نه محدوديت ؛ و گويا غافلند از اينكه خود را چونان ملعبه اي در دست سردمداران ثروت نموده اند و با پيروي از صاحبان مُد ، هم بر بلنداي قله هاي زر و سيم مافياي پيدا و پنهان جهاني افزوده اند و هم با تقليدي كوركورانه به واقع خود را به چوب حراجي تحير برانگيز زده اند و مفتضحانه از قاه قاه مستانه عروسك گردانان خويش خرسندند!
اما آنچه كه اين عده قليل در پي نهادينه كردن آن هستند خواسته يا ناخواسته در راستاي تمايلات حكومتهاي ليبرال و سكولار دنيا براي فتح اندلسي كشورهاي اسلامي و تحقق تخيلي است كه به عنوان "حكومت بر عالم" در سر مي پرورانند.
غربيان كه به نقش موثر زن در نظام اجتماعي مشرق زمين واقفند، به خوبي مي دانند كه در خيزش ها و نهضت هاي دويست سال گذشته، زنان مهمترين عامل تحريك و تشجيع توده اي مردان بوده اند. بازنگري و بازكاوي برگ هاي تاريخ،گواه آن خواهد بود كه انقلاب اسلامي نيز بدون حضور زنان و دختران مسلمان تا اين اندازه موفقيت را نصيب خود نمي ساخت. آنها خوب مي دانند كه براي هموار ساختن مسير و سرعت بخشيدن به حضور دنياي غرب در سرزمين كهن شرق بويژه كشورهاي اسلامي، راهي نيست جزآنكه بنيان اصلي نظام خانواده يعني زن تغيير يابد؛ آن هم بر اساس مدلي كه از آن سوي آبها عرضه مي شود!
وقتي «كاندوليزا رايس» مشاور امنيتي جرج بوش در سفر به خاورميانه اظهار داشت كه در صورتي حكومتهاي دموكراتيك در جهان عرب و خاورميانه شكل خواهد گرفت كه زنان و دختران به آزادي‌هاي مورد نظر خود برسند، معلوم ساخت كه از چه رو چشمان دنياي غرب، به سوي دوشيزگان مشرق زمين خيره شده است. اين جمله خانم رايس وقتي معنا مي يابد كه تهمينه ميلاني در يك مصاحبه مطبوعاتي مي گويد: «براي تحقق دموكراسي در جهان سوم و ايران بايد نظام خانواده متحول و نقش زن در آن تعريف شود.»
آري! پس از سال ها بي توجهي به زنان شرق، به وقوع پيوستن چنين حادثه هايي سوال برانگيز است:
1. اهداء جايزه صلح نوبل به شيرين عبادي، حقوقدان زن ايراني اي كه چه درنروژ و چه در دانشگاه اميركبير تهران با مردان نا محرم دست مي دهد وچندان به سيطره و نظارت فقه و شريعت بر نظام خانواده و به ويژه زنان اعتقاد ندارد در توصيه اي به زنان و دختران مسلمان از آنان مي خواهد كه با ميل و سليقه خود، حجاب و پوشش خود را برگزينند و در صورت تمايل چون او در مقابل پسران و مردان نامحرم سربرهنه حاضر شوند وحجاب از رخ برگيرند!
2. اهداء جايزه به سميرا مخملباف كارگردان زن ايراني و حمايت هاي مادي ومعنوي دنياي غرب از او
3. اهداء جايزه به تهمينه ميلاني كارگردان زن ايراني ومطرح شدن اين زن به عنوان الگو!
جالبتر اينكه در بيانيه هيات داوران، هدف ازاهداي جايزه بيان نيرومند حقوق زنان در ايران امروز در قالب يك درام پويا و ملموس عنوان شد. اين در حالي بود كه پيام فيلم "واكنش پنجم" جز فمينيسم و عصيانگري توده زنان عليه مردان ايران و ساختن چهره اي سياه و ظالمانه از ايران و اسلام در برخورد با جنس زن چيزي را در بر ندارد.
4. انتخاب دختران ايراني الاصل به عنوان ملكه هاي زيبايي دنيا در جشنواره هاي Mis World و...
5. مطرح كردن دختران شرقي به عنوان كانديداي ملكه زيبايي و خبرسازي از آنها به مدت چندين ماه
6. پخش فيلمهاي هاليوودي و سريالهايي نظير اوشين و...؛ آن هم به صورت رايگان در عراق، افغانستان و ديگر كشور هاي خاورميانه و مشرق زمين، با هدف الگوسازي براي زنان اين ديار
7. خط دهي خانم رايس و ديگر سياستمداران غربي به دختران عرب و كشورهاي خاورميانه و اسلامي
و....
اين مساله وقتي در كنار حملات نظامي آمريكا به افغانستان و عراق بررسي شود معلوم مي گردد كه غرب به طرح صد سال آينده خود براي لانه سازي درمركز دنيا يعني خاورميانه مي انديشد. از نيل تاهيرمند، سرزمينهايي است كه دوشيزگان آن، همچنان درصدر شخصيت هاي اول داستان ها و غزل هايند. دوشيزه هاي شرق يقينا گوهري دارند كه دنيا قصد ربودن آن را دارد. اين گوهر ارزشمند پربهاتر از آن است كه به بهاي رفتن در حرمسراي جامعه اي كه طبق گزارش سازمان تجارت جهاني، روزانه 95 درصد از 55 هزار سقط جنين غير بهداشتي دنيا در آن اتفاق مي افتد، به فروش رود. اين سقط جنينها موجب مرگ 200 زن در روز مي شود كه معادل حدود 13 درصد مرگ و مير مادران است و اين در حالي است كه 30 سال قبل، اين عامل، تنها 2 درصد مرگ و ميرها ي مادران را شامل مي شد. رويكرد جهاني شدن غرب و ترويج بي بندوباري و مخالفت با دين و شعائر ديني همچون حجاب و...، باعث افزايش خشونت عليه زنان شده است. بررسي ها نشان مي دهد در سطح دنيا از هر 5 زن، يه يك نفر تجاوز شده يا در معرض تجاوز قرار مي گيرد و هر سال حدود 4 ميليون زن و دختر براي فاحشگي اجباري، بردگي يا ازدواج اجباري خريد و فروش مي شوند و در حقيقت، زنان امروز در دهكده جهاني، بيش از زنان روستاهاي دور از شهر ديروز در معرض خطرند!
اما علي رغم تلاشهاي بسيار و صرف مبالغ هنگفت توسط سردمداران سكولار و سرمايه سالار نظام سلطه و ايادي آنها، علاوه بر ايران و كشورهاي اسلامي، در جوامع غربي نيز شاهد رشد روز افزون گرايش به دين و شعائر ديني، خصوصا برافراشته تر شدن بيرق حجاب هستيم. بگونه اي كه در آن سوي مرزهاي ملل اسلامي، در يك كشور غربي، زني مسلمان با پافشاري بسيار، موفق به كسب مجوز استفاده از حجاب اسلامي در محل كار خود مي شود. " فرشته لودين" طي جلسه اي كه در شهر كالسروهه آلمان در ديوان اين كشور برگزار شد، در دفاع از حجاب اسلامي عنوان مي كند:" حجاب بخشي از هويت من است و قصد دارم به ايمانم وفادار بمانم" !
استفاده از حجاب و پوشش اسلامي در ميان زنان و دختران مصري نيز به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و اين خواسته در ميان اقشار مختلف اين كشور در حال گسترش است. به نقل از هفته نامه آلماني زبان اشپيگل، دختران جوان مصري بيش از مادرانشان و زنان مسن تر، از حجاب استفاده مي كنند و با اينكه به نظر مي رسيد چندين دهه تلاش كشورهاي استعماري براي اثرگذاري بر روي فرهنگ كشورهاي اسلامي بويژه مصر و رواج برهنگي و دوري از شعائر فرهنگ اسلامي، مردم اين كشور را بيش از پيش به سوي فرهنگ غرب سوق دهد و به عادي شدن برهنگي در جوامع شهري و روستايي بيانجامد اما اكنون به دلايل گوناگوني شاهد گرايش هرچه بيشتر تمام اقشار زنان و در رده هاي مختلف سني بخصوص جوانان به حفظ حجاب و آداب و فرهنگ اسلامي هستيم.
در همين حال، مركز مطالعات اسلامي اروپا در آمار جديد خود از مسلمان شدن 256 زن در دو سال گذشته خبر داده است. اين مركز تاكيد كرده است كه اولين علت گرايش زنان به اسلام، مواجه شدن با افراد مسلمان و جذابيتهاي رفتاري، آداب و پوشش آنها و همچنين فعاليتهاي پايگاههاي اينترنتي اسلامي مي باشد.
آرامش، امنيت و مصونيتهاي ناشي از باور ديني و حفظ حجاب تا جايي است كه "ماشا اليليكينا" ستاره سينما، رقص و موسيقي كه شهرت و محبوبيتش در روسيه به اوج خود رسيده بود را بر آن مي دارد كه به اسلام روي آورده و پوشش اسلامي و لباس عفت را برگزيند. گرچه اين امر از ميزان محبوبيتش در ميان دوستداران جذابيتهاي ظاهري اش كاست اما او را در مسير تازه اي كه انتخاب كرده بود ذره اي متزلزل نكرد و صرفا به تدريس در مدارس اكتفا نمود.
"ماشا" كه زني تحصيل كرده و مسلط به بيش از پنج زبان زنده دنياست به "غفلت مدرن در عصر اطلاعات" اشاره كرده و مي گويد: « اسلام نسبت به اديان ديگر، محكمترين اساس را دارد و تمام قواعد آن در زندگي كاربرد دارند و راه اسلام سعادت بخش است.»
85 درصد از هزاران شهروند شركت كننده در نظرسنجي موسسه "خبرايكس" تركيه نيز با اعلام مخالفت از تصميم دادگاه قانون اساسي اين كشور مبني بر لغو قانون آزادي حجاب بانوان در دانشگاهها، آن را مغاير با آموزه هاي اسلام و شان زن مسلمان دانسته و براي حضور با حجاب اسلامي در دانشگاه به روشهاي گوناگوني همچون استفاده از كلاه گيس هاي زنانه بر روي روسري خود و... روي آورده اند.
از همه جالبتر اينكه شهرهاي اسرائيل، بطور عجيبي شاهد زنان محجبه اسرائيلي است به گونه اي كه به دليل شباهتي كه اين زنان در اثر رعايت حجاب با زنان مسلمان پيدا كرده اند، از سوي جوانان يهودي مورد اذيت و آزار قرار مي گيرند.
بنا به گفته يكي از خاخام هاي اسرائيلي، اين زنان محجبه با اعتقاد به اينكه اين امر مورد رضايت خداوند است، تمام بدن خود را مي پوشانند و تعدادشان روز به روز در حال افزايش است.
گفتني است اين زنان در حالي بر حفظ حجاب خويش پافشاري مي كنند كه همواره از سوي بسياري از يهوديان صهيونيست مورد توهين و آزار و اذيت قرار مي گيرند.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن