تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819517815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باز ماندن 50درصد كودكان استثنايي از تحصيل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: باز ماندن 50درصد كودكان استثنايي از تحصيل


سرمايه: حذف بودجه اياب و ذهاب دانش آموزان استثنايي، خانواده هاي اين كودكان را نگران كرده است.در روزهاي گذشته رئيس آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران در گفت وگو با خبرگزاري ايلنا از حذف بودجه اياب و ذهاب مدارس استثنايي در سال تحصيلي جاري خبر داد.انتشار اين خبر و اعلام نشدن هزينه هاي ثبت نام از اول مهر تاكنون خانواده هاي اين دانش آموزان را نگران كرده است.عميدي مسوول سرويس مدرسه استثنايي شهيد صيادشيرازي معتقد است در صورت حذف اين بودجه، 50درصد از خانواده ها، توان پرداخت هزينه رفت و آمد فرزندان استثنايي به مدرسه را نخواهند داشت.

او مي گويد: «هر سال در شهريورماه و زمان ثبت نام، مسوولان مدرسه هزينه اياب و ذهاب و درصد كمك هاي آموزش و پرورش را اعلام مي كردند اما امسال با گذشت يك ماه از سال تحصيلي هنوز اين ميزان هزينه ها گفته نشده است. عميدي ادامه مي دهد: «امسال به خانواده ها گفته شد هزينه ما را در مهرماه بپردازيد. مدير مدرسه استثنايي صياد شيرازي هم با توجه به مشكلات خانواده ها مبلغي را با كمك انجمن اوليا و مربيان در نظر گرفته است تا دانش آموزان براي آمدن به مدرسه با مشكل روبه رو نشوند.»
او معتقد است بسياري از خانواده ها حتي توان پرداخت ماهانه 15 هزار تومان براي هزينه اياب و ذهاب دانش آموزان را ندارند و در صورت حذف بودجه آنها بايد حداقل براي سرويس ميني بوس ماهي 25 هزار تومان بپردازند.
پيش از اين 40درصد از هزينه هاي اياب و ذهاب دانش آموزان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي پرداخت مي شد كه رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان نسبت به اين هزينه واكنش نشان داده بود: «در حال حاضر 93 هزار دانش آموز در مدراس استثنايي مشغول تحصيل هستند كه به دليل سنگين بودن هزينه هاي توانبخشي دانش آموزان استثنايي پرداخت هزينه اي چون اياب و ذهاب، خارج از توان خانواده است. در حالي كه چند سال پيش رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي، قول پرداخت مستمري ماهانه را به حساب دانش آموزان معلول داده بود كه تاكنون چنين موردي به صورت عيني ديده نشده است.»
به گفته علي همت محمودنژاد رئيس اين انجمن تحصيل در تمامي پايه هاي تحصيلي براي معلولان براساس ماده هشت قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، رايگان است و بحثي از دولتي يا غيرانتفاعي بودجه مراكز آموزشي در ميان نيست. به طوري كه هزينه دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان موسسه اي غيرانتفاعي، از سوي دولت پرداخت مي شود اما هزينه دانش آموزان استثنايي و معلول در مدارس غيرانتفاعي پرداخت نمي شود. با پرداخت نشدن هزينه اياب و ذهاب سرويس معلولان و نبود سرويس هاي حمل و نقل ويژه و برخوردار نبودن آنها از سرويس حمل و نقل عمومي، پيش بيني مي شود، امسال اين تعداد از دانش آموزان با مسائل بغرنجي روبه رو باشند.»
به گفته او آماري از دانش آموزان معلول كه هر سال به دليل مشكلات حمل و نقل ويژه آنها از تحصيل بازمي مانند، در دست نيست.
در حال حاضر 90 هزار دانش آموز معلول در هفت گروه معلوليت نابينايان و نيمه بينايان، ناشنوايان وكم شنوايان، جسمي- حركتي، چند معلوليتي و اختلال يادگيري زير نظر سازمان آموزش و پرورش استثنايي تحصيل مي كنند.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 751]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن