تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802817012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
يك سؤال و چند جواب متفاوت ؛ سهميه اتوبوسهاي مشهد؛ آيا به حق خود رسيده ايم؟!

خراسان امروز - كاهاني مقدم: چاپ اظهارات يك نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي، درخصوص تحويل نشدن سهميه اتوبوسهاي اين كلانشهر بازتابهاي متفاوتي را در پي داشت.
جواد آرين منش در گفتگويي با خبرنگار ما كه مشروح آن سي ام شهريورماه در همين صفحه به چاپ رسيد، با اشاره به تعهد اختصاص 500 دستگاه اتوبوس ويژه به مشهد مقدس در سفر اول هيأت دولت، گفت: از اين ميزان تنها 200 دستگاه تحويل شده است.
وي افزود: استاندار خراسان رضوي به عنوان مجري مصوبات هيأت دولت بايد پيگير دلايل عدم تحقق 100 درصدي سهميه سفر اول هيات دولت در اين خصوص باشد.

استاندار: اتوبوسهاي تحويلي 15 درصد بيشتر از تعهد دولت
در همين حال استانداري خراسان رضوي در پاسخ به اين اظهارات و انتقاد نماينده مردم مشهد، طي جوابيه اي اين سخنان را تكذيب و اعلام كرد، برخلاف ادعاي مطرح شده نه تنها تمامي تعهدات دولت در اين زمينه به موقع محقق شده است، بلكه با حسن توجه مسؤولان، 15 درصد بيش از سهميه تعيين شده در مصوبه مزبور به مشهد اختصاص يافته است.
استاندار خراسان رضوي همچنين شنبه گذشته در جلسه شوراي اداري استان با بيان اينكه 200 دستگاه اتوبوس مصوب دور دوم سفر هيأت دولت بزودي جذب مي شود، تأكيد كرد: با پيگيريهاي انجام شده 264 دستگاه اتوبوس در سال 85 و 323 دستگاه نيز در سال گذشته تحويل شهرداري مشهد شده است كه 87 دستگاه بيشتر از تعهد دولت در سفر اول به اين استان بوده است.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد نيز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تأييد اظهارات استاندار خراسان رضوي مشكل كنوني اين سازمان را اختصاص نيافتن و عدم تحويل سهميه سال 86 و 87 عنوان كرد و گفت: ميزان اين سهميه مشخص نيست و تاكنون در هيچ شهر كشور توزيع و تحويل نشده است.
مسؤول روابط عمومي اتوبوسراني مشهد هم كه چند روز قبل با خبرنگار ما گفتگو كرد و بدون ذكر جزييات، اظهار داشته بود: از 500 دستگاه اتوبوسي كه قرار بود وارد ناوگان حمل و نقل عمومي مشهد شود تاكنون اتوبوسي تحويل نشده است، بتازگي طي جوابيه اي اعلام كرد تمامي سهميه اتوبوسهاي سال 85 مصوب سفر اول رياست جمهوري به اين سازمان تحويل شده است.

عدم پيگيري مديران استان و شهرداري
اما آنچه قابل تأمل است اينكه عفت شريعتي نماينده ديگر مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي نيز دليل جذب نشدن سهميه اتوبوسهاي ستاد تبصره 13 اين كلانشهر را عدم پيگيري مسؤولان استان و شهرداري اعلام كرد.
وي كه اوايل تيرماه سال جاري از اختصاص 100 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهري مشهد خبر داده بود، به خبرنگار ما گفت: اختصاص اين تعداد اتوبوس در جريان بازديد او از كارخانه ايران خودرو قطعي شده، اما مشخص نيست چرا مسؤولان براي جذب اين اتوبوسها اقدامي نكرده اند.
اين نماينده مجلس با اشاره به اختصاص اين تعداد اتوبوس براي مناطق محروم، حاشيه شهر و جايگزيني با اتوبوسهاي فرسوده مشهد، اضافه كرد: در كارخانه ايران خودرو پلاكارد «سهميه مشهد» بر روي اين اتوبوسها نصب شده بود.وي گفت: به دنبال پيگيريهاي او در جريان اين بازديد، مديرعامل ايران خودرو قول واگذاري 500 دستگاه اتوبوس ديگر براي سال 88 را نيز داده است.
شريعتي خواستار پيگيري مسؤولان استان و شهرداري مشهد براي جذب سهميه هاي اختصاص يافته به اين كلانشهر شد و گفت: براي رفع موانع احتمالي آماده همكاري با مديران و مسؤولان است.

انتقاد يكي ديگر از نمايندگان مجلس
اين در حالي است كه يكي ديگر از نمايندگان مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي از ضعف ناوگان حمل و نقل عمومي در اين كلانشهر مذهبي كشور انتقاد كرد.
جواد كريمي وضعيت كنوني حمل و نقل عمومي مشهد مقدس را خارج از شأن و جايگاه اين شهر ملي عنوان كرد و افزود: طي يكي دو دهه گذشته براي تقويت و تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي مشهد گامي برداشته نشده است.
وي با اعلام اينكه مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي براي مسايل كلانشهر مشهد گزارش تحقيقاتي در دست تهيه دارد، اضافه كرد: در اين گزارش سعي خواهد شد به مسايل مشهد از زواياي مختلف و از ديد جايگاه ملي نگريسته شود.

مشكل چيست؟!
با وجود اين و به رغم بي مهري هايي كه نسبت به مشهد مقدس به عنوان دومين كلانشهر مذهبي و شهري ملي و بلكه فراملي روا داشته شده است، اما ما نيز منكر تلاشها، اقدامها و گامهاي مثبت بويژه در دولت نهم نبوده و نيستيم.
آنچه مهم به نظر مي رسد اينكه عزم جدي مديران و مسؤولان مربوط را براي مشكلات حمل و نقلي مشهد مقدس شاهد نبوده ايم، تا جايي كه امروزه تحقق سهميه سال 85 به عنوان يكي از افتخارات مسؤولان قلمداد مي شود.
اما آيا چه پاسخي به اظهارات و گلايه خانم شريعتي وجود دارد و آيا براي جذب 200 دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه ميني بوس، 2500 دستگاه تاكسي، 500 دستگاه ون و 14 هزار دستگاه تاكسي جايگزين كه از تعهدات سفر دوم هيأت دولت مي باشد، هيچ اقدام مؤثري صورت نگرفته است؟
سؤال ديگر نيز كه همچنان بي پاسخ مانده است، سهميه 500 دستگاه اتوبوسي كه هنوز تحويل نشده اگر مربوط به مصوبات سفر اول هيأت دولت نيست، به چه سالي تعلق دارد، مگر نه اين است كه به گفته مديرعامل سازمان اتوبوسراني هنوز سهميه سالهاي 86 و 87 هيچ شهرستاني اعلام و توزيع نشده است.استاندار خراسان رضوي در جلسه شوراي اداري اخير خواستار يافتن راه حلي براي مشكلات بخش حمل و نقل شده و آن را در كنار نقد دلسوزانه ثمربخش دانسته است. قبول! اما آيا مديران و كارشناسان شاغل در حوزه حمل و نقل به بن بست رسيده اند و اگر راه حلي مي شناسند چرا تاكنون به نتيجه نرسيده است.
به راستي چه مشكلي وجود دارد كه حتي نمي توانيم اتوبوسهاي پلاكارد خورده سهميه مشهد را جذب كنيم.
شايد مسؤولان با اين اظهارات مسؤول روابط عمومي سازمان اتوبوسراني مشهد هم عقيده اند كه وارد كردن اتوبوس به اين كلانشهر با توجه به نبود زيرساختهاي ترافيكي و كم عرض بودن و شلوغي خيابانها نه تنها كارگشا نيست كه مشكل آفرين هم مي باشد؟
قضاوت و يافتن راهكاري مناسب را به مردم و كارشناسان اين حوزه مي سپاريم و صد البته براي انعكاس نظرات كارشناسانه و كاربردي به منظور رفع اين مشكل اعلام آمادگي مي كنيم.

فساد 70 تن سيب زميني در انبارهاي خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان بجنورد با اشاره به پايان خريد سيب زميني بهاره از كشاورزان توسط شبكه تعاون روستايي خراسان شمالي، اعلام كرد: 76 تن سيب زميني خريداري شده از كشاورزان در انبارهاي اين سازمان در حال فساد است.
نجفي اظهار داشت: با توجه به اينكه برخي از محصولات از قبيل سيب زميني و پياز زود فاسد مي شوند و مدت ماندگاري آنها پايين است، بايد براي حفظ و نگهداري چنين محصولاتي انبار سرد در اختيار داشت.
وي افزود: اين در حالي است كه تعاون روستايي خراسان شمالي چنين انبارهايي در اختيار ندارد.
وي با اشاره به اينكه از اواسط مردادماه تاكنون 248 تن سيب زميني بهاره با نرخ تضميني از كشاورزان استان خريداري شده است، تصريح كرد: عمده مشكل تعاون روستايي در راستاي خريد محصول سيب زميني در سال جاري، نبود انبار مناسب در منطقه براي ذخيره سازي بود كه اين امر كشاورزان را نيز دچار مشكل كرد.
نجفي در ادامه با اشاره به اينكه مجوز براي عرضه محصول خريداري شده به بازارهاي مورد تقاضا بايد از سوي سازمان مركزي تعاون روستايي صادر شود، اظهار داشت: با توجه به مشكلات ياد شده، سازمان مركزي بايد با صدور مجوز فروش براي بازاريابي و عرضه محصول به بازارهاي مصرف تا قبل از پايان خريد تضميني، موافقت مي كرد.
وي با اذعان به اينكه مدت ماندگاري برخي از محصولات به خصوص سيب زميني و پياز كه جزو كشت دايمي نيز مي باشند، بسيار پايين است، بر احداث صنايع تبديلي و انبار سرد در استان تأكيد كرد.
مدير سازمان تعاون روستايي استان خراسان شمالي نيز با اشاره به نبود صنايع تبديلي براي اين محصول در استان اعلام كرد: هم اكنون شبكه تعاون روستايي استان سيب زميني هاي خريداري شده را به منظور عرضه به ميادين ميوه و تره بار استان و توزيع بين سازمانهاي دولتي و غيردولتي به صورت دستي در كيسه هاي 10 كيلويي بسته بندي و عرضه مي كند.
محمدحسين الهياري خاطرنشان كرد: يكي از تشكلهاي اين سازمان در حال پيگيري براي ايجاد يك مركز سورت و بسته بندي در استان مي باشد.
فرشيد شكوري، رئيس اداره بازرگاني سازمان تعاون روستايي خراسان شمالي نيز گفت: در سال جاري به دليل كشت بي رويه سيب زميني در برخي استانها و عرضه آن به ساير استانها، بر كاهش قيمت اين محصول اثرگذار بود كه سازمان تعاون روستايي نيز در سال جاري اقدام به خريد تضميني اين محصول با قيمت يك هزار و 350 ريال كرده است.

جاي خالي سبد كالا در سفره هاي رمضان!

صالح آباد - خبرنگار قدس: در حالي از توزيع كالا برگ سبد ويژه رمضان در بخش محروم صالح آباد خبري نيست كه اين ماه مبارك رو به اتمام است!
به گزارش خبرنگار ما، حدود يك ماه قبل از آغاز ماه مبارك رمضان، توزيع سبد كالاي ويژه اين ماه براي كارمندان دولت وعده داده شد و قرار بود اين كار از چند هفته قبل شروع شود كه در صالح آباد هنوز از توزيع سبد كالا خبري نيست!
با توجه به وضعيت ضعيف اقتصادي بسياري از حقوق بگيران به ويژه در استانهاي محروم و مرزي كشور نظير منطقه صالح آباد انتظار مي رفت توزيع سبد كالاي وعده داده شده در وقت و زمان لازم صورت مي گرفت كه اين اقدام عملي نشد.
اين در حالي است كه بسياري از خانواده ها از تأمين مايحتاج و ارزاق سفره هاي افطار و سحر عاجز بودند و توزيع اين سبد كالا مي توانست از رفع دغدغه سرپرستان اين خانواده ها و تهيه حداقل هاي مورد نياز در ماه مبارك رمضان مؤثر باشد.
مديرعامل شركت تعاوني مصرف فرهنگيان صالح آباد با اظهار تأسف گفت: گر چه اتحاديه تعاوني هاي مصرف فرهنگيان از روزهاي آينده به تحويل و ارسال سبد كالا اقدام مي كنند، اما طبق اخبار واصله اقلام اين سبد كالا كامل نيست و بايد منتظر بود تا تمامي اقلام وعده داده شده تحويل و توزيع شود.

رئيس كميته كشاورزي مجلس: خسارت كشاورزان خراسان رضوي بعد از عيد سعيد فطر پرداخت مي شود

خراسان امروز: رئيس كميته كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: در ديدار با مديرگروه خدمات بيمه اي محصولات كشاورزي استان خراسان رضوي مقرر شد بعد از عيد سعيد فطر خسارت كشاورزان پرداخت شود.
محمد علي دلاور افزود: دستورالعمل پرداخت خسارت خشكسالي از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده، اما بعد از گذشت چند ماه هنوز در استان اجرا نشده است.
وي افزود: پيگيري هاي لازم براي اصلاح تعرفه برق در استان خراسان رضوي صورت گرفته و مقرر شده مسؤولان به اين مسأله توجه جدي داشته باشند.
نماينده مردم درگز همچنين در خصوص مشكلات پنبه و واردات اين محصول گفت: اين مشكل با اتحاديه پنبه كاران و جمعي از كارشناسان و صاحبنظران مطرح و نتايج آن به مجلس ارائه خواهد شد.
از سوي ديگر نماينده خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: 80 درصد مردم اين شهرستانها به كشاورزي اشتغال دارند كه با توجه به بحران خشكسالي سال اخير از ساده ترين امكانات معيشتي محروم شده اند.
محمدرضا سجاديان با بيان اين مطلب افزود: تداوم شرايط خشكسالي، مردم شهرستانهاي خواف و رشتخوار را با شرايط بسيار سختي مواجه كرده است كه مي تواند منجر به مهاجرت آنان از روستاها به شهرها شود.وي گفت: خواسته مردم محروم منطقه رسيدگي به اوضاع كشاورزان و دامداران و تأمين آب شرب روستاها و برخي شهرستانها مي باشد.
وي خواستار توجه ويژه مسؤولان استاني و اختصاص سهم بيشتري از اعتبارات تخصيص داده شده از محل حساب ذخيره ارزي براي جبران خسارات خشكسالي مردم شهرستانهاي خواف و رشتخوار شد.

معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي: فعاليتهاي پيشگيرانه و فرهنگسازي عمومي بهترين راهكار حفظ و حراست اراضي است

خراسان امروز: معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي گفت: فعاليتهاي پيشگيرانه به وسيله فرهنگسازي عمومي و فعاليتهاي قانوني و منطقي بهترين راهكار براي حفظ و حراست اراضي است.
حبيب ا... مهدي نژاد افزود: املاك و اراضي آستان قدس رضوي امانتي است از سوي مردم كه جهت كاري كاملاً خداپسندانه به ما واگذار شده و مهمترين وظيفه ما حفظ و صيانت از اين اراضي است.
وي با اشاره به برتري آستان قدس رضوي در زمينه حفظ و حراست املاك و اراضي در خراسان رضوي، تصريح كرد: اين عملكرد مثبت تنها بخشي از آثار مديريت موفق اسلامي است.
وي با تأكيد بر اينكه بايد فعاليتهاي حفاظت اراضي گسترش يابد، بيان كرد: در حفاظت اراضي بايد فعاليتهاي پيشگيرانه را سرلوحه كار قرار داد و فرهنگسازي عمومي را به عنوان مهمترين عامل مدنظر داشت و مردم را راهنمايي كرد تا قبل از هرگونه اقدامي جهت خريد اراضي براي آگاهي از صحت وضعيت سند اراضي و املاك به آستان قدس رضوي مراجعه كنند.
معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي از هماهنگي و همكاري مناسب مسؤولان شهري و استاني با آستان قدس رضوي در حوزه حفاظت اراضي خبر داد و اذعان داشت: براساس اين همكاريهاي متقابل در نظر داريم با درج پيامها و تبليغات فرهنگساز در تابلوها و بيلبوردهاي تبليغاتي سطح شهر در امر فرهنگسازي عمومي حفاظت اراضي فعالانه تر ظاهر شويم.
مهدي نژاد در خصوص ديوارگذاري اطراف اراضي آستان قدس رضوي ابراز داشت: با توجه به بازخوردهاي مثبت اين ديوارگذاري ها و تأكيدات قائم مقام توليت عظماي آستان قدس رضوي در بحث حفاظت اراضي، اين امر تا ديوارگذاري تمامي اراضي موقوفه ادامه خواهد داشت.

در نشست مشترك مديران خراسان رضوي اتخاذ شد؛ 3 توافق براي حل چالش تعرفه قبوض برق كشاورزان

خراسان امروز: به منظور رسيدگي به مشكلات كشاورزان در مورد برداشت آبهاي زيرزميني و اصلاح و صدور پروانه بهره برداري و حل چالش افزايش قبوض برق كشاورزان جلسه اي با حضور نمايندگان مردم شهرستان درگز و فريمان در مجلس شوراي اسلامي، مديران ارشد سازمانهاي جهاد كشاورزي، آب و برق منطقه اي خراسان رضوي و شركتهاي توزيع برگزار شد.
در اين جلسه مقرر شد سازمان جهاد كشاورزي با همكاري آب منطقه اي خراسان رضوي با ثابت بودن حجم مجاز آب سالانه، حداكثر آخر مهر ماه جاري نسبت به تعيين و ارائه جدول ساعات كاركرد پيشنهادي جديد چاههاي كشاورزي در سال اقدام نمايد.
از سوي ديگر آن دسته از چاههاي كشاورزي كه فاقد پروانه بهره برداري بوده و مشمول تعرفه پمپاژ شهري و روستايي شده اند، شركت آب منطقه اي نسبت به اعلام كتبي موضوع تمديد پروانه بهره برداري به همراه جدول ساعات كاركرد به شركتهاي توزيع استان و مشهد اقدام نمايد و بر همين اساس قبوض صادره دوره 6 اصلاح شود.
همچنين شركت آب منطقه اي خراسان موظف شد حداكثر تا تاريخ 30/8/87 نسبت به صدور پروانه بهره برداري براي مشتركين براساس جدول جديد اقدام كند.
در حاشيه اين نشست مهندس كريميان مدير آب و خاك و امور فني مهندسي استان خراسان رضوي يكي از عمده دلايل افزايش قبوض مشتركان برق كشاورزي را عدم مراجعه كشاورزان جهت تمديد پروانه هاي بهره برداري اعلام و تصريح كرد: كشاورزان بايد به صورت سالانه جهت تمديد پروانه بهره برداري خود اقدام نمايند و چنانچه به هر دليلي تا كنون موفق به تمديد پروانه هاي بهره برداري خود نشده اند؛ تصميمهاي گرفته شده در اين جلسه فرصت دوباره اي را براي كشاورزان ايجاد كرده است تا در اين زمينه اقدام نمايند.
مهندس سعيدي مديرعامل توزيع برق مشهد نيز از نصب كنتورهاي هوشمند بر روي چاههاي كشاورزي خبر داد و گفت: كنتورهاي هوشمندي كه قابليت كنترل همزمان انرژي و حجم مصرفي برق در چاهها را دارند؛ در مشهد نصب شده است و در آينده اي نزديك تمام چاههاي آب كشاورزان به اين سيستم مجهز خواهد شد.
وي افزود: با نصب اين كنتورها چنانچه حجم برق مصرفي متناسب با ميزان آبي كه كشاورز مجوز برداشت آن را دارد، نباشد، برق خود به خود قطع خواهد شد و امكان برداشت آب اضافي نيست.

رئيس سازمان امور اقتصاد و دارايي تشريح كرد؛ جزئيات نحوه واگذاري سهام عدالت در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس سازمان امور اقتصاد و دارايي خراسان جنوبي، مجموع مشمولان مرحله اول واگذاري سهام عدالت و كميته امداد، بهزيستي و نيروي مقاومت بسيج را 99 هزار نفر عنوان كرد و افزود: 97 درصد اين افراد سود سهام خود را دريافت كرده اند.
مرادعلي مير در جلسه توزيع سهام عدالت استان اظهار داشت: در مرحله دوم طرح واگذاري سهام عدالت، 83 هزار نفر از روستاييان و عشاير، اوراق سهام عدالت خود را دريافت كرده اند.
به گفته وي، در حال حاضر، با توجه به آخرين تصويب نامه ستاد مركزي توزيع سهام عدالت، براي 100 درصد روستاييان و عشاير نيز فرم ثبت نام سهام عدالت تهيه و در اختيار دبيرخانه ستاد استاني سهام عدالت قرار گرفته است كه در اختيار افراد واجد شرايط قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه، مشمولان مرحله سوم طرح توزيع سهام عدالت شامل كاركنان رسمي، پيماني، قراردادي، شركتي و بازنشسته دستگاه هاي اجرايي استان را 37 هزار خانوار اعلام كرد و اذعان داشت: تاكنون براي حدود 90 درصد اين مشمولان اوراق سهام صادر گرديده و در اختيار دستگاه ها براي ثبت نام در شركتهاي تعاوني قرار گرفته است.
رئيس سازمان امور اقتصاد و دارايي خراسان جنوبي تعداد فرمهاي تكميل شده مرحله چهارم را حدود 6 هزار فرم خانوار عنوان كرد.
وي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل فرآيند شناسايي و تأييد نهايي مشمولان مرحله چهارم طرح خاطر نشان كرد: زنان كارگر و سرپرست خانوار مشمول قانون كار، به كساني گفته مي شود كه در واحدهاي مشمول قانون كار اشتغال دارند و عهده دار سرپرستي خود و ساير افراد تحت تكفل هستند كه پس از تهيه فرمهاي مشمولان توسط ستاد مركزي براي توزيع و جمع آوري اطلاعات در اختيار اين دبيرخانه قرار خواهد گرفت.

طي 20 روز شناسايي شد؛ 1/5 ميليارد ريال تخلف اقتصادي در خراسان رضوي

خراسان امروز: معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني خراسان رضوي گفت: طي 20 روز اول اجراي طرح ويژه نظارتي ماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس، بيش از يك ميليارد و 495 ميليون ريال پرونده تخلف اقتصادي واحدهاي صنفي در استان تشكيل شد.
علي غفوري مقدم افزود: طي اين مدت 14 هزار و 74 مورد بازرسي در رابطه با كالاها و خدمات انجام و هزار و 359 پرونده تخلف جهت واحدهاي صنفي استان تشكيل شد.
وي با اشاره به اينكه تعداد كل تخلفات كشف شده در اين واحدها هزار و 760 مورد بوده است، اظهار داشت: هزار و 304 پرونده به هيأتهاي رسيدگي به تخلفات صنفي و 55 پرونده به تعزيرات حكومتي جهت سير مراحل قانوني ارسال شد.
وي تصريح كرد: در اين مدت 141 پرونده به ارزش بيش از 176 ميليون و 400 هزار ريال در رابطه با دفاتر دانش آموزي و لوازم التحرير، 3 پرونده به ارزش يك ميليون و 150 هزار ريال در رابطه با نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا و 229 پرونده به ارزش بيش از 216 ميليون و 900 هزار ريال در رابطه با واحدهاي عرضه كننده پوشاك، كيف و كفش تشكيل شد.
وي با بيان اينكه طي اين مدت هزار و 390 مورد گزارش مردمي دريافت شده است، گفت: از اين تعداد هزار و 209 مورد پيگيري و 395 مورد به عنوان متخلف شناخته شدند.
غفوري مقدم با اشاره به تعداد 91 جلسه هيأت بدوي در مدت ذكر شده تأكيد كرد: در اين جلسه 884 پرونده رسيدگي شد كه ارزش آراي صادره در حق دولت 537 ميليون و 520 هزار ريال و در حق شاكي 8 ميليون و 336 هزار ريال بود.
وي افزود: در اين مدت 8 هزار و 177 مورد بازرسي در رابطه با كالاهاي پر مصرف ماه مبارك رمضان از قبيل مواد پروتئيني، لبني، شيريني و ساير مواد غذايي انجام شد كه در همين رابطه 779 پرونده به ارزش بيش از 442 ميليون و 738 هزار ريال تشكيل شد.
وي گفت: 186 مورد گشت مشترك نيز در اين مدت انجام شده و 143 بازرس در سطح استان به صورت فعال بازرسي از واحدهاي صنفي را عهده دار بودند.

افتتاح 6 شهرك صنعتي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي گفت: از محل مصوبات سفر رئيس جمهور 6 شهرك صنعتي در اين استان افتتاح شد.فتحعلي محمدزاده اين شهركهاي صنعتي را به ترتيب سه شهرك در مركز خراسان شمالي و سه شهرك در شهرستانهاي جاجرم، فاروج و مانه و سملقان ذكر كرد.وي گفت: تمامي فضاهاي واگذار شده به شركت شهركهاي صنعتي براي ايجاد شهركهاي صنعتي در اين استان آماده سازي شده و اسناد آن نيز به نام اين مركز به ثبت رسيده است.محمدزاده بيان داشت: تا پيش از آغاز به كار دولت نهم، ساخت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي 29 هكتار بود كه اين ميزان اكنون به يك هزار هكتار افزايش يافته است.وي با بيان اينكه بخش عمده اي از امكانات زيربنايي در شهركهاي صنعتي فراهم شده است، خواستار تسريع در انتقال ساير امكانات مورد نياز از سوي شركتهاي خدمات رسان شد.وي با تأكيد بر لزوم توسعه صنايع تبديلي كشاورزي در خراسان شمالي، از احداث سه ناحيه صنعتي در مناطق روستايي شهرستانهاي بجنورد، شيروان و اسفراين خبر داد و گفت: در اين مناطق زيرساختهاي مناسب براي سرمايه گذاري بخش خصوصي براي احداث واحدهاي كوچك انجام شده است.

آغاز كشت 1000 هكتار كلزا در تربت جام

تربت جام - خبرنگار قدس: با شروع فصل كشت كلزا در سال جاري عمليات بذركاري در مزارع شهرستان تربت جام آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي با بيان اين مطلب افزود: در راستاي توسعه كشت دانه هاي روغني در سال جاري براي كشت بيش از يك هزار هكتار كلزا برنامه ريزي شده است.
در همين راستا 10 تن بذر تأمين شده و در حال توزيع است. بهزادي اظهار داشت: با اجراي طرح توسعه كشت كلزا بيش از 470 هكتار در سال گذشته زير كشت اين محصول رفت كه به دليل وقوع سرماي شديد از حدود 280 هكتار از مزارع تربت جام محصول كلزا برداشت شد.
وي اعلام كرد: در همين راستا 480 تن كلزا توسط كشاورزان شهرستان به مركز خريد تحويل گرديد كه رتبه اول ميزان محصول توليدي در استان طي سال گذشته به اين شهرستان اختصاص يافت.

ظرفيت اشتغال زايي شهرك صنعتي تربت جام هزار نفر اعلام شد

خراسان امروز: مدير شهرك صنعتي تربت جام ظرفيت اشتغال زايي مستقيم اين شهرك را هزار و 54 نفر اعلام كرد.
رضا عبدالكريم احمدي افزود: اين ميزان با استقرار كامل صنايعي كه قرارداد خود را با شهرك صنعتي تربت جام منعقد كرده اند، ميسر مي شود.وي با بيان اينكه تاكنون 47 قرارداد در اين شهرك منعقد شده است، گفت: از اين تعداد پنج واحد صنعتي به بهره برداري رسيده است كه اين واحدها در زمينه توليد لبنيات، پنبه، پلاستيك، بذر، پوست گيري پسته و بسته بندي خشكبار فعاليت دارند.
وي افزود: براساس برآوردهاي صورت گرفته، استقرار كامل 47 قرارداد ياد شده، نيازمند 439 ميليارد ريال سرمايه گذاري است.
احمدي تصريح كرد: بقيه واحدهاي صنعتي كه قرار است به بهره برداري برسند، در زمينه كاني هاي غيرفلزي، شيميايي، فلزي، نساجي و بهداشتي فعاليت خواهند داشت.
وي مساحت شهرك صنعتي تربت جام را 65/5 هكتار ذكر كرد و گفت: از اين ميزان 8/44 هكتار آن صنعتي است و 28 هكتار آن واگذار شده است.
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن