تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798711638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پسرم 3 سالشه اما حرف نمیزنه !! چیکار کنم ؟ : پرسش و پاسخ مادران آشپزآنلاینی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام
یه چیزی خیلی نگرانم کرده ..
پسرم 2 ماه دیگه 3 سالش کامل میشه اما هنوز فقط میتونه کلمه های آسون رو بگه اونم با تلفظ اشتباه.. به داستان اصلا گوش نمیده ..تست شنوایی هم بدو تولد انجام دادم ..مشکلی نداشت
خیلی نگرانم ..چیکار کنم حرف بزنه ؟؟
ممنون  میشم اگه راهنماییم کنین

عزیزم نگران نباش. بهترین کار اینه که ببرینش پیش متخصص گفتار درمانی.
با چند جلسه گفتار درمانی درست میشه

مرسی عزیزم
اما وقتی 2 سالش بود اصلان هیچی نمیگفت بردمش گفتار درمانی ..گفتن باید کمکش کنی که کلمات و تکرار کنه و تست شنوایی انجام بده .
البته میدونم تو شنوایی مشکلی نداره .. حالا 1 سال از اون موقع گذشته .پسرم هنوز لغات خیلی ساده رو ففط میتونه بگه

به حرف آوردن كودكان با چند تمرين ساده




سلا‌مت - مژگان كريمي: همه كودكان وقتي شروع به حرف زدن مي‌كنند، بسياري از حروف يا هجاهارا درست ادا نمي‌كنند و هستند كودكاني كه در سال‌هاي بعد و حتي در دوران دبستان اين مشكل را دارند.
محققان اعتقاد دارند اين مشكل از آنجا ناشي مي‌شود كه كودكان توانايي تشخيص هجاهاي مختلف را ندارند. اين يك مشكل شنيداري است كه منجر به بروز مشكل تكلمي مي‌شود.
كودكاني كه قبل از رفتن به مدرسه دچار اختلالاتي در صحبت كردن هستند و مشكلات كلا‌مي دارند، در دوران مدرسه در يادگيري و نوشتن هم دچار مشكل مي‌شوند. زماني كه اطرافيان كودك به ويژه والدين و خواهر و برادر كودك با او زياد حرف مي زنند، كودك سريع‌تر به حرف مي‌افتد.

 



اما اخيرا تحقيقات دانشمندان دانشگاه لانكستر انگلستان نشان مي‌دهد كودكاني كه ياد مي‌گيرند چگونه با فوت كردن درون كف داخل لوله، حباب بسازند و حباب بازي كنند و حتي كودكاني كه ياد مي‌گيرند با بردن اجسام به طرف دهان لب‌ها و اسباب بازي‌هاي خود را ليس بزنند، سريع‌تر از ساير كودكان ديگر به حرف مي‌افتند. اين دانشمندان بعد از مطالعه تعدادي كودك نوپا به اين نتيجه رسيدند كه، كودكاني در به حرف افتادن تكامل بيشتري پيدا مي‌كنند كه توانايي انجام حركات پيچيده دهاني را دارند.




به گفته اين دانشمندان كودكاني كه توانايي نمايش يك جسم به جاي اسباب بازي ديگري دارند، در حرف زدن مهارت بهتري پيدا مي‌كنند و اين به كارشناسان كمك مي‌كند كودكاني را كه در مراحل ابتدايي يادگيري حرف زدن با خود در كشمكش و تقلا هستند، شناسايي كنند. سرعت يادگيري در هر كودكي با كودك ديگر متفاوت است اما معمولا كودكان در 21 ماهگي نسبت به ساير زمان‌ها در طول دوران زندگي، سريع‌تر كلمات را ياد مي‌گيرند. بعضي كودكان بسيار دير به حرف مي افتند و در شروع حرف زدن دچار مشكل هستند اما دير به حرف افتادن كودك دليل اين نيست كه او نسبت به ساير كودكان داراي مهارت كلا‌مي ضعيف است.
اين محققان براي تعيين توانايي كودكان براي تكامل زبان و شروع صحبت كردن تحقيقات زيادي انجام دادند و با بررسي توانايي كودكان در انجام اشاره‌هاي دست و حركت دهان به منظور انجام بعضي بازي ها و يا حل جداول و پازل‌ها و ساختن اشكال مختلف توانايي زباني كودكان را بررسي كردند. آنها با ديدن بازي با كلمات، ساختن تصاوير ساده و نقاشي و مهارت‌هاي حركتي دهان در آنها و مقايسه با زماني كه بازي‌هاي طبيعي انجام مي‌دادند، دريافتند كودكاني كه بيشتر از اشاره دست مثل حركات موجي و يا ساختن اشكال استفاده مي‌كنند، مهارت‌هاي كلا‌مي بيشتري دارند و سريعتر به حرف مي افتند تا انجام ساير حركات مثل قدم زدن و دويدن.








به گفته اين محققان كودكاني كه تكامل شناختي بهتري دارند و قادر به حل جدول و بازي‌هاي جوركردني هستند و بهتر رنگ‌آميزي مي‌كنند، مهارت‌هاي كلا‌مي بهتري دارند. همچنين كودكاني كه توانايي وانمود كردن يك جسم به جاي جسم ديگري را دارند مثل معرفي يك تكه چوب سياه به جاي يك ماشين و يا برس مو بهتر حرف مي‌زنند.




كودكاني كه در ليس زدن لب ها و اجسام، ضعيف هستند و يا نمي‌توانند والدين خود را به صورت مناسب ببوسند، توانايي كمتري براي حرف زدن دارند، يعني اگر اين مهارت‌ها را دير ياد بگيرند ممكن است در يادگيري صداها و حروف نيز مشكل داشته باشند.
كودكاني كه قبل از سن مدرسه در صحبت كردن مشكل دارند در مدرسه هم با مشكلات زيادي در خواندن و نوشتن مواجه خواهند شد. اگرچه مهارت‌هاي حركتي دهان در زود به حرف افتادن كودكان نقش مهمي دارد اما مهمتر اين است كه والدين در يادگيري كلمات و صحبت كردن بيشتر كمك كنند زيرا بهترين راه به حرف افتادن كودك، صحبت كردن والدين با كودكان است.
پروفسور استفان استاد دانشگاه نيوكاسل در زمينه صحبت كردن كودكان مي‌گويد: <داشتن مهارت در بازي و اشاره‌هاي دست در سن 14 تا 18 ماهگي نسبت به كودكاني كه چنين اشاره‌ها و حركات بدني را از خود نشان نمي‌دهند، بيانگر اين است كه كودك در 28 ماهگي تكامل زيادي در حرف زدن پيدا خواهد كرد.
يافته جالب‌تر اين دانشمندان اين است كه يك رابطه قوي بين مهارت‌هاي كلا‌مي با حركت دهان مثل ساختن حباب با دهان و ليس زدن وجود دارد.





چگونه به حرف درآمدن کودک کمک کنیم؟

مقدمه
سن یک سالگی ، سنی است که کودک شما زبان باز می کند. راهکارهای ساده‌ای در جهت تقویت مهارت‌های گفتاری کودکان وجود دارد که در این جا به تعدادی از آنها اشاره شده است. نقطه عطف دوران کودکی فرزندتان زمانی است که او اولین کلمه را بر زبان می‌آورد و این زمان دوست داشتنی ، در آلبوم کودکتان ثبت شده و جزء یکی از خاطرات فراموش نشدنی زندگی‌تان به حساب می‌آید و اما گاهی ممکن است حرف نزدن کودکان نوپا باعث نگرانی والدین شود. به عقیده یکی از متخصصین ، بسیاری از والدین ابراز نگرانی می‌کنند که آیا پیشرفت زبانی فرزندانشان معمولی به نظر می‌رسد! در حالی که بیشتر اوقات اضطراب آنها بیهوده و بی‌اساس است.













آیا همه کودکان در باید در یک زمان مشخص شروع به صحبت کردن کنند؟
بطور طبیعی ، زمان زبان باز کردن در کودکان بسیار متفاوت است. بیشتر کودکان ، حتی آنهایی که بطور ذاتی ساکت هستند، بالاخره در این محدوده زمانی زبان باز می‌کنند. در حالی که تعدادی از بچه‌های ۱۲ ماهه چند کلمه ساده ، مانند مامان ، بابا ، بالا و دد ،‌ که کلماتی مشترک در بین اکثر بچه‌ها است، می‌توانند بگویند. اما کودکانی هم هستند که تا سن ۱۵ تا ۱۸ ماهگی نمی‌توانند صحبت کنند. به نظر دکتر رسکورلا ، کودکان بین ۱۳ تا ۱۸ ماهگی اولین کلمه را می‌گویند.

مهارت‌های زبانی کودکان
هنگامی که کودکان به سن ۲ سالگی می‌رسند، در حدود ۷۰ درصد آنها ۵۰ تا ۲۵۰ کلمه را بر زبان می‌آورند، که معمولا کلماتی مانند اسم‌ها ، فعل‌ها و صفات هستند و همچنین می‌توانند کلمات را کنار یکدیگر قرار دهند و جملات دو یا سه کلمه‌ای بسازند مانند: شیر می‌خوام، هاپو بازی کنیم). به ندرت هم کودکانی هستند که بتوانند جملات پیچیده‌تری بگویند مثل ، بابا کی می‌یاد به خونه تا باهاش توپ بازی کنم؟

تعداد قابل ملاحظه‌ای از کودکان ، در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد ، در این سن از لحاظ گفتاری از دیگران عقب‌تر هستند. اگر کودک شما در ۲ سالگی کمتر از ۵۰ کلمه می‌گوید و یا نمی‌تواند جملات دو کلمه‌ای بسازد، از جمله کودکانی است که دیر به حرف می‌افتند. به عقیده دکتر رسکورلا ، دیر به حرف افتادن کودکان زنگ خطری به حساب نمی‌آید ولی بخصوص در مورد بچه‌های ۵ ساله بهتر است که موضوع را با پزشک کودک در میان بگذارید.

نگران کننده‌تر از همه عقب ماندگی در مورد فهمیدن گفتار و یا آنچه که فرزندتان درک می‌کند، می‌باشد. یکی از کارشناسان می‌گوید: بیشتر کودکان یک ساله می‌توانند دستورات ساده را عمل کنند. به عنوان نمونه ، کفشت را پیدا کن. اگر فرزند ۱۸ ماهه شما به نظر می‌رسد که بعضی چیزها را نمی‌فهمد، بهتر است که با دکتر او مشورت کنید.

اگر حرف‌های کودک شما برای همگان غیر از شما نامفهوم است. اصلا نگران نشوید. یکی از متخصصان با مطالعه بین بچه‌های ۱۸ ماهه برآورد کرده است که تنها ۲۵ درصد از آنچه که فرزندتان می‌گوید، می‌تواند برای دیگران قابل درک باشد. (در مقابل نیز شما فقط ۹۵ درصد از صحبت‌های او را متوجه می‌شوید). در آخر دکتر رسکورلا اضافه می‌کند: توانایی صحبت کردن در میان کودکان متفاوت است، تا ۳ سالگی نگران حرف زدن فرزند خود نباشید.

بایدها و نبایدها
اگر کودک شما می‌گوید:


آبه- آبه.
من دستشویی رفته باشم.
به آب میوه اشاره می‌کند.
با حرکات سر و صورت به حیوانات پشمالو اشاره می‌کند.



شما نگوئید:


آبه می‌خوای
نه، رفته باشی، نیست. من رفتم
من به تو چیزی نمی‌دم مگر این که آب میوه بگی.
آیا خرگوش صورتی خودت را می‌خوای؟



شما بگوئید:


آب می‌خواهی
بله ، شما دستشویی رفتید
آب میوه ، تو آب میوه می‌خواهی
آیا خرگوش صورتی خودت را می‌خواهی یا خرس آبی‌ات؟

کمک به شکوفایی گفتار در کودکان
والدین در پیشرفت زبانی کودکانشان نقش کلیدی دارند. دکتر استیو برمن ، متخصص در پیشرفت‌های زبانی و استاد دانشگاه در آمریکا می‌گوید: تحقیقات نشان داده که در پیشرفت زبان دو بخش حیاتی حائز اهمیت است: تعداد کلماتی که کودک می‌شنود و دوم مقدار کمکی که از دیگران می‌گیرد. با تشویق و صحبت کردن بیشتر شما با کودکتان ، دایره لغات او گسترش می‌یابد.

برخی از روش‌هایی که نقش اساسی در مکالمه کودک دارد
بلند و رسا صحبت کنید.
به عقیده یکی از کارشناسان: هر کاری که کودک شما انجام می‌دهد،‌ از لباس پوشیدن گرفته تا خوابیدن، فرصت خوبی برای استفاده از کلمات است. یک داستان دنباله‌دار ، همراهی کردن با اشاره ، لباست این جاست، سرت را بالا کن ، لغات جدیدی را در ذهن او می‌سازد و همچنین نشان می‌دهد که هر چیزی ، اسمی دارد.

با آهنگ و موزون صحبت کنید.
از زمانی که کودکان قبل از حرف زدن با دانش حرکات آشنا می‌شوند، صحبت کردن به صورت آهنگین و با حرکات دست بازی کردن برای آنها بسیار سودمند و مفید است. مانند: با دست مثل عنکبوت راه رفتن یا حرکات دایره‌وار چرخ‌های اتوبوس. کلپرلژنژ کارشناس کودکان زیر سه سال می‌گوید: معمولا بچه‌ها بیشتر کلماتی را که در ترانه‌ها می‌شنوند را به آسانی به خاطر می‌سپارند.

کلمات را یکی یکی اضافه کنید.
دکتر رسکورلا می‌گوید: وقتی که فرزند نوپای شما بعضی چیزها را خود به خود می‌گوید، آن لغت را به کلمات دیگرش اضافه کنید. به عنوان نمونه ، اگر او ، توپ ، می‌گوید به او بگوئید: توپ قرمز یا توپ بزرگ. این راهکار نه تنها دامنه لغات او را افزایش می‌دهد، بلکه به او یاد می‌دهد که کلمات را ترکیب کند.

با اسم کلمات بازی کنید.
کودک شما باید بداند که هر چیزی اسمی دارد و همچنین می‌تواند با استفاده از همین اسامی ارتباط برقرار کند. کتاب‌های مصور برای نشان دادن و نامیدن اسامی بسیار مفید است. کودک از سن ۱۲ تا ۱۵ ماهگی ، به اسم‌های ساده متکی است. در ۱۵ تا ۱۹ ماهگی کلماتی مانند فعل دویدن ، خوردن یا نشستن یا صفاتی مثل بنفش ، کوچک و سرد به لغات او افزوده می‌شود. پیش از درخواست او پاسخ ندهید (مثل تیری که از تفنگ رها شود). به فرزندتان اجازه دهید تا نیازهایش را قبل از این که شما بپرسید ، بیان کند.

اگر اغلب پس از بیدار شدن از خواب تشنه است، فورا برای او آب نیاورید. بلکه در عوض اجازه دهید تا او از شما بخواهد، سپس بگوئید: تشنه هستی! الان برایت کمی آب می‌آورم. تمرین کنید و باز هم تمرین و تمرین. به فرزندتان اجازه دهید تا در هر فرصت مناسب از مهارت‌های زبانی‌اش، بخصوص با هم سن و سال‌هایش استفاده کند. به عقیده یکی از کارشناسان: وقتی که کودک شما می‌بیند که بچه‌های دیگر صحبت می‌کنند، او نیز برای حرف زدن با دیگران تشویق می‌شود. بعضی از کارشناسان گفتاری معتقدند که استفاده از پستانک ، شیشه شیر و لیوان‌های دردار که باعث مکیدن به مدت طولانی می‌شوند، باعث نوک زبانی بچه‌ها شده و ممکن است حروف س و ز را ناجور تلفظ کنند.

تحمل کنید و صبور باشید. یکی از متخصصین می‌گوید: زمانی که کودکان دنبال کلماتی هستند که می‌خواهند بیان کنند، فرصت دهید، اگرچه معمولا برای والدین خسته کننده است. همچنین از پریدن بین حرف‌های کودکان جهت کامل کردن جملاتشان خودداری کنید. با این کار به آنها فرصت می‌دهید تا از کلمات ذهنی خود استفاده کنند و شما توانایی‌های آنها را باور خواهید کرد و این راه بهترین تشویق و ترغیب در همه مراحل است.

نگران نباش حالا که چند تا کلمه رو میگه جای نگرانی نیست ویواش یواش حرف میزنه این روزها من مشابه مشکل شما رو خیلی از دور وبریها میشنوم که اغلب هم توی بچه های پسره اگه میتونی ببر بذارش مهد کودک واگه امکانش نیست بذارش کلاس بچه دوست من با چند جلسه رفتن به کلاس راه افتاد چون توی اون محیط با بچه های همسن وسال خودشون در ارتباط هستن تلاش بیشتری برای حرف زدن میکنند ولی توی خونه ..شما به راحتی منظور اون رو متوجه میشین ولازم نیست تلاشی بکنه امیدوارم که مفید باشه

ممنونم
مهد گذاشتمش اما هر روز صبح با گریه میرفت .. واسه همین  دیگه یه روز در میون میبرمش ...البته چون زیر 3 سال داره آموزش نداره ،فقط بازی...
 
 
 

نوه خالم همين سنه تازه دو ماهه شروع كرده حرف زدنو اونم با گفتار درماني . طفلكيها جلسه اي 25 تومن ميدادن تا كارشناسه بياد باهاش كار كنه. الان مثل بلبل حرف ميزنه:))) قبلش فقط اشاره ميكرد. كارشناسش گفته بود چون شما خودتونو باهاش زياد تطبيق داده بودين و خيلي راحت همه خواسته هاش اجرا ميشده نيازي به ياد گرفتن نميديده. بعدشم اون چون از 6 ماهگي بيمار شده بود و تقريبا 2 سالي غرنطينه بود همبازي بجز مامان باباش نداشت و اونا هم كه اشاره نكرده خواسته هاشو ميگرفتن.... كلا همبازيها و همسالان نقش زيادي تو يادگيري كودك دارن
ايشالا كوچولوي شما هم بلبل ميشه غصه نخور

گل ناز عزيز،
من قبلا" در مهدهاي كودك تدريس زبان ميكردم. اين حرفي كه ميزنم از روي تجربه و استفاده از تجربيات موفق مهدهاست. اولا" چون كوچولوي شما پسر است زياد ازش توقع نداشته باش زود حرف بزنه چون فرزندان دختر زودتر از پسرها به حرف مي ايند.پسرها مثل دخترها كلامي نيستند.
در ضمن حتما" حتما" فرزندت را هر روز به مهد ببر. وقتي شما هنوز نمي تواني از كودكت دل بكني  چطور از او انتظار داري از شما دل بكند؟ اينطوري قطعا" مستقل بار نمياد. كمي طاقت بيار و بگذار گريه كند، به مرور ياد مي گيره گاهي لزوما" بايد از مادر جدا بشه. فكر مدرسه اونو كردي كه چطوري بايد ازت جدا بشه و گريه نكنه. توي يكي از مهدهايي كه ميرفتم دختر 3 ساله اي بود كه نزديك به 3 ماه مدام گريه مي كرد تا عصر كه او را مي بردند اما بعد ارام گرفت و عادت كرد و بعدها در كلاس زبان فعاليت مي كرد و با دوستاش بازي ميكردو مثل بقيه بچه ها مهد را دوست داشت. اين اشتباه محضه كه به خاطر گريه اونو كمتر مهد ببري. وقتي بذاري و بري ميبيني كه مربيا اونو سرگرم ميكنن. مي توني طي روز از حالش تلفني با خبر بشي. در ضمن اون توي مهد به حرف مياد. يه پسري تو همون مهد بود كه تا 5 سالگي يك كلمه هم حرف نميزد و مشكل شنوايي هم داشت اما بعد از چند ماه كه به مهد اومد كاملا" به حرف اومد. مهد خوب ببرش كه خيلي موثره.
مطمئن باش عزيزم و اينقدر نگران نباش چون عاديه و رفع ميشه.


در ضمن توي مهد كودك همه ي بازيا هدفمندن و اموزشي هستند. در واقع بازي همون اموزشه. هر چي لازمه ياد بگيرن با بازي بهشون ياد ميدن. ما حتي زبانم با بازي به بچه ها ياد ميداديم

يادت باشه عزيزم 60 % اموزش (يادگيري) كودكان تا سن 3 سال اتفاق مي افتد، 20 % تا سن 20 سال و 20 % تا سن 40 سال و بعد از ان متوقف مي شود. گلم ميبيني چقدر مهد خوب مهمه؟
حتما" هر روز ببرش مهد تو حرف زدنش خيلي موثره


خیلی ممنونم ازتون...
سعی میکنم از این به بعد هر روز ببرمش مهد .... آخه دیشب یه خانمیکه دبیر علوم بود  بهم گفت این بچه دچار اختلال گفتاریه اگه درمانش
نکنی مجبوری مدرسه استثنایی  بفرستیش وای که من تا صبح نخوابیدم از بس غصه خوردم
 
 

امان ااز اين نسخه تجويز كردن هاي بدون كارشناسي.
عزيزم دبير علوم مگه متخصص اختلالات گفتار درمانيه؟ از كجا اين تشخيص و دادن؟ شما ببرش مهد اگه واقعا" گفتار درماني لازم باشه خود مهد به شما اطلاع مي ده كه ببرينش. چرا الكي ذهن خودتونو مشوش ميكنين؟ يادتون باشه طبق قانون جذب به هر چيزي فكر كنين همون براتون اتفاق ميفته، پس چرا به چيزاي خوب فكر نمي كنين؟ چرا انرژي مثبت نثار خودتون و كوچولوي نازتون نمي كنين؟
بذارين همه چيز روند عادي خودشو طي كنه مي تو نين با يه متخصص مشورت كنين اگه نياز به گفتار درماني باشه بهتون مي گه در ضمن بهتر نيست خودتون روي كودكتون برچسب نزنين و عيب نذارين؟ فكر نمي كنين اگه كودكتون مشكلي نداشته باشه كه به اميد خدا نداره اونوقت اين كارتون تاثيرات بدي رو قضاوت مردم راجع بهش ميذاره كه خيلي خوشايند نيست؟
دوست من ارامش خودتونو حفظ كنين به خدا توكل كنين فرزندتونو يه مهد خوب ببرين و براي رفع نگرانيتون با يه متخصص امر مشورت كنين.اگرم از مدير مهد كمك بخواين حتما" راهنمائيتون مي كنه.

يه مسئله ي ديگه من ربطي بين اختلال گفتاري و مدرسه ي استثنائي نمي بينم. مدرسه ي استثنائي مخصوص كودكان كم توان يا نا توان ذهنيه يعني كودكان عقب مانده ي ذهني كه اونم هر كم توان ذهنيي رو اونجا نمي فرستن. خودتون قضاوت كنين كودك شما چنين مشكلي داره عزيزم؟
 

دختر برادرشوهرم منم همينطور بود ولي درست شد فقط بايد زياد باهاش حرف بزني و به حرفش بياري . ببخشيد مشكل شنوايي خداي نكرده نداره؟

ممکنه دیر صحبت کردنش وراثتی باشه از خانواده کسی نیست که دیر به حرف زدن افتاده باشن؟!!!
ولی خودتو ناراحت نکن یکی از اقوام دور ماهم همینطور بود خیلی دیر به حرف افتاد عزیزم !!!!!!!!!!!
پسر شما هم حتما به حرف میفته به قول آفتاب جون باهاش زیاد صحبت کنید گلم!!!!
 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14343]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن