تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806889849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعطای جایزه ی«جدایی نادر از سیمین»"اصغر فرهادی" توسط "کیارستمی"


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اعطای جایزه ی«جدایی نادر از سیمین»"اصغر فرهادی" توسط "کیارستمی"

با حضور جمع كثيري از هنرمندان سينما، خانه سينما از افتخارآفرينان سينماي ايران در جشنواره‌ي فيلم برلين تقدير كرد.

در اين مراسم كه شامگاه گذشته ـ 9 اسفندماه ـ در تالار اجتماعات خانه سينما كه اخيرا به نام سيف‌الله داد نامگذاري شده است،برگزار شد، محمدمهدي عسگرپور ـ مديرعامل خانه سينما ـ ضمن خيرمقدم به حاضران و تاكيد بر نامگذاري سالن خانه سينما به نام زنده‌ياد سيف‌اله داد اظهار كرد: امروز براي موفقيت‌هاي بزرگ جشنواره برلين اينجا هستيم و من اين موفقيت‌ها را در وهله اول به دست‌اندركاران اين دو فيلم ـ «جدايي نادر از سيمين» و «باد و مه» ـ و پس از آن به تمام خانواده نجيب سينماي ايران، تبريك مي‌گويم.



[تصویر: 346.jpg]


عسگرپور: شيريني جوايز برلين بي‌نظير بود

وي ادامه داد: واقعيت اين است كه روزهاي تلخي را در سينماي كشور مي‌گذرانيم و جا دارد، بابت اينكه هنوز هم برخي شيريني‌ها وجود دارد خدا را شكر كنيم. شيرين جوايز جشنواره برلين بي‌نظير بوده و اين حجم از افتخار مي‌تواند، نويدبخش خوبي براي سينماي ايران باشد.
عسگرپور در عين‌ حال به منتقدان سينمايي اشاره كرد و ادامه داد: درباره منتقدان و تقسيم‌بندي‌هاي رايجي كه از فيلمها و سينماها دارم، بايد بگويم كه طي دو دهه‌ي اخير گاه با پديده‌هايي مواجه شده‌ايم كه شايد نتوان آنها را در دسته‌بندي‌هاي معروف منتقدان جاي داد. اكنون حس جشنواره و اصولا بيگانه‌ستيزي در كشور ما ريشه‌اي دارد كه به دو يا سه دهه‌ي پيش بازمي‌گردد و در مجموع تمام اين موارد دست به دست هم مي‌دهد، اما امروز دوستاني كه براي تقدير از آنها اينجا هستيم، اين قواعد را شكسته‌اند و جا دارد بابت اين موضوع از آنها تشكر كنيم.
مديرعامل خانه سينما در ادامه سينما را تنها سفير فرهنگي ايران در آن سوي مرزها برشمرد و اظهار اميدواري كرد: موفقيت‌هايي كه به دست آمده بتواند از جنبه اقتصادي هم تاثيرگذار باشد و باعث شود كه بازار خوبي براي اين فيلمها پديد آيد، هر چند كه اكنون هم اين اتفاق افتاده است.
عسگرپور در پايان گفت: متاسفانه عليرغم جوايز متعددي كه سينماي ايران گرفته، بسياري مواقع اين سينما در دنيا بازار نداشته و به همين وسيله مورد آزار قرار گرفته است، اكنون اين فيلمها و حضور آنها در بازارهاي جهاني مي‌تواند الگوي خوبي براي مجموعه سينماي ايران باشد تا از اين پس بتوانيم در كنار موفقيتهاي مختلف به بازار جهاني هم راه داشته باشيم.

تقدير سيروس الوند از محمد علي طالبي

در ادامه سيروس الوند ـ رئيس كانون كارگردانان ـ در سخناني مطرح كرد:شايد تضاد عجيبي باشد كه اين دوستان يكبار صحنه باشكوه جشنواره برلين و يكبار سالن كوچك اما صميمي خانه سينما را تجربه مي‌كنند. اما به هر حال همانطور كه اين دوستان هم گفتند، اين سالن صفايي دارد كه شايد آن جشنواره نداشته باشد.
وي كه براي تقدير و تشكر از محمدعلي طالبي كارگردان «باد و مه» به روي صحنه رفته بود به ويژگي‌هاي مختلف فيلمهاي طالبي اشاره كرد و گفت: اگر امثال او و كامبوزيا پرتوي در سينماي كودك نبودند، امروز سينماي كودك ما تبديل به امري مفرح مي‌شد. ما هم نمي‌گوييم كه بايد فيلمهاي كودكان به درد و رنج بپردازد اما اگر قرار باشد اين مسائل و مشكلاتي كه در ارتباط با كودكان وجود دارد ناديده گرفته شود، اتفاق بدي افتاده است و اكنون جا دارد از اين دو فيلمساز بابت توجه به اين نكته تشكر كنيم، چرا كه آنها نگذاشته‌اند، بچه‌هاي ما فراموش كنند كه چه بر آنها گذشته است.

طالبي: امسال در برلين سال ايران بود

محمدعلي طالبي كه امسال با فيلم «باد و مه» موفق به دريافت جايزه سينماي همبستگي و عدالت از جشنواره فيلم برلين شده است، هم پس از دريافت جايزه و هديه‌اش از سيروس الوند، در سخناني گفت: خيلي كوچكتر از آن هستم كه بخواهم در برابردوستان حاضر در سالن حرف بزنم، اما امسال واقعا در جشنواره‌ي برلين سال ايران بود و تمام افرادي كه آنجا حضور داشتند و حتي خود مدير جشنواره اين موضوع را مي‌گفتند.
وي با اشاره به برخي اتفاقاتي كه براي فيلمش در برلين افتاده بود و ذكر توضيحاتي درباره جلسه نقد و بررسي اين فيلم اظهار كرد: جشنواره برلين اين جايزه را در جهت حمايت از سينمايي كه مهجور مانده و امكان نمايش پيدا نمي‌كند از ميان همه‌ي فيلم‌هاي جشنواره‌ي برلين به فيلم «باد و مه» داد.
طالبي همچنين به موفقيت فيلم اصغر فرهادي در اين جشنواره و بي‌نظير بودن آن در تاريخ جشنواره برلين اشاره كرد و گفت: البته ما فيلمهاي كوتاه و مستند خوبي هم در اين جشنواره داشتيم و در مجموع فيلمهاي ايراني امسال فضاي عجيب و غريبي در برلين ايجاد كرده بودند.
كارگردان «باد و مه» ادامه داد: گاه در جشنواره برلين عده‌اي مي‌گفتند كه چرا اين اندازه جايزه به ايران داده‌ايد اما من هم آنجا خطاب به تمام اين افراد گفتم كه فكر نكنيد كه ما به راحتي به اينجا راه يافته‌ايم. ما پوستمان براي رسيدن به اين مرحله كنده شده و با هزار مشكل توانستيم، يك فيلم بسازيم. حال از ميان 35 فيلمي كه از ايران به اين جشنواره معرفي شد تنها 2 فيلم انتخاب شده است و عليرغم گفته‌هاي مسوولان برلين با وجودي كه فيلمهاي خوبي مثل فيلمهاي ميركريمي و صدرعاملي وجود داشت، مسوولان اين جشنواره مجبور به انتخاب شده و تنها اين دو فيلم را انتخاب كردند.
طالبي در پايان جوايز امسال جشنواره برلين را نشانه‌ي زنده بودن و نفس كشيدن سينماي ايران دانست و گفت: من سي سال است كه براي بچه‌ها فيلم مي‌سازم و هنوز هم اين راه را ادامه خواهم داد. چرا كه بچه‌ها را دوست دارم.

توحيدي: فيلم‌هاي ما بايد به بازارهاي جهاني راه پيدا كنند

فرهاد توحيدي ـ رئيس هيات مديره و سخنگوي خانه سينما ـ هم در بخش ديگري از اين مراسم به اشتباه كامران ملكي مجري جلسه كه او را نايب رئيس خانه سينما خوانده بود، اشاره كرد و گفت: آقاي ملكي من رئيس شده‌ام، اين همه توطئه و لابي كردم تا رئيس شوم حال شما باز مي‌گوييد نايب‌رئيس.!
وي در ادامه به يكي از سكانسهاي فيلم «مردعوضي» اشاره كرد و گفت: در آن فيلم سكانسي بودكه وقتي پرويز پرستويي را جراحي مي‌كردند، زماني كه دكتر كاسه سر او را بيرون مي‌آورد در آن دلار، جوراب زنان و موارد ديگري وجود داشت. من اين روزها با خود مي‌انديشم كه اگر مغز من را بشكافند چه چيزي از درون آن درخواهند آورند.من فكر مي‌كنم اين روزها كمي دلار، سجاد‌پور، شمقدري، عسگرپور محتويات ذهن مرا تشكيل مي‌دهد. البته من هنوز هم به همه چيز نگاه پولي دارم و با وجودي كه هفته همياري به پايان رسيده هنوز در فكر پولم.
فرهاد توحيدي در ادامه‌ي صحبتهايش به جوايز اعطاء شده به فيلمهاي ايراني در جشنواره‌ي برلين اشاره كرد و گفت: اين فيلمها با صنعت سرمايه ارتباطي ايجاد كرده‌اند كه پراهميت است، چرا كه اقتصاد هنر گنجي است كه اينجا كسي آن را كشف نكرده است، البته اين موضوع در بخشهايي مانند تجسمي راه افتاده ولي ما در سينما هنوز در ابتداي راه‌ هستيم و تا زماني كه فيلمهاي ما به بازارهاي جهاني راه پيدا نكند افتخارات آنها كامل نخواهد شد.

محمدي: سينماي اين مرز و بوم به سرمايه‌هايش نياز دارد

منوچهر محمدي ـ تهيه كننده سينما ـ هم در اين نشست به بحث‌هايي كه زمان ساخت فيلم فرهادي پيش آمده بود،‌اشاره كرد و يادآور شد: زماني كار به گونه‌اي شد كه نزديك بود در اثر بي‌تدبيري عده‌اي اين فيلم ساخته نشود و اين وضعيت كار فرهنگي در كشور ماست و اوضاع به گونه‌اي است كه فيلمي كه تا اين اندازه افتخار مي‌آفريند در زمان ساخت تا مرز تعطيلي پيش مي‌رود.
وي در ادامه به مشاوره‌هاي عباس كيارستمي در زمان پيش‌آمدن مشكل براي فيلم «جدايي نادر از سيمين» اشاره كرد و ضمن تقدير از چنين برخوردهايي اظهار كرد: شايد اصغر فرهادي نداند، اما طي آن دوران بسياري از افرادي كه با او سلام و عليك داشتند و نداشتند سعي كردند به گونه‌اي به صحبت پرداخته و در نوع خود تلاش كنند تا مشكل اين فيلم حل شود. من اميدوارم حال كه فرهادي در مسيري عالي و متعالي قرار گرفته و ان‌شاءالله به قله‌هاي بالاتر هم مي‌رسد، دوستان خود در سينماي ايران را فراموش نكند وهمانطور كه عباس كيارستمي گاه به كمك اين سينما مي‌آيد او هم به خاطر داشته باشد كه سينماي اين مرز و بوم به سرمايه‌هايش نياز دارد.
محمدي در پايان سخنانش پرداخت فيلم «جدايي نادر از سيمين» را به بحث اخلاق از جمله نكات ارزشمند اين فيلم دانست.

تقدير از اسكندرفر و امين تفرشي

در ادامه اين مراسم نگار اسكندرفر (مجري طرح فيلم) و علي امين‌تفرشي (عضو هيات مديره بانك پاسارگاد) به روي سن دعوت شدند، تا هداياي خود را از فرهاد توحيدي و منوچهر محمدي دريافت كنند.
نگار اسكندرفر در زمان دريافت جايزه‌اش گفت: ما چه در پشت صحنه سينما و چه در آموزشگاه‌هاي سينمايي در زمينه‌ي بحث‌هاي علمي سينما تلاشهاي بسيار مي‌كنيم، اما با اين وجود در خانه سينما صنفي نداريم و من واقعا نمي‌دانم كه آيا اينجا خانه ما هم هست يا نه. ؟!
وي در ادامه با بيان اينكه ساره بيات بازيگر منتخب فيلم «جدايي نادر از سيمين» از هنرجويان موسسه‌ي او بوده به ذكر توضيحاتي درباره‌ي تاثير حمايت بخشهاي اقتصادي از فرهنگ و نحوه‌ي برقراري ارتباط ميان اين دو بخش پرداخت.
علي امين‌تفرشي هم به ذكر توضيحاتي كوتاه پرداخته و عنوان كرد: ملت بزرگ ايران اين روزها بيش از همه نياز به چيزهايي دارد كه بتواند به آنها افتخار كند و امروز فيلم اصغر فرهادي باعث افتخار ما شد.

تقدير از بازيگران «جدايي نادر از سيمين»


[تصویر: 330.jpg]


در ادامه اين مراسم داود رشيدي و امين تارخ بر روي سن رفتند و داود رشيدي پس از قرائت پيام تبريك انجمن بازيگران در صحبتي كوتاه گفت: اصغر فرهادي كار خود را از تئاتر شروع كرد و من عقيده دارم آنهايي كه از تئاتر وارد سينما مي‌شوند، در هدايت بازيگران نقش و توانايي بيشتري دارند. لذا اميدوارم كه دوباره و در همين روزها بتوانيم شاهد كارهاي تئاتري او هم باشيم.
امين تارخ هم به صحبتي كوتاه پرداخت و عنوان كرد: نگار اسكندرفر گفت كه نمي‌داند سهمي از خانه‌ي سينما نصيبش مي‌شود يا خير؟ اما من بايد بگويم كه بخشي از آنچه امشب شاهد آن هستيم متعلق به او، بنده و ساير افرادي است كه در آموزشگاه‌هاي سينمايي فعاليت مي‌كنند. چرا كه بخش عمده‌اي از بازيگراني كه جداي از بازيگران حرفه‌اي سينما در اين فيلم حضور دارند، در موسسه‌ي من و خانم اسكندرفر رشد كردند. پس اجازه بدهيد ما هم اين بار به احترام خودمان بايستيم و براي خودمان دست بزنيم. علاوه بر اين من فكر مي‌كنم خانه سينما متعلق به همه‌ي ماست.
وي در ادامه عنوان كرد: درباره «جدايي نادر از سيمين» صحبتهاي بسياري مطرح شده و خواهد شد و من هم خود را در جايگاهي نمي‌بينيم كه بخواهم درباره فيلمي چنين ارزشمند صحبت كنم، اما اتفاق بزرگي كه در اين فيلم شاهد آن بوديم، موفقيت مجموعه‌اي از بازيگران بود كه با ذوق و شوق ودانش بسيار آمده بودند تا نسل نويي از سينما را معرفي كنند. بازيگري مقوله‌ي سختي است و بايد حتما فرد وارد اين مقوله شده باشد تا درك كند كه ساره بيات در اين فيلم چه كار مشكلي را انجام داده است.
امين تارخ در پايان ضمن تقدير از تلاشهاي بازيگران اين فيلم به تشكر از تمام آنها پرداخت و پس از آن هداياي خانه سينما به واسطه‌ي امين تارخ و داود رشيدي به بازيگران «جدايي نادر از سيمين» اعطاء شد.

پيمان معادي: جايزه‌ي خانه سينما برايم ارزشمند است

پيمان معادي هنگام دريافت جايزه‌اش به تشكر از خانه‌ي سينما پرداخت و گفت: خوشحالم كه امشب دوستان و بزرگان سينما را در اين سالن مي‌بينم، من اميدوارم كه هميشه اين خانه سرپا باشد.
وي در ادامه افزود: در زمان جشنواره يكي از داوران جشنواره فيلم فجر در تلويزيون گفته بود كه خيلي بازي مرا دوست دارد و من سالها در تئاتر كار كرده‌ام اما من مي‌خواهم بگويم كه تاكنون در تئاتر بازي نكرده‌ام و اميدوارم كه روزي اصغر فرهادي نمايشي بر روي صحنه ببرد و من هم بتوانم در كنار او تئاتر را هم تجربه كنم.
معادي در پايان جايزه‌ي خانه‌ي سينما را به مراتب با ارزش‌تر از ساير جوايزي كه براي اين فيلم گرفته برشمرد.

ليلا حاتمي: جايزه‌ام را به زيبايي فريماه فرجامي در سال‌هاي دهه‌ي 60 تقديم مي‌كنم

ليلا حاتمي ديگر بازيگر اين فيلم هم پس از دريافت جايزه‌اش گفت: منتظر بودم تا امسال در جشنواره فجر سيمرغي بگيرم و آن را تقديم به كسي كنم كه خيلي برايم عزيز بود. حالا مي‌خواهم اين جايزه را به زيبايي فريماه فرجامي در دهه‌ي شصت تقديم كنم.

شهاب حسيني: از كيارستمي وفرمان آرا و ... متشكرم


[تصویر: 328.jpg]


شهاب حسيني هم در سخناني گفت: از تمام اساتيدي چون عباس كيارستمي، بهمن فرمان‌آرا و... كه امشب اينجا حضور دارند، تشكر مي‌كنم. وي در ادامه از اصغر فرهادي تشكر كرد و گفت: اصغر فرهادي افتخار سينماي ايران را به آن بازگردانده است.
ساره بيات هم به تشكر از خانه سينما پرداخت و گفت: اگر تا آخر عمرم هم از اصغر فرهادي، همسرش، شهاب حسيني و ساير بازيگران اين فيلم تشكر كنم باز هم كم خواهد بود. اين جايزه براي من جايزه‌ي بسيار محترمي است و من با وجود اينكه عضو خانه سينما نيستم، احترام زيادي براي اين خانه قائلم.
كيميا حسيني بازيگر خردسال اين فيلم هم با زبان كودكانه‌اش از اصغر فرهادي براي زحمات بسيارش تشكر كرد و گفت: من به اصغر فرهادي افتخار مي‌كنم كه خرس طلا گرفت.
سارينا فرهادي ديگر بازيگر نوجوان اين فيلم هم به تشكر از زحمتهاي محمود كلاري و اصغر فرهادي پرداخت و عنوان كرد: در برلين هم گفتم زماني كه مي‌بينم مردم ساعتهاي طولاني براي ديدن اين فيلم در صف مي‌ايستند قلبم تند تند مي‌زند و اكنون از افرادي كه ساعتها در صفهاي طولاني اين فيلم ايستاده‌اند تشكر مي‌كنم و براي بسياري ارزش دارد كه اين جايزه را از امين تارخ مي‌گيرم.
مريلا زارعي هم پس از دريافت جايزه‌اش، حضور در دو فيلم اصغر فرهادي را افتخاري بزرگ براي خودش دانست و گفت: دوست دارم اگر من هم شايسته هستم، اگر ليلا حاتمي نشان زرين خود را بر شانه‌ي راست فريماه فرجامي مي‌گذارد، من هم اين نشان را بر دوش چپ او بگذارم. علي‌اصغر شهبازي هم در صحبتي كوتاه گفت: زبانم از تشكر قاصر است.
در ادامه اين مراسم تورج منصوري (عضو هيات مديره خانه سينماو رئيس كانون فيلم‌برداران) براي اعطاي هديه‌ي محمود كلاري بر روي سن رفت و در صحبتي كوتاه گفت: فكر مي‌كنم فيلمبرداري هم مانند بازي كاري دشوار است و اصلا اينگونه نيست كه در يك فيلم خوب فقط يك بخش تاثيرگذار و مهم باشد.
محمود كلاري هم پس از دريافت جايزه‌اش به سهم تورج منصوري در ورودش به سينما اشاره كرد و در ادامه به تشكر از محمد ابراهيميان دستيارش پرداخت و گفت: ابراهيميان به خوبي از پس فو*****‌هاي اين فيلم كه كار بسيار دشواري هم بود برآمد و شايد تنها چندنفر در دنيا باشند كه توان انجام چنين كار دشواري را دارند.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه فيلم «جدايي نادر از سيمين» موفق به دريافت نه و نيم ستاره از ده ستاره جشنواره برلين شده عنوان كرد: اين روزها پاره‌اي صحبتها را از برخي دوستان مي‌شنويم كه من فكر مي‌كنم بد نباشد اين دوستان نگاهي به نقدهاي بولتن جشنواره برلين بيندازند تا ببيند كه منتقدان جهاني چه نظري درباره اين فيلم دارند.
در ادامه‌ي اين مراسم حسن حسندوست (رئيس كانون تدوين‌گران)، مسعود بهنام(صداگذار سينماي ايران) و مهين نويدي (رئيس انجمن چهره‌پردازان) به همراه نظام‌الدين كيايي (نماينده انجمن صدابرداران سينما) بر روي سن رفتند تا از بخشهاي مختلف فني «جدايي نادر از سيمين» تقدير كنند.
بهنام در صحبتي كوتاه گفت: جايزه گرفتن براي سينماي ما امر تازه‌اي نيست، اما چندسال پيش بيانيه‌اي در كشورهاي مختلف منتشر شد و در آن گفتند كه از اين پس به فيلمهايي كه از نظر تكنيكي ضعيف باشند جايزه نخواهيم داد. لذا بد نيست كه اشاره كنم كه امروز ما اكنون در حال تلاش دائم هستيم كه سيستم‌هاي جديد را در فيلمهاي خود به كار بگيريم. اكنون اگر فيلمهاي ما در نقاط مختلف دنيا ديده مي‌شوند، بخشي هم به تكنيك بالاي آنها برمي‌گردد، پس شايد اگر ما هم كمي بيگانه‌ستيزي را كنار بگذاريم و براي يادگيري موارد لازم با كشورهاي مختلف رابطه برقرار كنيم، بهتر باشد.
بهنام در پايان صحبتهاي خود به سالن خانه سينما اشاره كرد و گفت: تاكنون اين سالن را از اين زاويه نديده بودم چقدر اين سالن كوچك و مظلوم است اي كاش فكري به حال آن شود.
وي پس از اين صحبتها جايزه‌ي محمود سماك‌باشي را در غياب او به دستيارش رضا تهراني اعطاء كرد.
حسن حسندوست هم از اينكه مي‌تواند اين جايزه را به دوست، همكار، همكلاسي سابقش هايده صفي‌ياري اعطا مي‌كند ابراز خرسندي كرد و گفت: ما در كشور خود بهترين متخصصان و هنرمندان را داريم و حتي مي‌توان ادعا كرد كه در اين موارد از سينماي هاليوود هم جلوتر هستيم و آمادگي كامل براي رقابت با اين سينما را داريم. اما معمولا افرادي كه پشت دوربين كار مي‌كنند در سينماي ايران كمتر شناخته شده هستند كه جا دارد در جهت شناساندن اين افراد به مردم و بيان اين توانايي‌ها بيشتر تلاش شود.
هايده صفي‌ياري تدوين‌گر اين فيلم هم پس از دريافت جايزه‌اش ضمن تشكر از اصغر فرهادي و خانه‌ي سينما عنوان كرد: عوامل اين فيلم همه عاشقانه كار كرده‌اند.
نظام‌الدين كيايي هم در اين مراسم گفت: داود رشيدي گفت كه اصغر فرهادي در بازي گرفتن تخصص خوبي دارد، اما من مي‌خواهم بگويم كه كارگردان بايد در همه زمينه‌ها تخصص داشته باشد تا بتواند اين حجم از جايزه را به خود اختصاص دهد.
وي همچنين گفت: گرچه در سينماهاي ايران صداو تصوير فيلمهاي ما به خوبي ديده و شنيده نمي‌شود اما مي‌دانم كه فيلمهاي ايراني در خارج از ايران يكي از بهترين صداها و تصويرها را دارند.
نظام‌الدين كيايي در پايان جايزه‌ي بخش صدابرداري را در غياب محمدرضا دلپاك به همكار او رضا نريمي‌زاده اهداء كرد.
مهين نويدي هم با ابراز تاسف از غيبت ميركياني در اين جلسه اظهار كرد: فكر مي‌كنم مجريان گريم در ماندگار شدن يك نقش تاثير بسياري دارند، اما هيچگاه اين افراد ديده نمي‌شوند و اكنون من تشكر مي‌كنم كه يكبار هم شده به اين بخش توجه شد.
وي در غياب ميركياني جايزه‌ي او را به دستيارش طاهره مهدوي‌ اهداء كرد.
در بخش ديگري از اين مراسم پروين صفري (رئيس انجمن طراحان صحنه)، بيتا بهشتيان(عضو شوراي مركزي كانون آهنگسازان)، آناهيد آباد(رئيس كانون برنامه‌ريزان و دستياران كارگردان) و زينت رضا (رئيس انجمن مجريان صحنه) بر روي سن رفتند تا جوايز اين بخش‌ها را اعطا كنند.
پروين صفري با بيان اينكه هنوز موفق به ديدن فيلم «جدايي نادر از سيمين» نشده، عنوان كرد: حتما اين فيلم از بهترين فيلم‌ها بوده و حتما در اين ميان طراحي كيوان مقدم و حضور و همكاري بقيه عوامل نقش مهمي داشته است. حال من بسيار خوشحالم كه جايزه‌ي اين بخش را به يكي از همكاران جوان و خوش‌فكرم تقديم مي‌كنم.
وي پس از صحبتهايش لوح اين بخش را به كيوان مقدم اعطاء كرد و پس از آن بيتا بهشتيان هديه‌ي ستار اوركي را به او اهداء كرد.
آناهيد آباد هم در سخناني گفت: براي اولين‌بار در تاريخ سينماي ايران يك كارگردان دستيارانش را براي حضور در جشنواره‌ي برلين دعوت كرد، بايد توجه داشته باشيم كه فيلمسازي يك فرايند جمعي است و من اكنون از اصغر فرهادي كه به اين موضوع توجه كرده بسيار ممنون و سپاسگذارم.
وي پس از صحبت لوح تقدير را به حميدرضا قرباني اعطا كرد.
حميدرضا قرباني هم خاطرنشان كرد: آقاي فرهادي اولين كارگرداني بود كه وقتي جايزه‌ي برلين را گرفت از گروه كارگرداني هم تشكر كرد.
زينت رضا هم در صحبتي كوتاه به تشكر از اصغر فرهادي پرداخته و آرزوي پابرجا بودن خانه‌ي سينما را مطرح كرد و به اعطاي جوايز مريم نراقي منشي‌صحنه و دستيار كارگردان فيلم پرداخت.
در بخش ديگري از اين مراسم حسين جليلي (نماينده‌ي كانون دستياران سينما)، حافظ احمدي (رئيس انجمن عكاسان سينما)، مسعود اطيابي (رئيس انجمن مديران توليد) و رضا نوروزي (رئيس انجمن مديران تداركات )براي تقدير از هنرمندان اين بخشها بر روي سن رفتند.
حبيب مجيدي عكاس اين فيلم پس از دريافت هدايايش از دست حافظ احمدي در صحبتي كوتاه گفت: افتخار من اين است كه سينما را با عكاسي در «شهر زيبا»ي اصغر فرهادي شروع كرده‌ام و حال مي‌خواهم از ايرج تقي‌پور تهيه‌كننده آن فيلم تشكر كنم.
مسعود اطيابي هم در صحبتي كوتاه گفت: قطعا اصغر فرهادي در بستري آرام كار كرده كه اين بستر به واسطه‌ي يك مدير توليد خوب فراهم شده است، پس قطعا مدير توليد اين فيلم بسيار لايق بوده هر چند كه عضو ما نباشد.
حسن مصطفوي مدير توليد «جدايي نادر از سيمين» هم پس از دريافت هديه‌ي خود به ارائه توضيحي درباره نپذيرفتن عضويتش در خانه سينما پرداخت و گفت: عزت را خدا به انسان مي‌دهد، عزتي كه خانه سينما، اصغر فرهادي، شهاب حسيني يا محمود كلاري دارند را هيچ‌كس نمي‌تواند از آنها بگيرد، چرا كه اين عزت را خدا به آنها داده و عزتي را كه خدا بدهد كسي نمي‌تواند بگيرد.
حسين جليلي هم به اعطاي هداياي ابراهيميان(دستيار فيلمبردار جدايي نادر از سيمين) پرداخت و ابراهيميان پس از دريافت هدايايش گفت: آقاي كلاري هميشه دوستتان داشته و دارم و خواهم داشت و من شاگرد كوچك شما هستم.
رضا نوروزي هم در اين مراسم به تشكر از عسگرپور و هيات مديره خانه سينما كه چنين برنامه‌اي را ترتيب داده‌اند، پرداخت و گفت: پس از سي و پنج سال كار باورم نمي‌شود كه يكبار هم از ما براي اهداي جايزه دعوت شده باشد.
وي پس از اين صحبت از كاظم نامني و منصور غضنفري (مديران تداركات اين فيلم) تقدير به عمل آورد.
در بخش پاياني و به نوعي مهمترين بخش اين مراسم عباس كيارستمي بر روي سن رفت تا مراسم تقدير از اصغر فرهادي كارگردان،تهيه‌كننده و فيلم‌نامه‌نويس «جدايي نادر از سيمين» برگزار شود.

كيارستمي: لذت اعطاي جايزه به فرهادي از جايزه گرفتن بيشتر است

[تصویر: 331.jpg]



كيارستمي در سخنانش گفت: فرهادي عزيز فيلمت را هنوز نديده‌ام؛ اما اين چندروز هر كس را كه مي‌بينم مي‌گويد فيلم تو از آثار قبلي‌ات خيلي بهتر است. من نمي‌دانم تو تا كجا مي‌خواهي پيش بروي،! اما براي من لذت اعطاي جايزه به فردي مثل فرهادي از جايزه‌گرفتن هم بيشتر است.
وي در عين حال گفت: مدتي بود كه سينماي ايران در جهان به فترت كشيده شده بود. من از تو ممنونم كه اين سينما را مجددا زنده كردي و اميدوارم جعفر پناهي هم بتواند در آينده‌اي نزديك فيلمهاي خود را شروع و به ما نشان دهد.
پس از صحبتهاي كيارستمي؛ بهمن فرمان‌آرا، محمدمهدي عسگرپور و فرهاد توحيدي هم براي اعطاي هداياي اصغر فرهادي به روي سن دعوت شدند و فرهادي كه حاضران تا چند دقيقه او را به صورت بي‌وقفه و ايستاده تشويق مي‌كردند در سخناني كوتاه گفت: هيچ حرف ويژه‌اي به غير از تشكر ندارم.

اصغر فرهادي: صحبت‌هايي كه درباره‌ي مهاجرتم مطرح مي‌شود،چندان واقعي نيست

وي ادامه داد: خوشحالم كه مراسم امشب اگرچه طولاني بود، اما به نوعي بود كه از تمام گروه تقدير شد. اگرچه ما جوايز مي‌گيريم عده‌اي زيادي در پشت‌صحنه زحمت‌هاي فراواني مي‌كشند.
فرهادي در ادامه با بيان اينكه خانه سينما در دو مقطع از او حمايت كرده، اظهار كرد: پيش از اين در دو مقطع فيلم‌هايم باعث زحمت براي خانه سينما شد،يكي زمان «درباره الي» بود كه رسانه‌اي نشد و ديگري هم موردي بود كه همه مي‌دانند.
فرهادي يادآور شد: در آن مقطع يا بايد تصميم مي‌گرفتم فيلم را بسازم يا نسازم و من تصميم گرفتم فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته شود.
كارگردان «جدايي نادر از سيمين» از حضور بهمن فرمان آرا و عباس كيارستمي وجعفر پناهي در مراسم تشكر كرد.
اصغر فرهادي در پايان با اشاره سخنان عباس كيارستمي درباره ساخت آثار بعدي‌اش‌ گفت: من هم مثل شما نگرانم.
اين كارگردان همچنين گفت:مطمئن باشيد كه صحبتهايي كه درباره مهاجرت مطرح مي‌شود،چندان واقعي نيست.
مراسم تقدير از دست‌اندركاران فيلم «جدايي نادر از سيمين» و كارگردان فيلم «باد و مه» با حضور سينماگراني چون حسين ترابي، جعفر پناهي، ابراهيم مختاري، مازيار ميري، همايون اسعديان، قاسم قلي‌پور، عليرضا خمسه، محمدرضا سكوت، هوشنگ گلمكاني و جمع ديگري از اهالي سينما برپا شد.
در بخشهايي از اين مراسم هم كليپ‌هايي از صحنه و پشت صحنه دو فيلم «باد و مه» و «جدايي نادر از سيمين» پخش شد و در قالب كليپ ديگري فيلم‌هاي اصغر فرهادي مرور شد.
اجراي اين برنامه را كامران ملكي برعهده داشت.
تشويق شيرين يزدان‌بخش از ديگر بازيگران فيلم «جدايي نادر از سيمين» از ديگر بخشهاي مراسم ديشب بود





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن