تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798350399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گمانه‌زنی‌ها در مورد جایگزین هاشمی رفسنجانی!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اکونیوز: نهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان هفدهم و هیجدهم اسفند ماه در حالی در تهران برگزار خواهد شد، که مدتی است بر سر انتخابات هیات رییسه این مجلس بحث‌هایی از جمله احتمال جایگزینی آیت‌الله مهدوی‌کنی به جای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،هرچند این گمانه‌زنی‌ها جسته و گریخته در محافل سیاسی مطرح است و حتی چندی پیش اتحادیه‌ جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای درخواست کرد که آیت‌الله مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان را بر عهده بگیرد و در انتخابات پیش روی هیات رییسه این مجلس کاندیدا شود، اما حجت‌الاسلام و المسلمین میرلوحی، دامادآیت الله مهدوی کنی در واکنش به این خبر و این‌که آیا وی تمایلی برای این امر دارد؟ گفت: ‌من چیزی در این ارتباط از ایشان نشنیده‌ام.

همچنین سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، سخنگوی تشکلی که مهدوی کنی دبیرکلی آن را بر عهده دارد نیز در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات اخیر این تشکل بحثی در مورد کاندیداتوری آیت‌الله مهدوی کنی در هیات رئیسه مجلس خبرگان مطرح شده است؟ گفت: ‌در این ارتباط هنوز صحبتی نشده و بحثی نبوده است. باید منتظر جلسات بعدی جامعه روحانیت بود که آیا در این مورد صحبتی می‌شود یا نه.

احتمال ریاست آیت‌الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان پس از درگذشت آیت‌الله علی مشکینی، رییس قبلی این مجلس، و کاندیداتوری مهدوی کنی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در حوزه‌ انتخابیه تهران نیز، از سوی برخی مطرح شد، اما وی در آن زمان نیز برای هیات رییسه کاندیدا نشد و از بین دو کاندیدای موجود؛ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و آیت‌الله یزدی، هاشمی‌رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان را بر عهده گرفت.

در حال حاضر که حدود دو هفته تا زمان برگزاری اجلاس مجلس خبرگان ـ اجلاسی که قرار است انتخابات هیات رییسه این مجلس در آن برگزار شود ـ باقی است، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان در پاسخ به سوالی درباره رییس آینده این مجلس گفت: باید منتظر برگزاری جلسه خبرگان رهبری بود و تا جلسه‌ای تشکیل نشود، چیزی در این ارتباط مشخص نخواهد بود.

محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان یک سخنرانی که اخیرا در شیراز داشته است، پیش‌بینی کرد: آقای هاشمی مرحله به مرحله از دور مسوولیت‌های که داشته خارج می‏شود و در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهیم بود که هاشمی حذف خواهد شد.

رییس مجلس خبرگان تا امروز در ارتباط با مباحث مطرح شده در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

در برخی محافل سیاسی نیز مباحثی در ارتباط با احتمال کاندیداتوری آیت‌الله مصباح یزدی برای ریاست مجلس خبرگان مطرح است، ولی وی تاکنون اظهار نظری در این زمینه نداشته است.

در عین حال حجت‌الاسلام روانبخش یکی از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی در این ارتباط به خبرنگار ایسنا گفت: از طرف ایشان در این ارتباط صحبتی نشده و اعلام آمادگی نکرده‌اند. به نظر من ایشان جزو بهترین گزینه‌ها در این زمینه هستند و مشی ایشان این نیست که خودشان کاندیدا شوند، ولی اگر اعضای خبرگان در این ارتباط به جمعبندی برسند، ممکن است تصمیمی بگیرند.

با توجه به این‌که هنوز از سوی آیت‌الله مهدوی کنی نیز موضع رسمی در مورد حضور یا عدم حضور در انتخابات هیات رییسه مجلس خبر گان اعلام نشده است، برای پاسخ به این سوال باید منتظر 17 اسفند ماند و دید که اعضای خبرگان چه تصمیمی در این ارتباط خواهند گرفت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن