تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816271225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغازي خوش ،پاياني بي فروغ رونمايي از چهره واقعي ورزش ايران در المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آغازي خوش ،پاياني بي فروغ رونمايي از چهره واقعي ورزش ايران در المپيك


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: با وجود گذشت چهار روز از آغاز معتبرترين رقابت هاي ورزشي جهان، جامعه ورزش و ورزش دوستان با شكستهاي پي در پي نمايندگان كشورمان در حسرت حتي يك مدال برنز المپيك مي سوزند و روز به روز شاهد ناكامي هاي پي در پي ورزشكاران المپيكي هستند.

هنوز ديري نگذشته است از آن روزهايي كه بخاطر كسب سهميه هاي المپيك در رشته هاي مختلف ورزشي بادي در غب غب مي انداختيم و به خود مي باليديم كه ورزش ما در آستانه دوران جديدي براي كسب افتخارات دست نيافتني قرار دارد.
آن وقت ورزش ما روي ابرها سير مي كرد و از پايين ابرها جايي كه رقيبان ما خود را براي رقابت هاي سخت المپيك آماده مي كردند خبري نداشت و ورزشكاران المپيكي، يكي پس از ديگري از بالاي ابرها و حباب هاي خيالي كه ساخته ذهن رويا پرداز مسوولان ورزش بود سقوط كردند و در هياهوي كسب مدال ها گم شدند.
به راستي آيا سطح توقعات و انتظارات مردم از ورزشكاران بيش از حد است يا اينكه ورزشكاران ما آمادگي مقابله با حريفان بسيار آماده را ندارند؟
چه انتظاري مي توان از ورزشكاراني داشت كه حتي گاهي اسم آن ها را نشنيده ايم و يا هيچ افتخار و تجربه اي در عرصه ورزش قهرماني نداشته اند. بسياري از نمايندگان المپيكي ما در آخرين روزها و با ركوردهاي ميلمتري و بدون حضور قهرمانان نامي دنيا جواز حضور در اين مسابقات را كسب كرده اند.
اما هر گونه كه مي انديشيم باز هم نمي توانيم سطح توقعاتمان را از درخشش ورزشكاران با سابقه قهرماني و تجربه بالا را كم كنيم آن هايي كه بسيار خوب شروع كردند ولي هر كدام با يك غافلگيري قافيه را به حريفان آماده و فرصت طلب خود واگذار كردند و با دست خالي و سرشكستگي ميدان مسابقه را ترك كردند.
از شكست هاي تك تك نمايندگان كشورمان اندوهگين شديم اما با شكست حميد سوريان قهرمان طلايي سه دوره پياپي جام جهاني كشتي و يكي از اميدهاي ما براي كسب مدال با ارزش المپيك اشك در چشمان هزاران بيننده و طرفدار كشتي حلقه زد و او با وجود شايستگي هايش در ناباوري محض از كسب مدال باز ماند.
آيا اين تمام بضاعت ورزش ماست و اين گونه مي خواهيم از شايستگي هاي ورزش ايران در صحنه المپيك دفاع كنيم؟ بله اين تمام سرمايه هاي ماست، آن نمايش ضعيفي كه با چشمان خود آيينه تمام نماي چهار سال تلاش از كوشش جمعي براي المپيك است.
هر روز كه از اين رقابت نفس گير مي گذرد سايه روشن ها و واقعيت هاي پنهان ورزش بيشتر آشكار مي شود و واقعا راز آن در چيست كه حتي قهرمانان نامي و جهاني ما در مقابل حريفان سر تعظيم و تسليم فرود آورده و ورزش دوستان را بيش از پيش مات و حيرت زده كرده اند. البته قصد كم ارزش جلوه دادن تلاش آن ها را نداريم و بايد اقرار كنيم كه اين گونه نمي توانيم در المپيك مدال بگيريم.
اكنون سوال اساسي از مسوولان ورزش كشور اين است كه واقعا براي رشد و اعتلاي ورزش در اين مدت چه كرده اند. آيا اين است ثمره چهار سال انتظار براي المپيك؟ بله پر واضح است آن طور كه بايد و شايد حمايتي صورت نگرفته است و صحبت از ورزش قهرماني در تمام طول اين مدت شعاري بيش نبوده است.
به قول شاعر، خرما نتوان خورد از آن خار كه كشتيم ؟ ديبا نتوان بافت از اين پشم كه رشتيم
هر چند باور شكست هاي پي در پي ورزشكاران ما بسيار سخت است اما چاره اي جز پذيرفتن ضعف ها و كاستي ها نداريم و به قول معروف "گل و ميوه نمي شكفد به پاييز".
ما هم به توجيه جالب مسوولان ورزش در قبال ناكامي ها اكتفا مي كنيم كه مهم بدست آوردن سهميه و حضور در عرصه اين رقابت هاست، هر نتيجه اي بدست آيد اهميتي ندارد يا بهتر است بگوييم هر چه پيش آيد خوش آيد.
با تمام اين تفاسير ما و تمام ورزش دوستان به آينده اميدواريم و تا آخرين لحظه مسابقات صبر مي كنيم و منتظر مي مانيم تا شاهد كسب اولين مدال المپيك 2008 پكن باشيم./135
" حميد رضا ملكي"
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن