تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806852099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
گفتگو با دارنده رتبه 8 كنكور سراسري ؛ مشتاق تحقيق و پژوهش علم رياضيات هستم

سبزوار - خبرنگار قدس: كنكور، آزموني است كه همه ساله تعداد زيادي از دانش آموختگان در آن شركت مي كنند، به نحوي كه آن را سد و سپري مي دانند كه بايد به هر طريق ممكن آن را شكسته و وارد عرصه اي ديگر از تعليم و تعلم شوند.
با توجه به تعداد زياد شركت كنندگان و ظرفيت محدود دانشگاهها اين آزمون را استرس زا و تنش آور تلقي مي كنند، در اين خصوص با يكي از اين شركت كنندگان كه توانسته با بهترين حالت اين سد را بشكند، گپي دوستانه داشته ايم، كسي كه با اعتماد به نفس و توكل به خداوند متعال، رتبه هشتم كنكور سراسري را از آن خود كرده است.
دارنده رتبه هشت كنكور سراسري كه از جوانان متعهد و فرهيخته ديار سربداران است، در گفتگويي با خبرنگار ما، عشق به تحصيل و فراگيري علم را مهمترين هدف خود براي رسيدن به رتبه تك رقمي كنكور سراسري دانست.
حسن ابوسياني متولد سال 1368، هشتمين كرسي در سطح كشور و دومين رتبه استاني كنكور سراسري 1387 در رشته رياضي - فيزيك را به خود اختصاص داده است.
حسن ابوسياني ميزان مطالعه خود را روزانه 10 تا 11/5 ساعت عنوان كرد و گفت: تأكيد من بيشتر روي يادگيري مطالب بود و دنبال تست و كلاسهاي كنكور نبودم. وي تصريح كرد: ابتدا تصميم داشتم از طريق المپياد درس بخوانم تا بتوانم تا حد يك محقق رياضي ادامه تحصيل بدهم، اما متأسفانه بعد از حذف المپياد در كنكور سراسري شركت كردم.

وي در عين حال گفت: با وجود آنكه رتبه هشتم كنكور سراسري را كسب كرده ام، اما مشتاق رسيدن به هدفم كه همان تحقيق و پژوهش در علم رياضيات مي باشد، هستم.
ابوسياني با اشاره به اهميت مقطع متوسطه در دوران تحصيلي اظهار داشت: دوران ابتدايي و راهنمايي، دوران يادگيري و دوران دبيرستان، دوران به كارگيري علم، تحقيق و بررسي آموخته هاي مقاطع پيشين است.
وي توكل، اعتماد به نفس و همت را از دلايل موفقيت خود دانست و افزود: اگر كسي بخواهد كاري انجام دهد بايد با اعتماد به نفس، خودش تصميم بگيرد و با تلاش و پشتكار راهش را دنبال كند در اين صورت به مشوق هم نيازي نيست، زيرا مهم، خود انسان است.
وي تصريح كرد: با توجه به شركت در آزمونهاي ماههاي آخر، قبل از كنكور پس از اعلام نتايج، رتبه هايم تك رقمي و گاهي دو رقمي بود و كسب رتبه تك رقمي در كنكور سراسري امسال برايم دور از انتظار نبود.
وي با اشاره به اينكه هر كس، هر آنچه زحمت بكشد، مزد و نتيجه مي گيرد، خاطرنشان كرد: خداوند جهان را براساس نظمي بنا كرده است و هر كس هر چقدر تلاش كند به همان اندازه نتيجه مي گيرد و احساسم در مورد خودم اين است كه به اندازه تلاشم، نتيجه گرفتم.
ابوسياني خطاب به دانش آموزان ادامه داد: زياد دنبال تست نرويد، اگر شده حتي درسها را چندين مرتبه مرور كنيد.
وي رقابت در كنكور رياضي امسال را سخت ارزيابي كرد و افزود: تفكرم اين نبود كه براي كنكور درس مي خوانم، بلكه اعتقاد داشتم كه هر چه آموخته ام بايد ارائه كنم.
وي با بيان اينكه تصميم اصلي براي انتخاب رشته با خود فرد است، اظهار داشت: پدر و مادرم دوست داشتند پزشكي بخوانم، اما خودم به رشته رياضي علاقه داشتم و آنها هم به انتخاب من احترام گذاشتند.
ابوسياني با اشاره به اينكه انتخاب رشته بايد توسط خود دانش آموز و با توجه به مهارت، استعداد، علاقه و توانمندي فرد انتخاب شود، از خانواده ها خواست؛ هيچگاه در خصوص انتخاب رشته، نظر خود را اعمال نكنند.
وي انجام فريضه هاي ديني و مذهبي را بزرگترين پشتوانه انسان دانست و افزود: پس از ساعتها مطالعه روزانه، لحظه اي توسل به ائمه اطهار(ع)، آرامش خاصي را در انسان هويدا مي سازد و باعث خودسازي، خودباوري و اعتماد به نفس مي شود.

آسماني ها ؛ شهيد مرتضي عصمتي

مرتضي در 23 خرداد ماه سال 1339 در روستاي عصمت آباد زبرخان نيشابور بدنيا آمد.
قلم را بين انگشتانش مي گرفت و به كاغذ جان مي داد. صحنه تئاتر را دوست داشت و كار مي كرد. خواندن و نوشتن را دوست داشت تا جايي كه قبل از مدرسه يك صفحه از قرآن را نوشت.
حركت انگشتهاي هنرمندش روي دار قالي ديدني بود. سوم دبيرستان را كه تمام كرد، علاقه اش به دفاع از كشور، انگيزه اي براي ملحق شدن به ارتش جمهوري اسلامي ايران شد. اولين حقوقش را گرفته بود كه برايش آستين بالا زدند. كشور درگير دفاع بود، مرتضي هم لباس دفاع پوشيده بود. از لشكر 88 زرهي سيستان و بلوچستان، آمده بود منطقه سومار.آمده بود مرخصي، روز آخر مرخصي اش بود، صداي گريه فرزندش را شنيد و عازم جبهه شد. انگار، فرزند آمده بود تا پدر را بدرقه كند.
سوم مرداد ماه 1367 خانواده اش خبردار شدند كه مرتضي مجروح شده است. اعزامش كردند به بيمارستان مهرداد تهران. دوبار عمل شد، اما انگار هواي ماندن نداشت.شهيد مرتضي عصمتي در 1367.5.30 در اثر جراحات وارده از اصابت تركش گلوله توپ دشمن، به شهادت رسيد.

قدس گزارش مي دهد ؛ گزينه هاي مطرح براي رياست شوراي شهر مشهد

خراسان امروز- صفائي: امروز انتخابات داخلي اعضاي شوراي شهر مشهد براي تعيين رئيس شورا انجام مي شود.
عضو شوراي شهر مشهد با بيان اين مطلب به خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به درگذشت دكتر رزمي كه پيش از اين رياست شوراي شهر را برعهده داشتند امروز انتخاب رئيس شورا انجام مي شود.
غلامرضا بصيري پور افزود: طبق قانون مهندس داوود آبادي به عنوان عضو علي البدل به جمع اعضا پيوسته و امروز مراسم تحليف وي نيز انجام مي شود و سپس معرفي نامزدهاي رياست و انتخابات انجام خواهد شد.
وي افزود: در صورتي كه نايب رئيس شورا خود جزو نامزدهاي رياست باشد و براي اين سمت با راي اعضا انتخاب شود براي تعيين نايب رئيس نيز انتخاباتي برگزار مي شود.
يك مقام آگاه در شورا كه نخواست نامش عنوان شود نيز به خبرنگار ما گفت: با توجه به نشستهاي انجام شده احتمال حضور دوباره دكتر طباطبايي به عنوان رئيس شوراي شهر قوي است، هر چند طي چند روز اخير صحبتهايي درخصوص نامزد شدن مهندس مفيدي نايب رئيس شوراي شهر نيز مطرح است.
يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر مشهد نيز به خبرنگار ما گفت: به جز آقايان مفيدي و طباطبايي تاكنون نام ديگري براي رياست اين شورا مطرح نشده است.

امام جمعه سبزوار: پاسداران آبروي نظام و انقلاب هستند

سبزوار- خبرنگار قدس: امام جمعه سبزوار گفت: پاسداران آبروي نظام و انقلاب هستند.
حجة الاسلام والمسلمين غلامحسين ابراهيمي در جمع پاسداران سپاه سبزوار ضمن گراميداشت اعياد شعبانيه، به آمادگي هر چه بيشتر نيروهاي نظامي كشور اشاره كرد و افزود: هميشه بايد نيروهاي نظامي ما آمادگي كامل را داشته باشند، اگر اين گونه نباشد دشمنان پيشرويهاي زيادي خواهند كرد.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در رابطه با جايگاه سپاه تصريح كرد: سپاه كهنسال مي شود، ولي كهنه نمي شود، شما پاسداران و خانواده هايتان بايد الگويي كامل در جامعه باشيد و در تمام جهات نوآوري داشته باشيد.
وي به ايثارگريهاي پاسداران در 8 سال دفاع مقدس اشاره كرد و اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس اين پاسداران و بسيجيان بودند كه به حق از مرزهاي اين كشور دفاع كردند كه بيگانگان نتوانند به اين كشور تجاوز كنند.
حجة الاسلام والمسلمين ابراهيمي در ادامه در رابطه با راههاي به كمال رسيدن انسان مطالبي را بيان نمود و اضافه كرد: شما سبزپوشان انقلاب اگر مي خواهيد شرك و نفاق از بين برود، بايد به سمت كمال و معنويات برويد تا ديگران از شما الگو بگيرند.
وي در پايان به راههاي مقابله با تهاجم فرهنگي در جامعه اشاره كرد و گفت: همه مسؤولان و مردم بايد در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي تلاش كنند.

رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي تأكيد كرد ؛ ايجاد رابطه عاطفي كاركنان با خانواده ايثارگران

خراسان امروز: رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي از پروژه بهسازي بهشت فضل نيشابور بازديد كرد. مولوي حقيقي از نزديك از روند پيشرفت پروژه بهسازي گلزار شهداي بهشت فضل نيشابور بازديد كرد و خواستار تسريع در امر بهسازي گلزار شهدا شد.
سردار مولوي پس از بازديد از كانون فرهنگي شاهد نيشابور در جمع خانواده هاي شاهد، جانبازان و آزادگان و كاركنان بنياد شهيد حضور يافت و ضمن تبريك اعياد شعبانيه گفت: براي من افتخار است كه دوراني از عمرم را كنار جانبازان و ايثارگران هستم.
مولوي در ادامه ضمن سفارش جامعه ايثارگري به سعه صدر و تحمل و پذيرش مشكلات گفت: كاركنان بنياد بايد رابطه اي عاطفي با جانبازان و خانواده هاي معظم شاهد، ايثارگران و آزادگان داشته باشند.

«ايستگاه پايداري» در بوستانهاي مشهد

خراسان امروز: ايستگاه پايداري يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش خراسان در بوستانهاي مشهد افتتاح شد.
غرفه فرهنگي، هنري يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش در خراسان به نام «ايستگاه پايداري» در بوستانهاي كوهسنگي و وحدت مشهد شروع به كار كرد.
همزمان با برپايي غرفه فرهنگي لشكر 77 پيروز ثامن الائمه(ع) در جشنواره كودك و نوجوان نمايشگاه بين المللي مشهد، ايستگاه هاي پايداري در بوستانهاي كوهسنگي و وحدت مشهد آغاز به كار كرد.
ايستگاه پايداري يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش در خراسان از غرفه هاي نقاشي و طراحي، جملات ادبي در مورد شهيد و شهادت، خاطره نويسي درباره دفاع مقدس با هدف ترويج فرهنگ شهادت و تبيين ارزشهاي دفاع مقدس تشكيل گرديده است.
اين ايستگاه ها تا 21 مردادماه همه روزه از ساعت 18 الي 21 براي بازديد عموم مردم داير مي باشد.
خبر ديگري حاكي است، جانبازان ارتش در لشكر 77 پيروز ثامن الائمه(ع)، مورد تجليل قرار گرفتند.امير سرتيپ 2 ستاد محمد كاظم تارخ در مراسم تجليل از جانبازان اين لشكر، ضمن تبريك اعياد شعبانيه از جانبازان به عنوان كساني كه با حضرت ابوالفضل العباس(ع) عهد و پيمان بسته اند ياد كرد و افزود: جانبازان با خداي خويش معامله نموده و قطعاً مزد و پاداش خداوند بر همه چيز افضل است.

كسب رتبه برتر دانش آموزان خراسان شمالي در مسابقات قرآن

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: براي اولين سال دانش آموزان اعزامي به مسابقات كشوري قرآن كريم موفق به كسب رتبه هاي برتر شدند.
رحيمي افزود: رضا طهماسبي در رشته تفسير قرآن رتبه سوم كشوري، رحيم براتيان در رشته تفسير قرآن رتبه چهارم كشوري، و محسن بزم آرا در رشته قرائت قرآن رتبه پنجم كشوري را كسب كرده اند.
وي افزود: علاوه بر اين دانش آموزان روح ا... شجاعي و محمد سيدي مقدم در رشته حفظ قرآن به ترتيب حائز رتبه هاي ششم و هفتم كشوري شدند.

افزايش 50 درصدي حضور دانش آموزان سربيشه در طرح «سراج»

سربيشه- خبرنگار قدس: كلاسهاي اوقات فراغت طرح سراج براي دومين سال در سربيشه در حال اجراست.
يك مسؤول در اجراي اين طرح در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به رشد 50 درصدي حضور دانش آموزان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: بيش از 250 دانش آموز در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه در اين كلاسها شركت مي كنند.
حجة الاسلام نوروزي شعار اين دوره را «آموزش در پرتو نشاط و شادابي» ذكر نمود.
وي خاطرنشان كرد: دانش آموزان ضمن شركت در كلاسهاي تجويد، اخلاق عملي و نظري، روخواني قرآن كريم، آموزش احكام و اخلاق از برخي تفريحات ديگر همچون اردوي پنج روزه به قم استفاده خواهند كرد.

رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي خبرداد ؛ برگزاري جشنواره انتخاب برترين تشكلهاي مردم نهاد

بيرجند - خبرنگار قدس: دبير جشنواره استاني برترين تشكلها و سازمانهاي مردم نهاد خراسان جنوبي از فعاليت 150 سازمان مردم نهاد فعال در سطح استان خبر داد. قناد افزود: اين در حالي است كه تعداد كل سمن هاي شناسايي شده در استان 215 سازمان است.
وي خاطرنشان كرد: سازمانهاي مردم نهاد بازوي توانمند دولت هستند كه از ظرفيت بالايي براي فعاليتهاي اجرايي برخوردارند.وي برپايي جشنواره برترين تشكلها و سازمانهاي مردم نهاد را عاملي براي ساماندهي و ايجاد رقابت سالم در بين اين سازمانها بيان كرد. رئيس سازمان ملي جوانان گفت: جشنواره انتخاب برترين تشكلها و سازمانهاي مردم نهاد در هفته جوان آغاز مي شود. سالاري افزود: برترين سمن هاي استان براساس 10 معيار مشخص از لحاظ ساختاري و فعاليتهاي صورت گرفته انتخاب مي شوند، كه در مرحله بعد به جشنواره سمن هاي برتر كشوري راه مي يابند.
وي خاطرنشان كرد: تدوين بانك اطلاعاتي استاني، سازمانهاي مردم نهاد، دسته بندي موضوعي فعاليت سمن ها، شناساندن اين سازمانها به مردم و تبادل نظر در زمينه ظرفيتها و توانمنديهاي سمن ها از جمله ره آوردهاي اين جشنواره است.

فروش بليت نيمه بها در تمام سينماهاي مشهد

خراسان امروز: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از ابتداي هفته جاري در دو روز شنبه و سه شنبه بليت نيمه بها عرضه مي شود.
وي با بيان اين مطلب اظهار داشت: با توجه به فراغت خانواده ها در فصل تابستان و استفاده بيشتر مردم از سينماهاي سطح شهر براساس مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين بخشنامه به مديران سالنهاي سينماهاي مشهد ابلاغ گرديد.وي در ادامه افزود: در مشهد 14 سالن سينما با ظرفيت افزون بر 5 هزار و 200 صندلي وجود دارد كه ميزبان علاقه مندان به هنر سينما مي باشد. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد تأكيد كرد: سينما سيمرغ با 4 سالن، هويزه، بهمن، سينما قدس با 3 سالن و آفريقا با يك سالن مشغول به فعاليت مي باشند.دبيري در پايان اظهار داشت: در سه ماه اول سال 300 هزار نفر از شهروندان مشهدي 60 فيلم ايراني به نمايش گذاشته شده را به تماشا نشسته اند. گفتني است، هفته گذشته قدس مطلبي در خصوص پيگيري اجرايي نشدن فروش بليت نيمه بها در سينماهاي مشهد درج كرده است.

«هفت تجربه» در ميرك

خراسان امروز: نمايشگاهي از آثار گرافيكي گروهي از هنرجويان كلاسهاي تخصصي هنر كانون هنرمندان خراسان با عنوان «7 تجربه» عصر امروز در نگارخانه ميرك مشهد گشايش مي يابد.در اين نمايشگاه 73 اثر از هنرجويان كلاسهاي تخصصي هنر از جمله مهسا امين پور، الهه رفعت، عاطفه رادمنش، مريم عيدگاهي، الهام خزائيان، هوستا هوشيار، سيما كمال وند و مريم ملايي به مدت يك هفته در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.نمايشگاه مذكور شامل آثار گرافيكي همچون تصويرسازي كتاب كودك، پوستر، بسته بندي، طراحي شخصيت و تصويرسازي مجلات كودكان مي باشد كه تا 26 مرداد ماه صبح ها (9 تا 12) و عصرها (30/17 تا 20) در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد داشت.

يك مقام مسؤول: رسانه ها بايد در جهت اعتلاي فرهنگ و نظام تلاش كنند

سبزوار - خبرنگار قدس: معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در مراسم تجليل از خبرنگاران اين شهرستان گفت: خبرنگاري شغل نيست، زيرا كه شب و روز و ساعت نمي شناسد.محمد رضا نوبخت تصريح كرد: خبرنگاري فعاليتي سخت و پرمشغله است و در جاهايي كه خطرآفرين است نيز اين عزيزان براي اداي ديني كه بر دوش خود احساس مي كنند، خدمت مي كنند كه نمونه بارز آن شهيد محمود صارمي است كه به مناسبت شهادت ايشان، روز 17 مرداد را روز خبرنگار ناميدند.
وي از خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان الگويي مناسب براي خبرنگاران ياد كرد و افزود: خبرنگاران افرادي متعهد، با اخلاص و ارزشمند هستند، چرا كه بدون اعمال ذوق و سليقه، اخبار را به اطلاع مردم مي رسانند.وي خاطرنشان كرد: رسانه ها يك قطب محسوب مي شوند و بايد در جهت اعتلاي فرهنگ و نظام اسلامي تلاش كنند.وي تصريح كرد: آگاهي و اطلاع رساني از رويدادها و اتفاقات و انعكاس آن به مردم ايران و حتي جهان وظيفه خطيري است كه خبرنگاران به نحو احسن انجام مي دهند.

امام جمعه اسفراين: خبرنگاران عامل ايجاد تحول در جامعه هستند

اسفراين- خبرنگار قدس: حجة الاسلام والمسلمين يونس علي گرمابي امام جمعه اسفراين در ديدار با خبرنگاران اين شهرستان گفت: خبرنگاران در جامعه امروز با رساندن خبري به جامعه تحول درستي را ايجاد مي كنند.
وي افزود: خبرنگاران در پيام رساندن خويش به ديگران ابتدا بايد دريچه اي رو به آينده براي خود در نظر بگيرند كه اين دريچه بسيار حائز اهميت است و اين آينده نگري خبر است كه باعث مطلوب شدن آن در جامعه مي گردد.

مديركل بنياد شهيد خراسان شمالي: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت خدمت به ايثارگران است

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي در جمع خبرنگاران گفت: مهمترين راه براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت خدمت به ايثارگران است و اگر يك جانباز در جامعه مورد بي توجهي قرار گيرد، نمي توان به ترويج اين فرهنگ اميد داشت.
عابدي مقدم به نامگذاري اين هفته به عنوان هفته ايثار در خراسان شمالي اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه هاي فرهنگي، ورزشي، جشن بزرگ ايثار، گردهمايي مديران ايثارگر، ديدار مسؤولان با جانبازان و ايثارگران، گلباران مزار شهدا، همايش تجليل از همسران شهدا و جانبازان از جمله برنامه هاي اين هفته مي باشد.
وي با اشاره به بحث مسكن خاطرنشان كرد: اين نهاد توجه به مسايل فرهنگي گروه هدف را در اولويت كاري خود مي داند و در عين حال تمامي مشكلات مسكن، اشتغال و درماني آنان رفع شده است.

يك مسؤول: پاسداري از اسلام شغل نيست، بلكه يك تكليف الهي است

بجنورد - خبرنگار قدس:مسؤول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي با بيان اينكه پاسداري از اسلام شغل نيست، بلكه يك تكليف الهي است، گفت: وظيفه پاسداران و همه آحاد مردم دفاع از اسلام تا آخرين نفس مي باشد و اين درسي است كه آقااباعبدا...(ع) در واقعه كربلا و جريان عاشورا به ما آموخت.
حجة الاسلام غلامي در ادامه افزود: ملاك عمل در پاسداري از اسلام و قرآن، عشق و تكليف است و اين مسأله اقشار جامعه را شامل مي شود و نيروهاي مسلح نظام مقدس جمهوري اسلامي از اين ديدگاه با ارتشهاي مسلح دنيا تفاوت بسيار دارد.

حضور بيش از 700 دانش آموز خراسان جنوبي در طرح نشاط و تعالي

بيرجند - خبرنگار قدس: مسؤول دفتر بسيج دانش آموزي ناحيه بيرجند از شركت 712 دانش آموز در طرح نشاط و تعالي حوزه مقاومت بسيج استان خبر داد.
سرهنگ موسوي در مراسم اختتاميه طرح تعالي و نشاط حوزه مقاومت بسيج دانش آموزي افزود: از اين تعداد، 535 نفر پسر و 177 نفر دختر بوده اند.وي خاطرنشان كرد: تعداد شركت كنندگان در اين طرح نسبت به سال تحصيلي گذشته از رشد 10 درصدي برخوردار بوده است.

تجليل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ايثارگر بردسكن

بردسكن- خبرنگار قدس:رئيس بنياد شهيد وامور ايثارگران شهرستان بردسكن در مراسم جشن فرزندان شاهد و ايثارگر اين شهرستان گفت: از مجموع 260 دانش آموز شاهد و ايثارگر اين شهرستان، بيش از 120 نفر از آنها جزو ممتازان مي باشند كه با معدل بسيار عالي قبول شده اند.
محمد مير محرابي افزود: از اين تعداد، 67 درصد قبول شدگان ابتدايي، 55 درصد راهنمايي و 25 درصد مقطع متوسطه مي باشند. رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بردسكن گفت: خوشبختانه آمار قبول شدگان دانش آموزان شاهد و ايثارگر اين شهرستان نسبت به سال قبل رشد چشمگيري داشته كه در مجموع 47 درصد دانش آموزان شاهد وايثارگر اين شهرستان جزء ممتازان هستند. وي ضمن تبريك اعياد شعبانيه و گراميداشت روز جانباز، از توزيع سهام عدالت براي جامعه شاهد و ايثارگر اين شهرستان خبرداد و گفت: در اين طرح بيش از 3300 نفر زير پوشش سهام عدالت قرار خواهند گرفت. وي اظهار داشت: در اين طرح، تمامي جانبازان نيم درصد تا 70 درصد از مزاياي سهام عدالت بهره مند خواهد شد و از خانواده ها خواست براي تكميل فرمهاي مربوط طي 20 روز آينده با در دست داشتن شناسنامه و كارت ملي، مراجعه و ثبت نام كنند.در اين مراسم، نماينده ولي فقيه در سپاه بردسكن ضمن تجليل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ايثارگر اين شهرستان، اعياد شعبانيه و روز پاسدار و جانباز را گرامي داشت.
حجة الاسلام حاكمي به رشادتها و جانفشانيهاي ايثارگران و جانبازان در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: امروز بعد از گذشت 30 سال اين انقلاب در مقابل دنياي استكبار ايستاده و تمامي توطئه هاي دشمنان را نقش بر آب كرده است.

پدر سه شهيد نيشابوري دار فاني را وداع گفت

نيشابور - خبرنگار قدس: مرتضي (علي) غرويان پدر شهيدان عبدالحميد، عبدالمجيد و دانيال غرويان دارفاني را وداع گفت. مرحوم غرويان يكي از چهره هاي خدوم نيشابور بود. و ي داراي درجه 2 ايثار از سوي احمدي نژاد رئيس جمهور و عضو شوراي شهر در دوره دوم شوراها بود. مرحوم مرتضي غرويان در 74 سالگي دارفاني را وداع گفت و با حضور مردم و مسؤولان در جوار فرزندان شهيدش به خاك سپرده شد.

فرماندار مانه و سملقان: مسؤولان خبرنگاران را از خود دور نكنند

مانه و سملقان- خبرنگار قدس: مراسم تجليل از خبرنگاران مانه و سملقان با حضور مسؤولان و خانواده هاي ايثارگران اين شهر برگزار شد.
در اين مراسم فرماندار مانه و سملقان گفت: خبرنگاران با شجاعت در بيان حقايق در عرصه فرهنگي، اجتماعي شهرستان به جامعه خدمت نمايند.علي اكبر جهاني احترام و تكريم به قلم خبرنگاران را حائز اهميت دانست و گفت: مسؤولان نبايد خبرنگاران را از خود دور بدانند، زيرا خبرنگار به عنوان پل ارتباطي مطمئن بين آنان و مردم هستند.

تجليل از جانبازان و ايثارگران مه ولات

مه ولات - خبرنگار قدس: در مراسمي از جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامي در شهرستان مه ولات تقدير شد.
اين مراسم، همزمان با زاد روز بزرگ جانباز كربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) در محل فرمانداري مه ولات و با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان انجام شد.
حاجي عرب فرماندار مه ولات در جمع اين جانبازان و ايثارگران، از آنان به عنوان يادگاران 8 سال دفاع مقدس ياد كرد و گفت: زبانها و قلمها از بيان رشادت ايثارگران عاجز هستند.
وي گفت: همان گونه كه امام راحل (ره) فرمودند و مقام معظم رهبري نيز بارها تأكيد كرده اند، نبايد ايثارگران و جانبازان عزيز در جامعه فراموش شوند. حاجي عرب افزود: كساني كه جان و مال خود را در راه وطنشان هديه مي كنند، نزد تمام ملل محترم و محبوب هستند.
خبر ديگري حاكي است، فرماندار مه ولات درگردهمايي مسؤولان تشكلهاي جوانان و كانونهاي فرهنگي مساجد شهرستان گفت: بايد به توان و قدرت بالاي مديريت جوانان در جامعه اعتماد كنيم تا شاهد تحولات ژرف باشيم.
حاجي عرب خاطرنشان كرد: دولت نهم با پرهيز از شعار، بحث جوانگرايي در مديريت كشور را سرلوحه كار قرار داده و اين مديريت پويا و سرزنده منشأ تحول بوده است.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استانهاي خراسان: ائمه جمعه از منحرفان غافل نشوند

خراسان امروز: حجة الاسلام والمسلمين معادي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استانهاي خراسان گفت، ما از خانواده مكتب شهادتيم و ترس و هراسي از دشمن نداريم.
وي در جمع مردم جوين افزود: دشمن ازطريق رعب و وحشت و به شهادت رساندن تعدادي از بهترين ائمه جمعه، اقدام به تبليغات سوء فرهنگي عليه نماز جمعه كرده و با دستاويز قرار دادن مسائل معيشتي مردم، طوري به مردم القا مي نمايد كه مشكلات اقتصادي آنان از طريق ائمه جمعه قابل حل است. وي گفت: ائمه جمعه بايد افراد متعهد و مؤمن را براي هماهنگي و اتحاد در صفوف نمازجمعه شناسايي كنند و از منحرفان نيز غافل نباشند.او گفت: در صورت واگذاري200 مترمربع زمين در محدوده جايگاه نمازجمعه و در موقعيت مناسب، دفتر ستاد نمازجمعه در جوين احداث مي شود و در صورت همكاري خيرين، جايگاه نمازجمعه اين شهر نيز احداث مي شود.

قدرداني از تلاش روزنامه قدس در نصرآباد

نصرآباد- خبرنگارقدس: به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار از خبرنگار قدس در نصرآباد تجليل شد. در اين مراسم بخشدار، امام جمعه موقت و جمعي از مسؤولان محلي با حضور در دفتر روزنامه قدس از تلاشهاي روزنامه قدس در معرفي ظرفيتها و انعكاس مشكلات منطقه نصرآباد قدرداني كردند. همچنين در مراسم ديگري از سوي فرمانده انتظامي منطقه نصرآباد نيز از خبرنگار قدس قدرداني و تجليل به عمل آمد.

فرماندار بجنورد: جايگاه خبرنگاران بايد تبيين شود

بجنورد - خبرنگار قدس: خبرنگاران در شرايط كنوني نقش تأثيرگذاري در اطلاع رساني دارند.
غلامحسين آرام به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: جايگاه خبرنگاران در استان خراسان شمالي بايد تبيين و شفاف سازي شود.وي نبود روزنامه محلي در اين استان را از مشكلات كار اطلاع رساني و خبري دانست و گفت: نبود روزنامه محلي در خراسان شمالي موجب شده تا سرعت عمل خبرنگار در انتشار اخبار در اين استان كمرنگ جلوه كند.وي خاطرنشان كرد: مسؤولان شهرستان و استان از انتشار روزنامه محلي حمايت مي كنند.
در استان خراسان شمالي سه هفته نامه محلي «آواي اترك، ارمغان و نسيم بجنورد» منتشر مي شوند و سه هفته نامه نيز اخيراً مجوز فعاليت دريافت كردند.خراسان شمالي فاقد روزنامه محلي است، روزنامه هاي سراسري خراسان و قدس در قالب ويژه نامه در اين استان روزانه منتشر مي شوند و فعاليت خبري و اطلاع رساني را انجام مي دهند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 695]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن