تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799083199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
قدس بررسي مي كند ؛ دلايل افزايش بي سابقه دماي هوا در خراسان

خراسان امروز- خجسته نيا: گسترش موج گرما در تابستان امسال به حدي است كه كار و فعاليت روزانه مردم با مشكل مواجه شده است.
بنابر اعلام سازمان هواشناسي، هر سال شدت گرما افزايش چشمگيري مي يابد كه اين مسأله زنگ خطري را براي مقابله با تبعات افزايش گرما به صدا درآورده است.افزايش كم سابقه دماي هوا موجب شده مردم مشهد گرماي غيرقابل تحملي را در روزهاي مياني مردادماه جاري تجربه كنند.
براساس اين گزارش، مشهد جمعه گذشته با 39/4 درجه گرمترين روز مرداد را پشت سر گذاشت و شدت گرما در اين روز در گناباد و تربت جام به مرز 40 درجه و در خواف، سرخس، سبزوار و كاشمر به بيش از 42 درجه رسيد.
در اين روز فريمان با 34 درجه و قوچان و گلمكان با 37 درجه خنكترين شهرهاي استان بوده اند.
طبق اين آمار از اول فروردين ماه تا سيزدهم مردادماه سال جاري خواف با 44/2، سبزوار با 43/6 و سرخس با دماي 42/6 درجه به ترتيب در تاريخهاي 24 خرداد، 23 خرداد و 8 تا 10 مرداد ماه گرمترين شهرهاي استان گزارش شده اند.
همچنين مشهد نيز در تاريخ 24 خرداد ماه با 40/6 درجه، گرمترين روز فصل تابستان امسال خود را سپري كرد.
اين در حالي است كه شدت گرما و افزايش دماي كنوني مشهد، نيشابور، تربت جام و گلمكان در 10 سال اخير و سبزوار و تربت حيدريه در 20 سال اخير بي سابقه بوده است.

تعجب مردم از افزايش بي سابقه دما
گرماي بي سابقه هوا در مشهد و اغلب شهرستانهاي خراسان رضوي و حتي در مناطق كوهستاني و سردسير استان طي روزهاي اخير موجب تعجب مردم منطقه شده و شمار زيادي را به دليل گرمازدگي روانه مراكز درماني كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، ميانگين دماي 40 درجه اي طي روزهاي اخير در مشهد باعث شده بيشتر شهروندان در ساعات گرم روز كمتر از خانه خارج شوند و كارهاي روزمره خود را در ساعات نخستين صبح و يا اواخر وقت و پس از غروب خورشيد انجام دهند.

در پي سرپناه براي فرار از گرما
شمار زيادي از زائران و مسافران تابستاني مشهد مقدس نيز براي فرار از موج گرما به بوستانهاي شهر روي آورده اند تا ساعات گرم روز در پناه سايه درختان از گرمازدگي در امان بمانند.
اين در حالي است كه سازمان هواشناسي فشار حرارتي حاكم بر جو كشور، تراكم گرما در سطح زمين به دليل مشكل در لايه ازن و عدم خنك شدن هوا در شب را از جمله دلايل افزايش چشمگير دما طي سالهاي اخير عنوان مي كند.
همچنين به گفته كارشناسان ممكن است با توجه به شرايط موجود و جو حاكم بر زمين موج گرما در سالهاي آينده نيز گسترش يابد. اين افراد تغييرات شديد آب و هوايي را يكي از مخاطرات جدي سلامتي برشمرده و معتقدند از هم اكنون بايد مسائل پيشگيرانه اين امر جدي گرفته شود.

پوستهايي كه توان تحمل گرما ندارد
كارشناسان مسائل پزشكي نيز معتقدند گرماي بدن محصول فرعي همه فرآيندهاي سوخت و ساز است.
عضلات هنگامي كه حركت مي كنند حرارت هم توليد مي كنند و به طور طبيعي بدن انسان به خوبي از عهده دفع اين حرارت اضافي بر مي آيد. در اين حال حدود دو سوم اين حرارت بسادگي از طريق پوست به بيرون دفع مي شود و اغلب باقي مانده اين حرارت با عرقي كه از روي پوست تبخير مي شود يا در زمان بازدم از بدن خارج مي شود.
از سويي همچنان كه درجه گرما بالا مي رود، ميزان حرارت بروز يافته از پوست سقوط مي كند و ما مجبوريم براي دفع حرارت اضافي بيشتر به تعريق تكيه كنيم.
عرقي كه در چنين وضعي توليد مي شود ميزان نمك بيشتري دارد، بنابراين ممكن است فرد دچار اختلال تعادل در املاح بدن شود.
عمل به اين توصيه ها مي تواند در پيشگيري از گرمازدگي كمك شاياني نمايد. از سويي شهروندان بايد در روزهاي گرم فصل تابستان گرفتگي عضلاني، خستگي، ضعف، اختلال تمركز، سرگيجه، تهوع و ضربان سريع قلب را جدي بگيرند و در اين خصوص به پزشك مراجعه كنند. در عين حال چنانچه احساس ناخوشي به شما دست دهد به مكان خنكي برويد و مقداري آب خنك بنوشيد و اگر حالتان بهتر نشد از ديگران درخواست كمك كنيد.
تهويه مطبوع و استفاده از وسايل برودتي در جريان يك موج گرما مي تواند نجات بخش باشد و حتي گذراندن چند ساعت در يك اتاق داراي تهويه مطبوع به شما در برطرف كردن گرمازدگي كمك مي كند.
همچنين پوشيدن لباسهاي نازك و رنگ روشن كه نور را منعكس مي كنند در خنك شدن پوست و تبخير عرق نقش بسزايي دارند.
در عين حال توصيه مي شود افراد زير نور مستقيم خورشيد قرار نگيريد، زيرا در هر تابستان تعداد زيادي از مردم به علت عمل نكردن به همين توصيه ها و نكات مهم، دچار گرمازدگي مي شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشكي خراسان رضوي خبر داد ؛ اجراي قانون 10 گانه ترويج تغذيه با شير مادر در بيمارستانها

خراسان امروز - طيراني: معاون بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي خراسان رضوي در مراسم گراميداشت روز جهاني شير مادر گفت: شير مادر طي ساعت اول بدو تولد نقش مؤثري در سلامت كودك و همچنين مادر دارد.
دكتر مجدي افزود: شير مادر طي ساعت اوليه تولد نوزاد در هر ساعت از مرگ يك ميليون كودك در سطح جهان پيشگيري مي كند.
وي با اشاره به تغذيه انحصاري با شير مادر اظهار داشت: ضروري است كودك تا 6 ماهگي فقط با شير مادر تغذيه شود و پس از آن تا پايان دو سالگي در كنار مكمل ها تغذيه با شير مادر ادامه يابد.
دكتر مجدي با اشاره به مزاياي شير مادر براي كودك گفت: شير مادر، كودك را در برابر بيماريهاي عفوني و انگلي، اسهال، حساسيت، سوختگي ادراري و برفك دهان ايمن مي كند، ضمن آنكه كودك را در برابر مشكلاتي نظير چاقي، بيماريهاي قلبي و عروقي، سرطان و پوسيدگي زودرس دندانها و همچنين ابتلا به ديابت نوع دوم در بزرگسالي مصون مي سازد.
دكتر مجدي با اشاره به خطرهاي تغذيه مصنوعي براي نوزادان گفت: با توجه به آنكه شير خشك فاقد عوامل ايمني است احتمال ابتلا به بيماريهاي تنفسي، گوارشي، عفونت گوش، عفونت ادراري، مننژيت، آلرژي و غيره افزايش مي يابد، ضمن آنكه كودك از فوايد شير مادر براي ارتقاي رشد جسمي و بهره هوشي محروم و در پيوند عاطفي مادر و كودك اختلال ايجاد مي شود.
وي از اجراي قانون 10 گانه ترويج تغذيه با شير مادر در بيمارستانهاي استان خبرداد و گفت: اجراي اين قانون از جمله نكات مؤثر در ارزشيابي بيمارستانها محسوب مي شود.
وي از جمله اهداف اختصاصي تغذيه با شير مادر را افزايش شيردهي انحصاري تا 6 ماهگي، افزايش شيردهي، تا پايان دو سالگي و كاهش استفاده از شيشه و پستانك اعلام كرد و افزود: خطرهاي استفاده از شيشه و پستانك شامل قطع زودرس شير مادر، عفونت گوش مياني، عفونت قارچي دهان و همچنين پوسيدگي دندان و عدم رشد دندانها مي شود.

وضعيت نامناسب تغذيه با شير مادر
وي با اشاره به اينكه هم اكنون تغذيه با شير مادر از وضعيت مناسبي در سطح كشور و به تبع آن در استان برخوردار نيست، گفت: طبق آخرين آمار تنها 20 تا 25 درصد مادران تا 6 ماهگي به طور انحصاري به كودكان خود شير مي دهند.
وي با بيان اينكه زايمان به روش سزارين شروع تغذيه با شير مادر را 5/9 ساعت به تأخير مي اندازد، خاطرنشان ساخت: اين در حالي است كه تأكيد مي شود تغذيه با شير مادر طي ساعت اوليه تولد صورت گيرد، اما متأسفانه به دليل آمار بالاي سزارين در استان اين امر به نحو مناسب محقق نمي شود.
در اين مراسم رئيس كل دادگستري خراسان رضوي طي سخناني گفت: مستندات قانوني حمايت از مادران شيرده در دوران شيردهي در ماده 22 و 25 قانون مجازات اسلامي و ماده 6 آيين نامه نحوه اجراي احكام قصاص، رجم، قتل و صلب است كه در سال 82 به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيده و بند «ب» ماده 288 قانون آيين دادرسي كيفري و آيين نامه زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي نيز در همين راستا مي باشد.
به گفته حجة الاسلام والمسلمين شريعتي، مادراني كه بچه شيرخوار دارند و محكوم به زندان مي شوند طبق قانون نبايد از فرزند شيرخوار خود جدا شوند، از همين رو براي ايجاد فضايي مناسب براي كودكان شيرخوار در تمام زندانهاي ايران مهدكودك و شيرخوارگاهي تأسيس شده است، ضمن آنكه اعمال مجازات در خصوص مادران شيرده مي تواند تا دو سال به تأخير افتد.

خراسان رضوي صاحب دو پيست اسكي مي شود

خراسان امروز- شهرآبادي: سومين نمايشگاه تخصصي ورزش و تجهيزات ورزشي، نمايشگاه كودك و نوجوان و اولين المپياد ملي ورزش و بازي در محل دايمي نمايشگاه بين المللي مشهد افتتاح شد.
سيدي، مديرعامل نمايشگاه مشهد در اين مراسم گفت: برگزاري نمايشگاه اول به طور مستقيم با پرورش جسم و روح انسان در ارتباط است و هدف از نمايشگاه كودك و نوجوان نيز رشد و اعتلاي نسل فرداي ايران اسلامي است.
وي با بيان اينكه سومين نمايشگاه تخصصي ورزش در فضايي به مساحت 2500 مترمربع افتتاح شد، افزود: در اين نمايشگاه 30 شركت از استانهاي مختلف حضور دارند و آخرين دستاوردها، تجربيات و توانمنديهاي خود را در معرض ديد عموم قرار داده اند.وي اضافه كرد: زمينه هاي فعاليت شركت كنندگان در اين دوره شامل پوشاك ورزشي، توپ، تور، تجهيزات كوهنوردي، ورزشهاي رزمي، ميزهاي ورزشي، لوازم اسكي، اسكيت، ورزشهاي آبي، لوازم بدنسازي، تيراندازي و مكملهاي غذايي است.
وي تصريح كرد: باشگاهها، هيأتها، اتحاديه ها و تشكلهاي ورزشي نيز در اين نمايشگاه حضوري فعال دارند.
وي گفت: سومين نمايشگاه كودك و نوجوان و اولين المپياد بزرگ ورزش و بازي نيز در فضايي به مساحت 8 هزار مترمربع افتتاح شد كه در اين نمايشگاه بيش از 60 شركت به عرضه دستاوردهاي خود مي پردازند.وي خاطرنشان كرد: وسايل كمك آموزشي، انتشارات، سفالگري، گريم، تجهيزات ورزشي كودك، پوشاك، ورزش و سرگرمي، مؤسسات خيريه كودك، مؤسسات فرهنگي، اختراعات و ابتكارات از جمله زمينه هاي فعاليت اين نمايشگاه مي باشد.
31 بازي و مسابقه و 17 ايستگاه در محل نمايشگاه و 4 سمينار در حوزه مسايل كودكان و نوجوانان از برنامه هاي جنبي اين دوره از نمايشگاه مي باشد.
مركبي، معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد نيز هدف از برگزاري نمايشگاه كودك و نوجوان را پرورش فكري و جسمي نسل آينده كشور عنوان كرد و گفت: بروز خلاقيت و نوآوري در كودكان در گرو بازيهاي كودكانه، شادي و فراهم كردن زمينه هاي رشد فكري آنان است كه در اين راستا گام مهمي برداشته ايم. وي با تأكيد بر اينكه از ابتدا بايد حس وظيفه شناسي و مسؤوليت پذيري را در كودكان تقويت كرد، اظهار داشت: در اين راستا بايد زمينه فعاليت و گسترش فكري اين نسل را فراهم كرد كه اين امر نيز با تدارك برنامه ها و نمايشگاههاي تخصصي در اين زمينه ميسر خواهد بود. داوري، مدير كل تربيت بدني خراسان رضوي نيز گفت: اداره كل تربيت بدني با توجه به سياستهاي دولت عدالت محور، برنامه هاي مختلفي را براي ايجاد فضاهاي ورزشي در دستور كار دارد كه يكي از اهداف اصلي آن ارتقاي سلامت جامعه است.وي افزود: با ايجاد چنين فضاها و امكاناتي به طور قطع كودكان و نوجوانان در آينده نزديك از اين مزيتها بهره مند خواهند شد.وي به فعاليتهاي بخش خصوصي در عرصه ورزش استان اشاره كرد و گفت: بخش خصوصي از سال 86 اقدام به احداث يك پيست اسكي مصنوعي كرده و هيأت اسكي نيز اقدام به ايجاد پيست طبيعي در دامنه كوههاي بينالود نموده كه اميدواريم اين پروژه ها هر چه زودتر به بهره برداري برسد.وي اظهار داشت: سرانه ورزش در سال 84، 28 سانتي متر بوده كه اين رقم در سال گذشته به 46 سانتي متر افزايش يافته است.
وي افزود: سرانه فضاي ورزشي در دولت نهم تا پايان سال 86، 18 سانتي متر افزايش يافته و در مصوبات دور دوم و برنامه هاي عملياتي براي سرانه فضاي ورزشي هر نفر در استان تا پايان سال 87 اقدامهاي اجرايي در حال انجام است.
اين دو نمايشگاه از 13 لغايت 18 مرداد ماه جاري از ساعت 17 تا 23 پذيراي عموم علاقه مندان است.

اهداي 320 سري جهيزيه به نوعروسان تحت پوشش كميته امداد سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: دوره آموزشي مهارتهاي زندگي ويژه نوعروسان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) سبزوار برگزار شد.
رئيس كميته امداد سبزوار در مراسم اختتاميه اين دوره آموزشي گفت: در اين دوره آموزشي مباحثي همچون تفاهم و همدلي، الگوهاي شيوه هاي همدلي، مهارتهاي ارتباطي زوجين، روابط بين فردي، تصميم گيري و تحليل روابط متقابل به نوعروسان آموزش داده شد. علي اصغر اسدي افزود: سال گذشته از محل كمكهاي خيرين سبزواري 320 سري جهيزيه به نوعروسان تحت پوشش كميته امداد سبزوار اهدا گرديد و به همين تعداد مبلغ يك ميليون و 800 هزار ريال به هر تازه داماد پرداخت شد.

گلايه شهروندان چناران از نبود نظارت در توزيع؛ ساعتها چشم انتظاري براي دريافت يك پاكت شير

چناران- خبرنگار قدس: در حالي كه شهرستان چناران با جمعيت 110 هزار نفري يكي از شهرهاي محروم محسوب مي شود و مردم آن بيشتر نيازمند حمايت دولت و اختصاص كالاهاي يارانه اي بيشتر از جمله شير يارانه اي مي باشند، كمبود شير مشكلات زيادي را براي شهروندان به وجود آورده است.اين در حالي است كه سهميه شير شهرستان حدود سه هزار و دويست كيلو مي باشد كه اين در مقايسه با چند ماه گذشته كه سهميه چهار هزار و پانصد كيلو بوده، كاهش پيدا كرده است.
يكي از شهروندان در اين رابطه گفت: براي تهيه يك پاكت شير هر روز سه ساعت وقت خود را در صف مي گذرانم و برخي روزها هم دست خالي بر مي گردم.وي افزود: مسؤولان ذي ربط هنوز نتوانسته اند مشكل تأمين شير يارانه اي را حل كنند.وي افزود: نه ساعت توزيع شير مشخص است و نه نظارتي بر سيستم توزيع اعمال مي شود و در گرما و سرما مردم بايد ساعتها در صف بايستند كه اين دور از انصاف است. خانم ديگري كه به اتفاق دو فرزند خردسال خود به يكي از مراكز توزيع شير مراجعه كرده بود، گفت: اميد داشتيم با حذف يارانه پودر لباسشويي، وضعيت شير يارانه اي و توزيع آن بهبود يابد ، اما اين امر ميسر نشد.مدير داخلي يك شركت تعاوني نيز با انتقاد از نحوه توزيع شير در اين شهرستان گفت: هيچ نظارتي بر نحوه توزيع شير صورت نمي گيرد.
وي افزود: در حالي كه مردم در اين تعاوني ساعتها چشم انتظار دريافت يك پاكت شير به سر مي برند، بيست روز به ما شير نداده اند و در اين ميان مردم براي دريافت يك پاكت شير بايد اين همه وقت خود را هدر دهند.
لازم به ذكر است، نزديك به 9 ماه است كه بازرگاني شهرستان چناران بدون رئيس و سرپرست اداره مي شود.

نامه وارده ؛ طرح ترافيك مشهد، رنگين كمان بيرنگ!

يك ماه از اجراي طرح ترافيك در محدوده بافت مركزي مشهد مي گذرد. با وجود موج گسترده نارضايتي شهروندان و انتقادهاي زائران، ظاهراً اجراي طرح مطابق با برنامه زمان بندي مصوب در دستور كار متوليان امر قرار گرفته است.
شايد اگر گزارش تهيه شده در گروه اجتماعي اخبار نيمروزي شبكه يك رسانه ملي حول اين موضوع و پخش انتقادهاي مسافران بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع) از اجراي طرح نمي بود، اينك متهم به يك جانبه گرايي شده و در خصوص آثار مثبت طرح بايد قلم فرسايي مي نموديم. پرواضح و روشن است كه اعمال طرح ترافيك در اين محدوده مورد تأييد تمامي مجاوران و مسافران حرم مطهر مي باشد اما نوع تاكتيك اتخاذ شده در جهت حل معضل ترافيك در هسته مركزي، يعني محدوديت مطلق رفت و آمد خودروهاي شخصي است كه بسترساز نگرانيهاي مردم شده است.
از جمله معايب اجراي اين طرح مي توان به خدشه دار شدن قاعده «دسترسي به حق عمومي» كه همان كسب فيوضات معنوي و زيارت بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع) و بهره گيري ديني و مذهبي مي باشد؛ اشاره نمود.
همچنين منع ورود تاكسي تلفني ها و تاكسيهاي موقت به محدوده اين طرح نيز از ديگر نقاط كوري مي باشد كه به چشم مي آيد و اين در حالي است كه از جمله اهداف عاليه اجراي اين طرح تشويق و ترغيب مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي ذكر شده است.
سؤال اصلي منتقدان اين طرح اين است كه: «آيا از اتخاذ چنين شيوه اي مي توان به عنوان كارآمدترين راه حل و به عبارتي منطقي ترين گام ياد نمود؟!»
چندي پيش رئيس راهنمايي و رانندگي مشهد در مصاحبه اي از اين طرح به عنوان «منطقي ترين گام» ياد كرد در حالي كه شواهد و قرائن متعدد حاكي از پاسخ منفي به اين اظهار نظر است و به عبارتي اتخاذ چنين تاكتيكي جهت اعمال استراتژي روان سازي تردد خودروها؛ منطقي ترين گام به نظر نمي رسد! جا دارد مسؤولان شهر مشهد با استفاده از تجارب دست اندركاران امر ترافيك در ديگر شهرها، پس از بررسي دقيق، اقدام به تصميم گيري در اين خصوص نمايند.
احمد فياض

راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري دادگستري خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: سيستم اتوماسيون اداري دادگستري كل استان خراسان شمالي راه اندازي شد.
رئيس كل دادگستري خراسان شمالي با اعلام اين خبر گفت: در راستاي خدمت رساني سريع و تكريم ارباب رجوع، نسبت به مكانيزه كردن اتوماسيون اداري تمام شعبه ها و محاكم قضايي تصميمات مقتضي اتخاذ شد. وي اظهار داشت: نرم افزار اتوماسيون اداري شامل 19 برنامه است كه دو مرحله آن طي دو روز آينده در دادگستري كل به طور رسمي افتتاح خواهد شد.وي در خصوص مزاياي اين پروژه اذعان داشت: با اجراي اين طرح واحدهاي كارگزيني و دبيرخانه به صورت همزمان با اين واحدها در تهران ارتباط دارند.وي ادامه داد: بعد از اجرايي شدن اين پروژه، ارجاع نامه ها به صورت مكانيزه انجام مي شود.وي بيان كرد: اين طرح به طور همزمان در كل كشور انجام مي شود.

اخبار كوتاه

* روابط عمومي شركت مخابرات خراسان رضوي به نقل از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور اعلام كرد: وديعه تلفن ثابت از 29 تيرماه سال جاري حذف گرديده و تنها مبلغ 500 هزار ريال بابت هزينه اتصال مشترك آبونماني به ازاي هر خط قابل دريافت است.
براساس اين خبر هزينه اتصال مشترك تلفن ثابت اعتباري (پيش پرداخت) نيز به ازاي هر خط مبلغ 100 هزار ريال تعيين شده است كه عوارض و ماليات متعلقه طبق قانون قابل وصول خواهد بود. تعرفه مكالمات تلفن ثابت اعتباري به زودي تعيين خواهد شد و مشترك براي استفاده از اين نوع تلفن بايد كارت شارژ خريداري كند.
* رئيس كل دادگستري خراسان شمالي از مصالحه 62/66 درصد پرونده هاي شوراهاي حل اختلاف استان در 4 ماهه اول سال جاري خبرداد و گفت: 63 درصد پرونده هاي قضايي خراسان شمالي به شوراهاي حل اختلاف ارجاع مي شود.
وي گفت: 393 حوزه شوراي حل اختلاف روستايي و شهري و عمومي و تخصصي در سال 87، 33 هزار و 967 پرونده را مختومه كرده اند.
* جولايي مدير عامل ستاد ديه كشور طي سفري به شهرستان سبزوار از نزديك مشكلات زندانيان جرايم ديه، نفقه و مهريه و نيز جرايم مالي غيرعمد را بررسي و دستورات لازم در خصوص كمك به زندانيان واجد شرايط را صادر كرد.
* در حال حاضر كاهش آمار زندانيان يكي از شاخصهاي سنجش موفقيت زندانهاست. سليماني رئيس اداره زندان گناباد با بيان اين مطلب گفت: خوشبختانه عملكرد حبس زدايي زندان گناباد در 10 ماه گذشته اميدواركننده بود و با تعامل دستگاه قضايي شهرستان بويژه رياست دادگستري و دادستان شهرستان توانسته ايم در راستاي حبس زدايي در زندان گامهاي اميدوار كننده اي برداريم.
* بيش از 20 مدرسه شهرستان رشتخوار در طرح هجرت 3 بهسازي و مرمت مي شود.
سرهنگ تيموري فرمانده سپاه ناحيه رشتخوار با اعلام اين مطلب در مراسم افتتاحيه طرح هجرت 3 گفت: در اجراي اين طرح بيش از 140 نفر از دانش آموزان بسيجي و دختر شهرستان رشتخوار در قالب 17 تيم كاري فعاليت دارند.
* تيم تكواندو بسيج سبزوار در مسابقات قهرماني «هان مادانگ» خراسان رضوي بر سكوي نخست ايستاد.
در اين مسابقات بيش از 170 ورزشكار در قالب 6 تيم از شهرستانهاي خراسان رضوي طي يك روز در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مشهد مقدس با هم به رقابت پرداختند.
* طي جلسه اي كه به مناسبت هفته دولت در منطقه جوين برگزار گرديد، سركشي از خانواده معزز شهدا و ايثارگران و غبارروبي مزار شهيدان به حوزه مقاومت بسيج واگذار شد.همچنين برخي پروژه هاي عمراني شهرستان جوين نيز در هفته دولت با حضور مسؤولان افتتاح مي شود.از سويي به مناسبت اين هفته مسابقات ورزشي در رشته هاي مختلف برگزار مي شود.
* در جلسه شوراي نامگذاري خراسان شمالي تغيير نام محله « بربرقلعه» بجنورد به كوي صادقيه مورد تصويب قرار گرفت.همچنين درخواست بنياد شهيد و امور ايثارگران مبني بر نامگذاري معابر به نام شهداي گرانقدر مطرح و به تصويب رسيد.

افزايش 280 درصدي فضاهاي مهارت آموزي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي در ديدار مدير كل و فعالان آموزش فني و حرفه اي استان گفت: نتايج كسب مهارت، خوداشتغالي، اشتغالزايي و كارآفريني است.
مهندس محمدحسين جهانبخش اظهار داشت: افزايش 280 درصدي فضاهاي آموزشي در توسعه استان نقش بسزايي دارد.
وي خاطر نشان كرد: به دنبال سياست جديدي كه در قالب افزايش بهره وري، برون سپاري و تقاضا محوري در سازمان فني و حرفه اي به وجود آمده است، كارگاه هاي فني و حرفه اي واگذار مي شود.
وي با توصيه به مدير كل فني و حرفه اي در ارتباط با نظارت بر آموزشگاه هاي آزاد گفت: با نظارت دقيق مي توان بر كيفيت آموزش افزود و آموزشگاه ها نيز با اعتمادسازي بايد رابطه متقابلي را با بخش دولتي ايجاد كنند تا چتر حمايتي بخش دولتي بر اين حيطه گسترده نشود.
وي اذعان داشت: تغيير مديران در سازمان فني و حرفه اي بايد با دقت انجام شود، زيرا ثبات مديريت بخصوص در اين بخش الزامي است و تغييرات زيربنايي در آن به مديريت در زمان طولاني نياز دارد.
مدير كل فني و حرفه اي خراسان شمالي نيز اظهار داشت: با تخصيص اعتبارات لازم و اتمام پروژه هاي فني و حرفه اي تا پايان امسال 28 درصد به فضاهاي مهارت آموزي استان اضافه خواهد شد.
مهندس بابائيان ابراز داشت: در دوره هاي مهارت آموزي دولتي و غيردولتي در مجموع 21 هزار و 36 نفر آموزش ديده اند و در طرح هجرت نيز 6 هزار و 37 نفر آموزشهاي لازم را فرا گرفته اند.
وي تصريح كرد: از 25 هزار و 311 نفر نيز در اين ارتباط آزمون گرفته شده است و 15 هزار و 500 نفر نيز موفق به كسب مهارت شده اند.

معضل فرسودگي شبكه آبرساني شهري در تابستان؛ قطع مكرر آب، شهروندان سبزواري را كلافه كرده است

سبزوار- خبرنگار قدس: فرسودگي شبكه آبرساني شهر سبزوار علاوه بر هدر رفتن آب موجب كمبود و قطعي آب مصرفي شهروندان سبزواري شده است.
يكي از ساكنان محله باقرآباد سبزوار گفت: لوله آبرساني اين محله فرسوده است و هر هفته قسمتي از آن مي تركد و باعث قطع آب مصرفي ساكنان اين محله و نشست خانه هاي آنان مي شود.
خسروجردي با اشاره به قطع آب مصرفي در تابستان و با انتقاد از اداره آب و فاضلاب سبزوار به دليل تعويض نكردن لوله اصلي آب تصريح كرد: 3 سال است پيگير تعويض اين لوله فرسوده هستيم، اما مسؤولان آب و فاضلاب، كمبود اعتبار را علت تأخير در حل اين مشكل عنوان مي كنند.
يكي از بانوان ساكن در اين محله نيز اظهار داشت: اداره آب و فاضلاب اعلام كرده به علت كمبود اعتبارات بايد نيمي از هزينه تعويض لوله را ساكنان پرداخت نمايند كه اين امر براي ساكنان اين محله امكان ناپذير است.عراقي زاده مدير امور آب و فاضلاب سبزوار نيز گفت: طبق دستورالعمل وزارت نيرو مسؤولان شهرستاني حق مصاحبه با جرايد را ندارند و مسؤولان استاني در اين زمينه پاسخگو مي باشند.
به غير از محله باقرآباد، چندين محله و منطقه ديگر سبزوار نيز با قطع آب در طول هفته مواجهند كه مهمترين دليل آن، فرسودگي شبكه است.

رئيس پليس راهور خراسان شمالي:
موتورسواران عامل 30 درصد تصادفات درون شهري هستند

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي خراسان شمالي از نقش داشتن موتورسواران در 30 درصد تصادفات در حوزه درون شهري خبر داد.
سرهنگ اسفندياري گفت: با توجه به اينكه آسيبهاي وارده به موتورسواران در تصادفات بيشتر است، براي جلوگيري از صدمات بدني موتورسواران حساسيت ويژه اي در اين حوزه وجود دارد.وي افزود: طرح برخورد با موتورسيكلت سواران همچنان ادامه دارد و موتورسيكلت سواراني كه كلاه ايمني ندارند توقيف و ضمن اعمال قانون، موتورهاي آنان به پاركينگ منتقل خواهد شد.وي ادامه داد: همچنين ضبط گواهينامه و توقيف خودرو براي رانندگاني كه سه فقره تخلف حادثه ساز داشته باشند، صورت مي گيرد.وي خاطر نشان كرد: همچنين حركت مارپيچ و لايي كشي، رانندگي با خودروي داراي پلاك غيرمجاز و خودروهاي داراي نقص فني نيز تخلف محسوب شده و خودروهاي متخلفان توقيف مي شود.وي در خصوص نقاط حادثه خيز استان اظهار داشت: درباره نقاط حادثه خيز تعامل لازم با شهرداري انجام شده و تمام نقاط حادثه خيز مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و اين موارد به مبادي ذيربط منعكس شده كه تعدادي رفع و تعدادي هم شناسايي شده است.وي اظهار داشت: با توجه به حجم بالاي مسافر در پاركها و تفرجگاههاي استان از ابتداي سال، طرحهاي ترافيكي ويژه اي براي اين محلها پيش بيني شده و در حوزه هاي شهري با گماردن عامل پياده و موتورسوار سعي در كم كردن بار ترافيكي داشته ايم كه خوشبختانه تاكنون مشكل خاصي نداشته ايم.وي بيان كرد: در شهرستان بجنورد هم با توجه به نصب تابلوهاي هدايت مسير در سطح شهر اقدامهاي امنيتي وضعيت بهتري را نسبت به گذشته شاهد هستيم.وي در ارتباط با طرح ساماندهي تاكسي ها كه چندي پيش در استان به اجرا گذاشته شد، يادآور شد: اين طرح در دو هفته اخير به طرح برخورد با مسافربرهاي شخصي تبديل و به شدت با آنها برخورد مي شود تا علاوه بر اعمال قانون، وسيله نقليه به پاركينگ منتقل و در صورت تكرار به مراجع قضايي معرفي تا برخوردهاي شديدتري با آنها اعمال شود.
وي افزود: تاكنون 1000 دستگاه خودرو اعم از مسافربرهاي شخصي و آژانسهاي متخلف به پاركينگ منتقل شده اند.
وي با اشاره به اينكه براي كم كردن مشكل ترافيك در سطح شهر يك دستگاه دوربين هوشمند در چهارراه مخابرات بجنورد نصب شده، متذكر شد: هنوز نامه اي در خصوص موافقت شوراي شهر و شهرداري به ما ارسال نشده، اما به محض اينكه مصوبه شوراي شهر درباره نصب دوربينهاي هوشمند به ما ابلاغ شد، بقيه كارها انجام خواهد شد.وي با بيان اينكه اوج تصادفات در حوزه درون شهري روزها از ساعت 10 تا 12 و شبها 8 تا 10 شب مي باشد، گفت: توصيه ما به شهروندان اين است كه در اين ساعتها بيشتر از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.

آموزش 700 مهارت آموز در مركز فني و حرفه اي سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: 700 نفر در مركز فني و حرفه اي سبزوار مشغول مهارت آموزي هستند. رئيس مركز فني و حرفه اي سبزوار گفت: اين مركز به دو صورت به هنرجويان آموزش مي دهد كه شامل آموزش ثابت به متقاضيان ساكن در شهر سبزوار طرح هجرت ويژه متقاضيان روستايي مي باشد.سيد محمود مختاري افزود: در شهر سبزوار 8 كارگاه فني و حرفه اي شامل: رشته هاي برق، لوازم خانگي، درودگري، جوشكاري، نقشه كشي ساختمان ويژه برادران و رشته هاي نقاشي روي شيشه، نقشه كشي ساختمان و نقاشي براي خواهران است.وي با بيان اينكه دارندگان مدرك فني و حرفه اي مي توانند از تسهيلات بنگاههاي زود بازده در جهت اشتغال استفاده كنند، ادامه داد: سال گذشته 170 نفر از هنرجويان براي دريافت تسهيلات بانكي معرفي شدند كه 40 نفر از آنها موفق به دريافت تسهيلات شدند.

هدف

مسابقات دوچرخه سواري جانبازان و معلولان خراسان رضوي
خراسان امروز: اولين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني استان جانبازان و معلولان خراسان رضوي ديروز در شهر جديد گلبهار برگزار شد. در اين مسابقات 14 ورزشكار جانباز و معلول به رقابت پرداختند.

اعزام 5 ورزشكار به مسابقات جايزه بزرگ پرتابها
خراسان امروز: 5 نفر از ورزشكاران خراسان رضوي به مسابقات جايزه بزرگ پرتابها (ديسك، وزنه و نيزه) اعزام مي شوند.معصومه خلخالي، معصومه جليليان، فرزانه سالاري، زهرا مهربان و رمضانعلي دولابي نفراتي هستند كه به اين مسابقات اعزام خواهند شد.
خبرديگري حاكي است، تيم تنيس روي ميز جانبازان و معلولان خراسان رضوي (بانوان) به مسابقات قهرماني كشور كه از تاريخ 19 لغايت 22 مرداد در تهران برگزار مي گردد اعزام مي شوند.

مسابقه زندانيان تربت حيدريه در سه رشته
خراسان امروز: به منظور افزايش روحيه ورزشي و ايجاد نشاط در پرسنل و در راستاي تعامل و ارتباط بيشتر زندانها با يكديگر، واحد فرهنگي زندان تربت حيدريه با همكاري پايگاه بسيج شهيد لاجوردي زندان، يك دوره مسابقه دوستانه فوتبال بين تيم زندان اين شهرستان با زندان كاشمر برگزار كرد.
همچنين يك دوره مسابقه كشتي بين مددجويان بند بسته زندان و كشتي گيران بسيج شهرستان برگزار گرديد.
همچنين نظر به اهميت ورزش در سالم سازي و تقويت روحيه افراد، پايگاه شهيد لاجوردي، زندان تربت حيدريه با هماهنگي هاي لازم در قالب بهره مندي از اوقات فراغت، اقدام به برگزاري يك دوره فعاليت كوهپيمايي به طور هفتگي نمود كه اين كوهپيمايي از ابتداي سال جاري آغاز شده و به صورت هفتگي در كوههاي اطراف شهرستان برگزار مي شود.

گردهمايي شوراي مركزي هيأت ووشوي خراسان رضوي
تايباد - خبرنگار قدس: به منظور بررسي راهكارهاي توسعه ورزش ووشو در شهرستان تايباد و با هدف آشنايي مسؤولان هيأت با مشكلات پيش روي ورزشكاران شهرستان تايباد، گردهمايي شوراي مركزي هيأت ووشوي خراسان رضوي برگزار شد.مدير روابط عمومي هيأت ووشوي خراسان رضوي گفت: در اين جلسات ضمن بررسي عملكرد هيأت در شهرستانها راهكارهاي رفع مشكلات و روش تخصيص اعتبارات استان براي ورزش ووشو و تعامل بيشتر دستگاه هاي دولتي با هيأت ووشو شهرستانها مورد بررسي قرار مي گيرد.وي همچنين از كسب مقام اول المپياد ايرانيان توسط نونهالان ووشوكار خراساني خبر داد و گفت: ووشوكاران نونهال خراساني توانستند با اقتدار كامل و كسب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز مقام قهرماني اين مسابقات را از آن خود كنند.

مسابقات دارت در سربيشه
سربيشه - خبرنگار قدس: مسابقات دارت بانوان به مناسبت مبعث نبي اكرم(ص) در سربيشه برگزار شد.
روابط عمومي تربيت بدني سربيشه اعلام كرد، هيأت ورزشهاي همگاني شهرستان سربيشه با همكاري امور بانوان اداره تربيت بدني اقدام به برگزاري مسابقات دارت نمود كه در پايان خانمها آزادي، يوسفي و اولنگي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب نمودند.

تيم هاكي بانوان خراسان رضوي اول شد
خراسان امروز: تيم هاكي بانوان خراسان رضوي در دومين دوره المپياد ايرانيان كه بين 18 تيم در استان كهكيلويه و بويراحمد برگزار شد، عنوان قهرماني را كسب كرد.
تيمهاي مازندران دوم، كهكيلويه سوم و استان كرمان چهارم شدند.

برگزاري مسابقه ماهيگيري در بجنورد
بجنورد- خبرنگار قدس: چهارمين دوره مسابقات ماهيگيري عمومي در محل بند عبدل آباد بجنورد برگزار شد.
اين دوره از مسابقات با حضور 110 نفر برگزار گرديد و در پايان محمد رجب نيا، نادر خراسانيان و خانم نوشين امين الشريعه مقام اول تا سوم را كسب كردند.
گفتني است، از سوي هيأت ورزشهاي همگاني و انجمن ماهيگيري استان، جوايزي به نفرات برتر اهدا گرديد.
خبر ديگري حاكي است، يك دوره مسابقه دو و ميداني ويژه بانوان در رده سني جوانان و نوجوانان و در رشته هاي دو 100 متر، سه هزار متر و پرتاب توپ مديسن بال برگزار شد كه در پايان در ماده 100متر نوجوانان نيكتا عزيزي، در 100 متر جوانان فاطمه آزدانه، در سه هزار متر جوانان طاهره امامي و در پرتاب توپ مديسن بال پريسا هنردوست مقام اول را كسب كردند.

يك مسؤول: تقويت بنيه دفاعي كشور از امتيازات رشته تيراندازي است
بجنورد - خبرنگار قدس: با حضور نايب رئيس فدراسيون تيراندازي كشور رئيس هيأت تيراندازي خراسان شمالي انتخاب شد.
رفيعي نايب رئيس فدراسيون تيراندازي كشور در اين مراسم گفت: اين رشته از محدود رشته هاي ورزشي است كه در آن بانوان محدوديتي براي فعاليت ندارند و مي توانند با حجاب در كنار مردان فعاليت كنند.
وي كمك به تقويت بنيه دفاعي كشور را يكي از امتيازهاي اين رشته ذكر كرد و گفت: اين رشته جزو كم خطرترين رشته هاي ورزشي است.
مديركل تربيت بدني استان نيز گفت: اين هيأت بايد هماهنگيهاي لازم را با دستگاههاي مرتبط و صاحب نظر برقرار كند كه البته قرار است كلاسهاي آموزشي و محل تمرين را در تعامل با اين دستگاهها و با توجه به امكانات آنها برگزار كنيم. در اين جلسه احمد عنابستاني، تنها نامزد رياست هيأت با ده رأي به عنوان رئيس هيأت تيراندازي خراسان شمالي انتخاب شد.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 575]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن