تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803290658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
مسؤولان از مشكلات مي گويند؛ قدمگاه؛ امكانات موجود جوابگوي 7 ميليون زائر و گردشگر نيست

درود- خبرنگار قدس: در حالي كه از شهر قدمگاه به عنوان شهري زيارتي نام برده مي شود و سالانه ميليونها زائر و گردشگر به اين شهر وارد مي شوند، اما امكانات موجود در اين شهر پاسخگوي مسافران نيست و اين مسأله موجب بروز مشكلات و معضلاتي شده است.
بخشدار زبرخان ضمن اشاره به ورود ميليونها زائر و گردشگر به شهر قدمگاه، بر استفاده از تسهيلات و امكانات بقعه رضوي جهت خدمات دهي به مسافران تأكيد كرد.
«نادر خيوزي» افزود: اخيراً نماينده مقام معظم رهبري در اداره اوقاف و امور خيريه به اين شهر آمده و با توجه به نياز روزافزون اين شهر به امكانات، بر ايجاد شرايط مطلوب براي زائران و مسافران تأكيد كرد.

نظارت بيشتر بر عرضه و توزيع مواد غذايي
وي نبود داروخانه شبانه روزي، پايين بودن ضريب امنيتي و ترافيك سنگين داخل شهر را از جمله معضلات اين شهر برشمرد و افزود: نرخ بعضي مواد غذايي در اين شهر نامتعارف است و بايد بر عرضه و توزيع آن نظارت بيشتري صورت گيرد.خيوزي افزود: نبود تعميرگاه مجاز وسايل نقليه باعث شده تا زائران با نارضايتي اين شهر را ترك كنند.بخشدار زبرخان، ايجاد امنيت در محدوده بقعه رضوي، راهنمايي زائران، فراهم نمودن امكانات بهداشتي و راه اندازي سيستم كنترل مركزي را از ديگر ملزومات بقعه رضوي بيان كرد.معاونت بهداشت و درمان نيشابور نيز احداث داروخانه شبانه روزي در اين شهر را بخاطر دارا بودن جمعيت ثابت چند هزار نفري الزامي دانست.دكتر معروفي افزود: حال كه شرايط جمعيتي فراهم نيست، اگر كسي در بخش خصوصي فعاليت مي كند مي تواند به شبكه بهداشت مراجعه كرده و تقاضا بدهد و ما آماده همه گونه همكاري هستيم.وي از فعاليت فوريتهاي بهداشت و درمان در ساعتهاي روز خبر داد و گفت: اكيپي از اين مركز نظارت بر مواد غذايي را بر عهده دارند و اماكن بين راهي را به صورت شبانه روزي كنترل و با موارد غيربهداشتي برخورد مي كنند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه درود نيز تلاش هيأت امناي بقعه رضوي را موجب فراهم كردن تسهيلات زائران ذكر كرد.
نارنجي افزود: فرمانداري نيشابور تصميم دارد مبلغ يك ميليارد ريال به اين شهر اختصاص دهد و اميدواريم اين مبلغ به بخش فضاي بقعه رضوي تخصيص يابد تا بتوانيم كارهاي اساسي انجام دهيم.

انتقاد از ميراث فرهنگي و گردشگري
وي از ميراث فرهنگي و گردشگري به دليل جلوگيري و ممانعت از كارهاي اوقاف در محل بقعه رضوي قدمگاه انتقاد كرد و گفت: هر گاه ما خواسته ايم در اين محل كار زيربنايي انجام دهيم سازمان ميراث فرهنگي، مانع تراشي نموده و در روند اجراي كار خلل ايجاد كرده است.
وي گفت: اگر ميراث فرهنگي، غرفه هاي بقعه رضوي را در اختيار ما قرار دهد با ايجاد فضاي مناسب، هم كار فرهنگي انجام مي دهيم و هم جهت اسكان زائران اقدام مي كنيم.
نارنجي افزود: سال گذشته مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون ريال در اين مكان هزينه كرده ايم و آمادگي داريم در صورت موافقت ميراث فرهنگي 2 طرح احداث هتل آپارتمان و چشمه حضرت را اجرايي نموده و با خريداري زمين مناسب، آب چشمه حضرت را به صورت بسته بندي به زائران عرضه كنيم.
يكي از اعضاي هيأت امناي بقعه رضوي نيز با بيان اينكه از نزديك در جريان فعاليت افراد مجموعه بقعه رضوي است، افزود: ما تاكنون هيچ چيزي به اين مجموعه اضافه نكرده ايم.
اسماعيل قدمگاهي ميراث فرهنگي را به كارشكني در اجراي كارهاي اوقاف و هيأت امناي بقعه متهم كرد و افزود: ميراث فرهنگي، بخاطر قدمت اين بنا اجازه تغيير و تعمير هم به ما نمي دهد.
وي افزود: وقتي مي خواهند به اين شهر امكانات بدهند، مي گويند: قدمگاه 3 هزار نفر جمعيت دارد در حالي كه سالانه بيش از 7 ميليون زائر به اين شهر مي آيند.وي گفت: همانطور كه مسؤولان از اين شهر انتظاراتي دارند بايد به همان نسبت امكانات داده و نگاه ويژه اي داشته باشند.
وي از اداره غله استان خواست جهت افزايش سهميه آرد نانوايان اين شهر اقدام كند.
يكي ديگر از اعضاي هيأت امناي بقعه رضوي، استقرار نيروهاي امداد و نجات را در محوطه بقعه خواستار شد.
نوروزي حضور دايم سرويسهاي تعميراتي دو شركت خودروساز بزرگ را جهت ارائه خدمات به وسايل نقليه مسافران و زائران خواستار شد.
وي افزود: كمكهاي نقدي زائران 15 كشور جهان نيز بيانگر حضور زائران خارجي در اين شهر است و مي طلبد كه مسؤولان توجه جدي به اين شهر زيارتي داشته باشند.
رئيس حوزه بسيج ثامن الائمه زبرخان نيز از آمادگي نيروي بسيج جهت تأمين امنيت اين مكان خبر داد و گفت: در صورتي كه امكانات فراهم شود، حاضريم همكاري كنيم.
سرهنگ پاسدار قنبرعلي حصاري افزود: نيروي بسيج در هر زماني آمادگي خود را نشان داده و با توجه به اينكه نيروي مردمي است، مي تواند در استقرار امنيت داخلي نقش مثبتي داشته باشد.

حل مشكل ترافيك با احداث پاركينگ
رئيس حوزه انتظامي زبرخان هم از حل مشكل ترافيك شهر قدمگاه با توجه به استقرار 2 نيروي جديد در اين شهر خبر داد.حميدنژاد افزود: احداث پاركينگ وسايل نقليه از نيازهاي اصلي اين شهر است و اگرچه با حضور نيروي انتظامي مشكل ترافيك به صورت مقطعي حل مي شود، اما در دراز مدت بايد جهت حل هميشگي ترافيك چاره انديشي شود و احداث پاركينگ مي تواند كمك بسزايي در اين زمينه باشد.
يك عضو ديگر هيأت امناي بقعه رضوي گفت: لازم است هلال احمر جهت استقرار پايگاه ثابتي اقدام كند.
اكرامي همچنين افزود: سه سال قبل مبلغ 750 ميليون ريال از محل تجميع عوارض به رباط شاه عباسي اختصاص داده شده كه قسمتي از آن براي ساخت سرويس بهداشتي هزينه شده و بقيه محل هزينه آن مشخص نشده است.

توسعه بقعه رضوي ضروري است
امام جمعه شهر قدمگاه نيز افزود: بايد نگاه مسؤولان به قدمگاه به عنوان شهري چند ميليوني باشد نه شهري چند هزار نفري.
حجة الاسلام والمسلمين محمد نسب گفت: اگر كسي پيدا نشود كه در اين شهر به احداث داروخانه شبانه روزي خصوصي اقدام كند، تكليف مردم و ميليونها زائر چه مي شود؟وي گفت: مكان فعلي بقعه رضوي براي 500 سال قبل ساخته شده و با توجه به استقبال زائران ايراني و خارجي بايد اين مكان هرچه زودتر توسعه يابد.

اعلام آمادگي فرمانداري نيشابور براي ارتقاي بخش زبرخان به شهرستان

خرو- خبرنگار قدس: معاون سياسي اجتماعي استاندار خراسان رضوي به همراه عده اي از مسؤولان بخش زبرخان و شهرستان نيشابور از شهر خرو بازديد كردند.
فرماندار نيشابور در اين مراسم در خصوص ارتقاي بخش زبرخان به شهرستان گفت: بخش زبرخان يكي از بخشهاي بزرگ و پر جمعيت نيشابور مي باشد و داراي 3 شهر و تعداد زيادي روستاست كه هر كدام داراي ظرفيتها و توانمنديهاي فراواني است و اميدواريم مردم به آرزوي ديرينه خود كه همان ارتقاي بخش مي باشد، برسند.مهندس هاشمي گفت: ائمه جمعه و شوراي اسلامي اين شهرها تلاش فراواني نموده اند تا هر چه زودتر خواسته اين بخش محقق شود كه فرمانداري نيشابور هم آمادگي خود را در اين خصوص اعلام مي كند.
در ادامه اين مراسم، حجة الاسلام والمسلمين دستجردي امام جمعه شهر خرو در خصوص ارتقاي بخش زبرخان، از فرماندار و مسؤولان شهرستان نيشابور خواست كه در تصميمات خود عدالت محوري را رعايت نمايند.
وي همچنين گفت: بي توجهي اداره راه و ترابري در نصب تابلوي راهنماي شهر خرو، نبود پاركينگ مناسب براي پياده و سوار شدن مسافران، كافي نبودن روشنايي معابر و عدم جا به جايي ستونهاي برق، برداشت بي رويه ماسه از رودخانه هاي اين شهر توسط دو شركت و عدم نپرداختن عوارض به شهرداري و ايجاد آلايندگي هواي اين منطقه را از مشكلات شهر خرو برشمرد.
وي همچنين خواستار تسريع در واگذاري زمين به اهالي ساحل برج، توجه به تعاوني مسكن مهر خرو و تسريع در ساخت بيمارستان اين شهر شد.
وي از فرماندار و مسؤولان شهرستان نيشابور خواست تا نسبت به شهر خرو توجه بيشتري داشته باشند.

معاون استاندار اعلام كرد؛ تامين 20 درصد از زمين هاي مسكن مهر در خراسان رضوي

خراسان امروز: معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي با اشاره به حجم بالاي نياز مسكن در كشور و ساخت 15 ميليون واحد مسكوني طي 10 سال آينده گفت: ساخت و ساز سنتي با حفظ معماري ايراني اسلامي، نياز بخش مسكن است.حسين پور افزود: نياز شديد به مسكن در كشور، عبور از ساخت و ساز سنتي و حركت به سمت صنعتي سازي، حاكي از اهميت كوچك سازي، مقاوم و سريع سازي ساختمانهاست.
وي با اشاره به ورود برخي از تكنولوژي هاي نوين ساخت و ساز به خراسان رضوي گفت: تا پايان سال جاري سه تكنولوژي نوين ديگر وارد استان مي شود كه بايد در جهت نهادينه كردن اين تكنولوژي بكوشيم.حسين پور با بيان اينكه خراسان رضوي پس از تهران با نيازي بالغ بر 122 هزار واحد مسكوني در سال مواجه است، ادامه داد: رفع اين نياز تنها با صنعتي سازي و ساخت و ساز نوين قابل اجراست، اما بايد به معماري ايراني اسلامي خود نهايت توجه را داشته باشيم.
وي از برنامه ريزي براي ايجاد سقف 122 هزار واحد مسكوني در سال در خراسان رضوي خبر داد و افزود: 700 تعاوني مسكن مهر در استان شكل گرفته و زمين براي بيش از 20 درصد نياز استان تأمين شده است.
وي ادامه داد: به منظور تشويق سازندگان مسكن براي استفاده از تكنولوژي هاي نوين، تخفيفهايي در قيمت زمين براي آنها در نظر گرفته مي شود و بخشي از سود بانكي آنها را نيز دولت تقبل مي كند.

رئيس كل دادگستري استان خبر داد؛ رسيدگي به 7900 پرونده در خراسان شمالي در يك ماه

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: در تيرماه سال جاري 7900 پرونده در حوزه هاي قضايي دادگستري خراسان شمالي مختومه شد.
احمد كيخسروي اظهار داشت: از مجموع اين پرونده ها، چهار هزار و 124 پرونده در دادگستري و سه هزار و 781 پرونده در دادسراي اين استان مختومه شد.
وي خاطر نشان كرد: در همين مدت تعداد پرونده هاي مختومه شده در دادگاههاي تجديد نظر و كيفري استان 648 فقره و در دادگاههاي عمومي و حقوقي هزار و 973 پرونده بوده است. وي اذعان داشت: 1296 پرونده نيز در دادگاههاي عمومي جزايي و 243 پرونده در دادگاه انقلاب اسلامي رسيدگي شده است.اين مقام مسؤول بيان داشت: در تيرماه سال جاري در حوزه قضايي بجنورد سه هزار و 221، شيروان هزار و 651 و اسفراين هزار و 277 پرونده رسيدگي شده است. وي اضافه كرد: در همين مدت در حوزه قضايي مانه و سملقان 601 ، فاروج 473، جاجرم 409 و رازوجرگلان 273 رأي مقتضي صادر شده است.
كيخسروي تعداد پرونده هاي وارده به دادگاه هاي تجديد نظر و كيفري استان را 643 پرونده و تعداد پرونده هاي وارده دادگاه هاي بدوي را دو هزار و 645 پرونده عنوان كرد.

كولرهاي 47 ساله اي كه فقط انرژي هدر مي دهند

خراسان امروز: كشور ما از حيث اقليم به گونه اي است كه در بيشتر مناطق آن حداقل در يك يا دو ماه از سال با گرماي شديد مواجه بوده، به طوري كه شهروندان اين نواحي براي خنك كردن محل سكونتشان ناگزيرند از انواع وسايل خنك كننده استفاده كنند.
در اغلب منازل امروزي در فصل گرم تابستان، حداقل يكي از وسايل خنك كننده مورد استفاده قرار مي گيرد.
انواع بادبزن يا پنكه هاي برقي، كولرهاي آبي و گازي، سيستم هاي تهويه مطبوع و ... از اين جمله است.
از سوي ديگر در چند دهه اخير با توجه به رشد روز افزون جمعيت از يك سو و رشد سرانه مصرف، در جاي جاي اين كره خاكي تعادل منابع طبيعي از جمله آب، به هم خورده و اين عدم تعادل در برخي مناطق تا حد بحراني و فوق بحراني پيش رفته است. در بحث منابع آبي در كشورمان نيز در بيشتر مناطق با چنين معضلي رو به رو هستيم، به گونه اي كه امروزه بحث آب در بخشهايي از كشور از مرز بحراني (سرانه 1000 متر مكعب آب تجديدپذير) گذشته است. برداشت مازاد سالانه 7 ميليارد متر مكعب از منابع آب زيرزميني در كشور و حدود 125 ميليون متر مكعب از دشت مشهد نمونه هايي از اين بحران هستند.
از سوي ديگر با توجه به ارزش بالايي كه آب شرب دارد، تلاش براي حفظ و حراست از آن و ارائه راهكارهايي به منظور استفاده هاي مطلوب و منطقي تر از آن مسأله اي است كه امروزه بيش از پيش ضرورت آن حس مي شود.
هر چند كه با توجه به نوع آب و هواي خشك ايران ممكن است استفاده از كولرهاي آبي در گذشته راه حل مناسبي بوده باشد، اما به دليل اينكه طراحي كولرهاي آبي به دهه 1340 يعني حدود 47 سال پيش بر مي گردد و اين كالا از فناوري بسيار پاييني برخوردار است، لذا از كارايي مطلوبي برخوردار نمي باشد.
اين در حالي است كه هم اكنون به دليل هزينه كمتر كولرهاي آبي و برخي مزاياي ديگر، اغلب در ساختمانها از اين نوع كولر استفاده مي شود، اما كولرهاي آبي مورد استفاده در سطح كشور از راندمان پاييني برخوردار بوده و علاوه بر مصرف زياد انرژي، آب فراواني را به هدر مي دهد كه چاره انديشي در اين خصوص ضروري به نظر مي رسد.
از سويي بخش زيادي از آب در كولرها تبخير و بخشي ديگر وارد محيط اتاق و بقيه هم به صورت هدر روي ناشي از نشتي شيلنگ، مخزن و ... از مخزن كولر خارج مي شود كه طبيعتاً در اين ميان تبخير بيشترين سهم را داراست.
براين اساس تحقيقات و آزمايشهاي مستند محققان دانشگاه و كارشناسان شركت سهامي آب منطقه اي خراسان رضوي نشان مي دهد كه استفاده از سايه بان براي كولرها كمك شايان توجهي به صرفه جويي آب در اين وسايل آبي پرمصرف مي نمايد.
در اين راستا آزمايشها نشان مي دهد كه در دو كولر مشابه كه يكي در معرض پرتوهاي خورشيدي و ديگري در زير سايه بان قرار گرفته است، به طور متوسط 10 درصد كاهش مصرف آب در كولر دوم مشاهده مي شود.
نكته بسيار مهم ديگري كه شايد از چشم اغلب ما پوشيده باشد، اتلاف آب بر اثر نشت و چكه كردن از اتصالات و بدنه كولر است. نتايج آزمايشها نشان مي دهد كه يك نشتي كوچك در اتصالات كولر به طوري كه آب قطره قطره و به آرامي از آن خارج شود، مي تواند در هر ساعت 4 ليتر آب را به طور متوسط هدر دهد. يعني در هر شبانه روز 96 ليتر و در هر ماه 2880 ليتر معادل 2/8 متر مكعب آب.
لذا بررسي كردن مرتب اتصالات و شيلنگها، تنظيم شناور كولر و شير آب ورودي و همچنين آب بندي كردن منافذ از جمله راهكارهاي جلوگيري از اين اتلاف چشمگير است.
كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي خراسان رضوي

جشن پاكسازي بيسوادي در 15 روستاي بخش ششتمد

سبزوار- خبرنگار قدس: جشن پاكسازي بيسوادي در 15 روستاي بخش ششتمد سبزوار با حضور جمعي از مسؤولان شهرستان در روستاي تندك برگزار شد.
يك مقام مسؤول در اين باره گفت: يادگيري، فرآيندي پايان ناپذير است و روزي كه بشر از ياد گرفتن غافل شود، مسير تعالي او متوقف مي شود.وي افزود: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تنها 20 درصد از زنان ما با سواد بودند، در حالي كه اين آمار اكنون به 97 درصد افزايش يافته است.
وي بر افزايش سطح آگاهيهاي مردم در همه زمينه ها تأكيد كرد و ادامه داد: نهضت سوادآموزي متولي كار فرهنگ سازي در روستاهاست و بايد امكانات لازم و بسترهاي مورد نياز براي اين رسالت خطير را براي كاركنان خدوم آن فراهم كرد.اطهري نيا رئيس اداره نهضت سوادآموزي سبزوار نيز علم آموزي را يك تكليف ديني و شرعي عنوان كرد و اظهار داشت: دين مبين اسلام تأكيد زيادي بر فراگيري علم و دانش دارد و همواره انسانها را به تحصيل دانش فراخوانده است.در اين مراسم از لوح جشن پاكسازي بيسوادي در روستاي تندك پرده برداري شد.

به منظور جلوگيري از حاشيه نشيني صورت مي گيرد ؛ احداث كمربند سبز در حاشيه شهر سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: 40 هزار نفر از جمعيت 220 هزار نفري شهر سبزوار در حاشيه اين شهر به دور از امكانات رفاهي زندگي مي كنند.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر سبزوار به مهاجرت روستاييان طي سالهاي گذشته به شهر سبزوار و گسترش معضل حاشيه نشيني اشاره كرد و گفت: حل مشكلات حاشيه نشينان يكي از اولويتهاي شوراي اسلامي شهر سبزوار است.
حسين مقصودي افزود: در اين راستا طي سالهاي گذشته 110 هزار مترمربع از معابر و كوچه هاي حاشيه شهر سبزوار جدول گذاري و آسفالت شده است و با مصوبه شوراي اسلامي شهر براي نخستين بار براي املاك قولنامه اي و مشاعي كه عمدتاً در حاشيه شهر قرار دارند، پروانه ساخت صادر مي شود.
وي از كاهش 50 درصدي عوارض صدور پروانه ساخت براي ساكنان حاشيه شهر سبزوار خبر داد و اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر همچنين براي جلوگيري از حاشيه نشيني ساخت كمربند سبز در حاشيه شهر را در دستور كار خود دارد تا از رشد افقي شهر نيز جلوگيري كند.
مقصودي به بهسازي مسير كال عيدگاه واقع در منطقه حاشيه نشين شرق سبزوار اشاره كرد و خاطر نشان كرد: با روند كنوني بهسازي مسير كال، طي 3 سال آينده نمي توانيم اين مسير را اصلاح و بهسازي كنيم زيرا از مسير 11 كيلومتري كال، سالانه 100 متر توسط شهرداري و مساعدت استانداري بهسازي مي شود و با اين روند سالها زمان براي تكميل آن نياز است.
وي از به كار گيري كانالهاي آبرساني براي هدايت آبهاي سطحي كال عيدگاه خبرداد و ادامه داد: با اجراي اين طرح، آبهاي سطحي در داخل كانالهاي آبرساني هدايت و مشكلات بهداشتي آن حل مي شود.

با انجام تعميرات اساسي ماشين آلات؛ توليد كارخانه كمپوست مشهد افزايش مي يابد

خراسان امروز: مدير عامل سازمان بازيافت مشهد از عمليات تعميرات اساسي (اورهال) كارخانه كمپوست مشهد خبرداد.مهندس نجفي تصريح كرد: اين عمليات از اواسط خردادماه امسال آغاز شد و با موفقيت به پايان رسيد.
وي افزود: هدف از اين عمليات و تعميرات اساسي در كارخانه كمپوست مشهد بهينه سازي و اصلاح و تعميرات ماشين آلات است. وي يادآور شد: اين تعميرات بعد از گذشت 12 سال صورت گرفت و در بخش ورودي سالن تخمير كمپوست، به منظور جداسازي ضايعاتي نظير شيشه، پلاستيك، چوب و غيره سيستم پخش مواد اضافه شد تا عمليات جداسازي مواد غيرآلي از مواد آلي و قابل كمپوست (كودآلي) به طور كامل انجام گيرد.وي همچنين اظهار داشت: اين عمليات باعث كاهش توقفهاي ناشي از خرابي ماشين آلات كارخانه و افزايش پذيرش شده است.
وي گفت: اين تغييرات سبب افزايش توليدات و محصولات كارخانه، مانند كمپوست و كودآلي گرانوله خواهد شد. وي ميزان پذيرش زباله هاي خانگي را 500 تن در روز دانست.

همزمان با هفته دولت انجام مي شود؛ افتتاح و بهره برداري چند پروژه در تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: جلسه ستاد هفته دولت شهرستان تايباد در محل فرمانداري اين شهر برگزار شد.
حسن باقري معاون فرماندار تايباد گفت: مسؤولان موظف هستند، عملكرد يك ساله دستگاههاي اجرايي خود را به مردم گزارش دهند.
وي گفت: در هفته دولت طرحهاي مهم عمراني شامل سالن ترانزيت ساختمان اداري اداره كل گمرك دوغارون، جايگاه سوخت، جاده دوغارون- تايباد افتتاح و بهره برداري مي شود.
وي همچنين افزود: افتتاح و بهره برداري از 40 واحد مسكوني ويژه مددجويان تحت پوشش كميته امداد، اهداي 35 سري جهيزيه به نوعروسان تحت پوشش كميته امداد نيز بخشي از برنامه هاي هفته دولت خواهد بود.
در اين جلسه تأكيد شد كه از كاركنان و مديران نمونه تجليل شود.

شهردار خبر داد؛ بازار قديمي سربيشه بازسازي مي شود

سربيشه - خبرنگار قدس: شهردار سربيشه با اشاره به قدمت صد ساله بازار سربيشه گفت: با اعتباري بالغ بر 350 ميليون ريال، اين بازار كه از ميدان امام(ره) آغاز و به ميدان 17 شهريور ختم مي شود، بازسازي خواهد شد.
مهندس حافظ همچنين از ساماندهي مشاغل مزاحم خبرداد و افزود: به همين منظور 25 هكتار از اراضي غرب سربيشه قطعه بندي و آماده واگذاري شده است.
شهردار سربيشه همچنين به آبياري فضاي سبز با سيستم تحت فشار اشاره كرد و گفت: سربيشه بالاترين سرانه فضاي سبز استان خراسان جنوبي را دارا مي باشد.

اخبار كوتاه

* حجة الاسلام والمسلمين رضايي معاون اداره كل زندانهاي خراسان رضوي از زندان تربت حيدريه بازديد كرد. در اين بازديد كه به همراه رئيس زندان و ديگر مسؤولان صورت گرفت، وي ضمن حضور در بند نسوان از قسمتهاي مختلف زندان بازديد و در خصوص رفع مشكلات و پاسخگويي به درخواستها، دستورات و راهنمايي هاي لازم را صادر كرد.
* به منظور افزايش ضريب هوشياري، دقت و سرعت عمل و تصميم گيري درست نيروها در مواجهه با حوادث غيرمترقبه، يگان حفاظت زندان شهرستان تربت حيدريه با دعوت از افسران نظامي منطقه، اقدام به برگزاري يك دوره كلاس آموزش پدافند غيرعامل براي پرسنل يگان و مراقبان زندان كرد.
حسن پور رئيس زندان تربت حيدريه در اين خصوص گفت: در اين دوره كلاسها مقابله، احاطه و نظارت دقيق و همچنين تصميم گيري صحيح در مواقع ايجاد حوادث از نكات و ابزار مهم در اين دوره آموزشي بود.
* ستاد هفته دولت با حضور فرماندار و مسؤولان ادارات شهرستان سربيشه در محل سالن اجتماعات فرمانداري تشكيل شد. در اين جلسه مهندس براتي، فرماندار، گفت: با توجه به اينكه امسال آخرين هفته دولت در دولت نهم مي باشد و با وجود خدمات زيادي كه در اين دولت انجام شده، فرصت مناسبي است كه در خصوص كارهاي بزرگي كه صورت گرفته و يا هنوز در حال اجراست به مردم اطلاع رساني شود.
* سقوط جوان 22 ساله از روي تراكتور در روستاي اسدآباد بخش جلگه زوزن منجر به مرگ وي شد.
مسؤولان، بي توجهي به نكات ايمني و سقوط از يدك كش تراكتور را علت مرگ اين جوان اعلام كرده اند.
* رئيس هيأت نجات غريق خراسان جنوبي از برگزاري نخستين دوره كلاسهاي اين رشته ويژه بانوان استان خبر داد. داريوش اعتقادي هدف از برگزاري اين دوره را تأمين نيروي متخصص براي فعال كردن استخرهاي استان عنوان كرد.وي افزود: اين كلاسها از تاريخ 15 مرداد به مدت 10 روز در استخر رضوي نژاد برگزار مي شود.
* در پي شناسايي يك باب مغازه فروش محصولات فرهنگي در نقطه مركزي شهر كه با همكاري برخي از اتباع بيگانه و در قالب يك دستگاه خودروي پرايد اقدام به توزيع گسترده لوحهاي فشرده مبتذل مي كرد، مأموران مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر وارد عمل شده و تمامي اعضاي اين شبكه را دستگير كردند.
* مسؤول روابط عمومي هيأت جانبازان و معلولان خراسان جنوبي گفت: تيم دو و ميداني جانبازان و معلولان اين استان به مسابقات كشوري جام جايزه بزرگ اعزام مي شود. اربابي افزود: اين تيم با حضور كاظم اميرآبادي زاده، الواني و حسين لاجوردي به مربيگري حسن اميرآبادي زاده 15 مرداد به تهران اعزام خواهند شد.

لحظه ها

كشف بيش از 1/5 تن ترياك

و دستگيري 7 قاچاقچي در خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده هنگ سوم تكاور سلمان بيرجند از كشف هزار و 576 كيلوگرم ترياك و هلاكت و دستگيري هفت قاچاقچي مسلح توسط اين هنگ خبر داد.
سرهنگ پاسدار هادي غفوري گفت: به دنبال ورود يك محموله مواد مخدر توسط قاچاقچيان مسلح از افغانستان و در پي خبر واصله مبني بر عبور اين كاروان از مسيرهاي كوير، اين موضوع از طريق قرارگاه عملياتي حضرت رسول اكرم(ص) و قرارگاه استاني فجر، به هنگ سوم تكاوري سلمان اعلام و نيروهاي اطلاعاتي هنگ با چندين ساعت كار اطلاعاتي، مسير و محلهاي عبور كاروان را شناسايي و عمليات تعقيب و ردزني انجام شد.
به گفته وي، پس از درگيري بين اشرار مسلح و مأموران، تعداد 6 نفر از اشرار به اسارت رزمندگان هنگ درآمدند و يكي از قاچاقچيان به هلاكت رسيد.
وي افزود: در اين عمليات دو دستگاه خودرو توقيف، هزار و 576 كيلوگرم ترياك، چهار قبضه سلاح كلاشينكف و تيربار، مقاديري مهمات، سه دستگاه تلفن همراه ماهواره اي و پنج خط سيم كارت از اشرار به دست آمد.
فرمانده هنگ سوم تكاور سلمان بيرجند خاطر نشان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون، چهار هزار و 862 كيلوگرم انواع مواد مخدر توسط مأموران اين هنگ طي هفت مورد درگيري با قاچاقچيان مسلح كشف شده است.
سرهنگ غفوري اضافه كرد: در اين رابطه هفت نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيده و 46 نفر نيز دستگير و 12 قبضه اسلحه و 15 دستگاه خودروي حامل مواد مخدر نيز از قاچاقچيان توقيف شده است.

گرد و خاك جنوب كشور به گناباد رسيد
گناباد - خبرنگار قدس: گرد و خاك و غبار غليظ جنوب كشور شهرستان گناباد را هم فرا گرفت و مشكلات فراواني براي شهروندان به وجود آورد.
اين در حالي است كه گرد و خاك شديد تنفس را براي برخي شهروندان به ويژه كودكان و سالمندان مشكل ساخته است!
رئيس اداره هواشناسي گناباد گفت: اين گرد وغبار برخاسته از جنوب كشور است كه اكنون به گناباد رسيده و همين وضعيت تا 24 ساعت آينده ادامه خواهد داشت.
داريوش شيباني همچنين ميزان دما را تا ساعت 12 ظهر (ديروز) 35 درجه سانتيگراد اعلام كرد.

تصادف 2 دستگاه موتورسيكلت يك كشته برجاي گذاشت
نصرآباد - خبرنگار قدس: براثر برخورد دو دستگاه موتورسيكلت در بلوار امام رضا(ع) نصرآباد، راكبان هر دو موتورسيكلت مجروح شده و براي مداوا به بيمارستان اعزام شدند كه يكي از آنها براثر شدت جراحات وارده جان سپرد.
گفتني است، با استقرار راهنمايي و رانندگي از آذرماه سال گذشته حجم حوادث رانندگي به طور چشمگير كاهش يافته است، اما از يك ماه پيش تنها افسر شاغل در راهنمايي و رانندگي نصرآباد به محل ديگري منتقل شد كه در اين مدت خبري از برخورد با رانندگان متخلف نيست.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان تربت جام نيز در اين باره اظهار داشت: به زودي مسؤول جديد راهنمايي و رانندگي نصرآباد معرفي خواهد شد.سرهنگ اصغري عنبران خواستار اجراي دقيق قانون به خصوص استفاده از كلاه ايمني توسط راكبان موتورسيكلت شد و گفت: در عين حال برخورد جدي با متخلفان اجرا خواهد شد.

هدف

قهرماني بانوان كاشمري در مسابقات دو و ميداني
كاشمر- خبرنگار قدس: تيم 28 نفره دو و ميداني بانوان كاشمر قهرمان دومين دوره مسابقات استاني خراسان رضوي شد. اين دوره از مسابقات در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد. در رده سني نونهالان زينب حدادي در 800 متر و آرزو ميرزايي در 400 متر سوم شدند. در رده سني نوجوانان هم زهره مفرح در پرتاب نيزه دوم شد. در رده سني جوانان، آزاده اسماعيل زاده در پرتاب وزنه و الهام عبدا... پور در پرتاب نيزه به ترتيب اول و دوم شدند. در رده سني بزرگسالان نيز زهرا حميدي در پرتاب ديسك و وزنه، مريم فخار در پرتاب نيزه، زهرا صادقيان در دو 1500 متر و مرجان قرائي در پرش طول به مقام اول دست يافتند. همچنين حميده دوست پرست در پرتاب وزنه و پرتاب نيزه و نجمه قرائي در دو 100 متر سرعت دوم شدند و زهرا يعقوبي در 1500 متر و اكرم حسيني در پرتاب ديسك به ترتيب دوم و سوم شدند.تيم اعزامي دو و ميداني بانوان كاشمر در رده سني بزرگسالان به مقام قهرماني اين مسابقات دست يافت.

دونده كاشمري مدال طلا گرفت

همچنين خبر ديگري حاكي است: دونده كاشمري صاحب تنها مدال تيم خراسان رضوي در مسابقات المپياد ايرانيان شد. جواد صنعت دان، عضو تيم دو و ميداني خراسان رضوي در مسابقات المپياد ايرانيان در مقطع جوانان با كسب مقام اول در دو سرعت مدال طلاي اين دوره از مسابقات را از آن خود كند. همچنين خبر ديگري نيز حاكي است، پس از انجام ديدارهاي مختلف در يازده هفته متوالي، مسابقات فوتسال باشگاه هاي شهرستان كاشمر پايان يافت. در دسته يك از بين 9 تيم شركت كننده پس از انجام 36 بازي تيم شادروان كجغان با قهرماني در دسته يك شهرستان به عنوان نماينده كاشمر براي شركت در مسابقات زير گروه استان اعزام خواهد شد و تيمهاي آزادي و شهرداري ريوش دوم و سوم شدند. همچنين تيمهاي وليعصر و هلال احمر با كمترين امتياز نسبت به ساير رقبا به دسته دوم سقوط كردند. در دسته دو نيز از بين يازده تيم شركت كننده پس از انجام 55 ديدار تيم هاي شهيد شريعتي، اميد شن و ماسه آزادگان و ايران خودروي خليل آباد با كسب عناوين اول تا سوم اين مسابقات به دسته يك فوتسال شهرستان صعود كردند.همچنين تيمهاي تحليلگران و پايگاه حضرت رسول نيز با كسب كمترين امتياز در اين مسابقات به دسته سه سقوط كردند. در دسته سه اين رقابتها از بين 9 تيم شركت كننده پس از انجام 24 ديدار تيمهاي شهيد قمري، سينا و اميد شادروان كجغان با تصاحب عناوين اول تا سوم به دسته دو صعود كردند.

اعطاي جام اخلاق به خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: تيم دووميداني بانوان روستايي استان خراسان جنوبي جام اخلاق مسابقات كشوري را كسب كرد. دبير هيأت روستايي و عشايري خراسان جنوبي گفت: در مسابقات دووميداني بانوان روستاييان كشور كه با حضور 25 استان در زنجان برگزار شد، جام اخلاق به تيم خراسان جنوبي اختصاص يافت.عليرضا عليزاده افزود: در تيم اعزامي از استان راضيه صادقي در رشته پرش طول، معصومه يوسفي در رشته پرتاب وزنه، اعظم ابراهيمي در دوي 800 متر و عاطفه شبان در رشته دوي 1500 متر به سرپرستي و مربيگري فاطمه ساراني حضور داشتند.

قهرماني بانوان سبزواري در مسابقات (( كيك بوكسينگ)) حرفه اي اروپا
سبزوار- خبرنگار قدس: فاطمه رضايي بانوي رزمي كار سبزواري موفق به كسب عنوان قهرماني مسابقات كيك بوكسينگ حرفه اي اروپا در ارمنستان شد.
فاطمه رضايي در بازگشت از اين مسابقات گفت: سي و پنجمين دوره مسابقات كيك بوكسينگ حرفه اي سوپر جام اروپا با شركت هشت تيم از كشورهاي اروپاي شرقي در ارمنستان برگزار شد و تيم كشورمان براي كسب آمادگي بيشتر نيز در اين مسابقات حضور يافت. رضايي از عزيمت به اردوي سوريه براي كسب آمادگي بيشتر جهت حضور در مسابقات جهاني كيك بوكسينگ تايلند خبر داد و گفت: در مسابقات جهاني كه در تايلند برگزار مي شود، به همراه تيم ملي كشورمان در اين رقابتها حضور خواهد داشت.

سرانه فضاهاي ورزشي بردسكن افزايش مي يابد
بردسكن - خبرنگار قدس: عمليات اجرايي اولين استخر سرپوشيده آبگرم توسط اداره تربيت بدني بردسكن به زودي آغاز مي شود.رئيس اداره تربيت بدني شهرستان بردسكن گفت: اعتبار احداث اين استخر كه مجهز به سونا و جكوزي نيز مي باشد از محل اعتبارات استان به مبلغ دو ميليارد و هفتصد ميليون ريال و تكميل از محل اعتبارات ملي سازمان تربيت بدني پيش بيني گرديده است كه اميدواريم اين پروژه مهم كه از آرزوهاي ديرينه مردم كويري و محروم شهرستان بردسكن مي باشد هرچه سريعتر به بهره برداري برسد. محمد شايگان گفت: در پي سفر دور دوم رئيس جمهوري به استان، اعتبارات قابل توجهي به بخش ورزشي اختصاص يافت.وي در ادامه گفت: از همين محل و اعتبارات سفر در روستاهاي بخش انابد، مركزي و شهرآباد اين شهرستان نيز زمينهاي ورزشي روباز فوتبال احداث مي گردد كه البته اولويت با طرحهاي نيمه تمام است.وي همچنين درخصوص وضعيت پروژه هاي دور اول سفر رئيس جمهوري به اين شهرستان گفت: خوشبختانه سالن ورزشي ويژه بانوان از پيشرفت فيزيكي 100 درصد برخوردار بوده و سالن برادران مركز بخش شهرآباد 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه همزمان با هفته دولت به بهره برداري مي رسد. وي از شروع عمليات اجرايي سالن ورزشي شهر انابد خبر داد و افزود: سالن ورزشي شهر انابد در 2 مرحله با اعتبار يك ميليارد و دويست ميليون ريال احداث مي شود. وي مساحت اين سالن را 1400 متر و در زميني به مساحت 6 هكتار اعلام كرد و افزود: زمين ورزشي روباز فوتبال نيز هم اكنون در دست احداث مي باشد.محمد شايگان گفت: با تكميل و بهره برداري از اين فضاهاي ورزشي، سرانه فضاهاي ورزشي به 3 برابر افزايش پيدا مي كند.

تيم اتومبيلراني خراسان رضوي قهرمان كشور شد
تيم اتومبيلراني استان خراسان رضوي با حضور در مسابقات قهرماني كشور كه به مدت دو روز در شاهرود برگزار شد، قهرمان اين دوره مسابقات شد. تيم استان خراسان رضوي متشكل از 7 خودرو شركت كننده و 2 خودرو امداد، به اين دوره از مسابقات اعزام شد كه در بين تيمهاي شركت كننده توانست با كسب 10 مدال رنگي، قهرمان اين دوره از مسابقات شود.
نتايج انفرادي تيم خراسان رضوي عبارتند از:
محمد خاكبان رضا (راننده)، بهزاد گلستاني
(نقشه خوان)، در كلاس 2000حرفه اي، مقام اول؛
علي نادر جواهريان (راننده)، منوچهر عاشورزاده
(نقشه خوان)، در كلاس 2000 حرفه اي، مقام دوم؛
بيژن پاكزاد (راننده)، پيام الهامي (نقشه خوان)، در كلاس قهرماني كشور، مقام اول؛
صديقه زهتابيان (راننده) سروش باغبان (نقشه خوان)، در كلاس قهرماني كشور، مقام سوم؛
علي احمد زاده (راننده)، مجتبي پور كياني (نقشه خوان)، در كلاس 1400 حرفه اي، مقام سوم؛
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 635]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن