تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
0632- روشنايي از كرج:

هـمـه مـسـتـنـد از جــام الـستـــي

تو هـم مـسـتـي و گـرنـه خــــودپــــرســتــــي

بود مـستي خود از اسـرار هـــســـتــي

24/4)

0428- آنان كه رگ دست اميركبير را به خاطر مبارزه با مفاسد و قطع دستان رانت خواران و طرح‌هاي متحولانه‌اش بريدند و مصدق را زندان نشين كردند امروز نيز تصميم دارند با تخريب و نقد كوركورانه و سنگ اندازي، دكتر احمدي نژاد را از سر راه بردارند. (24/4)

آفتاب يزد: البته هنوز قانع نشده‌ايم كه نقش آقاي احمدي‌نژاد را با نقش اميركبير مقايسه كنيم. زيرا اميركبير يك تك ستاره درخشان در ميان گرگهايي بود كه بر دربار ناصرالدين‌شاهي تسلط داشتند، اما آقاي‌‌‌‌‌‌‌احمدي‌نژاد در نظامي فعاليت مي‌كند كه مباني آن هيچ شباهتي با فضاي حاكم بر سلطنت قاجار ندارد. اما اگر مقايسه شما را بپذيريم آنگاه، اين ايراد اصولي به آقاي احمدي‌نژاد وارد است كه چرا نه تنها از رسانه‌هاي موجود براي كمك به پيشبرد اهداف خود در مبارزه با مفاسد استفاده نمي‌كند، بلكه به توصيه دوستان شفيق ، ليست مفسدان اقتصادي را مخفي نگه مي‌دارد!

0640- با تشكر از زحمات شما. اي عزيزان واقعاً معزز! احتراماً از مقامات رده بالا‌ درخواست مي شود از ذكر پاره‌اي مطالب مانند هاله نور، عكس يادگاري و يا ربايش و ترور به وسيله اشعه ايكس و غيره در سخنراني هاي خود به منظور جلوگيري از كاستن از ارزشهاي آن مقامات و كم اعتبار شدن كشور، خودداري نمايند. (24/4)

2157- از اهواز تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم از شما به خاطر سرمقاله تشكر كنم، در ضمن با توجه به صحبت‌هاي آقاي احمدي نژاد ما ديگر از دشمني به نام آمريكا نگراني نداريم، زيرا ارتش آمريكا هم كه به ما مي‌خواهد ضربه بزند هيچ وقت حرف آقاي بوش را گوش نمي‌كند.(24/4)

1734- از قزوين تماس مي‌گيرم. در روزنامه شما خواندم كه يك مقام عراقي گفته جنگ احتمالي بين ايران و آمريكا به سود مردم عراق خواهد بود. ببينيد اينها چقدر بي چشم و رو هستند، حقيقتاً خون من به جوش آمد. قابل توجه مسئولان ما كه تصميم گرفتند ظاهراً به هر قيمتي كه شده بخشي از سرمايه و بودجه مملكت را صرف عراق كنند. اينها اگر بتوانند باز هم به ايران حمله مي‌كنند باز هم با ما جنگ مي‌كنند.(24/4)

2057- از خميني شهر تماس مي‌گيرم. اين آقاي سعيدلو راست مي‌گويد كه اقدامات دولت، منتقدين را غافلگير كرده است. منظور آقاي سعيدلو اين است كه منتقدين تصور نمي‌كردند بعضي مسائل، تا اين حد خراب شود. (22/4)

0815- مـا بـالاخـره نـفهميديم اين امريكايي‌ها، آقاي رئيس جمهور را مي‌خواستند بدزدند يا مي‌خواستند در نوبت بايستند با ايشان عكس بگيرند؟ (23/4)

آفتاب يزد: اميدواريم سرمقاله را خوانده باشيد.

1218- حدود دو سال است كه از يكي از سخنان رئيس اصولگراي كميسيون انرژي مجلس درخصوص غيرموجه بودن تنظيم قراردادهاي صادرات گاز گذشته است. من مي‌خواهم بدانم اگر هيچ‌كس جوابي ندهد، آيا در خود مجلس فقط يكبار تذكر بدهند كافي است؟ اين ميلياردها دلا‌ر خسارتي كه به قول آن نماينده اصولگرا به چاههاي نفت زده شده و خدا مي‌داند چه مقدار ضررهايي كه بعداً معلوم شود از بي توجهي است ، آيا نبايد تذكري بدهند؟ اگر مرتباً اين تذكرات را تكرار كنند و اگر مجلس به قول‌هاي خود عمل بكند و نظارت كافي داشته باشد، هيچ مديري جرا‡ت نمي‌كند كه جواب ندهد و باري به هر جهت رفتار كند. مجلس كوتاهي مي‌كند بايستي هر روز كساني كه نطق قبل از دستور را دارند در اين مورد تذكر بدهند.(23/4)

2201- مي‌خواستم سوال كنم اگر اين بحث گفتگو و مذاكره با آمريكا كه امروز مطرح است در زمان آقاي خاتمي بود چه غوغايي به پا مي‌شد؟ دوم اينكه اين طرح اقتصادي كه شروع كردند آيا دخالت در امور خصوصي زندگي مردم نيست؟ (24/4)

آفتاب يزد: مقصود شما را از دخالت طرح اقتصادي در زندگي خصوصي مردم متوجه نشديم.

1737- تلويزيون ما تقريباً هر روز گزارشاتي از زندگي روزمره مردم لبنان و عراق پخش مي‌كند. جديداً حتي قليان كشيدن لبناني‌ها را هم در تلويزيون نشان مي‌دهند. مي‌خواستم ببينم اين 8 سالي كه ما جنگ مي‌كرديم در طول اين 8 سال تلويزيون لبنان يك بار شد كه زندگي و مشكلات مردم ايران را به تصوير بكشد كه ما هر روز مخصوصاً سر شام تصاوير تكان دهنده زندگي و مشكلات آنها را بايد ببينيم؟ تازه آنها به راحتي دارند زندگي‌شان را مي‌كنند. شما خودتان بهتر مي‌دانيد كه در لبنان چه مسائل و چه مراكز توريستي و چه مراكز تفريحي كاملا‌ آزاد و ... هست ولي ما فقط مشكلات آنها را مي‌بينيم.(24/4)

0858- از سياهكل تماس مي‌گيرم. روس‌ها هر سال وعده پايان كار نيروگاه را مي‌دهند و در موقع تحويل، دوباره تمديد مي‌كنند و هر بار به يك بهانه از ما پول نقد مي‌گيرند. استثمار روس‌ها به مراتب بدتر از آمريكايي هاست و يك رابطه خوب و توا‡م با اكرام متقابل با آمريكا حداقل اين خوبي را دارد كه از صنعت و تكنيك درجه يك آمريكا استفاده كنيم. شما فقط در زمينه صنعت هوايي و هواپيمايي مسافربري كافي است يك نگاهي گذرا به نوع هواپيماهاي دو كشور آمريكا و روسيه بيندازيد تا سرانجام كار دستتان بيايد. (25/4)

آفتاب يزد: مطمئن باشيد آمريكا هم تكنيك خود را به صورت مجاني و بدون دردسر در اختيار كسي نمي‌گذارد.

1102- علت ناراحتي آمريكاي جنگ‌طلب از سودان و رهبر آن عمرالبشير اين است كه سوداني‌ها اجازه توسعه جنگ ندادند و جلوي آمريكا را گرفتند و همچنين از تبديل سودان به يك كشور ديگر نظير سومالي جلوگيري كردند. عمرالبشير مرد برجسته‌اي است كه آمريكا طاقت ديدن او را ندارد. (25/4)

2331- در واقع موضوع به كار گماردن دانشجويان در كار ساختمان، اين‌قدر كه براي شما شگفت انگيز بود، نمي باشد و براي مشاغلين در اين بخش، موضوعي عادي و بسيار قديمي است. مگر برخي دانش آموزان ما نيز در اين حرفه‌هاي شاق اشتغال نمي ورزند؟(22/4)

آفتاب يزد: لابد برخي مسئولان دولتي هم مانند شما مي‌انديشند كه در اين مورد حتي يك پيام تسليت ندادند. اما ما به نحو ديگري فكر مي‌كنيم و معتقديم در كشور ثروتمندي مانند ايران نبايد دانشجويان براي تامين هزينه تحصيل، به چنين مشكلاتي بيفتند و حداقل وظيفه دولت در اين خصوص آن است كه با پرداخت وام تحصيل و باز پس گيري آن پس از اتمام تحصيل و اشتغال به كار، دغدغه‌هاي فكري دانشجويان در زمان تحصيل را به حداقل برساند.

2159- روشنايي از كرج:

فخر خلقت تويي و كنگـره عرشت جاي

مرغ بـاغ ملكوتي پــر و بـالـي بــگــشـاي

بگشا قيد حســد، شهـوت و آزت از پــاي

22/4)

2145- يكي از روحانيون محترم اظهار داشتند بد حجابي بزرگترين نماد ناهنجاري و يك جنايتگري بي نظير است. در پاسخ ايشان يادآور مي‌شويم برابر كل قرآن مجيد و فرمايشات پيامبر اكرم (ص) و معصومين(عليهم السلا‌م) بزرگترين گناهان و ناهنجاري ها و پليدي‌ها عبارت است از شرك و بت‌پرستي و دوستي با دشمنان خدا، فساد و دروغگويي و رياكاري. ضمنا برابر حديث معروف امام صادق(ع) اگر همه گناهان ريز ودرشت را در اتاقي قرار دهند،‌كليد درب آن اتاق دروغ است. از ديگر ناهنجارهاي بزرگ مملكت، ضعف اخلا‌ق و شلوغي دادگستري و دادگاه‌ها است. ناتواني جوانان جهت ازدواج به موقع و پديده زشت تجاوز به عنف وگراني مسكن و اعتياد هم از ديگر ناهنجاري‌هاي مملكت است.(22/4)

31 21- آيا اين درست است كه رسانه هاي داخلي ايران به بهانه صرفه جويي كردن انرژي، قصد افزايش بهاي انرژي (برق ،‌آب و گاز و ...) را دارند؟ آيا واقعا نسبت به افزايش جمعيت، نيروگاه‌هاي انرژي ‌مخصوصا انرژي برق افزايش پيدا كرده؟ (22/4)

2155- با توجه به اظهارات استاندار جديد مازندران اميدوارم كه در كار خودشان موفق باشند و به اين رويه ادامه بدهند و يك الگو براي استانداري‌هاي ديگر باشند. اما در مورد اظهارات آقاي احمدي نژاد كه گفته است من به پشت فرمانده آمريكايي زدم و از او خواستم كه هواي عراقي ها را داشته باشد، آيا اين سخن يك نوع توهين به مردم و نيروهاي نظامي عراق نيست و نشان نمي‌دهد كه آنها نياز به فرماندهان نيروهاي اشغالگر دارند؟ (22/4)

2112- زماني ملت از عملكرد دولت راضي است كه اختلا‌ف فاصله طبقاتي فقير و غني وحشتناك فعلي كه 17 برابر است به نزديك استاندارد جهاني كه 4 برابر است، برسد.(22/4)

0714- جناب آقاي توكلي نماينده محترم تهران! حال كه سياست پيش روي دولت را سياست نام نهاده‌ايد، لطفاً سياست نرخ گذاري بنزين 25 توماني علي‌رغم واقعيتهاي موجود را هم نامگذاري فرمائيد. (23/4)

0951- ظاهراً ما ديگر مشكل آنچناني با آمريكا نداريم، زيرا امپرياليسم در درجه اول به قدرت نظامي خود مي‌نازد چون صاحب بزرگترين ارتش دنيا از نظر تجهيزات پيشرفته است و خدايي ناكرده اگر آنها بخواهند اين ارتش را عليه ما به كار گيرند فرماندهان نظامي لغو دستور نموده و تمرد خود را از فرمان سرفرماندهي آشكار مي‌نمايند و به قول رئيس جمهور محبوبمان حتي اگر يك موشك كوك كني كسي پيدا نمي‌شود شاسي آن را فشار دهد. (23/4)

1119- يكي از مقامات وزارت نيرو گفته است: پس برق كم نداريم كه ما را در اين وضعيت گرما قرار داده‌اند. ايشان مانند تاجري هستندكه مي‌‌خواهند خريداران ديگري پيدا كنند و برق را گران‌تر بفروشند، آيا اين درست است در اين گرماي طاقت‌فرسا، آقايان به فكر كساني باشند كه كالا‌هايشان را با قيمت بيشتر بخرند؟ آفرين بر شما. (23/4)

2050- در جواب حرف و سخن آقاي استاندار مازندران كه گفته است اتفاقا من به عنوان يك مصرف كننده معمولي در تهران گواهي مي دهم كه اگر كار خوب و تاريخي را آقاي وزير بازرگاني كرده باشد همين واردات برنج بود كه به موقع انجام داد حتي يكي دو روز هم تاخير داشت. آقاي استاندار مازندران لا‌بد خبر ندارد كه چگونه ناگهان برنج هزار توماني شمال به قيمت 3500 و 4500 تومان ارائه شد و خدا مي‌داند كه بسياري از مردم عزا گرفته بودند و پريشان حالي آنچنان بود كه خانواده‌ها تنها يك كيلو برنج از مغازه‌ها مي‌خريدند و فروشگاههاي بزرگ اساسا از فروش برنج به علت گراني خودداري مي كردند. خدا پدر وزير را بيامرزد كه برنج وارد كرد و در تلويزيون به تماشا گذاشت و مردم توانستند قوت لا‌يموت خود را به قيمت نسبتا مناسب خريداري كنند. كشاورزان مازندران هم به خاك سياه ننشستند آنها لطف كنند، محصول خود را به قيمت عادلا‌نه در معرض فروش قرار دهند تا هم خود نفع ببرند و هم خدا و خلق خدا را خوش آيد. تنها تذكري كه مي‌توان به وزير بازرگاني داد آن است كه درآينده وزارت بازرگاني راساً واردات كند نه از طريق بخش خصوصي كه يك مشت گردن كلفت، گردن كلفت‌تر شوند. (22/4)

آفتاب يزد: اميدواريم درآمد حاصل از برنج 3500 يا 4500 توماني به جيب كشاورزان رفته باشد!!

0859- در صدا و سيما كه رسانه ملي است امروز صبح يعني 23/4 آقاي فتح الله زاده در يك برنامه زنده تلويزيوني در مورد فوتبال صحبت مي كرد كه ناگهان برنامه را قطع نمودند و از ادامه صحبت‌هاي ايشان جلوگيري شد، اين همه از فضاي باز و آزادي بيان گفته مي شود يعني همين؟ واقعا زشت است كه به شعور تماشاگر تلويزيون توهين مي‌شود. هنوز فرزاد حسني و رشيدپور يادمان نرفته، اين چه وضعي است؟(23/4)

آفتاب يزد: موضوع آقاي فرزاد حسني را كه مطرح كرديد به ياد خبري افتاديم كه چند روز پيش با آب و تاب فراوان در صداوسيماي خودمان پخش مي‌شد. براساس اين خبر، يك گوينده تلويزيون فرانسه كه انتقادات تندي نسبت به ساركوزي رئيس‌جمهور آن كشور داشته از كار بركنار شده است!

0604- مسئول محترم واحد روانشناسي كانون اصلاح و تربيت تهران مستند به صفحه 9 مورخه 20/4/87 روزنامه محترم آفتاب يزد گفته‌اند در اغلب كشورها همين وضعيت وجود دارد و از كودكان بعد از آزادي، نهايت مراقبت مي‌شود و در خصوص آنان كمك مي شود، به گونه اي كه آنها را به حال خود رها نمي‌كنند اما در كشور ما ظاهرا تاكنون به اين مهم توجه كافي نشده است و جا دارد مسئولين محترم نسبت به اين امر توجه نشان دهند.(23/4)

2150- در پيام 2311 خواننده محترمي گفته بودند لباس و آرايش آقايان در مقايسه با بعضي ناامني ها اصلا‌ً اهميت ندارد. نخير لباس آقايان و پوشش خانم ها از هر چيزي مهم تر است و همه بايد شب و روز تمام كارشان را تعطيل كنند كه مبادا مفسده اي و منكري در جايي انجام بگيرد . (20/4)

2355- در مورد پيام 0155 كه گفته بود شيرهاي توليد تاريخ 4/3/87 تا 4/9/87 بريده بود شما اسم شير را نقطه چين گذاشتيد ولي من هم الان از همان شيرهاي ... گرفتم تاريخ آن 6/4/87 تا 6/10/87 يعني تاريخ آن با تاريخي كه دارند فرق مي‌كند. بوي گند آن همه آشپزخانه را برداشته. هر3 عددي كه خريدم همين طور بود. اگر آن مورد هم از همين كارخانه بوده يكي بايد بيايد بررسي كند.(20/4)

آفتاب يزد: متاسفانه از روزي كه آن پيام را نوشتيم تا امروز هيچ‌كس موضوع را پيگيري نكرد.

1823- خانمي‌ هستم ‌از ‌آمل‌ تماس مي‌گيرم. ديروز يك كارگر بر سر تخريب غير اصولي ساختمان در رشت جان باخت و صدا و سيما در اخبار شبانگاهي ساعت 10 با تيتر درشت نوشت، جان باختن يك كارگر بر سر تخريب غيراصولي ساختمان، اگر در حادثه سعادت آباد كه موجب كشته شدن 18 كارگر بيگناه شد حتي يك نفر مسئول در رابطه با اين حادثه استعفا مي داد يا بركنار يا به اشد مجازات محكوم مي شد،آيا دوباره شاهد اين رنج نامه ها در ساير شهرها بوديم؟كشته شدن اين بي‌گناهان واقعا غم انگيز و شهادت گونه است. دانشجويان بي‌پناهي كه براي تامين هزينه تحصيلشان در چنين شرايط سختي كار مي كردند و آن طور فجيح زير آوار با تمام آرزوها و ناكامي‌هايشان مدفون شدند آيا واقعا ارزش آن را نداشت كه حتي يك روز عزاي عمومي در كشور بگيرند يا مسئولان محترم يك تسليت بگويند يا دلشان بسوزد(!21/4)

1743-آيا آقاي رئيس جمهور ملت ايران، فكري به حال جوانان كرده است كه جوانها را از بلاتكليفي نجات دهد؟و آنها بايد تا چه موقعي سربار پدر و مادرها باشند و هزينه جيب خود را از آنها بگيرند و نتوانند خودشان گليم خودشان را از آب درآورند و روي پاي خود بايستند و از مشكلا‌ت بگريزند؟ (21/4)

1704- من از زندان ... زنگ مي‌زنم. يك سال است به خاطر بدهي مالي در زندان هستم و مشكل بيماري ديابت هم دارم كه روزي 50 بار به خودم انسولين مي زنم چند بار هم دادگاه احضارم كرده به آنها گفتم، من بدهي 14 ميليون را نمي‌توانم پرداخت كنم، چون بازنشسته نيروي انتظامي هستم اگر امكان دارد لطفا از حقوقم كم كنيد، با توجه اين مسائل همسرم هم من را ترك كرده و رفته. درحال حاضر مشكل بيماري‌ام مرا از پا درآورده است. لطفا بگوييد كمكم كنند.(21/4)

آفتاب يزد: نام زندان، در روزنامه موجود است.

1325- بعد از گذشت 4 ماه هنوز حقوق بازنشسته‌ها اعلا‌م نشده كه چقدر افزايش پيدا مي‌كند، آن هم با اين تورم شديدي كه در مملكت هست و خط فقر 600 هزار توماني. اين را گفتم، بلكه مسئولين بخوانند.(21/4)

1320- فرهنگيان بازنشسته سال 86 هيچ كدام حتي يك ريال از بابت پاداش بازنشستگي نگرفتند و هر روز مصاحبه در مورد سهام و آخرش هم هيچ. اما بازنشستگان ساير ادارات بدون مطرح شدن در رسانه‌ها پاداش آخر خدمت را به محض بازنشستگي دريافت مي‌دارند.آيا باز مي توان ادعاي عدالت كرد؟(21/4)

1832- شهردار تهران در نظر دارد در صورتي كه آقاي رضازاده سومين طلا‌ي خود را در مسابقات المپيك دريافت نمايد يك دستگاه آپارتمان به وي اهدا كند و به پرسپوليس و استقلا‌ل نيز مبالغ زيادي اهدا نموده است. با توجه به اينكه زلزله احتمالي، تهران را به شدت تهديد مي كند بهتر است ميان صاحبان فكر و انديشه نيز مسابقه اي برگزار نمايد تا هر كس بهترين و عملي‌ترين پيشنهاد را در نجات تهران از اين بلا‌ياي طبيعي ارائه نمايد جايزه‌اي دريافت كند. تا كنون در اين مورد 2 پيشنهاد ارائه نمودم كه در جرايد كثير الا‌نتشار نيز چاپ و منتشر شده است. عنايت ايشان به ورزش و ورزشكاران هم شايسته تمجيد و قدرداني است.(21/4)

0222- به نظر من حق كاملا‌ با وزير مسكن است كه فرموده اند در حادثه سعادت آباد نمي‌توان گفت كه حق با كيست؟ در اين ملك پر از سختي هرگز كسي مقصر نيست. پدرم مي‌گويد به آساني مي‌توان مقصر را به وسيله يك كودك دبستاني كه محل حادثه را ديده باشد پيدا كرد.(20/4)

2102- با سلام 3 بار پيام دادم و چاپ نكرديد. عزيزان از رشت تماس مي گيرم. بازنشسته فرهنگي سال 85 هستم. من اجاره‌نشين هستم اعلام كنيد اين پاداش ما را بدهند صاحب خانه ازدواج كرده و خانه را لازم دارد بايد بروم خانه ديگري اجاره كنم، به زهراي اطهر هيچ جا را ندارم نه خانه‌اي نه چيزي. چرا دولت به فكر مستاجران نيست.(20/4)

0250- جناب آقاي علي دايي بنده به عنوان يكي از طرفداران همت بلند و خود ساختگي شما هستم كه تا امروز به شما علاقه داشتم ولي وقتي امروز از پسرانم شنيدم كه در يكي از برنامه‌هاي تلويزيوني اشاره كرديد كه 5/1 ميليارد، پولي نيست، بسيار متاسف شدم و در جواب اين سخن غيرمنصفانه چشم در چشم افراد اين ملت گرفتار، روزي را به خاطرتان ميآورم كه 1500 تومان هم براي شما پولي بود. شما تحصيل‌كرده‌ايد و بد نيست بدانيد كه اين همه پول فقط براي دويدن، ناشي از بي عدالتي متمدن است. گويا با متمدن شدن عدالت هم كم مي‌شود. (21/4)

پاسخ روابط عمومي قوه قضائيه

با احترام، در پاسخ به پيام تلفني مندرج درصفحه 7 مورخ 22/4/87 آن روزنامه با كد 1530 اعلا‌م مي‌نمايد: درخواست اجرت المثل عبارت از برآورد حق الزحمه كارهايي است كه شرعا برعهده زن نبوده و زوجه در طول زندگي مشترك به درخواست زوج و با عدم قصد تبرع انجام مي‌دهد. به تصريح تبصره 6 ماده واحده قانون اصلا‌ح مقررات مربوط به طلا‌ق مصوب 28 آبان 1371 مجمع تشخيص مصلحت پس از طلا‌ق (كه به درخواست زوج واقع مي‌شود) به درخواست زوجه، دادگاه پس از احراز عدم قصد تبرع زوجه اجرت المثل كارهاي انجام گرفته را محاسبه و حكم پرداخت آن از سوي زوج را صادر مي‌نمايد، در غيراين صورت با توجه به سال‌هاي زندگي مشترك و نوع كارهايي كه زوجه در خانه شوهر انجام داده و وضع مالي زوج، مبلغي از باب بخشش (نحله) براي زوجه تعيين مي‌گردد. بديهي است چنانچه طلا‌ق ناشي از سوء رفتار زوجه باشد صدور حكم مذكور منتفي خواهد بود و از سويي چنانچه درخواست طلا‌ق از سوي زوجه، ولي به علت سوء معاشرت زوج و قرار گرفتن زوجه در عسر وحرج باشد با احراز موضوع از سوي دادگاه و درخواست زوجه، حكم به پرداخت اجرت المثل يا نحله امكان پذير خواهد بود.

پاسخ شركت آب و فاضلا‌ب استان تهران

احتراماً در ارتباط با مطلب مندرج در آن رسانه محترم در تاريخ 5/3/87 تحت عنوان به آگاهي مي رساند: افت فشار در كوچه مذكور مربوط به فرسودگي شبكه بوده است كه شركت آبفاي شهرها و شهركهاي غرب تهران اقدام به اصلا‌ح شبكه نموده است .

1944- امروز وزير نفت به مردم ايران مژده داد كه يك حوزه نفتي جديدي پيدا و به ثروت مملكتمان افزوده شده، ‌ولي من بازنشسته كه 237 هزار تومان حقوق مي‌گيرم و قرار است با ده درصدي كه اضافه مي‌شود بشود 250 تومان، تبريك مي‌گويم به آنهايي كه افزايش درآمد نفت، زندگي آنها را تغيير مي‌دهد. من زن هستم خدا به فرياد مردهايي برسد كه خانواده و بچه‌هاي محصل و دانشجو دارند، نمي‌دانم چه طور مي‌خواهند زندگي كنند. در عين حال من اطلاع حاصل كردم كه بعضي بازنشستگان وزارت نفت كه اكثرا حقوقبالاي يك ميليوني مي‌گيرند 18 درصد اضافه حقوق دارند، يعني درست برابر يك ماه حقوق ما آنها حقوقشان اضافه شده، البته اين حقوق اينها خوب است من نمي‌گويم كم كنند، ولي كساني كه زير يك ميليون مي‌گيرند بايد چه كار كنند؟ راهنمايي كنيد كه با اين حقوق كم چطور بايد زندگي كنيم؟ (23/4)

1636- خواستم در جواب پيام‌دهنده شماره 0944 مورخ 16/4 كه گفته بودند بگويم اگر توانستيم هزار ميليارد دلار خسارتمان را از عراق بگيريم آن موقع هم مي‌توانيم از امريكا خسارت اموال بلوكه شده‌مان را بگيريم. (23/4)

1311- تقريبا سال به نيمه نزديك مي‌شود، ولي هنوز هيچ تلاشي در جهت شروع به كار نيروگاه اتمي بوشهر ديده نمي‌شود و حتي هيچ صحبتي از آن نمي‌شود و كسي نمي‌تواند در اين مورد تصميم بگيرد، در مملكتي كه برقش كم است چرا نيروگاه بوشهر را تمام نمي‌كنند؟ روسيه تا چه وقت مي‌خواهد با ما اين طور رفتار كند؟ روسيه كشوري است ضد ايران، چين هم همين طور. (23/4)

2353- دولتمردان جمهوري اسلامي در تلافي اقدام روسيه مبني بر اينكه در قطعنامه‌هاي شوراي امنيت با امريكا همراهي كرد با وجود اينكه خود را با ايران دوست مي‌دانست مي‌توانند استقلال كوزوو را به رسميت بشناسند همان طور كه سفير ما در روسيه گفت كه اقدام روسيه يك اقدام قانوني در همراهي امريكا بوده اين اقدام هم مي‌تواند يك اقدام قانوني باشد براي به رسميت شناختن كوزوو كه مسلمانان زيادي هم دارند. (23/4)

2143- از سياهكل تماس مي‌گيرم. در جواب پيام 1401 مورخ 18/4 از شهرستان محلا‌ت مبني بر اينكه كره شمالي در فقر مطلق به سر مي برد و قحطي و گرسنگي بر آنجا حاكم است و كره جنوبي چهارمين ذخيره دنيا را دارد لا‌زم است به عرض برسانم كره شمالي فقط به دنبال نظامي گري در منطقه است و از علم اقتصاد دور شده و هرچه توان داشته در بعد نظامي به كار بسته و ثانيا ديكتاتوري تك حزبي كه مدت مديدي بر آن كشور حاكم است به علت نداشتن آزادي هاي فردي و اجتماعي،كشور كره شمالي به اين وضعيت رهنمون شده است. شما وقتي دقيق مي شويد مي بينيد كه دو كشور در يك منطقه با يك نژاد و يك فرهنگ و آيين، يكي مردمانش در رفاه و آسايش است و ديگري گرسنه. يقينا بايد به ساختار كلي آن كشور گرسنه توجه كرد. (22/4)

0824- آيا مناسبات سياسي و داد و ستدهاي اقتصادي ايران با روسيه بيشتر است يا زيمبابوه؟ هرچه بعضي از نمايندگان مجلس فرياد كشيدند كه گول چين و روسيه را نخوريد كسي توجه نكرد و اين دو كشور، قطعنامه‌هايي كه بر عليه ايران صادر شد را امضا كردند و باز هم دم از دوستي با ايران مي‌زنند در حالي كه تنها قطعنامه‌اي كه بر عليه زيمبابوه صادر شد را وتو كردند. آيا باز هم دولتمردان ما بايد دم از دوستي با آنها بزنند.(23/4)

2328- آدم چيزهايي در روزنامه مي‌خواندكه حيرت مي‌كند اين چه مديريتي است كه ما داريم، در حالي كه خودمان برق نداريم، خودمان از نظر نيروگاه در فقر به سر مي بريم در حالي كه ته چاه يك نفر از بي برقي مي‌ميرد، يك نفر در زير عمل جان خود را از دست مي‌دهد و در حالي كه در اين گرماي تابستان كه روزي دو ساعت برق مي‌رود، اعلام مي‌كنند ايران در سوريه نيروگاه برق مي‌سازد! آدم واقعا مات مي‌ماند. آخر اين چه سياستي است كه به كار مي برند؟(22/4)

1059- من از اروميه تماس مي‌گيرم. دستگاههاي دياليز اروميه اكثراً خراب هستند. فكري به حال اين مريض هاي دياليزي هم بكنند و هر روز هم مريض بيشتر مي شود. (22/4)

0602- ضمن تقدير و تشكر از دادستان محترم تهران به عرض مي رسانم به غير از مقاله اي كه در مورد حادثه جانگداز سعادت آباد منتشر شد بايد يادآوري نيز نمود كه خيلي از مديران، مسئولين و فرهيختگان ما كه به افتخار بازنشستگي نائل آمده‌اند به علت فقر و نداري به كارهايي مانند دست فروشي و ... تن داده‌اند كه با جايگاه تحصيلي و شغل آنان مرتبط نمي‌باشد كه تقاضا دارم مديران و مسئولا‌ن فعلي به ياد آن عزيزان باشند و نسبت به رفاه و آسايش آنها اقدام نمايند. (22/4)

پاسخ بنياد مستضعفان انقلا‌ب اسلا‌مي

احتراما، پيرو درج مطلبي تحت عنوان مورخ 18/4/87 در صفحه 9، به استحضار مي رساند: در ارتباط با تفاهمات فيمابين بنياد مستضعفان انقلا‌ب اسلا‌مي و سازمان بهزيستي كل كشور و در راستاي اجرايي كردن توافقات صورت گرفته، جلسات متعددي برگزار و بر اساس تفاهمات به عمل آمده موضوع تبادل املا‌ك متعلق به بنياد كه در تصرف سازمان بهزيستي قرار دارند در حال پيگيري و انجام است. با وجود اين مطلب با توجه به اظهارات اخير آقاي دكتر اقليما رئيس انجمن علمي مددكاري اجتماعي ايران به اطلا‌ع مي رساند كه هم اكنون همكاري متقابل دراجراي توافقنامه هاي منعقده بين بنياد و سازمان بهزيستي وجود دارد. اين در حالي است كه به دنبال چاپ مطلبي به نقل از دكتر اقليما رئيس انجمن علمي مددكاري اجتماعي ايران، مدير كل محترم سازمان بهزيستي استان تهران طي مصاحبه اي با خبرگزاري جمهوري اسلا‌مي، انتساب اظهارات نامبرده را به سازمان بهزيستي رد كرده و بر اراده مسئولا‌ن سازمان بهزيستي در جهت حل و فصل مسائل فيمابين در چارچوب تفاهمات انجام شده تاكيد كرده است.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا

اداره كل روابط عمومي

عطف به مطلب مندرج در صفحه 9 مورخه 11/3/87 آن روزنامه تحت عنوان احتراماً به اطلا‌ع مي رساند: موضوع مطروحه جهت پيگيري و اقدام لا‌زم به يگان مربوطه در ناجا اعلا‌م گرديد .

پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ ( سهامي خاص)

احتراماً ، ضمن تشكر از آن روزنامه وزين جهت انعكاس مشكلا‌ت مردم، درباره مطلب مندرج در شماره مورخ 1/4/87 آن روزنامه به آگاهي مي رساند: حسب بررسي هاي به عمل آمده در زمان اعلا‌م شده، قطع برق در آدرس فوق الذكر اعمال نشده است . شايان ذكر است خاموشي هاي مناطق مطابق با برنامه هاي تنظيمي و ابلا‌غ شده حداكثر دو ساعت اعمال مي شود .
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن