تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815301257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل بهزيستي استان مازندران: 50 درصد مراجعه‌كنندگان به مراكز درمان اعتياد زير 30 سال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل بهزيستي استان مازندران: 50 درصد مراجعه‌كنندگان به مراكز درمان اعتياد زير 30 سال هستند


خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل بهزيستي استان مازندران گفت: سن 50 درصد مراجعه‌كنندگان به مراكز درمان اعتياد زير 30 سال بوده كه نيمي از اين رده سني براي اولين بار در ميهماني‌هاي دوستانه مواد مخدر استفاده كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه مازندران - اسماعيل محمدزاده در نشستي خبري كه به مناسبت هفته بهزيستي برگزار شد، از درمان اعتياد به عنوان يكي از اولويت‌هاي سازمان بهزيستي ياد كرد و گفت: اداره كل بهزيستي مازندران براي درمان اعتياد ساماندهي مراكز درمان و بازتواني معتادان را در دستور كار قرار داده كه نمونه آن در شهر چالوس در حال اجرا است.

وي افزود: پروانه فعاليت كار اين مراكز را سازمان بهزيستي صادر مي‌كند و متوليان اين را مراكز معتادان پاك شده‌اي هستند كه با درك درد خاص خودشان به درمان افراد معتاد مي‌پردازند.

محمدزاده با بيان اين كه استان داراي 27 مركز خصوصي درمان اعتياد سه مركز دولتي و يك مركز بستري است، خاطرنشان كرد: 10 درصد مراجعه‌كنندگان به مراكز دولتي از خدمات يارانه‌اي استفاده مي‌كنند.

مديركل بهزيستي مازندران تصريح كرد: سن 50 درصد مراجعه‌كنندگان به مراكز درمان اعتياد زير 30 سال بوده كه نيمي از اين رده سني براي اولين بار در ميهماني‌هاي دوستانه مواد مخدر استفاده كرده‌اند.

وي با اشاره به اين كه بيكاري درصد بسيار كمي از آسيب‌هاي اجتماعي را تشكيل مي‌دهد، گفت: حدود 14 درصد از مراجعان بيكار مراجعه‌كننده به مراكز درمان اعتياد بيكار بودند، ولي بخش اعظم آنها شاغل و حدود 27 درصد آنها كارگر بودند.

محمدزاده در خصوص سهام عدالت مستمري‌بگيران گفت: دور اول اين سهام نزديك به 15 هزار نفر را شامل مي‌شود كه طي اعتراضي كه اين اداره كل انجام داد، نام حدود 50 هزار نفر را به سازمان خصوصي‌سازي فرستاديم و نام بيش از 30 هزار نفر آن در مرحله جديد پذيرفته شد.

مديركل بهزيستي استان مازندران در همين رابطه افزود: مواد مخدر در بخش‌هاي محرك‌ها، مخدرها، توهم‌زاها، داروها و استنشاق‌ها تقسيم مي‌شوند كه اين استان بدليل توريستي بودن در مصرف محرك‌ها و توهم‌زاها در معرض ريسك بالايي قرار دارد.

وي خانواده‌ها را عامل بازدارنده براي مصرف موادمخدر توسط جوانان دانست و گفت: متأسفانه در خصوص جلوگيري از قرص‌هاي روانگردان بدليل عدم آشنايي خانواده‌ها با اين نوع از مواد مخدر خانواده‌ها نتوانستند كاري انجام دهند.

محمدزاده تأكيد كرد: اين قضيه بايد در جامعه اطلاع‌رساني شود تا والدين با اين نوع از موادمخدر آشنا شده و در مواقع ضروري حداقل مانع از مصرف آنها از خانواده شوند، زيرا تحقيقات نشان داده حتي تحرك اين مواد پس از 20 سال نيز احتمال اعتياد را دارد.

وي درباره مسائل ايدز و ميزان مبتلايان گفت: مهم آمار نيست، ولي روي آسيب‌هاي اجتماعي نمي‌توان سرپوش گذاشت.

محمدزاده خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه 60 درصد انتقال ايدز از طريق تزريق است، چهار مركز كاهش خطر چهار تيم سيار و يك ايستگاه معتادان براي عدم ابتلا به ايدز در شهرهاي عباس‌آباد تكاء ، ترك محله ساري ، دباغچال آمل و محمودآباد در حال فعاليت مي‌كنند.

وي با بيان اين كه تعداد مستمري‌بگيران در حوزه اجتماعي بهزيستي استان در گذشته چهار هزار و 300 نفر بوده است، افزود: يكهزار و 500 نفر نيز در سال جاري اضافه شدند.

محمدزاده تعداد مستمري‌بگيران حوزه توانبخشي استان را در گذشته سه هزار و 500 نفر عنوان كرد و گفت: در حال حاضر اين تعداد به هشت هزار و 410 نفر با 250 درصد افزايش رسيده است.

وي با بيان اين كه در سال 86، 9 هزار و 500 نفر معلول را تحت بيمه تكميلي آينده‌سازان تا سقف يك ميليون تومان قرار داديم، گفت: اين خدمات براي عمل جراحي خدمات پزشكي و توانبخشي به شمار مي‌آيد.

محمدزاده با اشاره به اين كه تا به حال 212 واحد مسكوني به مددجويان تحويل داده شده است، افزود: 276 واحد نيز در دست احداث است كه 76 واحد در هته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد و در راستاي وديعه مسكن نيز چهار ميليارد و 800 ميليون ريال براي مددجويان در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد: اداره كل بهزيستي مازندران در راستاي تحقق اصل 44، 85 درصد از تصدي‌گري خود را به بخش خصوصي واگذار كرد كه يكي از دستگاه‌هاي اجرايي پيشرو در اين زمينه است.

محمدزاده ميزان اشتغال مددجويان در سال گذشته از محل اعتبار زودبازده و وجوهي كه مربوط به سازمان ملي و خوداشتغالي بنگاه‌هاي زودبازده بود، يكهزار و 195 نفر عنوان كرد و گفت: در مجموع هشت ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده كه پنج ميليارد تومان آن موفق به بستن قرارداد شده است .

وي همچنين افتتاح مركز جسمي حركتي در نكاء افتتاح سه مركز اورژانس اجتماعي در شهرهاي بابل، ساري و محمودآباد و برگزاري نمايشگاه بهزيستي و توانبخشي را از عمده برنامه‌هاي هفته بهزيستي عنوان كرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2093]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن