تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815401370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگه تازه وارد دنیایی بازی سازی شدید وارد این قسمت شوید!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: parvizamd15-02-2010, 11:39 AMسلام به دوستان گل:31: خوب دوستانی که تازه می خواهند بازی سازی رو شروع موندن با چه موتوری شروع کار کنند و با برنامه های مدل ها و گرافیک های خود رو بسازند خوب من اینجا از دوستان وارد دعوت می کنم که به اینجا بیان و درباره موتور مورد استفاده شون توضیعات بدهند L u K e !15-02-2010, 12:02 PMاول می تونی از موتورایی مثل FPs creator یا Game maker استفاده کنی alisahaf7015-02-2010, 02:13 PMبهترین موتور موتور انریل 3 است امکانات خوبی داره ما ازش برای مسابقات روباتیک استفاده می کنیم چون جهان واقعی رو کاملا می تونه شبیه سازی کنه با فیزیک کامل http://files.myopera.com/alisahaf70/files/Capture2.JPG parvizamd15-02-2010, 05:57 PMموتور Game Maker شرکت سازنده :YoYo Games البته این نرم افزار در زمان نسخه 7 توسط yoyogames خریداری شد نویسنده :Mark Overmas سایت رسمی :!!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! تاپیک اختصاصی در P30world: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! این انجین یکی از بهترین مورد ها برای افراد مبتدی است چراکه شما می توانید بدون اینکه تایپ کردن دستور با درگ کردن Action ها در رویداد قرار دهید کار کردن با این انجین بسیار راحت هست البته قسمت کد نویسی هم داره و همه دستور های اون رو نمیشه با درگ کردن وارد کرد ساختار این زبان گیم میکر مشابه delphi هست که بسیار ساده هست این انجین در اصل برای ساخت بازی 2 بعدیه البته بازی سه بعدی گرافیک هم میشه بازی ساخت البته اینم باید بگم در ساخت بازی های سه بعدی مشکل زیادی داره برای مثال نداشتن مدیریت صحنه ( یعنی زمان سخت افزار برای چیزی که دیده نمیشه صرف میشه که خیلی بده) و عدم ساخت کارکتر متحرک و غیره .البته طرفدار گیم میکر توانایی ها زیادی به گیم میکر اضافه کردند مثل تبدیل مدل های obj به مدل های گیم میکر -ساخت کارکتر محترک و ایجاد سایه و زمین ناهموار و غیره ) البته استفاده این امکانات باعث کاهش کارایی بازی می شه. آخرین نسخه این در این تاریخ نسخه 8 هست که قیمت اون 25 دلاره مزایا : رابط آسان از طریق Drag and Drop - امکانات نسبی خوب - پیشتبانی از صدای سه بعدی و استریو -امکانات فشرده سازی در هنگام کامپیل بازی ) و بسیار مناسب برای افراد مبتدی) معایب : عدم توانایی تشخیص به صورت چند ضلعی ( در نسخه 8 فقط به صورت مستطیل و دیراه ای )- نداشتن تابع های و دستور های فیزیکی ) - نداشتن امکانات سه بعدی متعدد - عدم تشخیص برخورد اشیا در فضا سه بعدی ( فقط دو بعدی البته اینکار رو شما می توانید به صورت دستی این کار انجام بدهید) نتیجه کلی : بدون شک گیم میکر یکی از بهترین انجین دو بعدی برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای ست اگرچه امکانات گیم میکر در زمینه سه بعدی بسیار محدود است اما باز انتخابی خوبیست parvizamd16-02-2010, 07:14 AMموتور 3D FPS Creator شرکت سازنده :The Game Creator سایت رسمی : !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! این موتور یکی از آسان ترین موتور بازی سازی است البته فقط در سبک FPS (اول شخص) .این موتور جز موتور های آماده به حساب می آید چراکه در این انجین نه نیاز به برنامه نویسی هست نه مدل سازی . البته در صورتی که از اشیای و ساختمان موتور خوش نیاد می تواند از برنامه های جانبی مثل ENTITY MAKER و Segment Maker استفاده کنید و شخص مورد نظر خود رو اونجا درست کنید .ساختن مراحل بازی با Drag and drop اشیا و اجسام صورت می گیرد .البته این انجین معایبی هم داره یکی از اون انعطاف پذیزی کم و گیم پلی ضعیف و سبکی تنها میشه با اون بازی ساخت فقط اول شخص هست مزایا: سادگی بازی سازی - داشتن مدل ها و سلاح ها ی وساختمان آماده - بدون نیاز به برنامه نویسی معایب: انعطاف پذیری کم (برای تغییرات ) -گیم پلی ضعیف- ساخت بازی فقط به صورت FPS نتیجه کلی: در کل برای افرادی که می خواهند بازی بسازند در کمترین اونم به صورت یه نفره انتخاب خوبی هست چراکه بازی ساختن با این انجین از نقاشی تو PAINT راحته و اگه مدل های آماده این انجین راضی تون نکرد می تونید از ENTITY MAKER استفاده کنید و برای ساختن ساختمان حرفه ای می تونید از Segment maker استفاده کنید parvizamd16-02-2010, 04:45 PMموتور 3D GAME Studio سازنده :Conitec GmbH و Atari سایت رسمی !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! این انجین یکی از بهترین های انجین سطح متوسط هست که داری امکانات از جمله World Editor و MODEL EDITOR و Script Editor هست. ساختار برنامه نویسی این انجین مشابه C++ هست که نسبی پیجیده است . آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 7 هست .این انجین داری 5 نسخه هست که نسخه های شامل :رایگان - litec Full (همان نسخه با امکاناتی بیشتر ) - اضافه - تجاری - حرفه ای هست . البته این انجین برای افراد مبتدی استفاده از الگو ها رو پیشنهاد کرده (البته این روش رو پیشنهاد نمی کنم چرا اگر خواستید تغییر در کد بازی ایجاد کنید بایستی وارد قسمت گیج کننده کد های الگو شوید پس سعی کنید خودتان کد بنویسید) و برای یاد گیری برنامه نویسی بازی فایل های آموزشی به همراه مثال های آموزشی در قسمتی به workshops قرار نهاد این انجین قدرت خوب اش متاسفانه داری Bug های زیادی هست (گاهی وقت ها آدم دل می خواهد از دم uninstall کنه ) مزایا : داشتن قابلیت مدیریت صحنه - قابلیت نور پردازی به صورت حرفه ای - کنترل سرعت در هنگام اجرا بازی (چیزی که در Game maker در هنگام گرافیک سه بعدی وجود نداشت) - انعطاف پذیری خوب - پشتبانی از SDK - تشخیص برخورد به چند صورت (چند ضلعی و جعبه ای ) - داشتن سیستم فیزیک نسبی خوب معایب : عدم توانایی طراحی به Panel ها به صورت بصری (البته در نسخه litec Free من پلاگینی به نام Panel Editor دیدم که وقتی اجراش می کردم برنامه هنگ می کرد)- داشتن باگ های متعدد - پیجیدگی نسبی زبان برنامه نویسی نتیجه: در کل انجین قدرتمند هست داری قدرت فیزیکی نسبی خوبی البته برای اینکه بشه از این انجین استفاده کرد بایسی فرد تا حدودی با زبان c++ آشنا باشه البته گیم استدیو کد الگو ها برای بازی سازی بدون کد پیشنهاد کرد که البته این کار درد سر های هم به دنبال داره و این رو پیشنهاد نمی کنم من این انجین چندان مناسب برای افراد مبتدی نمی بینم SGLX16-02-2010, 05:41 PMآقا فقط يونيتي parvizamd16-02-2010, 07:19 PMمی تونید درباره ش بیشتر توضیح دهید SGLX16-02-2010, 09:59 PMمی تونید درباره ش بیشتر توضیح دهید رم افزار Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزار های ساخت بازی می باشد که اخیرا، با ارائه ی نسخه 2.5 تحت ویندوز ارائه شده است. تا قبل از نسخه ی 2.5، این نرم افزار تنها برای اپل مکینتاش ارائه می شد. در زیر برخی از امکانات این موتور قدرتمند را مشاهده می کنید: ادیتور قدرتمند، انعطاف پذیر و با قابلیت اجرای دستورات کاربر بصورت ویژوال ابزار های مورد نیاز جهت کار گروهی، قابلیت ایمپورت مستقیم فایلهای نرم افزارهایی مثل Max, Maya, XSI و آپدیت ذخایر در حین اجرای نرم افزار و ساخت بازی استفاده از آخرین تکنولوژی های گرافیکی، سرعت رندر بالا، استفاده از تمامی قابلیت های DirectX و OpenGL قابلیت تهیه خروجی اجرایی Exe با چند کلیک قابلیت تهیه خروجی تحت وب، تحت کنسول، تحت آیفون و برای مکینتاش استفاده از جدیدترین تکنیک های نور پردازی و پشتیبانی از سایه های دینامیک استفاده از جدیدترین شیدرهای گرافیکی، کتابخانه کاملی از شیدرهای قابل استفاده، توانایی کاربر در نوشتن شیدرهای جدید موتور Terrain داخلی، جهت ساخت عوارض زمین، محیط های وسیع Outdoor و کوه و تپه و امکانات تکسچر گذاری و رنگ آمیزی و چینش اتوماتیک اشیا در محیط پشتیبانی از پروتکل های شبکه پشتیبانی کامل از موتور فیزیک Physx محصول nVidia پشتیبانی از زبانهای C# و جاوا اسکریپت java script و boo http://shop.persian-designers.com/products_pictures/unity_1.jpg http://shop.persian-designers.com/products_pictures/unity_2.jpg http://shop.persian-designers.com/products_pictures/unity_3.jpg http://shop.persian-designers.com/products_pictures/unity_4.jpg http://shop.persian-designers.com/products_pictures/unity_5.jpg http://shop.persian-designers.com/products_pictures/unity_6.jpg NINJA 009801-03-2010, 10:39 AMمنم unity رو برای اونایی که تازه میخوان بازی سازی رو یاد بگیرن پیشنهاد میکنم چون از fps creator بهتره هم اگه اونو خوب یاد بگیرن دیگه نیازی نیست زیاد دنبال موتور جدیدتری باشن و میتونن خودشون انفرادی ام یه بازی بسازن خیلی بهتر از موتورای دیگه است.و کار باهاش راحته برای خیلیا که فقط میخوان یه بازی بسازن تا جلوی دوستاشون کلاس بزارن و یا حس بازی سازی شونو ارضا کنن بهترین گزینه میتو نه باشه. Sub-Zero7001-03-2010, 11:11 AMمن هم که جدیدا از موتور قدرتمند Irrlicht استفاده می کنم: این انجین یک سری Header هستش که در پوشه ی include برنامه ی Visual C++ اضافه می کنید.شاهکار این موتور بازی مافیا هستش.20 مگ هم هستش.ولی اگه میخواید باهاش کار کنید باید C++ بلد باشید. من هم به همین دلیل مدتیه که دارم C++ یاد می گیرم. البته تا یادگیری C++ از انجین Unity استفاده میکنم چون C# بلدم. NINJA 009801-03-2010, 11:16 AMمن هم که جدیدا از موتور قدرتمند Irrlicht استفاده می کنم: این انجین یک سری Header هستش که در پوشه ی include برنامه ی Visual C++ اضافه می کنید.شاهکار این موتور بازی مافیا هستش.20 مگ هم هستش.ولی اگه میخواید باهاش کار کنید باید C++ بلد باشید. من هم به همین دلیل مدتیه که دارم C++ یاد می گیرم. البته تا یادگیری C++ از انجین Unity استفاده میکنم چون C# بلدم. اگه میتونی لینک دانلود نرم افزار و چند تا اسکرین شات از نرم افزار بزار AMIR REZAs01-03-2010, 01:27 PMببخشید دوستان بنده کمی ++c بلدم اما نمیدونم چه طوری باید تو تری دی گیم کد ها رو بنویسم میشه راهنماییم کنید؟لطفا چند کد با توضیحات کامل بریم بگذارید:45: Sub-Zero7001-03-2010, 02:26 PMاگه میتونی لینک دانلود نرم افزار و چند تا اسکرین شات از نرم افزار بزار !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!!!!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 576]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن