تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834879376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمرین رندر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: b 3dnet29-11-2009, 02:13 PMبا سلام به تمامی دوستان عزیز راستش من نظرم بر این بود که یه دفعه ای یه رندر بگیرم و بزارم توی گالری ولی به خاطر اینکه هم خودم یه چیزی یاد بگیرم و هم دیگران استفاده کنند رندر هایی که میگرمو توی اینجا میزارم و در موردش یه توضیحی هم میدم تا با کمک دوستان سطح کار بالا بره.... b 3dnet29-11-2009, 02:14 PMخوب این اولین رندری هستش که گرفتم و اولین تجربه ام با V-RAY هستش... توی این رندر فقط روی متریال بدنه و REFLECT ها و نور پردازی کار کردم... بقیه ی متریال ها هم همینطوری گزاشتم... این رندر اصلی نیستش و برای رندر اصلی یه محیط هم میسازم... http://www.img98.com/images/u73ctgxhr25l69pyyg6j.jpg توضیحات : توی این رندر از 3 تا نوره Vraylight استفاده شده که یکی بالا و 2 تای دیگه توی زاویه هستش.... و فقط نمای بالا هستش که سایه میندازه... تنظیمات رندر هم به صورت زیر هستش... http://www.img98.com/images/neet2py0rren7rlt76d 7.jpg http://www.img98.com/images/6vdjpkelgj23n73uqzq.jpg http://www.img98.com/images/wzl76m7hosy62jw4z5h.jpg http://www.img98.com/images/34gsemptyvqo4pm9hgz.jpg http://www.img98.com/images/ziyut74elpnodx0rjysp.jpg N O V A L I S29-11-2009, 02:22 PMبه... آفرین بهزاد.. من با وی ری کار نکردم ولی به نظرم اولین رندرت با وی ری خیلی خوب شده.. فقط یه کم سایه های زیر ماشین باید قوی تر باشن به نظرم و ماشینم یه کمی رو هواست (خیلی کما!) اون رفلکشن منبع نور رو هم فکر کنم یه کارائی میشه روش کرد.. HDRI و رندر تو یه محیط رو هم گذاشتی احتمالا برای بعد... :40: b 3dnet29-11-2009, 02:31 PMشهاب عزیز یه script به من معرفی کرد که یه رندر از صحنه میگیره بعد باید این رندرو تو Photoshop بندازی روی رندر اصلی و Blend mode رو بزاری رو حالت Multiply که باعث این میشه رندر طبیعی تر بشه... اینم لینک این script : http://store1.angstraum.at/ml_vrayao2.zip --------------------------------------------------------- شما هم اگه نکته ای چیزی دارید بگید تا سطح کا بالا بره... N O V A L I S29-11-2009, 02:42 PMشهاب عزیز یه script به من معرفی کرد که یه رندر از صحنه میگیره بعد باید این رندرو تو Photoshop بندازی روی رندر اصلی و Blend mode رو بزاری رو حالت Multiply که باعث این میشه رندر طبیعی تر بشه... اینم لینک این script : http://store1.angstraum.at/ml_vrayao2.zip --------------------------------------------------------- شما هم اگه نکته ای چیزی دارید بگید تا سطح کا بالا بره... این کار با رندر کامپوزیت فرق داره؟ (Render Elements ) مخصوص وی ری هست؟ HOMAYOON.F29-11-2009, 02:58 PMایول بهزاد جان، دمت گرم ... خوب تصمیمی گرفتی. این وسط ما هم یه چیزایی یاد میگیریم... این رندرت که خیلی قشنگ شده... میگم این خط سفیده چیه رو مدل افتاده؟ رفلکت منبع نوره یا چیزی اونجا گذاشتی؟ :11: b 3dnet29-11-2009, 03:19 PMاین کار با رندر کامپوزیت فرق داره؟ (Render Elements ) مخصوص وی ری هست؟ تقریبا فکر کنم همون render elements باشه .... ولی این script این کارو راحت کرده... البته فکر کنم شهاب عزیز در این باره توضیح بده بهتره... ایول بهزاد جان، دمت گرم ... خوب تصمیمی گرفتی. این وسط ما هم یه چیزایی یاد میگیریم... این رندرت که خیلی قشنگ شده... میگم این خط سفیده چیه رو مدل افتاده؟ رفلکت منبع نوره یا چیزی اونجا گذاشتی؟ :11: ممنون همایون جان این خط های سفید به خاطر منبع های نوری هستش که دورو بره ماشین هستن... http://www.img98.com/images/clf60hng1ldk3tqefp1.bmp najooli29-11-2009, 03:27 PMمیشه یکی بگه این اسکریپتا چیه و چیکار میکنه؟ بعد وی ری که استفاده میکنی مگه چیه که تنظیمات اینجوریه ؟ b 3dnet29-11-2009, 03:49 PMمیشه یکی بگه این اسکریپتا چیه و چیکار میکنه؟ بعد وی ری که استفاده میکنی مگه چیه که تنظیمات اینجوریه ؟ این script ها برنامه هایی هستش که به زبان maxscrpit نوشته شده و باعث راحتی کار میشه.. یه جورایی باعث منعطف شدن کار میشه... شما میتونی با یه script منو هایی رو برای خودت درست کنی و به راحتی با اونها کار کنی... توی انیمیشن هم خیلی از این script استفاده میشه... --------- این ها هم تنظیمات v-ray هستش v-ray یه موتور رندر هستش که از صحنه رندر میکنه... مثل mental ray , brazil , maxwell .... najooli29-11-2009, 04:20 PMیه اموزش کامل از مدلینگ تا رندر میزاشتین به ما مبتدیا خیلی کمک میکرد مثلا همین ماشینه جیگره خودتو وی ری رو هو خوب بلدم ورزنشو میخاستم بدونم:20: Hamid..God29-11-2009, 04:30 PMسلام کارت خیلی خوب شده فقط شیشه هات زخامت دارن؟اگه نداشته باشن شکست نور ایجاد نمی کنن hrgh229-11-2009, 05:17 PMآفرین داداش بهزاد چه رندر قشنگی شده فقط یکم زنگها داخلش اقت کرده شاید به خاطر رفلکتشون باشه همینطور تکسچر یعضی جاها مثل چراغ راهنمای جلویی جای کار داره لاستیک هم یکم روشن شه موفق باشی G LADIATOR29-11-2009, 05:31 PMآفرين..خيلي خوب رندري شده(چي گفتم...:31:) از اونجايي كه اين تاپيك رو زدي واسه پيشرفت و.. پس من تا ميتونم ايراد ميگيرم...:31: اول اينكه رندر به نظر خوب مياد...ولي بيننده وقتي يه كم بيشتر نگاه ميكنه كم كم متوجه ايراد ها ميشه... خوب شدن رندر در نگاه اول به خاطر متريال خوب بدنه ماشين هست...آفرين... ولي خود نور پردازي مشكل داره... به نظر من اول با يه متريال خاكستري از كل كار رندر بگير با نورپردازي....تا اول نور پردازي كار رديف بشه..بعد برو دور و بر متريال و.. اينجوري كارت سريع تر پيش ميره...و بهتر... اولين نكته تو نور اينكه كار امبينت نداره...(AO_Ambient) هميشه...تو 99% مواقع محيط و اجسام بايد يه سايه سياه تو جاهايي كه خيلي به هم نزديك شدن داشته باشن... مثلا..زير خود لاستيك ها...درزهاي ماشين...لبه كاپوت... همين باعث شده كه تو اين رندرت اون لوگوي روي كاپوت خوب از آب در نياد... بعد هم مسئله استوديو و رفلكت ها پيش مياد... رفلكت روي ماشين زيادي شديد شده... همين استوديو باعث شده لامپ زياد خوب از آب در نياد...(البته لامپ خوب شده ها...ولي جا داره كه بهتر از اين بشه در كل به نظر من اين خيلي مهمه كه اول از متريال خاكستري شروع كني و اول لايتينگ رو درست كني و بعد متريال بدي.... در ضمن اون اسكريپت هم اينجوري كه از اسمش پيداست بايد از كار Ambient بگيره و تو فتوشاپ تركيبش كني با كار اصلي... ولي چرا تو اين رندر كه گزاشتي خبري از امبينت نيست پس؟؟ ؟؟-: G LADIATOR29-11-2009, 05:46 PMدر ضمن... سايز لايت ها رو اگه يه كم تغيير بدي بهتره.... به نظر من: يه لايت با طول و عرض 1.5 برابر طول و عرض ماشين بزار بالاي سر ماشين....1.5 متر فاصله داشته باشه از سقف ماشين لايت يه كم از سمتي كه به دوربين نزديك هست بچرخه به سمت ماشين....يعني اينكه سايه اي كه ايجاد ميكنه...بگي نگي يه كم شيب داشته باشه به پشت ماشين...البته خيلي خيلي كم بچرخونش... لايت دوم رو بزار رو به روي نوك ماشين... ارتفاع برابر ارتفاع ماشين باشه..طولش 1.5 برابر ارتفاعش... حدودا 3_4 متر فاصله از نوك ماشين داشته باشه ارتفاع اين لايت از سطح زمين برابر باشه با ارتفاع سقف ماشين..... حدودا 30 درجه هم بچرخونش به سمت زمين.... لايت سوم هم با همين زاويه ولي با سايز دو برابر.... محل قرار گيريش هم روبروي سه گوش عقب ماشين...._يعني نه روبروي عقب ماشين باشه.. و نه روبروي بقل ماشين باشه... بعد شدت نورش رو دو برابر لايت هاي ديگه بكن....ولي فاصلش رو هم 2.5 برابر بيشتر از فاصله لايت هاي ديگه بكن... حودا 6 متر فاصله رنگ نوري كه از بالا مي تابه سفيد باشه.....نوري كه از روبرو ميتابه آبي آسموني خيلي خيلي خيلي خيلي روشن... رنگ نوري كه از سه گوش و دور ميتابه نارنجي خيلي خيلي خيلي روشن... رنگ ها جوري باشن كه تو اسلات رنگ توي تنظيمات لايت خيلي به سفيد شبيه باشن... بعد اگه ايننجوري كه گفتم لايتينگيديش....يه رندر تريپ خاكستري بزار تا ببينيمش... HOMAYOON.F29-11-2009, 06:28 PMمسلم جان توضیحاتت عالی بودن پسر، دمت گرم... فقط میگم این تنظیمات و زاویه بندی و متراژ واسه موتورهای رندر مختلف فرقی نمیکنه؟! مثلا این توضیحاتو با توجه به اینکه بهزاد گفت با وی ری رندر گرفته و نور وی ری به کار برده گفتی یا واسه بقیه ی نورها هم همینجوریه؟ بعد اینکه این چهارتا نوری که گفتی هر کدوم باید از چه نوعی باشن؟ اسپوت، دایرکت، امنی... و در آخر درباره ی AO_Ambient بیشتر توضیح بده. کارش رو که گفتی چیه و ظاهرا تاثیر بسیار مهمی تو کار داره. اما چجوری باید به کار گرفتش و از کجا؟ اونوقت فرقش با GI چیه؟ اونم تقریبا گوشه ها و زیر مدلها رو تیره میکنه و سایه میندازه. آها یه سوالی هم که خیلی وقته واسم پیش اومده اینه که فاینال گتر کارش چیه و چه موقع بکار میاد و فرقش با GI چیه؟! با اینکه خیلی مواقع ازش استفاده کردم، اما هنوز کاربردشو نمیدونم!! در حقیقت تحقیق نکردم تا به الان. :دی آقا خیلی ممنون. بهزاد جان شرمنده تاپیکتو شلوغ کردم.... بحث خیلی خوبی پیش اومده... تشکر از همه... 3Dmajid29-11-2009, 07:39 PMجقدر خشکل شده ... :40: G LADIATOR29-11-2009, 07:44 PMممنون همايون جان... اين تنظيمات ربطي به موتور رندر و برنامه ندارن....ولي هميشه هم نباس اينجوري رندر كرد...اين يه نمونه هست...هر كسي ميتوني نمونه هاي مختلفي رو اجرا كنه...منم اينو پيشنهاد كردم... هر سه تا لايت بايد لايت هاي حجمي باشن.... واسه وي ري: وي ري لايت.... واسه منتال: لايت هاي فتومتريك(بايد سايز لايت رو حتما تغيير داد) و... AO يا همون Ambient Occlusion ...: خوب تقريبا تمامي متريال ها خودشون رو طبق نورهاي موجود توي محيط نشون ميدن... اگه نوري نداشته باشيم كه بالاخره از نورهاي ديفالت استفاده ميكنن_كه معمولا دو تا لايت هستن كه از دو زاويه مختلف به آبجك ميتابن..ولي سايه نميندازن و توي برنامه ديده نميشن...(البته تو مايا ميشه دستكاريش كرد) ...ولي امبينت(در اينجا هدف شاعر از امبينت متريال امبينت هست :31:) طبق نور هاي محيط كار نميكنه.... يعني اينكه متريال امبينت نورهاي محيط رو محاسبه نميكنه واسه سايه روشن زدن آبجكت ها... در اصل امبينت يه جورايي بر اساس Global Illumination كلر ميكنه... يعني از تمامي سطوح آبجكت ها يه نور ميتابونه....يه نور رفلكتي... اگه توي واقعيت توجه كنيم ميبينيم گوشه هاي آبجكت ها سياه مييشن...مثلا جرز اي ديوار...سوراخ هاي ديوار....درز بين دكمه هاي كيبورد....سطوح زير آبجكت ها..مثلا زير لاستيك...جايي از آبجكت يه به زمين ميچسبه... علت اين هم بر ميگرده به Global Illumination و بازتاب فتون ها... مثلا شما دستتون رو بگيريد رو به ديوار اتاقتون...پشت به لامپ...حالا دست ديگتون رو بگيريد جلوي ديوار..و جلوي دست ديگتون......ميبينيد كه دست اوليتون تيره تر ميشه...چرا؟ چون دست دومتون مانع از رسيدن رفلكت فتون ها به دست اولتون شده....(شستتون نره تو چشمتون :31:) خلاصه....امبينت مياد و با محاسبه اين جريانات...در آخر يه تصوير به ما ميده كه فقط سايه هاي اينجوري رو به ما ميده...سايه هايي مثل Global Illumination. مثلا تو اين تصاوير هيچ لايتي وجود نداره و فقط امبينت هستن: http://www.antropus.com/private/custom_portfolio/characters/thomas/ambient_occlusion.jpg http://scottdewoody.com/images/tutorials/occ10a.jpg حالا ما ميتونيم كارمون رو اصلا نور پردازي نكنيم و يه رندر بگيريم..بعد اين امبينت رو تو فتوشاپ بهش اضاف كنيم... ولي براي اينكه نتيجه بهتري داشته باشيم..محيط رو نور پردازي ميكنيم...و امبينت هم ميگيريم و بعد تو فتوشاپ به هم اضافشون ميكنيم... اينجوري سايه ها 100% طبق واقعيت هستن... واسه استفاده كردن از امبينت هم( توي منتال ري): يه متريال Mentalray مياريم...بعد تو قسمت Surface(همون اولي) امبينت رو اضاف ميكنيم..(Ambient occ ) حالا اگه اين متريال رو به كل آبجكت ها بديم و رندر بگيريم حله ديگه.... يه رندر خوب رندري هست كه اجسام داخلش سفيد باشن و سايه ها رندر بشن.... ولي خوب هر رندري مشخصات خودش رو داره و بايد پارامتر ها رو نسبت به كار تغيير داد... Final gather هم تقريبا همين كار رو ميكنه ولي فرق فوكوله... Final gather رفلكت لايت و فتون ها رو محاسبه ميكونه...ولي نصبت به لايت هاي محيط.... توي واقعيت وقتي نور ميتابه داخل اتاق( از پنجره) به جز محيطي كه نور افتاده اونجا..كل اتاق هو روشن ميشه..چرا؟ به خاطر رفلكت نور توي محيط... Final gather همين كار رو ميكنه...اول خود نور مستقيم رو محاسبه ميكنه(Direct Illumination) و بعد بازتاب نور از در و ديوار رو محاسبه ميكنه..(Indirect Illumination) Global illumination هم تقريبا همچين كاري رو ميكنه..ولي باز فرق فوكوله :31: Global illumination از الگوريتم diffuse inter-reflection استفاده ميكنه.... توي دنياي واقعي فقط نور روي اجسام تاسير نميزاره... هميشه آبجكت ها هم روي بقيه آبجكت ها تاثير ميزارن... diffuse inter-reflection همين كار رو ملي كرده... يعني اينكه علاوه بر اينكه ما بايد بازتاب نور از محيط روي اجسام رو محاسبه كنيم..با استفاده از diffuse inter-reflection تاثير رنگ ساير اجسام رو اجسام ديگه رو هم محاسبه ميكنيم... با استفاده از اين كار رندر طبيعي تري خواهيم داشت.... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/Local_illumination.JPG/300px-Local_illumination.JPG ====> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/Global_illumination.JPG/300px-Global_illumination.JPG اگه از همه اينا به خوبي استفاده بشه يه رندر ريل خواهيم داشت... اگه توضيح بيشتري لازمه ديگه باس تو تاپيك خودش بحث كنيم... hadi66529-11-2009, 08:00 PMe این چه رندر باحالی شده آفرین یکمی دیگه روش کار کن زاویه ماشینو یکی جابجا کنی بدک نیست موفق باشی ;) HOMAYOON.F29-11-2009, 09:22 PMمسلم عزیز فوق العاده کار کردی. کامل و دقیق گفتی. واقعا استفاده کردیم. مرسی... اگه سوال دیگه ای پیش اومد و مربوط به این قسمت بود با اجازه ی آقا بهزاد گل همینجا میپرسم اما سوالات مربوط به رندرهای موضاعات دیگه رو یه تاپیک میزنم. بازم تشکر... SSS_HHH_OOO29-11-2009, 09:33 PMآفرین بهزاد من که نظرمو دادم ولی خوب بازم میگم خیلی خوب شده Sorosh MAX29-11-2009, 09:42 PMآفرین بهزاد جان ، برای اولین رندر خیلی خوب شده ، فقط روی سایه ها و نورهات بیشتر کار کن ... N O V A L I S29-11-2009, 09:55 PMآفرین بهزاد من که نظرمو دادم ولی خوب بازم میگم خیلی خوب شده در مورد پست 5 تاپیک هم منتظر نظرتیم! :27: b 3dnet30-11-2009, 12:28 AMممنون از تمامی دوستان خیلی لطف کردید نظر دادی من که خودم خیلی استفاده کردم... --------------------------------------- مسلم جان واقعا ممنون بابت توضیحاتی که دادی خیلی دقیق و جالب بود....( کلی استفاده کردم) ------------------------------------- همایون جان من این تایپیکو ایجاد کردم که سطح کار همه بالا بره پس برا طرح سوالاتت نیازی به اجازه نداری شاید سوال شما سوال من یا دیگرانم باشه...( خوشحال میشم سوالاتتو بپرسی) ----------------------------------- من طبق این توضیحات یه رندر میگیرم و نتیجرو میزارم اینجا b 3dnet30-11-2009, 12:30 AMراستی مسلم جا من توی اون رندری که گزاشتم هنوز از AO استفاده نکردم.... بازم تشکر میکنم توضیحاتت خیلی عالی بود......... b 3dnet30-11-2009, 11:45 PMبا سلام خدمت دوستان عزیز منبا توضیحات کاملی که مسلم جان گزاشته بود و با توضیحات دوستان دیگه یه مقدار روی خوده نور پردازی کار کردم... نظرتون برام مهمه... از AO استفاده کردم... http://www.img98.com/images/xhyqf1z42wnmf5mui6zz.jpg اینم نور پردازی همونجوری که مسلم جان گفت: http://www.img98.com/images/cql2jctm6j2is5brgkqw.jpg N O V A L I S30-11-2009, 11:58 PMوای عالی شده! :20: (اولی رو میگم) دومی هم چون دقیقا از رو دست نگاه کردی یه کم یه جوریه، ولی 100 درصد راهنمائی مسلم کمک کرده.. دستش درد نکنه.. از همین الان معلومه که رندر خوبی میشه.. بخش مهمی رو خوب از آب در آوردی! فقط متریال رو هم با همین دقت کار کن... آخ جون! :40: HOMAYOON.F01-12-2009, 12:05 AMبهزاد جان خوب پیش رفتی... فقط نمیدونم چرا من از حرفهای مسلم اینجوری متوجه شدم که اون نوری که تو گذاشتی گوشه ی سمت راست، باید سمت چپ یعنی روبروی دوربین باشه! اینو خوب نگرفتم. چون الان بک لایت نداریم! یه مورد دیگه این احتمال رو میدم صحنه باید روشنتر باشه. همونطوری که مسلم گفت: همه چی باید سفید باشه و فقط تیرگی سایه ها باید معلوم باشه. البته مطمئنم که مقدار هر نور رو به مقدار صحیح وارد کردی، اما خب نمیدونم چرا محیط کمی تاریکه و مدل تیره شده. اگه مورد دیگه ای هم باشه بچه ها میگن...:10: G LADIATOR01-12-2009, 01:07 AMخيلي خوبه... فقط يه سوال...اون رندر اولي با شيوه خودت گرفتي...يا اينكه رندر اولي همون رندر دومي هست ولي از نماي نزديك؟ آخه به نظرم با هم فرق ميكنن... به هر حال... توي رندر دومي....: اون لايتي كه جلوي ماشين هست(همون كه يه كم آبي رنگه) اون رو يه كم سرش رو بيار بالا... الان مركز نورش روي زمين هست و زمين رو روشن كرده...بيارش بالا تا مركزش بياد روي خود ماشين... === اندازه نوري كه بالاي ماشين هست رو دو برابر كن... بعد يه رندر از همين زاويه و يه رندر هم از نزديك بگير... در ضمن..AO رو اگه الان بهش ندي خيلي بهتره...اينجوري بهتر ميشه در مورد خود نورپردازي نظر داد... آخه خود نورپردازي هم بايد زير لاستيك ها و... يه سايه خوب بندازه و زياد نبايد به AO تكه كرد... خيلي خوب داري پيش ميري... ادامه بده كه منتظريم... فقط نمیدونم چرا من از حرفهای مسلم اینجوری متوجه شدم که اون نوری که تو گذاشتی گوشه ی سمت راست، باید سمت چپ یعنی روبروی دوربین باشه! اینو خوب نگرفتم. نه...منظور من همينجوري بود كه بهزاد در آورده... یه مورد دیگه این احتمال رو میدم صحنه باید روشنتر باشه. همونطوری که مسلم گفت: همه چی باید سفید باشه و فقط تیرگی سایه ها باید معلوم باشه. البته مطمئنم که مقدار هر نور رو به مقدار صحیح وارد کردی، اما خب نمیدونم چرا محیط کمی تاریکه و مدل تیره شده. درسته...محيط بايد يه كم روشن تر باشه...كه اونم با چرخوندن لايت جلو ماشين به سمت ماشين...و دو برابر كردن سايز لايت بالاي ماشين درست ميشه... ولي ديگه نبايد فقط سايه ها هم پيدا باشن... من واسه امبينت گفتم كه فقط بايد سايه ها پيدا باشن... hrgh201-12-2009, 09:49 AMآفرین داداش بهزاد حالا نورپردازیت طبیعی تر شده فقط همونطور که دوستان گفتند صحنه قدری تیره شده باید شدت نورها جمیعا کمی بیشتر شه تا صحنه روشنتر شه البته من شخصا نورپردازی در کنار تصاویر HDRi رو ترجیح میدم چیزی تو این مایع ها http://jeffpatton.net/Blog-images/Render01.jpg HOMAYOON.F01-12-2009, 12:40 PMآقا یه سوال! حمیدرضا از تصاویر HDRI گفت. میگم این نوع تصاویر فقط وقتی یه مدل رو تو فضای باز رندر میگیرم کاربرد داره، درسته؟ و اگه ماشین رو تو یه سالن یا استودیو یا یه انباری رندر بگیریم نیازی به HDRI نیست؟ بعد این تصاویر HDRI کلا ساختارشون با عکسهای معمولی فرق داره یا نه میتونه یه عکس JPG یا BMP یا ... هم باشه؟ میتونه یه طیف رنگی مث اونی که حمید بالا نشون داد باشه؟ اونوقت بجزء HDRI ، اصطلاح HDR هم داریم؟ اگه آره فرقشون چیه؟ و در آخر تصاویر HDRI رو کجای برنامه باید استفاده کرد؟ و فرقش با HDRI واسه رفلکت چیه؟(آخه تا اونجا که من فهمیدم اون HDRI اولی واسه تنظیم نورپردازی مناسب هستش و ساختار وفرمت بخصوصی داره و این یکی یه دونه عکسه که واسه طبیعی شدن رفلکت ماشین و نشون دادن یه محیط دور ماشین هستش. در حقیقت یه محیط مجازی رو نشون میده.) ممنونم از همه...:11: maxya01-12-2009, 12:47 PMمرسی...عالیه خیلی خوب شد که باسه رندر هم تاپیک زدی اینطوری از حضور اساتید رندر هممون استفاده می کنیم عالیه...ادامه بده رندرت داره جذاب و جذاب تر میشه...امیدوارم بلاخره به یه جمع بندی مناسب برسی موفق باشی G LADIATOR01-12-2009, 04:46 PMآقا یه سوال! حمیدرضا از تصاویر HDRI گفت. میگم این نوع تصاویر فقط وقتی یه مدل رو تو فضای باز رندر میگیرم کاربرد داره، درسته؟ و اگه ماشین رو تو یه سالن یا استودیو یا یه انباری رندر بگیریم نیازی به HDRI نیست؟ بعد این تصاویر HDRI کلا ساختارشون با عکسهای معمولی فرق داره یا نه میتونه یه عکس JPG یا BMP یا ... هم باشه؟ میتونه یه طیف رنگی مث اونی که حمید بالا نشون داد باشه؟ اونوقت بجزء HDRI ، اصطلاح HDR هم داریم؟ اگه آره فرقشون چیه؟ و در آخر تصاویر HDRI رو کجای برنامه باید استفاده کرد؟ و فرقش با HDRI واسه رفلکت چیه؟(آخه تا اونجا که من فهمیدم اون HDRI اولی واسه تنظیم نورپردازی مناسب هستش و ساختار وفرمت بخصوصی داره و این یکی یه دونه عکسه که واسه طبیعی شدن رفلکت ماشین و نشون دادن یه محیط دور ماشین هستش. در حقیقت یه محیط مجازی رو نشون میده.) ممنونم از همه...:11: HDRI مخفف همون: High Dynamic Range Imaging هست. حالا بعضي وقتا Imaging رو نميخونن و به صورت High Dynamic Range در مياد كه مخففش ميشه HDR. دقيقا مثل JPG و JPEG حالا تصاوير HDR مثل بقيه تصاوير هستن..فقط با يه تفاوت اصلي... اگه دقت كرده باشيد ميبينيد كه سايز يه تصوير HDR با اندازه ي: 800×600 حتي به 10 مگابايت هم ميرسه(يا بيشتر) در صورتي كه همين تصوير با همين اندازه با فرمت JPG حد اكثر 150 كيلوبايت هست. خوب تفاوت كجاس؟ تفاوت اينجاست كه تصاوير HDR از تركيب حد اقل 4/5 تا تصوير به وجود ميان... يه تصوير HDR خوب تقريبا از تركيب 8/9 تا عكس به وجوود مياد... تصاوير HDR رو خودمون هم ميتونيم بسازيم... از اونجايي كه حجم اين تصاوير زياد هست و دانلود كردنشون حال گيريه...پس اگه خودمون بسازيم بهتره... فقط بايد يه تصوير با سايز بزرگ داشته باشيم...كه بايد پانوراما يا همون 360درجه باشه... حالا تصاوير پانوراما رو هم ميتونيم با استفاده از چند تا تصوير ديگه بسازيم و بزنيمشون به هم... هم با فتوشاپ ميشه هم با برنامه هاي ديگه...خود اتودسك هم يه برنامه واسش داره...:Stitcher ( Autodesk Stitcher Unlimited photo stitching )z توي تصاوير HDR چند تا تصوير با ميزان روشناي مختلف رو با هم قاطي ميكنيم(با تنظيمات خاص)... حالا فرق HDR با بقيه فرمت ها چيه كه توي سه بعدي زياد كاربرد داره؟ خوب تصاير HDR اين امكان رو به ما ميدن كه ميزان روشنايي رو تنظيم كنيم... خوب حتما ميگيد كه همه تصاوير رو ما ميتونيم توي مكس يا...ميزان روشناييش رو تغيير بديم... ولي HDR فرق فوكوله... توي HDR ما ميتونيم مثل واقعيت روشنايي رو ريل كم و زياد كنيم... يعني اينكه: شما يه دوربين ديجيتال بيگيريد دستتون و داخل اتاقي باشيد كه يه پنجره هم داره... حالا اگه از ديوار داخل اتاق عكس بگيريد..فضاي بيرون از پنجره به خاطر تفاوت نوري كه با داخل اتاق داره كاملا سفيد سفيد مي افته توي عكس... و اگه از محيط بيرون پنجره عكس بگيريد..به همين دليل محيط داخل اتاق كاملا سياه ميشه توي عكس... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b 3/HDRI-Example.jpg HDR اينجور تنظيم� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1082]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن