تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816860566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در جمع استانداران و هيات دولت: دولتمردان خدمت به مردم را بدون توجه به تبليغات دلسرد كننده ادامه مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور در جمع استانداران و هيات دولت: دولتمردان خدمت به مردم را بدون توجه به تبليغات دلسرد كننده ادامه مي‌دهند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

جلسه مشترك هيات دولت با استانداران صبح روز يكشنبه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد تشكيل شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس‌جمهوردر اين نشست با تقدير و تشكر از تلاش استانداران براي خدمت به مردم گفت: براي هر كار انقلابي عبور از مسير سخت لازم است و معمولاً كارهاي بزرگ با سختي و مشقت همراه است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: ساختن كشور كار سختي است؛ چراكه ساختن و آباد كردن في نفسه كاري مشكل بوده و اصولاً تمام كساني كه در جهت اصلاح حركت مي‌كنند، با موانعي روبرو هستند.

وي رمز پيروزي در اين ميدان را ايمان به خدا دانست و افزود: در راه‌هاي دشوار و پرمنفعت، اين توكل و اعتماد بر حضرت حق است كه اميد و نشاط را به وجود مي‌آورد و سختي‌ها را آسان مي‌كند.

وي تلاش و خدمت دولت نهم را در ابعاد مختلف افتخارآميز دانست و تصريح كرد: هر اندازه فشار تبليغات دشمن بيشتر شود، حكايت از درستي راه دارد.

رييس‌جمهور ايجاد ياس و نااميدي را از حربه‌هاي دشمن براي پيشبرد اهداف شومش عنوان كرد و گفت: بايد با توكل به خداي متعال و بدون توجه به تبليغاتي كه قصد دلسرد كردن مردم و خدمتگزاران مردم را دارد و چه بسا روز به روز بيشتر شود، راه خودمان را ادامه دهيم.

احمدي‌نژاد همچنين با تقدير و تشكر از استانداران براي كوشش در جهت ارتقاي سطح بنگاه هاي زودبازده و ايجاد اشتغال در كشور، از آنان خواست كه همكاري مجدانه با بانك مركزي جهت دريافت معوقات بانك ها صورت گيرد و اين كار با جديت دنبال شود.

در اين جلسه گزارش استانداران درباره مسكن، اشتغال و خشكسالي ارائه و تصميمات مقتضي اتخاذ شد.

رييس‌جمهور در نشست مشترك با اقتصاددانان:

براي اصلاح ساختارها و رفع موانع رفاه مردم تعلل نمي‌كنيم

هم‌چنين طرح بزرگ تحول اقتصادي در نشست صريح و صميمي رييس‌جمهور با اساتيد و صاحبنظران اقتصادي بررسي و تبيين شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين نشست مشترك كه عصر روز شنبه به مدت ‌5 /‌3 ساعت برگزار شد و بيش از ‌100 اقتصاددان براي تبادل نظر و ارايه ديدگاه ها و پيشنهادات خود در خصوص طرح تحول بزرگ اقتصادي به نهاد رياست جمهوري آمده بودند، خواستار همدلي و همراهي صاحبنظران اقتصادي شد.

در ابتداي اين نشست، دكتر حسيني، دبير كارگروه تحول اقتصادي جزئيات اين طرح را براي حاضران تشريح كرد و سپس شماري از اساتيد دانشگاه در سخناني ديدگاه‌ها، نظرات و پيشنهادهاي خود را از نحوه اجراي طرح تحول اقتصادي بيان كردند. اغلب اساتيدي كه در جايگاه سخنراني قرار گرفتند، بر ضرورت و لزوم اجراي طرح تحول اقتصادي براي اصلاح ساختارهاي معيوب تاكيد كردند.

دقت در چگونگي هدفمند كردن يارانه‌ها به عنوان امري حساس و ظريف، عجله نكردن در اجراي اصلاحات ساختاري، استفاده از پتانسيل‌هاي علمي كشور در عرصه اقتصاد، حذف يا ادغام نهادها و ارگان‌هاي موازي، شناسايي و اصلاح برخي قوانين متناقض، شناسايي اولويت‌ها ، مشاركت دادن دانشجويان دكترا و كارشناسي ارشد در ترسيم و اجراي طرح، كنترل و مبارزه با فساد، توجه به اقتصاد اسلامي، توانمندسازي بخش خصوصي و بهره‌گيري از مشاوران قوي اقتصادي از سوي رييس‌جمهور، از جمله پيشنهادات و مواردي بود كه در اين نشست توسط شماري از اساتيد و صاحبنظران مطرح شد.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در اين گردهمايي در سخناني با تاكيد بر اين‌كه " انجام اصلاحات بنيادين در عرصه اقتصاد كشور، نيازمند عزم ملي، همراهي و همكاري عمومي است" تصريح كرد: به يقين اساتيد و صاحبنظران دانشگاهي در موفقيت طرح‌هاي اصلاحي نقش مهم و پيشتاز دارند.

احمدي‌نژاد با رد برخي ادعاها مبني بر اين‌كه " دولت به تئوري‌هاي اقتصادي، اعتقادي ندارد و اقدامات دولت غيرعلمي و غيركارشناسي است" گفت: كساني چنين ادعاهايي را مطرح مي‌كنند كه از پاسخ به ايرادات دولت درباره تئوري‌هاي مطرح شده از سوي خودشان عاجزند؛ والا بنده همان مفاهيم كليدي علم اقتصاد را با زبان عامه مردم مطرح مي‌كنم و به آن پايبندم.

وي همچنين در پاسخ به سخنان يكي از اساتيد دانشگاه مبني بر اين‌كه دولت بهتر است به خاطر وسعت و گستردگي طرح تحول بزرگ اقتصادي تنها بخشي از آن را به مرحله اجرا درآورد، خاطرنشان كرد: دولت نگاه كوتاه مدت به اين طرح ندارد؛ ضمن اين‌كه اگر يكي از اشكالات را اصلاح كنيم، بقيه ايرادات اقتصادي آثار تحول ابتدايي را نيز از بين خواهد برد و آن را بي‌نتيجه مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه " مردم ايران، مردمي تحول خواه هستند" گفت: اگر طرحي به درستي و با در نظر گرفتن منافع مردم تدوين شود، مردم با آن همراهي خواهند كرد و ظرفيت تحولي مردم به لحاظ استعداد و هوشمندي در سطح بالايي قرار دارد كه نمونه آن را در طرح عظيم سهميه‌بندي بنزين شاهد بوديم.

احمدي‌نژاد با اشاره به اظهارات يكي از مدعوين مبني بر اين‌كه " زمان براي دولت به منظور اجراي اصلاحات ساختاري كم است" تصريح كرد: دولت معتقد است براي خدمت و رفع موانع رفاه و آسايش مردم حتي نبايد يك روز تعلل كرد؛ چراكه هر چه زمان مي‌گذرد، هزينه و تبعات اصلاح ساختارها افزايش مي‌يابد. بنابراين حتي اگر يك روز از عمر دولت باقي مانده باشد و احساس شود كه اصلاحاتي به نفع مردم است، قطعاً اين اقدام را عملي خواهد كرد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه " دولت به هيچ عنوان به دنبال بهره‌برداري سياسي از اقدامات خود نيست" گفت: دعوت من از شما براي تبادل نظر درباره طرح تحول بزرگ اقتصادي يك دعوت اعتقادي است و براي اين است كه چنانچه بعضاً ايراداتي در طرح وجود دارد، اصلاح و يكبار براي هميشه يك طرح جامع و ريشه‌اي براي اصلاح ساختارهاي معيوب اقتصادي كشور تدوين شود. من با اين دعوت، تكليف و وظيفه خود را نزد خداي متعال و مردم انجام دادم.

وي همچنين با تاكيد بر ضرورت تدوين الگوي ايراني و اسلامي براي اقتصاد كشور، يادآور شد: الگوهاي اقتصادي و نظري با مدل مكانيكي كه در همه جاي دنيا يكسان است، متفاوت مي‌باشد. در الگوهاي نظري سنت‌ها، روحيات و فرهنگ هر كشور در روند اجرا و تدوين برنامه‌ها تاثير گذار است و از اين رو بايد براي تدوين ساختارهاي بنيادين كشورمان ، مدل‌هاي اسلامي – ايراني ترسيم شود.

گفتني است در اين گردهمايي به همراه دكتر احمدي‌نژاد ، معاون اول رييس‌جمهور، رييس كل بانك مركزي، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور و وزراي دادگستري ، بازرگاني ، كار و رفاه حضور داشتند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن