محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830615607
آموزش * Max Script *
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: *Forgotten*26-04-2009, 02:10 AMmaxscript زبان داخلی 3dmax هستش که قدرت فوق العاده ای در مدلینگ ریگینگ و انیمیشن یا نور پردازی یا هر چیز دیگر دارد شما هر چقدر هم روی استفاده از ابزارهای داخلی مکس مسلط باشید باز هم یک جا کم میارید لذا مکس اسکریپت از جایگاه بسار مهمی در 3dmax برخورداره تصمیم دارم هر زمانی وقت کنم آموزشهایی در موردش بگذارم البته کسانی که بصورت جدی دنبال مکس اسکریپت رفتن با مشکلات کمبود منابع مواجه شدن من خودم یکی که واقعا مراحل یادگیری رو سخت و کند میکنه من مکس اسکریپتو با کمک help و dvd های cgacademy یاد گرفتم و دارم یاد میگیرم البته help مکس اسکریپت خیلی کلی توضیح داده و بعضی از کدها درکشون تقریبا بدون مثال و توضیح غیر ممکن مگه رو ریاضیات خودتو قوی کنی خلاصه اینکه اگر میخوای روی ریگگینگ و انیمیشن تسلط داشته باشی باید مکس اسکریپتو یاد بگیری *Forgotten*26-04-2009, 02:15 PMمکس اسکریپت دارای چند نوع پنجره برای بکار گیری و اجرای اسکریپتها میباشد اولین اونها maxscript Listener که بیشترین کاربرد این پنجره زمانی است که مخواهید یک اسکریپت یا برنامه را شروع به نوشتن کنید با استفاده از این پنجره میتوانید یک کد را یا خطی از کدهارااجرا کنید و همزمان جواب اونو دریافت کنید خوب اگر کد دارای ترکیب درستی باشد مکس اسکریپت یک جواب با خط آبی به آن میدهد در غیر این صورت جوابی به رنگ قرمز به کدتان میدهد یعنی در کد مشکلی است که باید رفع بشه وکد را اجرا نمیکند یا ناقص اجرا خواهد شد هر زمانی که یک اسکریپت اجرا میشود نتیجه کار را در این پنجره خواهید دید معمولیترین روش اجرا در پنجره maxscript Listener این است که بعد نوشتن کد در حلی که مکان نما در جلوی کد قرار دارد enter را بزنید maxscript Listener دارای دوقسمت است پنجره صورتی رنگ و سفید رنگ اگر کد را در پنجره صورتی رنگ بنویسید و اجرا کنید جواب کد را در قسمت سفید رنگ خواهد داد اگر کدر را در قسمت سفید رنگ بنویسید و اجرا کنید جواب آن را در همان پنجره سفید رنگ خواهد داد ,یعنی یک خط کد و یک خط جواب این پنجره را میتوانید از منوی مکس اسکریپت باز کنید ------- پنجره دیگر new script هستش که میتوان از منوی فایل maxscript Listener یا خود منوی Maxscript اونو باز کرد با استفاده از این پنجره میتوانید کدهای خود را باهم بنویسید و یک جا اجرا کنید برای اجرای کدها از منوی فایل در new script گزینه Evaluate All را بزنید ولی جواب کدهارا در پنجره maxscript Listener خواهید دید ------ با استفاده از گزینه open script میتوان اسکریپتی را که قبلا ذخیره شده باز کرد را بدون اجرا باز کرد با استفاده از گزینه run script میتوان اسکریپتی را که قبلا ذخیره شده اجرا کرد این گزینه را میتوان در منوی فایل maxscript Listener یا منوی اصلی Maxscript مشاهده کرد تمرین ==== پنجره maxscript Listener را از منوی اصلی maxscript باز کنید یا f11 را بزنید در قسمت صورتی رنگ تایپ کنید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! نکته:اگر قسمت صورتی رنگ دیده نمیشود این کار را انجام دهید,نوار کوچکی در maxscript Listener وجود دارد اونو به پایین بکشید حالا کد را Enter کنید در اینجا یک بکس ساختیم که جواب کد را با رنگ آبی در قسمت سفید رنگ میبینیم که جواب شامل اطلاعاتی چون اسم موضوع موقعیت و دسته بندی هست ........................... سوالی بود مطرح کنید Borhan7226-04-2009, 02:56 PMخوب شروع نمیکنی؟؟؟ omid_3dsmax926-04-2009, 03:25 PMخیلی تصمیم خوبی گرفتی دوست عزیز! ما منتظریم.. ولی پیشنهاد می کنم از پائین ترین سطح شروع کنی که اینجا بشه یک کلاس مخصوص مکس اسکریپت از مفدماتی تا پیشرفته.. :20: *Forgotten*26-04-2009, 08:21 PMبه علت محدودیت کاربر جدید آموزشها قبل از قرار گرفتن در مبحث باید تا یید شوند لذا پستها دیرتر ارسال میشوند همچنین آموزشهای ارسالی تا جایی که بتونم توضیحات قابل فهمی در مورد اونها میدم ,چون اگر بخوام هر کد رو کامل توضیح بدم میشه شاهنامه , پس سوالات خودتونو در چهار چوب آموزش مطرح کنید امیدوارم کسانی دیگر هم پیدا شن تا آموزشها سریعتر پیش برن با تشکر *Forgotten*27-04-2009, 08:43 AMمیخام بعضی از قوانین یادگیری maxscript رو بگم ,البته برای اونایی که جدی میخان دنبال کنند. .. یادگیری کتابهای ریاضی راهنمایی و دبیرستان .. در عین حال بکار گیری اونا در maxscript .. وتر مثلث به چه درد میخوره؟ خیلی خیلی مهمه برای maxscript فکرشو نمیکردید نه؟ .. مختصات xy...حتما توی کتابهای ریاضی مدرسه یه نگاهی بهش بندازید وگرنه تو maxscript کم میارید .. هر چیزی تو maxscript یاد میگیرید حتما روی کاغذ اونو برای خود توضیح دهید ------------------------------- قبل از شروع جدی maxscript باید بعضی از قانونهای محاسباتی maxscript را توضیح بدم. maxscript برای محاسبه یک معادله اتکا زیادی به پرانتزها داره ( maxscript) , پس باید در استفاده از پرانتزها وحتی در استفاده نکردن از آنها کاملا مسلط باشید. خیلی خیلی مهم "به کتابهای درسی ریاضی مراجعه شود" MS مثل یک ماشین حساب میمونه پرانتزها مثل یک مرز محاسباتی میمونند اگر در یک محاسبه پرانتزی یا مرزی مشخص نکرده باشیم به این صورت محاسبه میشود ... ابتدا توان محاسبه میشود ^ ... سپس تقسیم محاسبه میشود / ... سپس ضرب محاسبه میشود * ... سپس جمع و تفریق محاسبه میشود + - "که در این مورد آخر ترتیب محاسباتی لازم نیست" همچنین اگر هر کدام از این عملگراها نباشد دیگری برای محاسبه مقدم خواهد شد , یعنی مثلا در یک محاسبه توان نباشد پس تقسیم مقدمتر است . !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! ابتدا 2 به توان 5محاسبه مشود سپس 7 تقسیم بر 8محاسبه میشود سپس6ضرب در 4 محاسبه میشود در آخر سر جمع وتفریق میکنیم جواب 8.875 :20: *Forgotten*27-04-2009, 02:44 PMفرض کنیم می خواهیم در یک معادله ابتدا جمع انجام گیرد سپس ضرب وبعد بقیه معادله , در اینجاست که از پرانتزها استفاده میکنیم, یعنی یک مرز محاسباتی تعیین میکنیم. مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! توضیحات بیشتر در مورد این مثال : !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! *Forgotten*27-04-2009, 11:44 PMخواندن کدها در MS دارای شرایطی است , که دانستن این مطلب بسیار مهم است ... Ms شروع بخواندن کد از خط اول می کند و هر حرف را می خواند تا خط تمام شود سپس بررسی میکند آیا این خط دارای یک عبارت منطقی بوده تا جواب آن را بدهد ... اگر MS عبارتهای منطقی خود را در آن خط پیدا نکند (به هر دلیلی) به خطهای بعدی خواهد رفت. (در بعضی شرایط خطهای قبلی را نیزخواهد خواند) تا عبارت منطقی خود را پیدا کند تا جواب مناسب را بدهد, جواب درست یا error ... این شرایط برای خطهای بعدی نیز تکرار خواهد شد ... MS دارای سرعت فوق العاده بالایی در خواندن کدها میباشد برای مثال: شما می خواهیدیک فضای بزرگ از ستارگان درخشان بسازید و نیاز به 4000 کره دارید با سایزهای گوناگون و قرار گرفتن آنها در مکانهای تصادفی,تاحالا فکر کردید به صورت دستی چقدر طول میکشه؟؟؟ اما این کار برای MS فقط چند لحظه است برای درک بیشتر مطالب, بعضی توضیحات را با مثال می گم مثال1 !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! MS ابتدا متغیر a را برابر 10 قرار میدهد( پس خواندن خط اول تمام شد) جواب خط اول 10 است سپس a را که همان مقدار 10 است در 5 ضرب کرده (پس خواندن خط دوم تمام شد) جواب خط دوم 50 است 10 50 مثال2 !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! MS ابتدا میخواهد b را در 2 ضرب کند مشکل اینجاست ک حرف b برای MS بی معنی است و عدد 2 در یک حرف مجهول قابل ضرب نیست( پس خواندن خط اول تمام شد) جواب خط اول یک خطا است -- No ""*"" function for undefine متغیر b را برابر 15 قرار میدهد (پس خواندن خط دوم تمام شد) جواب خط دوم 15 است بیایید مثال دوم را برای بار دوم اجرا کنیم , چه اتفاقی می افته ؟ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! کد بدون مشکل برای بار دوم اجرا خواهد شد, چرا؟؟ جواب خط اول 30 جواب خط دوم 15 ok علت این است که زمانی که کد را برای بار اول اجرا کردیم خط اول با خطا مواجه شد اما در خط دوم مقدار b تعیین شد, این مقدار تا زمانی که برنامه 3dsmax فعال باشد در حافظه موقت ذخیره خواهد شد زمانی که همین کد را برای بار دوم اجرا میکنیم چون مقدار b قبلا در اجرای بار اول تعیین شده در خط اول قرار خواهد گرفت و 15 در 2 ضرب میشود و جواب خط اول 30 است ------------------------------------------ پس می بینیم که هر کد باید در مکان مناسب خودش بکار برده شود تا نتیجه ای که میخواهیم را بما بدهد برای آشنایی با سرعت وقدرت MS این کد را اجراکنید از منوی maxscript گزینه newscript را انتخاب کنید, کد را در پنجره باز شده کپی کنید از منوی فایل پنجره بازشده evaluate all را بزنید سپس در آخر سر play کنید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! :5: p30worldapm28-04-2009, 03:23 PMممنون اينا خيلي عاليه شرمنده همشون رو فهميدم به غير از اين يكي: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! *Forgotten*28-04-2009, 05:19 PMممنون اينا خيلي عاليه شرمنده همشون رو فهميدم به غير از اين يكي: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! دوست عزیز dir مخفف direction هستش به معنی جهت و سمت وسو به طور کلی هم جهت شدن یک موضوع یا موازی شدن یک موضوع با یک محور را direction میگویند البته در این پست آخری قصدم فقط یک مثال برای آشنایی بود و آموزش اون نبود انشا الله در باره این کدها در یک زمان مناسب توضیحات مفصل تری خواهم داد *Forgotten*29-04-2009, 03:28 AMاگر توجه کرده باشید من در بعضی کدها بعد از موضوع یک نقطه قرار میدم و سپس یک کد دیگه مثل !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! به این کدهای کوچک در مکس اسکریپت Property میگن یا تنظیم کننده مثال: ما یک کره داریم در یک کره تنظیماتی چون radius تعداد segment ها,slice وغیره داریم به اینها میگن property ی کره ما ما یک باکس داریم در یک باکس ما تنظیماتی چون طول عرض ارتفاع تعداد segmentهای طول عرض ارتفاع و غیره داریم به اینها میگن property های بکس ما ما یک موضوع داریم که به editable polygon تبدیل شده ما تنظیماتی چون vertexها polygonها extrode وغیره داریم به اینها میگن propertyهای موضوع من برای دسترسی به propertyی یک موضوع بعد از آن نقطه یا dot قرار میدهیم سپس property ی موضوع را تایپ میکنیم property ها یا تنظیم کننده ها اصولا دو تا کار در موضوعات اصلی انجام میدهند 1* با عث تغییر در تنضیمات موضوع میشوند اگر property ی یک موضوع را بنویسیم سپس مساوی جلوی آن قرار دهیم و مقداری را بعد از مساوی قرار دهیم و اجرا کنیم ما باعث تغییر propertyی آن موضوع شدیم مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! ---------------------- 2* باعث اطلاع از مقدار تنظیمها میشوند اگر property ی یک موضوع را بنویسیم و تغییری در آن ندهیم با اجرای آن فقط information ی از مقدار آن property در آن موضوع به ما میدهد مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! --------------------------- اصولا propertyها سه دسته اند propertyهای مختص به یک موضوع propertyهای سرتاسری یا Global propertyهای مختص به یک کلاس یا دسته -------------------- propertyهای مختص به یک موضوع مثلا موضوعی مانند کره دارای radius یا شعاع هست اما نمیتوان اونو به یک باکس نسبت داد چون باکس دارای طول و عرض هستند و برعکس propertyهای سرتاسری یا Global مانند position _rotation_direction_scale و غیره مثلا بیشتر موضوعات در مکس قابلیت اینو دارن که مختصات اونهار تغییر داد بیشتر موضوعات در مکس قابلیت چرخش یا rotation دارن !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! propertyهای مختص به یک کلاس یا دسته فرض کنیم ما نمیتوانیم یک دوربین را به یک موضوع editatble poly تبدیل کنیم اما یک موضوع هندسی یا geometry مانند سیلندر بکس کره وغیره قابل تبدیل هستند پس در دوربینها نمیتوان property ی editatble poly پس این مخصوص geometryها هستند :20: Borhan7229-04-2009, 05:43 PMخیلی عالیه... قول میدم اگه تا آخرش همینطور خوب توضیح بدی یه آموزش pdf بسازم از حرفات... ممنون:7: *Forgotten*30-04-2009, 11:42 PMبعد از توضیحات قبلی در مورد properties الان مشکل این جاست چطور بفهمیم که یک موضوع دارای چه propertyهای هست و نوع مقدارهایی که این propertyها قبول میکنه چیه ========================================= سه نمونه از بیشترین مقدارهایی که در مکس اسکریپت کاربرد دارد شامل *integer یا عددهای صحیح مثل 1 _ 2 _3 455_ 800 _10 _0 _1020 *float یا اعشاری مثل 2.5 _ 80.50 _ 13.0 _ 0.0 _ 1.0 *boolean یا درست و نادرست مثل true _false _on _off ........ بیشتر property ها این سه مقدارها را قبول میکند مثال: فرضا در propertyهای یک box هر سه این مقدارها مورد استفاده هستند طول و عرض box مقدارهای Float را میپذیرند مثل 25.0 4.1 10.2 اگر یک مقدار عدد صحیح وارد شود به عنوان عدد اعشاری شناخته میشود تعداد segmentهای یک box عددهای integer را میپذیرند مثل 5 10 15 ما نمیتوانیم تعداد segmentih ها را 2.5 کنیم اگر این عدد وارد شود به عنوان 2 آن رامیشناسد روشن و خاموش کرد property ی realWorldMapSize در تنظیمات box توسط مقدارهای boolen یعنی true و false یا on ,off انجام میشود ============================================ برای اینکه بفهمیم در هر موضوع چه نو propertyهایی وجود داره باید از تابع !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! استفاده کنیم. طریقه استفاده در این مثال بیان شده مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! ================================ جواب این تابع همیشه از دو بخش تشکیل شده است !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! *اسم propertyهایی که در این موضوع قابل استفاده است *مقداری که هر property میتواند آن را بپذیرد مثل integer,float,boolean,..... *Forgotten*03-05-2009, 06:24 PMحتما با مفهوم random آشنا هستید ,یعنی به صورت تصادفی یا شانسی از بین یک مجموعه یک چیزی را انتخاب کردن. در maxscript تابعی وجود داره به نام random که با استفاده از اون میشه دو عدد مختلف یا دو position مختلف را randomize کرد. مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! اما من اینجا مخوام دو عمل مختلف را randomize کنم نه دو عدد یا دو position را فرض کنیم یک موضوع داریم و مخواهیم از بین rotation و position هر بار به صورت تصادفی یک حالت را انتخاب کنه پس مینویسیم !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! *در قسمت اول اسکریپت> اعداد صفر و یک را randomize کردیم *در قسمت بعدی اسکریپت شروطی تعیین کردیم> که اگر مقدار ran یک شد , جسم یا اجسامی که در حالت انتخاب باشند پوزیشن آنهارا تغییر دهد اگر مقدار ran صفر شد جسم یا اجسامی که در حالت انتخاب باشند, بچرخند *فرمول مربوط به حرکت دادن یک موضوع در مکس اسکریپت !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! حرکت موضوع به مقدار داده شده در محورهای مورد نظر مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! در این مثال ما box را در محور x به مقدار 10 واحد حرکت دادیم اگر این مثال را 20 بار دیگر اجرا کنیم با این کار box ما 200 واحد حرکت خواهد کرد هر بار 10 واحد *چرخش موضوع به واحد درجه در محورهای تعیین شده !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! مثال: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! با استفاده از این تابع موضوع را در واحدهای درجه به مقدار لازم در محورهای مور نظر میچرخانیم کلمه کلیدی eulerangles باید قبل از محورها وارد شود تا چرخش به میزان درجه محاسبه شود اگر این مثال را فرضا 10 با اجرا کنیم box ما در محور x صد درجه خواهد چرخید و در محور z پانصد درجه *علامت $ یعنی> هر موضوع یا موضوعاتی که در حالت انتخاب باشند ===== ===== حالا auto key را روشن کنید هر بار timeSlider را 20 فریم حرکت دهید و همچنین اسکریپت را اجرا کنید >>>>>>>>>>>>>>> تمرین: با راندوم کردن مقدارهای move و rotation در مثال !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! آن را پیشرفته تر کنید در همین تاپیک اونو قرار دهید :31: *Forgotten*04-05-2009, 09:20 AMفقط یک توضیحو فراموش کردم در مورد کد !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! این شکل دیگری از فرمول چرخش هستش که به صورت تک محوری عمل میکنه صورت کلی به این صورت هستش !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! محاسبه به درجه خواهد بود *Forgotten*08-05-2009, 01:10 PMدستور FOR دستوری است که یک حالت loop یا حلقه تکرار ایجاد میکند loop ها عملیات تکراری هستند که به maxscript میگن یک مجموعه فرمان را تکرار و اجرا کن loop ها استفادههای زیادی برای کار با گروهای بزرگی از objectها دارند به طوری که فقط با یک گروه از فرمانها میتوان تغییرات خود را در تعداد زیادی از موضوعات ایجاد کرد برای مثال : شما میخواهید 50 box بسازید میتوانید کد مربوط به ساخت box را توسط دستور for پنجاه مرتبه تکرار کنید این کار خیلی سریعتر نسبت به اینکه کد را پنجاه بار تایپ کنید همچنین یکی دیگر از کاربردهای loop ها تغییر در properties ها موضوعات مختلف هست چند نوع loop داریم اینجا یکی از پراستفاده ترین آنها را بیان میکنیم صورت کلی فرمول !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! مثال : با اجرای این کد پنجاه جعبه ساخته خواهد شد که دارای position های random هستند !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! این کدرو در یک newscript کپی کنید سپس از منوی فایل گزینه evaluate all را بزنید اگر قصد انیمیشن کردن این boxهارو دارید قبل از اجرای اسکریپت auto key را روشن روی فریم 20 قرار دهید سپس اسکریپت را اجرا کنید در آخر سر play کنید .................................... درمورد loop ها بعدا بیشتر توضیح میدم *Forgotten*11-05-2009, 12:05 AMحتما با اصطلاح Variables یا متغیرها در زبانهای برنامه نویسی آشنا هستید Variables یا متغیرها یک ویژگی مشترک دارند که به نام Scope معروف است scope یا هدف یا دامنه ویژگی ای هست که یک حافظه کوچک در 3dsmax ایجاد میکند که مقادیر در آن حافظه ذخیره میشوند در کل variable یا متغیرها حافظه هایی هستند که مقدارهای مارو در خود نگاه می دارن اما چرا ما به متغیرها , متغییر میگوییم ,این یکی از ویژگی هاش هستش یعنی مقدارهای داخل آن میتوانند هر لحظه که ما بخواهیم تغییر کنند مانند !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! مقدار 10 در a ذخیره شده یا مقدار های ساخت یک باکس در متغیر mybox ذخیره شده ................. بعد از این مقدمات بر گردیم به loops یا حلقه های تکرار این صورت کلی که یادتون هست !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! قسمت var_name همون متغیر ماست یکی از ویژگیهای loops اینه که متغیر لحظه به لحظه تغییر میکنه در فرمول بالا مقدار متغیر یک مقدار عددی هستش به مثال زیر توجه کنید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! در این مثال متغیر mytavan به این صورت تغییر میکند که > اگر loop ما یک بار تکرارشود متغیر mytvan برار 1 خواهد شد اگر loop ما برای بار دوم تکرار شود متغیر mytavan برابر 2 خواهد شد اگر loop ما برای بار سوم تکرار شود متغیر mytavan برابر 3 خواهد شد و به همین صورت بر اساس مقدار تکرارloop , متغیر آن مقدار را لحظه به لحظه میپذیرد پس متغیر mytavan به صورت افزایشی مقدارهای 1 تا 5 را میپذیرد پس نتیجه میگیریم عدد دو در تکرار اول به توان 1 میرسد در تکرار بار دوم loop عدد دو به توان 2 میرسد و به همین صورت تا توان 5 !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! با استفاده از این ویژگی میتوان چنین مثالی زد !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! حالا play را بزنید تا نتیجه کار را بعد از اجرای این script ببنید ما در این اسکریپت box خود را در فریمهای 10 20 30 40 50 چرخاندیم هر بار 45 درجه ---------------------------------------------------- مثالهای خود را در همین تاپیک قرار دهید :5: *Forgotten*19-05-2009, 01:09 PMدر این اسکریپت من یک موضوع رو در یک مسیر دایره ای با یک شعاع معین حرکت خواهم داد و از توابع sin و cos استفاده میکنم در اینجا فرض میکنیم شما با توابع مثلثاتی آشنا هستید ,اگر نه پس به کتابهای دبیرستان یه نگاهی بندازید طبق قوانین مثلثات هر چی زاویه در cos به صفر نزدیکتر باشد مقدار cos افزایش می یابد و بر عکس طبق قوانین مثلثات هر چی زاویه درsin به صفر نزدیکتر باشد مقدار sin کاهش می یابد و بر عکس طبق این دو قانون اگر یک موضوع که در یک مسیر دایرهای حرکت میکند اگر از مختصات x کم شود به مختصات y اضافه میشود و بر عکس پس مینویسیم !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! توضیح توابع ======================== !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! با استفاده ار این تابع میتوان تعیین کرد که TimeSlider هم اکنون در چه فریمی قرار دارد مثال timeslider را در فریم 50 قرار دهید سپس بنویسید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! ========================================= as یک convertor هستش که بعضی از مقادیر خاص را به یک کلاس تبدبل میکند برای درک بهتر به مثال توجه کنید مثال : ما یک عدد اعشاری داریم مانند 2.5 مخواهیم اونو به یک عدد صحیح با Integer تبدیل کنیم یعنی عددی بدون اعشار, پس مینویسیم !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! یا تبدیل اعداد صحیح به اعشاری !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! --------------------- در اسکریپت اصلی ما چون مقدار currenttime یک مقدار زمانی هستش نه یک عدد صحیح پس نیاز به تبدیل داره فرض کنیم currenttime ما در فریم 1f قرار دارد پس مینویسیم !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! اما ما یک مشکل داریم زمانی که فریم 1f رو به حالت عدد صحیح یا integer تبدیل میکنیم عدد 160 را در جواب داد در حالی که ما انتضار داشتیم مقدار 1f رو به عدد صحیح 1 تبدیل کنه علت این است که هر فریم به کوچکترین واحد خود تبدیل شده یعنی هر فریم برابر 160tick هستش !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! پس اسکریپتو اینجور اصلاع م سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1197]
-
گوناگون
پربازدیدترینها