واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : خالی کردن قسمتی از یک طرح با لاین؟ shahrooz_wildboy29-10-2008, 09:27 PMسلام. در تلاش هستم هر طور شده این مدل مغز رو خودم در بیارم. می خوام این حالتی از مغز که تو رفتگی داره، رو در بیارم. یعنی قسمتی که روی مغز با لاین کشیدمو خالی کنم. مثل این عکس: http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/7/77/b.13.JPG http://www.farya.com/images/all/brain.jpg قصدم اینه که با خالی کردن قسمت های برجسته رو مشخص کنم. با توجه به اینکه در این کار مبتدی هستم و برای همین لاین ها حداقل باید یه روز وقت بذارم، واقعاً لطف بزرگی میکنید اگه جوابتون کامل باشه. ممنونم:11: hadi66529-10-2008, 10:35 PMسلام من اگه بودم اینو با چندین لاینه درهم برهم و با استفاده از loft میساختم طوری که مقطع لاین حجم دایره ای نامنظم داشته باشه خوب شما از چه روشی میخوای بسازیش؟ shahrooz_wildboy29-10-2008, 10:58 PMسلام. :31::31::31::31::31::31: از چه روشی؟! من میخوام با لاین طرح مغز رو بکش بعدlathe رو از منوی modifiers بزنم...! :11: Farzad.wow30-10-2008, 09:46 AMحاجی بهترین روش واسه این کارا Poly Modeling هستش ...... shahrooz_wildboy30-10-2008, 10:19 AMحاجی بهترین روش واسه این کارا Poly Modeling هستش ...... من این روش ها رو بلد نیستم. هر کاری که مناسبه یه توضیح مختصر در موردش بدید. ممنون.:11: NICOLAS CAGE30-10-2008, 11:13 AMحاجی بهترین راه اینه که تیکه های مغز رو جدا جدا بسازی بعد با همین عکس هایی که داری یه تکس خوب بهش بدی و اگه جزئیات بشتری هم میخوای بهتره تو زیبراش بهش اضافه کنی P30SERVER31-10-2008, 09:12 AMدوست من امکان نداره که با lathe بشه همچین چیزی درست کرد. lathe برای چیزای گرد مثل لیوان ، کوزه و .. کارایی داره به نظر من شما اول باید نیم کره های مغز رو جدا جدا بسازی برای این کار هم باید یه box بیاری و روش کلیک راست کنی و convert too editable poly رو بزنی و از تو ادیت پلی به اون شکل درش بیاری. برای جاهایی مثل اون شکافهای روی مغز هم توی همون ادیت پلی میتونی polygon های اون منطقرو حذف کنی و لبه هاشو به طرف داخل بکشی. برای بصل انخاء(دکتری هستیم واسه خودمون:دی ) هم کافیه یه cylinder ایجاد کنی و اگر لازم بود تو ادیت پلی تغییرش بدی( در مورد ادیت پلی قبلا گفتم) .حالا فقط میمونه پیچ پیچیا و بوجود آوردن سطح مغز. برای این کار هم بهترین راه اینه که از displacement استفاده کنی یعنی یه عکس سیاه و سفید شکل همین پیچ پیچی ها بوجود بیاری و با زدن دکمه ی M متریال ادیتور رو باز کنی حالا کافیه یکی از متریال ها رو انتخاب کنی و تو قسمت Maps و توی displacement اون عکستو بندازی بعدش جسمت رو انتخاب کنی و از modifier list (همونجایی که میخواستی lathe رو اعمال کنی) گزینه ی UVW maping رو انتخاب کنی و اونو روی box قرار بدی. حالا وقتی رندر میگیری (F9) میبینی که برآمدگی ها بوجود اومدن. در ضمن برای هر یک از قسمت هخا از مدیفایر لیست باید از Turbo smooth هم استفاده کنی. روشی هم که هادی گفت منظورش این بود که یه لاین پیچ پیچی میاری + یه cyrcle درست نوشتم؟:دی دایره هم میاری حالا از لیست بالای box و ... میری تو compond object و loft رو میزنی و .... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]