تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819377812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جديدترين نسخه مرورگر محبوب فايرفاكس عرضه شد كاوش با روباه دوست داشتني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جديدترين نسخه مرورگر محبوب فايرفاكس عرضه شد كاوش با روباه دوست داشتني


Firefox محصولي از شركت Mozilla مرورگري امن، مطرح، قدرتمند و با امكانات فراوان و سرعت بالاست.‌اين مرورگر محبوب را به خاطر كيفيت و كارآيي بالايش هم رديف ساير مرورگرهاي مطرح دنيا مانند Internet Explorer Opera قرار داده‌اند كه شايد در بعضي امكانات نسبت به بقيه برتري محسوسي دارد.

بعضي از امكانات اين مرورگر قدرتمند عبارتند از:
توانايي باز كردن تمامي ‌پنجره‌ها به صورت Tabbed Browsing تحت يك پنجره Firefox و توانايي جلوگيري از باز شدن پنجره‌هاي تبليغاتي مزاحم به صورت Pop-up از جمله ويژگي‌هاي ‌اين مرورگر است. امنيت بالا و جلوگيري از ورود Spyware‌ها و جاسوس‌ها به سيستم شما ويژگي برتر ‌اين نرم افزار است. Firefox مجهز به موتور قدرتمند جست‌وجوي دروني بوده و همچنين از سرعت بالا در دانلود فايل‌ها از اينترنت سود مي‌برد، همچنين مي‌تواند فايل‌هاي دانلود شده را دسته‌بندي كرده و خودش در پوشه‌اي خاص ذخيره كند! محيط زيبا همراه با امكانات فراوان از قبيل تغيير در شكل ظاهر، اضافه يا حذف كردن Toolbar‌ها كار با فونت‌هاي مختلف، درشت و ريز كردن صفحه و همچنين مجهز بودن به Theme‌هاي گوناگون بر زيبايي و توانايي ‌اين مرورگر افزوده است. Firefox با تمامي ‌نسخه‌هاي ويندوز سازگار است. سرانجام نسخه نهايي فايرفاكس 3 با هيجاني وصف ناپذير عرضه شد.
قابليت‌هاي كليدي نرم‌افزار Mozilla Firefox 3.0 Final :
- سرعت بالا در بارگذاري صفحات
- داراي قابليت Tabbed Browsing (باز شدن صفحات متعدد در يك پنجره)
- امنيت بالا در محيط ناامن ‌اينترنت
- جلوگيري از خطرات احتمالي Spy-Ware‌ها و سارقان ‌اينترنتي
- جلوگيري از باز شدن صفحات تبليغاتي بي مورد (Popup - bloker)
- محافظت از پسوردها و رمز‌هاي عبور خصوصي و امنيتي
- زيبايي در طراحي
- داراي پوسته‌هاي مختلف
- قابليت نصب پلاگين‌هاي مختلف براي عملكرد بهتر
- پشتيباني از تمام نسخه‌هاي ويندوز از جمله ويندوز ويستا
توانايي‌هاي مرورگر در يك نگاه:
-Enjoy a Better Web Experience:
Firefox 3 اكنون با ارائه قابليت‌هايي مفيد و كارآمد سعي در سودمند كردن تجربه internet شما دارد.
- Stay Secure on the Web:
Firefox همچنان به پيش‌قدم بودن خود در راه ارائه امنيت براي كاربران online خود پرداخته و اكنون با پشتيباني فعال خود امنيتي فراوان را براي شما فراهم كرده است.
- Personalize Your Browser:
اكنون شما قابليت انتخاب هزاران ويژگي مفيد براي اضافه كردن به Firefox را داشته و شخصي‌سازي براي شما به گونه‌اي فراهم شده است كه گويي مرورگر را خود شما طراحي كرده‌ايد.
در زير به برخي از ويژگي‌هاي نسخه جديد ‌اين مرورگر محبوب مي‌پردازيم:
- Add-ons Manager
يكي از نكاتي كه باعث مي‌شود فايرفاكس به يك مرورگر فوق‌العاده تبديل شود همين افزونه‌ها و تم‌هايي است كه مي‌توان به آن افزود. براي همين تغييرات و بهبود ‌اين بخش طبيعي است. در ‌اين ورژن شاهد بخشي براي جست‌وجو در ميان افزونه‌ها هستيم كه مي‌تواند بدون نياز به جايي ديگر، در همان قسمت مديريت به دنبال افزونه‌هاي جديد بگردد. در ضمن ‌اين امكان اضافه شده است كه برنامه‌هايي كه third-party helpers معروف هستند و باعث مي‌شوند كه ما بتوانيم برخي از محتويات مانند فايل‌هاي فلش را اجرا كنيم را مي‌تواند غيرفعال يا فعال كند.
- More intuitive interfaceoverall
در كل مي‌توان گفت كه فايرفاكس خوش‌دست‌تر شده است. امكاناتي مانند بزرگ كردن قسمتي از صفحه مثلا عكس‌ها و يا متون يا بزرگ كردن يا باكس جست‌وجو، مناسب‌تر و بزرگ شده و ‌اين باكس جست‌وجو و يا تغييراتي در قسمت ناوبري همه باعث شده تا بتوانيم رابط كاربري فايرفاكس 3 را برتر از پيشينيان خود بدانيم.
- Stronger phishing and malware protection
فايرفاكس 3 در مقابل حملات مخرب مانند مالويرها، سايت‌هاي phishing، كوكي‌ها ديگر ابزارهاي برهم زننده امنيت بهينه‌سازي شده است. نكته جالب ‌اينجاست كه براي سايت‌هاي فيشينگ ليست فايرفاكس با ليست سايت‌هاي فيشينگ گوگل همسان‌سازي مي‌شود!
- Improved download manager
ديگر از بابت ‌اينكه دانلودهايي كه كرديد كجا ذخيره شد نگران نباشيد. بهبود‌هاي عمده در بخش مديريت دانلود فايرفاكس باعث شده است تا بتوانيد در بين آخرين دانلودها به جست‌وجو بپردازيد، بتوانيد دانلودي را كه قبلا قطع شده بود را دوباره پي بگيريد يا دوباره از اول دانلود كنيد و در Status Bar وضعيت دانلود را ببينيد.
- Native looks for every system
حتما تا به حال شنيديد كه فايرفاكسي‌ها تصميم گرفتند براي هر سيستم عامل، ظاهر مرورگر خودشان را ويژه كنند. يعني شما از هر مرورگري كه استفاده كنيد مي‌توانيد نسخه مربوط به همان ظاهر را استفاده كنيد. طبيعي است كه براي مثال دكمه‌هايي در سبك دكمه‌هاي مثلا ويستا با دكمه‌هاي لينوكس تفاوت دارد. البته ماهيت عملكردي ظاهر يكي است اما ‌اين باعث مي‌شود كه شما دچار خستگي در كار كردن با‌ اين مرورگر نشويد.
- Streamlined "Remember password handling
پديده «يادآورپسورد» هميشه در مرورگرهاي مختلف باعث به هم ريختن اعصاب كاربران مي‌شود. اما ‌اين بار هم فايرفاكس دوست داشتني با سيستم جديدش باعث مي‌شود كه خيال‌مان از بابت امنيت پسوردها راحت شود. در فايرفاكس جديد فقط يك بار شما سيستم يادآور را تنظيم مي‌كنيم و هر بار سوالات گوناگون مرورگر خود پاسخ نمي‌دهيد!
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن