واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : nonmanifold چیه؟ amsjavan07-04-2008, 12:24 AMسلام دوستان کسی می دونه nonmanifold subdivision چیه؟ اعصابم رو خورد کرده! می خوام یه Polygon رو به subdivision تبدیل کنم میگه nonmanifold هست و باید cleanup کنی و قتی cleanup می کنم خرابش میکنه! خواهش می کنم کمکم کنید Aminzikzak07-04-2008, 01:50 AMمایا کاری؟ اسم نرم افزارو بنویس لطفا ... ممنون. hadi66507-04-2008, 10:30 AMولا امین جان من توی مکس چنین چیزایی ندیدم !!! این وصله ها به مکس نمیچسبه ! :دی :دی . . دوست عزیز یکمی بیشتر توضیح بده و نرم افزار مربوط رو هم بنویسی عالی میشه saber137007-04-2008, 12:54 PMنرم افزاري كه باهاش كار ميكني چيه؟ amsjavan07-04-2008, 03:00 PMببخشید یادم رفت اسم نرم افزار رو بنویسم! من با مایا کار میکنم. من دارم با آموزش ساخت ماشین digital tutors پیش میرم. یه مرحله داره که باید Polygon رو به subdivision تبدیل کنیم اما من وقتی این کار رو می کنم با این پیغام مواجه می شم: // Error: Command polyToSubdiv failed. Open Script Editor for details. اینم عکساش: http://i25.tinypic.com/2v2zl94.jpg وقتی Script Editor رو باز میکنم: http://i30.tinypic.com/2rm07d 1.jpg hadi66507-04-2008, 04:35 PMگفتم این وصله ها به مکس نمیچسبه ها :دی امین جان بیا جواب بده . . حالا حتما باید این پلیگان رو به چیزه دیگه تبدیل کنی! amsjavan07-04-2008, 06:56 PMآره بابا اگه نکنم که شکلم درست نمیشه چون چندضلعیه SSS_HHH_OOO07-04-2008, 09:59 PMمایا هم عجب محیط عجیبی داره. من که چیزی ازش سر در نیاوردم. این subdivision تو 3ds max هم هست ولی من تاحالا باهاش کار نکردم. hadi_moom07-04-2008, 10:43 PMدوست عزیز مشکل شما به خاطر این هست که یکسری از نرمالهای پلیگانهات مخالف پلیگانهای دیگه هست که من دو روش رو برای اصلاح این ارور میگم که انشااله مشکلتون حل میشه. 1: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی (Polygons--->Normals--->(Conform روبزن. http://i27.tinypic.com/34e21kz.jpg 2: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی ( Polygons---> Mesh--->(Cleanup رو بزن. http://i28.tinypic.com/2n66p84.jpg امیدوارم که کمکت کرده باشم و مشکلت حل بشه. amsjavan07-04-2008, 11:27 PMهادی جان خیلی ممنون. من این دو تا راه رو قبلا هم امتحان کردم اما بازم درست نشد. در مورد اول normal ها رو یکطرفه کردم که باز هم ارور میده در مورد دوم هم وقتی cleanup می کنم یک ردیف از vertex ها هر کدوم به 4 قسمت تقسیم می کنه این جوری میشه که هنگام تبدیل شکلم به هم می خوره! amsjavan07-04-2008, 11:52 PMاین عکس دقیقا بعد از cleanup کردنه: http://i29.tinypic.com/esqp1h.jpg vertex ها رو جابه جا کردم تا معلوم بشه به 4 قسمت تبدیل شده!: http://i26.tinypic.com/fm8gtk.jpg این هم قبل این کهvertex هارو جابه جا شون کنم تبدیلشون کردم به subdivision که شکل خراب در میاد!: http://i30.tinypic.com/b 4dpa 0.jpg Petros08-04-2008, 12:39 AM(دقیقا نمیدونم مشکل چیه!) از ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید. تو پنجره Clean Up همه تنظیمات رو Reset کنید و فقط Nonmanifold رو روشن کنید. این همون کاری هست که قبلا کردید؟ Aminzikzak08-04-2008, 01:28 AMسلام فکر کنم مشکلتو فهمیدم ... شما باید نرمالها رو تغییر بدین ... احتمالا چندتا از فیسهاتون نرمالهاش رو به داخله برای همین این مشل پیش اومده ... hadi_moom08-04-2008, 09:35 AMهادی جان خیلی ممنون. من این دو تا راه رو قبلا هم امتحان کردم اما بازم درست نشد. در مورد اول normal ها رو یکطرفه کردم که باز هم ارور میده در مورد دوم هم وقتی cleanup می کنم یک ردیف از vertex ها هر کدوم به 4 قسمت تقسیم می کنه این جوری میشه که هنگام تبدیل شکلم به هم می خوره! این ورتکسها رو که جدا هستنو با MargeVertex درست کن بعد همون کاری رو که قبلا گفتم انجام بده مشکلت حل میشه یا اگر دوست داری فایلتو یک جایی آپلود کن و برام تو پیغام خصوصی بفرست تا برات درستش کنم. amsjavan08-04-2008, 03:45 PMسلام فکر کنم مشکلتو فهمیدم ... شما باید نرمالها رو تغییر بدین ... احتمالا چندتا از فیسهاتون نرمالهاش رو به داخله برای همین این مشل پیش اومده ... تو صفحه قبل گفتم که این کار رو هم کردم یعنی همه رو یکطرفه کردم اما نشد که نشد!! amsjavan08-04-2008, 03:46 PM(دقیقا نمیدونم مشکل چیه!) از ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید. تو پنجره Clean Up همه تنظیمات رو Reset کنید و فقط Nonmanifold رو روشن کنید. این همون کاری هست که قبلا کردید؟ آره همه این کارها رو کردم. جالب اینجاست که وقتی این نقطه ها که جدا کرده رو دوباره merge میکنم عملیات تبدیل انجام نمیشه! هر چی هست زیر سر این vertex ها است که جدا کرده! amsjavan08-04-2008, 06:34 PMاین هم خود مدل فقط اینو بگم که با مایا 8.5 درستش کردم: http://rapidshare.com/files/105853830/Car.mb.html amsjavan08-04-2008, 07:35 PMاین ورتکسها رو که جدا هستنو با MargeVertex درست کن بعد همون کاری رو که قبلا گفتم انجام بده مشکلت حل میشه یا اگر دوست داری فایلتو یک جایی آپلود کن و برام تو پیغام خصوصی بفرست تا برات درستش کنم. این کار رو هم کردم نشد اما به یه نتیجه های جالبی دارم می رسم. برای بار دوم که cleanup می کنم حالا دو تا face رو جدا میکنه. احتمال زیاد مشکل از merge کردنه باید edge ها رو merge کنم... amsjavan08-04-2008, 07:37 PMاز ابزار Merge Edge Tool استفاده کنید. فکر کنم شما درست می گید باید edge ها رو merge کنم نه vertex ها رو! امتحان می کنم نتیجه رو بهتون می گم. amsjavan08-04-2008, 07:49 PMدوستان فکر کنم باید چند بار cleanup می کردم بعد خرابی ها رو merge می کردم و دوباره cleanup... این کار رو تا اونجا ادامه دادم که تبدیل شد. اما باز هم نتیجه کار خوب نمیشه:41: هنوز دلیلش رو درست نفهمیدم!! hadi_moom09-04-2008, 12:36 PMدوستان فکر کنم باید چند بار cleanup می کردم بعد خرابی ها رو merge می کردم و دوباره cleanup... این کار رو تا اونجا ادامه دادم که تبدیل شد. اما باز هم نتیجه کار خوب نمیشه:41: هنوز دلیلش رو درست نفهمیدم!! دوست عزیز مشکلتو حل کردم 2 تا فایل برات میزارم که یکیش همون Polygon هست یکیش هم subdivision شده هست. امیدوارم که کمکت کرده باشم.:10: Polygon file: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!!Subdivision File: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! hadi_moom09-04-2008, 01:04 PMبا همون پلیگان هم که میشه ماشین ساخت حتما لازم نیست که تبدیلش کنی.:31: amsjavan09-04-2008, 06:15 PMدوست عزیز مشکلتو حل کردم 2 تا فایل برات میزارم که یکیش همون Polygon هست یکیش هم subdivision شده هست. امیدوارم که کمکت کرده باشم.:10: Polygon file: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!!Subdivision File: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! خیلی خیلی ممنون. فقط می گی چه جوری درستش کردی؟؟ amsjavan09-04-2008, 06:16 PMبا همون پلیگان هم که میشه ماشین ساخت حتما لازم نیست که تبدیلش کنی.:31: نه بابا اون که دیگه ماشین نمیشه! اصلش تبدیلشه:27: amsjavan09-04-2008, 06:26 PMخیلی خوب تبدیلش کردی. اما چرا وقتی من اون فایل polygon رو خوردم convert می کنم خیلی بد میشه:41:!! میشه بگی چی کار کردی؟ hadi_moom09-04-2008, 10:22 PMخیلی خوب تبدیلش کردی. اما چرا وقتی من اون فایل polygon رو خوردم convert می کنم خیلی بد میشه:41:!! میشه بگی چی کار کردی؟ کلید یا عدد 3 رو رو کیبردت میزنی? hadi_moom09-04-2008, 10:33 PMخیلی خیلی ممنون. فقط می گی چه جوری درستش کردی؟؟ بعضی جاهاش مشکل نرمالهاش بود بعضی جاهاش هم مشکل Marge بود بعضی جاهاش هم که مجبور شدم polyato پاک کنم و از اول بسازم همین.:31: amsjavan10-04-2008, 11:10 AMبعضی جاهاش مشکل نرمالهاش بود بعضی جاهاش هم مشکل Marge بود بعضی جاهاش هم که مجبور شدم polyato پاک کنم و از اول بسازم همین.:31: این Polyato چی هست؟ از کجا فهمیدی باید چی رو پاک کنی یا از کجا فهمیدی بعضی جاها نرمال اشکال داره؟ آخه من همه نرمال ها رو یکطرفه هم کرده بودم نشد!! یکم بیشتر توضیح می دی. دوست دارم قشنگ بفهمم. amsjavan10-04-2008, 11:19 AMکلید یا عدد 3 رو رو کیبردت میزنی? آره همین بود. درست شد. اصلا حواسم نبود که تو حالت 1 هست!:20: amsjavan10-04-2008, 11:28 AMیکی از مشکلات دیگه هم تو مدل که شما اصلاح کردی حل شده و اون هنگام استفاده از ابزار Insert Edge Loop Tool بود الان با عکس می گم چی بود amsjavan10-04-2008, 11:40 AMوقتی می خواستم یه edge اضافه کنم وقتی به چپ یا راست می بردم خط کج می شد: وقتی به چپ می بردم : http://i29.tinypic.com/ojmkpj.jpg وقتی به راست می بردم : http://i29.tinypic.com/2uxv53b.jpg اما تو مدلی که شما درست کردی قشنگ یه خط راست میشه: وقتی به راست می برم: http://i25.tinypic.com/an1vso.jpg وقتی به چپ می برم: http://i27.tinypic.com/2wqy5c3.jpg این مشکلی بود که خیلی دوست داشتم دلیلش رو بفهمم چه جوری درست شد. میشه این هم توضیح بدید. خیلی ممنون که برای مشکلاتم وقت میذارید. hadi_moom10-04-2008, 01:14 PMاین Polyato چی هست؟ از کجا فهمیدی باید چی رو پاک کنی یا از کجا فهمیدی بعضی جاها نرمال اشکال داره؟ آخه من همه نرمال ها رو یکطرفه هم کرده بودم نشد!! یکم بیشتر توضیح می دی. دوست دارم قشنگ بفهمم. منظورم همون پلیهایی که برای ماشینت ساختی:31: amsjavan10-04-2008, 01:48 PMمنظورم همون پلیهایی که برای ماشینت ساختی:31: عجب:27:. نمی خوای بیشتر توضیح بدی؟ کلی عکس گذاشتما:13: hadi_moom10-04-2008, 02:40 PMعجب:27:. نمی خوای بیشتر توضیح بدی؟ کلی عکس گذاشتما:13: رو چشم.:31: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/1613/1613106a 7432b 7da 40de501181f003092288e49.jpg http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/1613/1613136aa 3d 8c7812a 96b 7a 4c12e32a 88c2b 124.jpg برای اینکه بفهمی چه قسمت از سطح داخلی آبجکتت مشکل داره چه از لحاظ نرمالها و چه از لحاظ اینکه ورتکسها و ادجها به هم مرج شدن به عکس دوم توجه کن.وگزینه Border Edge رو تیک بزن. یا ابجکتتو انتخاب کن و به منوی Display--->polygons--->Border Edge رو بزن. که هر جا از سطح ابجکتت بجز سطح خارجیت پر رنگتر شد مثل عکس دومی بدون که ابجکتت یک مشکلی مثل هم سطح نبودن نرمالها یا merge نبودن ورتکسها یا ادجها داره . amsjavan10-04-2008, 09:48 PMرو چشم.:31: برای اینکه بفهمی چه قسمت از سطح داخلی آبجکتت مشکل داره چه از لحاظ نرمالها و چه از لحاظ اینکه ورتکسها و ادجها به هم مرج شدن به عکس دوم توجه کن.وگزینه Border Edge رو تیک بزن. یا ابجکتتو انتخاب کن و به منوی Display--->polygons--->Border Edge رو بزن. که هر جا از سطح ابجکتت بجز سطح خارجیت پر رنگتر شد مثل عکس دومی بدون که ابجکتت یک مشکلی مثل هم سطح نبودن نرمالها یا merge نبودن ورتکسها یا ادجها داره . :18:این همه زحمت فقط به خاطر مشکل من:18: خیلی باحالی واقعا ازت ممنونم خیلی زحمت کشیدی انشا الله بتونم جبران کنم. بازم ممنونم:20: hadi_moom11-04-2008, 09:11 AM:18:این همه زحمت فقط به خاطر مشکل من:18: خیلی باحالی واقعا ازت ممنونم خیلی زحمت کشیدی انشا الله بتونم جبران کنم. بازم ممنونم:20: نه بابا کاری نکردم . amsjavan12-04-2008, 06:03 PMمی خواستم از تمام دوستان که کمکم کردند تشکر کنم مخصوصا آقا هادی که سنگ تموم گذاشتند سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 436]