واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: interior_design05-11-2007, 12:50 PMسلام. دوستان این آموزش برای اونهایی که تازه مکس رو شروع کردند. برای ترسیم حوض آب در 3D max ابتدا در نمای Top استوانه ایجاد میکنیم(Cylinder) http://i22.tinypic.com/qwx2z6.jpg http://i23.tinypic.com/wujcwm.jpg http://i21.tinypic.com/35ck4rr.jpg دوباره در همان نما و در همان استوانه استوانه دیگری ایجاد میکنیم با اندازه های زیر http://i22.tinypic.com/10o46tx.jpg http://i23.tinypic.com/334lsmu.jpg سپس به در نمای Front استوانه که داخل استوانه بزرگتر قرار دارد را در راستای محور yها حرکت داده بطوری که قسمتی از استوانه کوچک بالاتر از استوانه بزرگ قرار گیرد قبل انجام این دستورات یک کپی از استوانه کوچک گرفته و در یک جا به غیر از استوانه بزرگ قرار میدهیم http://i20.tinypic.com/xfrx52.jpg سپس به قسمت Compound Objects رفته اول استوانه بزرگتر را انتخاب و بعد گزینه Boolean را کلیک کرده سپس از کادر باز شده در زیر گزینه Boolean گزینه Pick OperndB را انتخاب و در آخر بر روی استوانه کوچک کلیک کرده http://i24.tinypic.com/v5daxe.jpg http://i22.tinypic.com/28c3gna.jpg که پس از کلیک بر روی استوانه کوچک شکل استوانه بزرگ در نمای Front و Perspective بدین صورت خواهد بود http://i21.tinypic.com/jfkks0.jpg حوض خالی ما درست شده فقط مانده که داخلش آب ریخته شود حال کپی استوانه کوچک را در جای خالی استوانه قرار داده و سطح آن پایینتر از سطح استوانه بزرگتر باشد http://i23.tinypic.com/9hniva.jpg این تمامی کار نیست در قسمت بعدی باید به آب داخل حوض هم متریال و هم Noise اعمال گردد تقریباً کار نهایی ما بدین صورن خواهد بود http://i23.tinypic.com/vpydyr.jpg __________________ ادامه کار : ابتدا استوانه کوچکی که بعنوان آب در نظر گرفته شده را انتخاب و به قسمت Modify رفته و از کادر Modifier List اصلاحگر Noise را انتخاب کرده http://i20.tinypic.com/4j9r80.jpg http://i24.tinypic.com/2ps3h2s.jpg و سپس اندازه های زیر را وارد نمایید http://i23.tinypic.com/260af6d.jpg که پس از دادن تغییرات شکل ما در نمای Front وprespective بدین صورت خواهد بود http://i20.tinypic.com/33e7f43.jpg اگر در این دو نما شکل ما به این صورت در نیامد ابتدا استوانه کوچک را انتخاب و به قسمت Modify رفته و اندزه های زیر را وترد می کنیم http://i20.tinypic.com/29njyns.jpg متریال ابتدا باید بدانید که متریال بخش اصلی .نهایی کار در 3D max می باشد 3D max دارای دو بخش کلی بوده 1 طراحی Object ها 2 متریال اگر شما هر چند طراح بسیار ماهری در 3D max باشید ولی با متریال نتوانید کار کنید کارتان ناتمام مانده فرض شما طراحی ساختمانی را بر عهده می گیرید تمامی اجزای ساختمان به دقت ترسیم کرده اید ولی اگر متریال نداشته باشد حتی مشتری نگاه به خروجی کار نمی کند چون چیزی از آن سر در نمیارد پس تمای تلاش ما اینست ابتدا طراحی سپس متریال را یاد دهیم که تمامی زحمات شما پس از رندر گرفتن پروژه max شما خوا هد بود حال به ادمه کار می پر دازیم: ابتدا دیواره حوض را انتخاب وبعد کلید M از صفحه کلید را فشار دهید تا وارد کادر Material Editor شدهدر این قسمت شما با 6 کره خاکستری رنگ مواجه می شوید که یکی از آنها را انتخاب کرده وبه قسمت Blinn Basic Parameters رفته و روبروی گزینه Diffuse مربع کوچکی قرار دارد که آنرا کلیک کرده وارد کادر دیگری بنام Material/map Browser شده http://i21.tinypic.com/2burea.jpg http://i24.tinypic.com/2u63e3a.jpg بعد از انتخاب متریال دیوار آجری و بعد از OK کردن وارد همان کادر Material Editor شده ولی با گزینه های متفاوت تمامی گزینه ها را مانند عکس زیر تغییر میدهیم و بعد گزینه Go to Parent که مانند فلشی که به سمت بالا و در زیر کادر مربوط به 6کره است واقع شده را کلیک می کنیم http://i21.tinypic.com/fblukx.jpg و دوبار به همان قسمت اولیه کادر برگشتیم و تغییرات را همانند زیر انجام می دهیم http://i21.tinypic.com/2w389zp.jpg در همان قسمت گزینه وجود داشته بنام Maps که اگر علامت + که در سمت چپ آن واقع شده است را کلیک کنیم زیر شاخه های باز می شود http://i21.tinypic.com/1z3midf.jpg http://i24.tinypic.com/2wch6yu.jpg در قسمت باز شده در گزینه دومی بنام Diffuse Color بجای کلمه None عبارتی قرار دارد که همان متریال دیوار آجری می باشد آن عبارت را کلیک و درگ کرده و بر روی گزینه Bump رها می کنیک که کادری باز می شود بنام Copy (Instance) map که در آن سه گزینه وجود داشته که گزینه دومی که Copy باشد را انتخاب وOK میکنیم که مقدار آنرا برابر 150 قرار می دهیم http://i23.tinypic.com/2wexqw7.jpg و در آخر باید گزینه Assign Material to Selection که در پایین کادر مربوط به 6 کره است واقع شده کلیک کرده http://i22.tinypic.com/3025md 2.jpg خوب این از دیواره حوض که متریال هم به آن دادیم که کار با دیواره تمام شده است در این قسمت متریال آب را اضافه می کنیم دوبار وارد کادر Material Editor شده ویکی از کره که به رنگ خاکستری هست را انتخاب میکنیم که البته 5 رنگ خاکستری وجود دارد چون قبلاً از یکی کره ها برای متریال دیواره استفاده کردیم و در قسمت Blinn Basic Parameters و در کادر کوچک خاکستری رنگ Ambient کلیک کرده و وارد کادر انتخاب رنگ ها میشوید در این قسمت رنگ آبی را انتخاب می کنیم و OK کرده و در همان قسمت اول کادر متریال گزینه های موجود را همانند عکس تغییر میدهیم http://i20.tinypic.com/2570s2d.jpg سپس به قسمت Maps در همان کادر رفته و عبارت None روبروی گزینه Reflection کلیک کرده و کادر Material/maps Browser باز شده و مانند عکس زیر گزینه Raytrace را انتخاب می کنیم http://i23.tinypic.com/10zmtlt.jpg http://i22.tinypic.com/15xwzgl.jpg و در آخر کار گزینه Assign Material to Selection را انتخاب می نماییم کار ما به پایان رسید و می توانیم از کار رندر بگیریم (عمل رندر گیر توسط کلید F9 انجام می گردد) ================================================== ======== دوستانی که با دیدن عکس ها مشکل دارند در یک فایل گنجانده شده می توانند از لینک زیر دریافت نماید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Aminzikzak05-11-2007, 01:18 PMایول سجاد آحوزش جالبی بود ... فقط آب حوض خیلی تلاطم داره ، مثل آب دریاست ممنون. RezaTayebiJ05-11-2007, 02:20 PMآفرین که به فکر تازه کارها هستی! interior_design05-11-2007, 05:34 PMممنون دوستان عزیز سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3566]