واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: hrgh216-09-2007, 08:46 PMhttp://i2.tinypic.com/5z1z9fs.jpg بدون مقدمه به سراغ آموزش میرم: A: Modeling 1-3ds max را ریست کنید. 2-از قسمت craete / geometry / standard primitives / box را انتخاب کنید و یک box را با سایز زیر ایجاد کنید. lenght = 426 width = 106 height = 227 تمام seg ها هم برابر 1 http://i3.tinypic.com/52dt1tu.jpg 3- سپس یک cylinder را مطابق عکس در صفحه قرار داده و باکس اولیه را انتخاب کنید و از قسمت compound objects دکمه boolean را انتخاب کنید و سپس دکمه pick operand B را بزنید و روی cylinder کلیک کنید. http://i16.tinypic.com/6as8lko.jpg 4-پس از ان باکس را انتخاب کنید و از قسمت modifiers گزینه shell را انتخاب کنید و سپس وارد باکس شوید و یک صندلی را با استفاده از چند باکس به شکل زیر بسازید و انرا بچرخانید بر روی دیوار کناری قرار دهید. http://i1.tinypic.com/63b 2zh2.jpg 5- حال یک line را مطابق شکل ( لاین سبز رنگ) بکشید و سپس از قسمت modifiers گزینه lath را انتخاب کنید و روی + کنار آن کلیک کنید و axis را انتخاب کنید و وسط گلدان حرکت دهید تا شکل زیر را بسازد http://i14.tinypic.com/5xg2whw.jpg 6- اجسام دیگر را هم مطابق شکل زیر مدلینگ کنید. ( البته برای ساخت گل باید از چند line استفاده کنید و در قسمت rendering ان گزینه enable in rendere و enable in viewport را فعال کنید و مقدار thickness را به 4.5 تغییر دهید و سپس به وسیله editable poly و soft selection نوک لاینها را نازک کنید) برای ساخت اجسام دیگر منهای سیب که آموزشش در مکس هست از باکس استفاده کنید 7- یک دوربین را مطابق شکل در صفحه قرار دهید . fov آنرا به 83 ارتقا دهید. http://i13.tinypic.com/6cow4uw.jpg 8- یک Plane را با lenght = 588 و width = 203 و با lenght , width segs 90,40 در صفحه قرار دهید و سپس از قسمت modifiers ماریفیر noise را انتخاب کنید و مقادیر زیر را در آن قرار دهید و سپس مادیفیر turbo smooth را انتخاب کنید. seed=1 roughness=0.26 strenght x=17.78 y=13.2 z=14.96 http://i1.tinypic.com/4vnj4t2.jpg خوب حالا کار ما با مدلینگ تموم شد. B: lighting 1- از قسمت create / systems / daylight را انتخاب کنید و مطابق شکل در صفحه ( در قسمت top ) بکشید و مقدار Hours آنرا به 9 تغییر دهید. http://i9.tinypic.com/66bthmf.jpg 2- کلید f10 را فشار دهید و وارد قسمت assign renderer شوید و روی نقطه چین مقابل production کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه mental ray renderer را انتخاب کنید و ok کنید. 3- حال daylight01 را انتخاب کنید و وارد قسمت مادیفیر شوید. در پارامترهای آن گزینه standard را به mr sun و گزینه slylight را به mr sky تغییر دهید. اگر پیغامی مشاهده کردید آنرا تایید کنید. C: Creating Materials 1- کلید M را فشار دهید تا متریال ادیتور باز شود. حال یکی از متریالها را انتخاب کنید و رنگ ambient آنرا اینگونه تغییر دهید : red=211 , green=179 , blue=121 . تا رنگی مایل به زرد به وجود بیاید. حال متریال ساخته شده را به روی box01 بکشید یا box01 را انتخاب کنید و دکمه assign material to selection را بزنید. 2- یک متریال خالی دیگر را انتخاب کنید و روی دکمه standard آن کلیک کنید گزینه mtl library را فعال کنید و روی دکمه open کلیک کنید و از مسیر mydocuments/3ds max / material libraries متریال کتابخانه ای mrArch_DesignTemplates.mat را انتخاب کنید و گزینه satine varnished wood ( Arch & Design mi را اتخاب کنید و آنرا به صندلی و گلدان و ان جسم چوبی کنار پنجره نسبت دهید. 3- برای ساخت متریال میوه های گیاه باید یک متریال آزاد را انتخاب کرد و برای diffuse ان رنگ مشکی را انتخاب و برای specular آن رنگ قرمز را انتخاب کنید و مقدار specular level =18 , glossiness=64 قرار دهید و انرا به میوه ها نسبت دهید. 4- برای متریال سیب و شاخه های گیاه یک کمتریال با رنگ مشکی بسازید و به آنها نسبت دهید. 5- حال نوبت به plane پایینی میرسد. یک متریال آزاد را انتخاب کنید و روی گزینه standard کلیک کنید و گزینه mtl library را مجددا فعال کنید و مپ water, reflective surface را انتخب کنید و به plane نسبت دهید ( به همین سادگی) D: Rendering 1- از منوی rendering گزینه render را انتخاب کنید و وارد تب ldirect lllumination شوید و گزینه enable final gather را فعال کنید و preset آنرا به low تغییر دهید ضمنا میزان پارامتر diffuse bounces را برابر 10 قرار دهید بعد وارد تب renderer شوید و در قسمت samples pe pixel مقدار minimum را به 4 و maximum را به 16 تغییر دهید و از قسمت filter مقدار type را به mitchell تغییر دهید و پنجره را ببندید. 2- حال کلید 8 را فشار دهید تا environment & effects باز شود دقت کنید که environment map در حالت mr physical sky باشد. سپس از قسمت exposure control گزینه no exposure control را به logarithmic exposure control تغییر دهید و مقادیر زیر را برای آن در نظر بگیرید Brightness= 74 Contrast = 65 Mid Tones = 0.62 Physical scale = 13680 http://i5.tinypic.com/4l5hru8.jpg حال از صفخه با وضوح دلخواه رندر بگیرید امیدوارم لذت برده باشید. اگر مشکلی وجود داشت به من گزارش دهید . Carl16-09-2007, 09:12 PMممنون از آموزش قشنگت :11: interior_design16-09-2007, 09:27 PMممنون دوست عزیز:46: Aminzikzak16-09-2007, 11:08 PMایول hrgh2 جان به تو میگن مرد ... دمت گرم. Mostafa_Amol17-09-2007, 12:27 AMدوست من ، از آموزشت ممنونم ... hrgh217-09-2007, 03:28 PMدوستان شما لطف دارید mahsoft19-09-2007, 02:49 PMپست من کو http://img.majidonline.com/pic/100474/hanghead.gif چقدر قشنگ شده http://e.deviantart.com/emoticons/moods/love/affection/sentimental.gif سبک جالبی هم داره http://dingo.care2.com/c2c/emoticons//joytears.gif hrgh2 جان ممنون http://m1.freeshare.us/158fs865416.gif hrgh219-09-2007, 06:00 PMخواهش میکنم شما چشماتون قشنگ میبینه سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]