تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798776777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
0755- راجع به مسئله‌اي كه ذهن مرا مشغول كرده مي خواستم ببينم اين خشكسالي فقط در ايران است يا نه، كل كشورهاي اطراف‌‌را هم تحت تاثير قرار داده؟ اگر اين طور است چرا آنها با مسئله برق وگازي كه عنوان مي‌شود با مشكلا‌ت مواجه نيستند، آنها چه جور اين منابع را تامين مي‌كنند كه ما نمي‌توانيم؟ (25/3)

0839- به جاي اينكه دولت در كشورهاي مختلف پالايشگاه بسازد مگر خرج يك پالا‌يشگاه در ايران چقدر است كه فقط كمبود اعتبار آن براي سال جديد براي واردات بنزين 6 ميليارد دلا‌ر است. تا آنجا كه مي‌دانم يك پالا‌يشگاه حداكثر سه ميليارد دلا‌ر ارزش دارد.(25/3)

1053- با درود به آفتابيان عزيزم . سخنرانيآقاي دكتر عباسي را مرور مي‌كردم ، آقاي عباسي دائم استناد مي‌نمود به يك ميليارد و 700 ميليون تومان خرج جشن افتتاح فرودگاه جديد ايران، اولا‌ جشن‌ها اگر ملي باشند باعث افتخار ملت است و تعجبم از اينجاست كه پس از اعلا‌م آقاي پاليزدار چرا آقاي عباسي در صحنه حضور ندارند، لطفا از حال خودشان و تحليل ايران و مسائل و مشكلات مردم ، ما را با خبر كنيد.(25/3)

1014- با درود به آفتابيان عزيزم. در روزنامه وزين آفتاب يزد آمده بود تجمع غيرقانوني در پارك ملت باعث ترافيك سنگين شد و تعدادي از تجمع كنندگان كه به سلطنت طلبان نسبت مي‌دادند دستگير شدند اولا‌ سي سال است ما مي‌شنويم سلطنت طلب يعني رانت خوار و زورگو و داراي زندگي در قصرهاي آنچناني، چطور مي شود آدم سلطنت‌طلب باشد و در عين حال بر عليه رانت‌خواران و دزدان بيت‌المال شعار دهد دوما مگر تظاهرات گردهمايي 24/3 با حمل سلاح بوده و يا شعارهايي كه در آن تجمع داده شده منافاتي با اسلام دارد كه فرموده‌ايد غيرقانوني بوده است؟ (25/3)

آفتاب يزد: در سالهاي اخير، مراجع قضايي و انتظامي اين برداشت را از قانون دارند كه برگزاري هرگونه تجمع، بايد با اخذ مجوز قبلي باشد. البته ظاهرا بعضا افراد و گروههايي پيدا مي‌شوند كه براي خود مصونيت آهنين قائل هستند و براي برگزاري تجمعات خودجوش، مجوز قانوني اخذ نمي‌كنند.

2000- در خبرها آمده بود كه ساعت كار اصناف محدود مي‌شود، همان طوري كه از نظر اقتصادي به خاطر بعضي سياستها، وضعيت را طوري نموده‌اند كه بسياري از كسبه با كسادي مواجه هستند، حال هم زمان باز بودن مغازه‌ها محدودتر مي‌گردد، پيشنهاد مي‌شود تمامي مغازه‌ها را تعطيل نمائيد و پس از فروش نفت به هر خانه مقداري هم نسبت به تعداد نفرات آذوقه بدهيد و ديگر خود را به زحمت نيندازيد. (25/3)

2030- لطفا جواب دهيد كه اين تورم و گراني از كجا ناشي مي‌شود؟ (25/3)

آفتاب يزد: مگر تورم وجود دارد؟

1911- ائتلاف مافيايي بازار با برخي سياستمداران را سالهاست همگان به خوبي مي‌دانند و به آن واقفند، بارها هم در اين رابطه تحت عناوين احتكار، عدم كنترل قيمت‌ها و سوداگري، واسطه‌گري، دلال بازي، قاچاق، گران‌فروشي و غيره مطلب نوشته شده است، چگونه است كه آقاي رئيس‌جمهور پس از گذشت سالها به تازگي در وبلاگ شخصي خود به آن پرداخته‌اند؛ عليهذا هر چند خيلي دير شده، ولي از آنجا كه انگشت روي نقطه حساس درد گذاشته شده است مي‌توان آن را به فال نيك گرفت، شايد راه علاجي پيدا شود. (25/3)

1925- سالها پيش خودرويي توليد شد كه عنوان خودروي ملي را يدك مي‌كشيد به اسم سمند و قرار بود همه چيزش ملي باشد، در باك خودروي سمند نوشته شده فقط بنزين سوپر، ما خودروي ملي خريديم به اين اميد كه بتوانيم در خدمت صنعت كشور عمل كرده باشيم الان كه سوپر را به اين قيمت كردند آيا فكر نمي‌كنيد كه استفاده از بنزين معمولي باعث آلودگي بيشتر هوا بشود، آيا باعث فرسودگي بيشتر خودرو نمي‌شود؟ آيا خودروي ملي كه فقط بايد با بنزين سوپر كار كند اگر با بنزين معمولي كار بكند به خودرو و به باور مردم آسيب نمي‌رساند؟ آيا فكر تبعات منفي اين كار را كردند كه اين كار را دارند مي‌كنند؟ (25/3)

1054- پيشنهاد مي‌كنم با توجه به اينكه افراد مي‌توانند اعتراضاتي داشته باشند نسبت به چيزهاي مختلف عين هايد پارك لندن كه گوشه‌اي را براي اين‌گونه سخنان افراد گذاشتند در يكي از پاركهاي تهران هم ، چنين مكاني اختصاص پيدا بكند، مسلما باعث آرامش روحي رواني افراد مي‌شود و اينكه احساس مي كنند حرفشان را زدند. ‌(25/3)‌

آفتاب يزد: با كمي اغماض و با در نظر گرفتن برخي مرزبندي‌هاي عقيدتي، همين ستون را معادل HYDE PARK CORNER بدانيد.

0840- برخي تصميمات شتابزده و غيركارشناسي به خصوص در بخش اقتصادي، اكثرا نتيجه وارونه داده‌اند ولي آيا به دنبال ساخت پالا‌يشگاهي در وطن بوده‌ايم كارخانه برق چطور؟ براي جوانان بيكارمان كدام كارخانه بزرگ ديگر را افتتاح نموديم، چرا به مشكلا‌ت اين همه كارخانه‌هاي بزرگ و كوچك كه در مرز تعطيلي و ورشكستگي هستند نمي‌رسيم، آيا فقط كافي است از خارج جنس ارزان و بنجل وارد نمائيم و دلالان را پولدار تر بكنيم.(25/3)‌

آفتاب يزد: ضمن تاييد سخن شما درخصوص غيركارشناسي بودن بعضي برنامه‌هاي اقتصادي، در عين حال اين نكته را يادآوري مي‌كنيم كه كوتاهي در احداث پالايشگاه، يك اپيدمي است كه در دولتهاي قبل از دولت نهم هم وجود داشت.

0927- پيامي به جناب آقاي لا‌ريجاني رياست مجلس، لطفا جنابعالي راهي كه رئيس و يكي از نايبان رئيس مجلس هفتم رفتند را ادامه ندهيد، مثلا‌ گفته هاي معاون رياست جمهوري را تا آنجايي كه گره‌گشاي مشكلات مردم باشد قبول فرمائيد و به فكر افرادي مانند دو خانواده‌اي كه در بزرگراه صياد شيرازي از فقر و بدبختي در چادر زندگي مي‌كنند باشيد، همچنين به نقل از يكي از نمايندگان اصولگرا تكليف ميلياردها توماني كه به خزانه دولت واريز نشده و همچنين 350 ميليارد توماني كه قبلا‌ در شهرداري بدون سند هزينه شده است را روشن كنيد تا نام نيكي از خود در تاريخ به جا بگذاريد. ‌(25/3)‌

2149- از اصفهان تماس مي‌گيرم. از قديم گفته‌اند چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است، پس وقتي كشور ما با كمبود برق مواجه است و ظاهرا به همين دليل هر روز شاهد ساعتها خاموشي در شهرهاي بزرگ و كوچك و تحميل سختي‌هاي ناشي از آن از سوي مردم و همچنين تعطيلي موقت ادارات و سازمان‌ها و بانكهاي كشور به علت خارج شدن سيستم‌هاي كامپيوتري آنها از شبكه به دليل نبودن برق و از كارافتادن كارگاه‌ها و كارخانجات و مراكز توليدي كوچك و بزرگ در كشور هستيم، چرا و به چه دليل بايد برق و گاز خود را به خارج از كشور صادر كنيم و در مقابل، مبلغ اندكي اگر بدهند بگيريم.(24/3)

1258- در دوران 8 سال رياست جمهوري آقاي خاتمي فردي به نام عباسي در دانشگاه‌ها‌ كه 15 نفر زن يك طرف و 15 مرد طرف ديگر سالن بودند عليه دولت خاتمي صحبت مي‌كرد، ايشان الان كجا هستند، چرا حالا‌ كه مردم بيشتر گرفتار فقر شدند و حرفي نمي‌زنند چرا ايشان حرفي نمي‌زنند، لطفا درج كنيد تا ايشان بيايند جواب بدهند.(25/3)

آفتاب يزد: لابد براساس استانداردهاي ايشان، مشكلات مردم و انواع مفاسد كاهش يافته است. شايد هم در دولت آقاي خاتمي، سخنراني عليه دولت در دانشگاهها راحت تر از امروز بود و اكنون آقاي دكتر عباسي امكان برگزاري سخنراني در دانشگاه- همچنين صداوسيما- را ندارد.

1644- از كبودر آهنگ تماس مي‌گيرم. به نظر شما روزنامه آفتاب، آقايان اصولگرا كه در اين چند روز اخيرا مخصوصا پس از اتمام مجلس هفتم سخت در تلاش و بهتر كردن اوضاع اقتصادي هستند آيا به خاطر انتخابات آتي رياست جمهوري مي‌باشد يا به خاطر دلسوزي نسبت به مردم. اگر گزينه 2 درست است چرا در دو، سه سال قبل اين تلاش‌ها را نكردند؟ (23/3)

2053 - آقايان عضوكميسيون بهداشت مجلس آيا شما مطمئن هستيد مرگ روزانه 360 نفر در كشور بر اثر بيماري هاي قلبي ، عروقي از خوردن روغن، قند، شكر و نوشابه است؟ آيا از استرس و فقر و بدبختي و نداشتن مسكن، نان، روغن، قند و شكر، گوشت و مرغ نيست؟ زني 40 ساله كه با ديدن برگه تخليه منزل سكته كرد آيا از خوردن روغن و قند، شكر و نوشابه مرد؟ (24/3)

2311- بعضي از روزنامه‌ها به نقل از يك خبرگزاري نوشته بودند كه آقاي پاليزدار دروغگوست و سخنانش كذب است، مي خواستم ببينم كه اين خبرگزاري قبل از اظهارنظر قضايي، از كجا فهميده است كه آقاي پاليزدار دروغگوست؟ (24/3)

2247- از اهواز تماس مي گيرم، مي خواستم خدمت آقاي احمدي نژاد عرض كنم، همانطور كه اطلا‌ع داريد يكي از خصوصيات رئيس جمهوري كه انتخاب مي شود شجاعت است و من فكر مي كنم اين شجاعت در جنابعالي هم وجود دارد بنابراين شجاعت را فقط براي خارج كشور نشان ندهيد شما اگر همين مافيايي كه از آن صحبت مي كنيد معرفي كنيد و از بين ببريد به نظرمن بزرگترين دشمن اين ملت را شكست داده‌ايد و همين مافيا خون اين ملت را در شيشه كردند. شما در مقابل همين مافيا بايست و مطمئن باش مردم از شما حمايت مي‌كنند.(24/3)

1938- امروز مجموعا دو صفحه كامل پيام‌هاي مردمي را چاپ كرده بوديد، در حقيقت روزنامه 12 صفحه‌اي به 10 صفحه تقليل پيدا كرد، اگر اين پيام‌ها مشكلي از مردم حل مي‌كرد ما حرفي نداشتيم، ولي وقتي بسياري از مسئولان اعتنايي به آن نمي‌كنند و جز چند پاسخ نسبتا مبهم سخني از مسئولان نمي‌شنويم فكر مي كنم چاپ اين پيام‌ها اجحاف به خوانندگان روزنامه است، چون با شنيدن مشكلات مردم فهممان اضافه مي شود، ولي بعضي افرادي كه بايد راه‌حل نشان بدهند و به اين مشكلات رسيدگي كنند ككشان هم نمي‌گزد، بنابراين به نظر مي‌رسد بهترين راه حل، قطع تلفن ارتباط مردمي و حذف آن از روزنامه مي باشد. (25/3)

آفتاب يزد: 1- فكر مي‌كنيم خود شما هم مايل به حذف پيام‌هاي مردمي نيستيد. ارائه اين پيام به روزنامه و گله از مسئولان به خاطر عدم پاسخگويي به پيام‌ها، بهترين نشانه است كه اين ستون را محل مناسبي براي اظهارنظرهاي انتقادي خود دانسته‌ايد. 2- ادعا داريم كه براي چاپ پيام‌ها از حجم مطالب روزنامه نكاسته‌ايم بلكه از همكاران خود خواسته‌ايم زحمت بيشتري براي خلاصه‌سازي خبرها بكشند. 3- قبلا‌ توضيح داده‌ايم كه به دليل حجم گسترده پيام‌ها، گاه ناچاريم صفحات اضافي را به چاپ آنها اختصاص دهيم. در غير اين صورت فاصله زماني ضبط تا چاپ پيام‌ها، به مراتب بيشتر خواهد شد و آنگاه شاهد اعتراض به حق همراهان صميمي روزنامه خواهيم بود. در عين حال اگر روزي احساس كنيم كه اكثريت خوانندگان آفتاب يزد، مانند شما فكر مي‌كنند قطعا در چاپ پيام‌ها، تجديدنظر خواهيم كرد.

1320- آقاي واحدي سردبير محترم! شما در بالاي صفحه اول روزنامه مژده داده‌ايد كه اصلاح‌طلبان با كانديداي واحد در انتخابات ميآيند. بسيار خوب مشكل بزرگ و دغدغه اساسي ذهني مردم ايران مرتفع گشت و خيال همگان راحت شد! اصلا‌ً مثل اينكه در اين مملكت اين يك بيماري مزمن است كه قريب به اتفاق مردم در يك فكر و انديشه و دغدغه‌اي هستند و مطبوعات كشور هم راه خود را مي روند و موضوعي را كه اصلا‌ً در فضاي ذهنيت مردم قرار ندارد بزرگ مي‌كنند. سيد بزرگوار! اصلاح‌طلبي و اصلاح‌طلبان و ريز و درشت‌ترهايشان به تاريخ پيوسته‌اند و دورانشان گذشته است، ما در بين مردم هستيم اين مردم محال است ديگر به اصلاح‌طلبان اقبال كنند، يك بار و چند بار در انتخابات به ميدان آمدند، بزرگواري كردند و آقايان را روانه صدارت و وكالت كردند، اما به كرسي نشستگان، قدر زمان و مكان و مردم را ندانستند و لذا يك ضربدر قرمز به روي آنها خورده است كه ديگر پاك شدني نيست، اگر از نگاه علمي و روانشناسي هم بنگريد بايد معتقد باشيد كه مردم در پي روزگار جديدي هستند تكرار گذشته‌ها ملا‌لآور و ارتجاع است. لطفاً مردم را در تنگناي دو گزينه، يا تماميت‌خواهان محافظه‌كار و يا اصلاح‌طلبان آزمايش شده قرار ندهيد، مردم لياقت و كياست تاريخي دارند كه سطح انتظارات خود را ارتقا بدهند و داده اند. ( 25/3)

آفتاب يزد: در اين مورد هيچ ترديدي نداريم كه دغدغه اصلي مردم، پيروزي اصلاح‌طلبان يا محافظه‌كاران نيست. اما اين نكته را در ذهن داشته باشيد كه بسياري از قدرتمندان محافظه‌كار، دچار اين توهم هستند كه اصلاح طلبان ديگر نخواهند توانست به قدرت بازگردند و لابد رقيب ديگري هم وجود نخواهد داشت لذا عده‌اي از سياستمداران فعلي، براي هميشه در قدرت خواهند ماند. اين توهم نابجا، متاسفانه باعث شده است كه گروهي از سياستمداران به قدرت رسيده، از اينكه هر روز بر مشكلات اقتصادي مردم افزوده مي شود هيچ‌گونه نگراني ندارند. آنها بخصوص خيلي خوشحال مي‌شوند كه اصلاح‌طلبان با كانديداهاي متعدد وارد عرصه انتخابات شوند و از اين طريق شانس پيروزي آنها كاهش يابد. پس لازم است كه چند وقت يك بار، خواب خوش آنها را بر هم بزنيم، بلكه حداقل به خاطر حفظ قدرت خودشان، كمي به فكر حل مشكلات مردم باشند.ضمن آنكه هم شما مي دانيد، هم ما وهم اصولگرايان كه كاهش آراي اصلا‌ح طلبان به معناي افزايش محبوبيت رقيب آنها نيست. اگر باور نداريد به آراي سرليست اصولگرايان درانتخابات مجلس هشتم نگاه كنيد وآن‌را با ميزان آراي سرليست اصلا‌ح طلبان درانتخابات مجلس ششم مقايسه نماييد.

1646- مي‌خواستم در مورد پخت نان در شهرستان‌ها گزارشي بدهم، متاسفانه در شهرهاي بزرگ راجع به جاهاي تفريحي صحبت مي‌كنند چون ديگر نيازي ندارند، نان خوب هميشه مي‌خورند، ولي ما شهرستاني‌ها نان سياه كه مي‌خورديم الان آن هم پيدا نمي‌شود سهميه را كم كردند. راجع به اين قضيه تحقيق كنيد ببينيد جريان چيست. (24/3)

1622- تاريخ 23/3 صفحه 4، پيام دهنده شماره 1221 از خدا خواسته كه پول بريزد تا كتاب بخرد، خواننده محترم، آدرس و شماره تماس خود را به روزنامه بدهيد كه روزنامه با من تماس بگيرد و من براي شما كتاب بفرستم، در ضمن نام كتاب مورد علاقه خود را هم بنويسيد. (24/3)

آفتاب يزد: پيام دهنده نيكوكار شماره تلفن خود را در اختيار روزنامه گذاشته است.

2049- متاسفانه در خبرها از گروگانگيري 16 نفر از پرسنل نيروي انتظامي منطقه سراوان آگاه شدم، پيشنهاد دارم براي كنترل مرز و جلوگيري از ورود و خروج اشرار به ايران اگر امكان دارد همه مرز ايران و پاكستان و در غير اين صورت نقاط حساس آن ديواركشي بتوني شود، اين عمل در بسياري از نقاط جهان نتيجه بخش بوده است. (25/3)

2105- مدتي است بزرگواري تحت عنوان پيام از كرج پيام مي‌دهند كه الحق درددل قريب به اتفاق آحاد مردم است و مستدل، منطقي و دلچسب مي‌باشد كه شما هم لطف كرده و چاپ مي‌كنيد، سلام و درود بنده را از اروميه به ايشان ابلاغ كرده و بفرماييد: جانا سخن از دل ما مي‌گويي، دست مريزاد. (25/3)

2235- بازنشسته هستم از نورآباد لرستان تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم درخصوص صحبت آقاي سخنگوي دولت كه گفته‌اند مسكن 30 درصد در بعضي شهرها كاهش پيدا كرد، لطف كنند آدرس اين شهرها را به ما بدهند و برويم آنجا حداقل مسكن پيدا كنيم. (25/3)

2112- محض اطلاع وزير آموزش و پرورش كه در مصاحبه روزنامه بازار كار مورخ 25/3 گفته بودند به تازگي پنج هزارنفر نيروي حق التدريس از طريق آزمون استخدام شده‌اند بايد بگويم اولا‌ به تازگي نبوده، بلكه دوره وزارت آقاي فرشيدي بوده، در مورخ 27 مهرماه 86، دوما هنوز با گذشت تقريبا 9 ماه از آن تاريخ با وجود انجام آزمون مصاحبه و گزينش حكم‌هاي ما را نزدند، مثل اينكه ما را فراموش كردند. (25/3)

1336- مي خواستم به مسئولا‌ن بگويم بيائيد در اصفهان و شهر جديد بهارستان تا مي توانيد سينما بسازيد و به جاي اينكه پولها را به لبنان و ... بدهيد اين پولها را خرج سينما و سالن تئاتر بكنيد، مدارس و بيمارستان بسازيد ، (25/3)

1339- از بابلسر تماس مي گيرم. براي خريد يك دستگاه پژوي 405 به يكي از نمايندگي‌هاي ايران خودرو رفتيم ولي با اينكه پژو موجود بود نمي‌دادندمي گفتند حتماً بايد همراهش يك روآ هم بخريد. اين واقعاً عجيب نيست؟ خواهش مي كنم درج كنيد ببينيم چه جوابي به ما مي دهند . (25/3)

1254- در خصوص قطعي برق مي خواستم پيشنهاد بدهم به جاي اينكه ساعت30/8 شب بازارها را تعطيل كنند براي صرفه‌جويي در برق، وزارتخانه ها را تعطيل كنند. (25/3)

1317- در مورد آتش سوزي كه در اراك در شازند رخ داده بود و نزديك به 30 نفر از هموطنان ما مرده بودند تلويزيون روي هم رفته 5 دقيقه برنامه پخش نكرد در حالي كه اگر كوچكترين اتفاقي براي 30 نفر در عراق يا كشورهاي ديگر بيفتد از صبح تا شب تلويزيون ما تحليل و تفسير مي‌كند، آيا آنها واجب ترند يا بررسي علل اين حادثه؟(25/3)

1233 - تركيه نيز با كمبود برق مواجه است ولي به جاي آه و ناله كردن و قطع برق، از كشورهاي همجوار منجمله كشور ما برق مي‌خرد تا مردم كشورش دچار مشكل نباشند، به نظر شما كدام روش صحيح تر است. ‌(25/3)‌

1919- در مورد شهروندي از مشهد پيام 2008 كه گفته بودند بازنشسته ارتش هستند، در رابطه با فيش‌هاي حقوق بازنشستگان ارتش، پيام ايشان درست است، بنده هم كه در تهران هستم، هر ماه كه مي‌رويم فيش حقوقي مان را بگيريم فيش ماه قبل را به ما مي دهند، تقريبا 6 ، 7 ماه است اين اتفاق مي‌افتد، ما هر ماه فيش همان ماه را مي گرفتيم ولي الا‌ن با يك ماه تاخير صورت مي گيرد، مي خواستم مسئولا‌ن توضيح بدهند كه چرا اين كار را مي كنند، فيش همان ماه را به ما بدهند نه ماه بعد را. ‌(25/3)‌

1918- حدودا دو هفته پيش بابت اينكه بيكارم و دلم گرفته بود كنار دريا رفتم، چند مامورآمدند شروع به گشتن كيفم كردند و پرسيدند اينجا چه كار مي كني و منتظر كي هستي، خلا‌صه پس از گشتن، دعا و قرآن در كيفم ديدند به من گفتند برو ولي ديگر اينجا تنها پيدايت نشود، من خيلي ناراحت شدم گفتم يعني در اين مملكت اسلا‌مي، من به عنوان يك خانم حق ندارم تنهايي به كنار دريا بروم و اينها را به آنها گفتم، گفتند شك ما دليل ماست و ما مي توانيم به هر كس شك كرديم او را مورد بازجويي قرار بدهيم. ‌(25/3)‌

2000- در ميدان بزرگ جلوي دانشگاه شهيد چمران اهواز، 9 ميله بزرگ پرچم وجود دارد كه همه ايام همه رقم پارچه با رنگهاي مختلف را بر آن نصب مي كنند، اما دريغ از يك ميله پرچم كه پرچم جمهوري اسلامي در آن نصب شده باشد. (24/3)

1922- من 80 ساله بازنشسته فرهنگي قبل از 79، 20 روز طلب پاداش پايان خدمت دارم، سهام عدالت را چه موقع مي‌خواهند بدهند، لااقل سه هزار كيلو هندوانه به من بدهيد كه مشتري آن را دارم تا بفروشم و خودم را معالجه كنم و سربار فرزندانم نباشم، در ضمن ما بالاي 60 ساله‌ها طلب عائله‌مندي داريم، سالهاي سال است امروز و فردا مي‌كنند، اگر نمي‌دهيد بگوييد نمي‌دهيم ما را خلاص كنيد، چون هر دو سه روز، مسئولان مربوطه تبليغ مي‌كنند كه اين مبلغ پرداخت مي‌شود.(24/3)

1925- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. زني هستم بي پناه و بيجا و مكان كه آواره اين شهر شده‌ام كه ( از طرف مردي به زور مورد تجاوز قرار گرفته‌ام ) و حال، شوهرم در زندان مركزي خرمآباد به سر مي‌برد چرا بايد در زندان باشد؟ چون كه از ناموس خود دفاع كرده است؟ چرا دادگاه، شهودي كه داريم قبول نمي‌كند؟ (24/3)

آفتاب يزد: در دو سه سال اخير، چندين پيام ازاين بانوي ايراني و شوهر زنداني او را چاپ كرده‌ايم، اما از سرنوشت پرونده، خبري نداريم.

پاسخ روابط عمومي و اطلاع رساني قوه‌قضائيه

با احترام، در پاسخ به پيام تلفني مندرج در صفحه 9 مورخ 6/3/87 آن روزنامه مبني بر شاكي بودن پيام دهنده محترم از رفتارهاي نامناسب عده‌اي در يكي از پاركهاي تهران اعلام مي‌نمايد:براساس بند 37 ماده يك آيين‌نامه امور خلافي مصوب 22 مرداد 1324 با اصلاحيه‌هاي بعدي، كساني كه در معابر و اماكن عمومي با يكديگر شوخي‌هاي ركيك خارج از نزاكت نمايند به 2 روز تا 5 روز حبس و پرداخت غرامت محكوم مي‌گردند، لذا پيام دهنده محترم مي توانند در مرجع محل شكايت خود به ماده مذكور استناد نمايند.

2128- خبر مسرتآميز وزير رفاه مبني بر پرداخت مطالبات بازنشستگان قبل از سال 79 به صورت سهام بعد از 6 ماه، به حق، بازنشستگان و خانواده‌هاي آنان را خوشحال نمود، مطالبات قبل از 79 و سال 87 پس از 6 ماه به صورت سهام پرداخت شود، جدا به دست مريزاد واقعي نياز دارد، بهتر بود در اعطاي كمك به ساير كشورها هم به همين شيوه رفتار مي‌كردند تا عدالت محوري و مهرورزي در سطح ايدهآل پياده مي‌شد. (25/3)

2209- بنده چند وقت پيش يك پيامي داشتم در ارتباط با فجايعي كه حضور و ورود افاغنه به ايران براي ما به وجود آورده، اكثر هموطنانم با من، هم‌عقيده هستند، منتهي يك هموطني دو روز پيش دفاع كرده بود از افغان‌ها و آنها را چندان مقصر ندانسته بود و درصد پاييني از جرائم را به آنها نسبت داده بود، درحالي كه پليس ايران 20 درصد از جنايات و تخلفات را از ناحيه افغاني‌ها مي‌داند كه در ايران سكونت دارند و وقتي 20 درصد جرائم از ناحيه افاغنه باشد كه اغلب هم جرائم سنگين هستند در نتيجه اين 20 درصد، معادل 15 ميليون ايراني است كه مرتكب جرم مي‌شوند و تعداد افاغنه ساكن ايران ظاهرا چيزي حدود سه ميليون است، بنابراين لااقل جرمي كه مرتكب مي شوند به نسبت ايراني‌ها 5 برابر است، اين را مي‌خواستم به آن هموطني كه به پيام بنده معترض بود عرض كنم. (25/3)

2246- براي صرفه‌جويي در مصرف برق و براي خاموشي اصناف مي‌توانيد از الگوي پاكستان و شهر كراچي كه يكي از بنادر مهم پاكستان است و داراي جمعيت بيش از 12 ميليون نفر مي‌باشد استفاده كنيد كه صبح‌ها اصناف تا ساعت 10 تعطيل باشند و بعد از ساعت 10 سركار بيايند. از اين نظر مجبور هم نمي‌شوند كه شبها زودتر خاموش شوند و از نظر ترافيك هم به نفع اصناف خواهد بود كه ترافيك هم كمتر مي‌شود و به نفع شهر بزرگي مثل تهران خواهد بود. (25/3)

2355- اختراع تلفن همراه نشان داد كه مردم چه قدر حرف داشتند بزنند و تا به حال نمي‌زدند. (25/3)

2358- از اروميه تماس مي‌گيرم. ليسانس مديريت دارم، آقاي كردان در برنامه نگاه يك عنوان كردند كه من در سكوي سلمان در خليج فارس با يك مهندس نفت داشتم صحبت مي‌كردم ايشان عنوان كرده كه من با 12 سال سابقه يك ميليون و ششصدهزار تومان مي‌گيرم. آن هم در دماي هواي 70 درجه بالاي صفر، تا آنجا كه من مي‌دانم گرم‌ترين نقطه جهان 55 درجه است من نمي‌دانم در خليج‌فارس چه جور دما به آن نقطه رسيده، نكند ساير حرفهاي آن مهندس هم، همين قدر بي‌دقت باشد.(25/3)

2023- جديدا در قبوض برق و آب و ساير خدمات دولتي عنوان شده كه مصرف برق شما فلان مبلغ مي‌شود كه فلان مبلغ را دولت سوبسيد مي‌دهد و فلان مبلغ را پرداخت نمائيد، با تشكر از اين همه احسان دولت به حقوق بگيران، مطلبي كه مي‌خواهم عنوان كنم اين است كه 30 سال قبل من كه ديپلم داشتم با 500 دلار استخدام شدم و در همان زمان شخص ديپلمه‌اي با هزار دلار بازنشسته شد، اكنون يك ديپلمه با حقوق 200 دلار استخدام و بنده كه در آن زمان با 500 دلار استخدام شدم اكنون با 250 دلار بازنشسته شدم، اين هم سوبسيد حقوق‌بگيران به دولت( !25/3)

2339- سازمان نوسازي شهر تهران سازماني است كه به موجب قانون شهرداري تاسيس گرديده است اين سازمان اخيرا اقدام به فروش واحدهاي مسكوني به شهروندان مي‌نمايد كه اين كار هيچ‌گونه انطباقي با وظايف و ماموريت‌هاي سازمان مذكور كه در قانون به صراحت ذكر گرديده است ندارد. (25/3)

2340- در مسابقات تيم ملي فوتبال كشورمان در خارج از كشور هميشه تمام تبليغات دور زمين مربوط به محصولات ايراني است كه نشان مي‌دهد مردم كشورهاي ديگر نه به اندازه ما فوتبال تماشا مي‌كنند و نه اين قدر حاضرند پول آگهي بدهند. (25/3)

1946- تيتر روزنامه، وزير بهداشت مي‌گويد ، يك پزشك در روز حداكثر 10 تا 15 نفر را ويزيت مي‌كند و حداكثر 10 تا 15 تا دو هزار توماني اضافه مي‌گيرد، ولي در بعضي سوپرماركت‌ها يا بقالي‌ها خوشبختانه تعداد آنها زياد نمي‌باشد روزانه از هزاران نفر دو تا 10 هزار تومان اضافه بابت گران فروشي مي‌گيرند و عمده فروش آنها روزانه ميلياردها تومان بابت احتكار و گران‌فروشي، به مردم اجحاف مي كنند و دلالان هم به همين ترتيب، آيا با اينها هم برخورد قضايي مي‌شود؟ (25/3)

1947- در اخبار هفته‌هاي گذشته خبر تغيير نام سازمان بنادر و كشتيراني به سازمان بنادر و دريانوردي را داشتيم و اين خبر با برخورد طنزآميز عده‌اي در مطبوعات و حتي سيماي جمهوري اسلامي مواجه شد، قبول كه اخبار مهم‌تر از اين و كارهاي مهم‌تر از اين داريم، اما اتفاقا اين هم مساله بي اهميتي نيست، چرا كه برخلاف تصور خيلي از مردم، سازمان بنادر و كشتيراني با كشتيراني جمهوري اسلامي فرق مي‌كند و اين در اذهان خيلي از مردم يكي بود اين تغيير نام باعث اين مي‌شود كه اين اختلاط ديگر صورت نگيرد يعني خيلي‌ها بنادر و كشتيراني را به اسم كشتيراني مي‌شناختند با اينكه كشتيراني جمهوري اسلامي شركتي وابسته به وزارت بازرگاني است و بنادر و كشتيراني وابسته به وزارت راه، اين امر حتي باعث سردرگمي ارباب رجوع هم مي‌شد.(25/3)

1414- در رابطه با اضافه كار معاونين دبيرستانها مي‌خواستم بگويم از اول مهر ندادند و ظاهرا فعلا‌ گفته‌اند اصلا‌ اضافه‌كارها را نمي‌دهند، مي‌خواستم علتش را بپرسم. (25/3)

1411- از آموزش و پرورش نظرآباد تماس مي‌گيرم. از فرهنگيان هستم كه سال گذشته سه ماه تمام در طرح شركت و با مشاركت بچه‌ها 9 مدرسه بزرگ را زيباسازي كرديم. دانشآموزان نقدا پولهايشان را گرفتند، ولي پول ما فرهنگيان را بعد از گذشت 9 ماه هنوز نداده‌اند. (25/3)

پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ

احتراما ضمن تشكر از آن روزنامه وزين براي انعكاس مشكلات مردم، درباره مطلب درج شده در تاريخ 1/3/87 به آگاهي مي رساند: خاموشي معابر خيابان ونك، با اصلاح شبكه هوايي روشن شد.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا- اداره كل روابط عمومي

احتراما درخصوص مطلب مندرج در صفحه 9 مورخه 5/2/87 آن روزنامه تحت عنوان (مشكل ترافيك خيابان ونك و كار و تجارت) به اطلاع مي‌رساند: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ درخصوص اعتراض شهروند محترم در رابطه با مشكل آدرس مذكور اعلام داشته همانگونه كه در متن پيام اين شهروند محترم آمده است، نسبت به اعزام نيرو و برخورد با تخلفات موجود اقدام گرديد، ليكن مورد رضايت اين شهروند محترم نبوده است، عليهذا راهنمايي و رانندگي منطقه مذكور با كليه توان و نيروي خود در كليه بخش‌هاي منطقه نسبت به برخورد قاطع و مستمر با تخلفات موجود اقدام مي‌نمايد، بالاخص در بخش فوق‌الذكر كه با افزايش نيرو و اعزام گروه ضربت و جرثقيل به صورت روزانه و مستمر نسبت به اعمال قانون و تخلفات اقدام مي‌نمايد.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 562]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن