واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Scout_Mov16-07-2007, 01:19 PMانیمیت گروهی از موشک ها : منبع: oman3d.com دانلود مدل موشک : !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! ابتدا یک فایل جدید ایجاد کنید سپس در پنجره performance منیو ست رو به dynamic تغییر بدید (در قسمت interface ) سپس در قسمت timeline گزینه playback speed رو روی 24 fps تنظیم کنید .( زیاد مهم نیست) اگر مایلید می تونید از موشک خودتون استفاده کنید. مدل رو وارد کنید و در راستای محور x قرار بدید. http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/1.gif pivot موشک رو به دم موشک انتقال بدید. پیووت در قسمت عقب موشک قرار می دهیم چرا که هنگام شبیه سازی دود موشک دود از محل پیوت تولید میشه. برای دقت موشک رو freez می کنیم برای این کار از به مسیر زیر برید : modify>freez Transformation http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/Freeze_Transformation.gif ایجاد و تنظیم پارتیکل ها : یک پلن ایجاد کنید و از منوی particles>Emit from object گزینه option رو انتخاب کنید تغییرات رو مانند شکل زیر اعمال کنید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/Emitter_Options.gif صحنه رو play کنید و ذرات کوچکی که از سطح پلن پخش می شن رو مشاهده کنید . emitter رو انتخاب کنید و در Attribute Editor به تب particleshape1 برید و در قسمت render attribute نوع پارتیکل رو به sphere تغییر و سپس current render type رو کلیک کنید و حالا rudius رو روی 0.2 تنظیم کنید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/Attribute_Editor.gif Geometry Replacement : موشک و پارتیکل رو انتخاب کنید و به particle>instancer برید و گزینه option رو انتخاب کنید. حالا در قسمت general option گزینه position و در قسمت rotation گزینه aim direction رو با توجه به شکل پایین تغییر بدید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/particale_Instancer.gif حالا play کنید و موشک هایی رو که از سطح به هوا پرتاب میشن رو ببینید. برای طبیعی تر کردن حرکت به وسیله ی جاذبه ابتدا particle 1 رو در outliner با توجه به شکل زیر انتخاب کنید و برای نسبت دادن جاذبه به ذرات به Fields>Gravity برید باید مثل زیر انجام داده باشید . صحنه رو play کنید و نتیجه رو مشاهده کنید http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/Missile_Gravity.gif ساخت افکت دود : موشک رو انتخاب و اونو مانند قبل emitt from object کنید و مانند شکل زیر تنظیم کنید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/Emit_from_object_smoke.gif برای جلوگیری از کاهش سرعت کامپیوتر و کاهش سرعت رندر rate (نرخ تولید) ذرات رو زیاد نکنید play کنید و نتیجه کار رو تا اینجا ببینید: http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/Missile_smoke.gif render type cloude ذرات رو به صورت مه آلود نشون میده که میشه برای دود پشت موشک مورد استفاده قرار بیگره. در همون تب particleshape2 به قسمت per particle attribute برید و سپس مانند شکل زیر به ترتیب گفته شده انجام بدید. http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/particale_opacity.gif حالا یک تب opacitypp هم اضافه شد برای اون هم یک ramp ایجاد کنید http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/particale_opacity_Ramp.gif حالا انیمیشن رو پخش کنید و ببینید که ذرات چطوربه مرور جای خودشونو به ذرات جدید می دن ایجاد افکت آتش : در attriblute editor به تب particleshape2 برید و در بخش per particle attribute این بار روی color کلیک کنید و سپس add per partilcle attribute رو فعال و add کنید http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/particale_color.gif حالا یک فیلد rgbpp به این قسمت اضافه شد همچنین مانند دود برای اون یک ramp ایجاد کنید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/particale_color_Ramp.gif حالا play کنید و تغییر رنگ ها رو مشاهده کنید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/particale_color_Ramp_Smoke.gif قبل از این که از صحنه رندر بگیریم آبجکت های اصلی رو مخفی کنید تا (محیط رو جمع و جور کنید) "plan (محل تولید موشک ها) و موشک (مدل موشک اصلی)" این هم نمایی از نتیجه کار : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Missle/missile_flying_Render.gif پیروز و موفق باشید hamishebahar16-07-2007, 01:47 PMسلام دوست عزيز ممنونم از آموزشت ولي بهتر نبود همه اين آموزش ها رو توي يه تاپيك ميزدي. الان تالار گرافيك سه بعدي و انيميشن يه خورده شلوغ شده. قربانت علي. Aminzikzak16-07-2007, 02:11 PMسلام دوست عزيز ممنونم از آموزشت ولي بهتر نبود همه اين آموزش ها رو توي يه تاپيك ميزدي. الان تالار گرافيك سه بعدي و انيميشن يه خورده شلوغ شده. قربانت علي. Scout_Movجان دستت درد نکنه ... همینطور ادامه بده ... علی جان به نظر من چون موضوع مطالب با هم فرق میکنه تویه تاپیک جدا گانه باشن بهتره تا دوستان بتونن راحت به سوالات دیگر اعضا در مورد اون آموزش در همون تاپیک جواب بدن Scout_Mov20-07-2007, 01:33 PM.....Edited سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]