تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

«مهاجرت به آلمان»

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835909454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تکنیک Cautics


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: animator_blred21-06-2007, 08:03 PMچند وقت پیش وقتی داشتم تو سایت گشت میزدم دیدم که یکی از کاربران از مشکل رد شدن نور از اجسام شیشه ای نوشته بود این تاپیک رو برای کسانی که تو این تکنیک مشکل دارن نوشتم امید وارم مفید واقع باشه سیتمی که من با ستفاده از اون این کار رو انجام دادم به این مشخصات بود: Cpu:AMD Athlon 64 Dual-Core Processor Ram:1GB DDR667 Dual Channel VGA:128TO512 Point Of View 3ds Max7.5 Sp1 زمان رندر در حالت سیستم V_ray 15 min اول این که اسم این تکنیک Cautics هستش .خوب من این کار را با دو سیستم رندر کنند MentalRay,Vray انجام دادم که نحوه ساخت هر دو را برای شما قرار دادم برای این که خوانندگان فهم بیشتری داشته باشند این دو آموزش را به صورت قدم به قدم و با جزییات کامل قرار دادم. 1-مقدمات» ابتدا به منوی Create رفته و در رول اوت AEC Extended بر روی دکمه Wall کلیک کنید.حال در نمای Top از سمت چپ شروع به ساخت دیوار کنید.ابتدا در سمت چپ نمای مورد نظر کلیک چپ کنید سپس موس را به سمت راست حرکت دهید تا به انتهای سمت راست نمای مورد نظر برسید سپس دوباره یک کلیک کرده و موس را بدون آن که رها کنید به سمت پایین حرکت دهید و در انتهای قسمت پایینی نمای بالا دوباره یک کلیک چپ بکنید و موس را به سمت چپ حرکت دهید و موازی با قسمت بالای دوباره یک کلیک چپ کنید وسپس کلیک راست کنید تا کار ساخت دیوار به پایان رسد.حال از منوی Create گزینه GeometryStandard PrimiTives بر روی دکمه Plane کلیک کنید و سپس در نمای Top در امتداددیوار که ساخته اید آن را رسم کنید این Plane به عنوان کف اتاق در نظر گرفته میشود. خوب در نمای Top وبر روی Plane یک قوری رسم کنید حال یک دوربین در نمای Top رسم کنید ونمای Perspectiv را به نمای دوربین تبدیل کنید به یاد داشته باشید که هر دو در اتاق رسم شوند.حال یک نور Target Spot در نمای قبلی ایجاد کنید و هدف آن را بر روی قوری تنظیم کنید. سعی کنید تا این جا کار شما مانند عکس شماره 1 باشد http://i17.tinypic.com/53oumw8.jpg Mentalray-2 خوب در این قسمت ما از سیستم منتال ری استفاده میکنیم ابتدا کلید F10 از صفحه کلید را بزنید تا به بخش تنظیمات رندر کننده برویم.در قسمت Common به رول اوت Assing Render رفته و بر روی دکمه Production کایک کنید و گزینه MentalRay] را نتخاب کنید حال این تنظیمات را برای آن در نظر بگیرید: Common parametersOutput size: 70mm panavision(Cine)-440x200 Indirect IlluminationCaustics and Global IlluminationCaustics: Enable:on خوب حالا میخواهیم تنظیمات نور را انجام بدهیم. General ParametersShadows: On-----Ray traced Shadows Shadows Parameters: Dens=0.7 خوب حالا باید تنظیمات مربوط به قوری را انجام دهیم در یک نمای دلخواه بر روی قوری کلیک راست کنید و گزینه ProperTies را بر گزنید و در پنجره باز شده بر روی دکمه Mentalray کلیک کنید و کنار عبارت Generate Caustics تیک بزنید و سپس بر روی دکمه Ok کلیک کنید حال نمای دوربین را رندر کنید.همانطور که میبینید هنوز جلوه مورد نظر اعمال نشده است به متریال ادیتور رفته و ماده زیر را بسازید. StandardRaytrace: Transparency:RGB=255 حال ماده را به جسم نسبت دهید.اگر جلوه را نمیبینید به قسمت سیتم رندر کننده که توضیح داده بودیم بروید و گزینه های زیر را تغییر دهید. Maximum Num.Photons per Sample: این گزینه به شما این امکان را میدهد تا دامنه نویز افکت را در اختیار بگیرید هر چقدر عدد این گزینه بیشتر باشد نویزکمتری داریم. Avrege Caustics Photon per Light: این گزینه تعداد نقاط افکت را مشخص میکند هر چقدر بیشتر باشد تعدادنقاط بیشتر است. Global Energy Multiplier: میزان روشنایی افکت را مشخص میکند هر چقدر بیشتر باشد میزان روشنایی بیشتر است. V_Ray-3 پیش نهاد ما به شما این سیستم رندر کننده قوی میباشد چون به صورت حرفه ای تری کنترل را در دست دارد. خوب قسمت 1 را برای این تمرین تنظیم کنید.ابتدا نوع سایه زن نور خود را به VrayShadow تغییر دهید حال کلید F10 را زده و نوع رندر کننده را به V_ray تغییر دهید حال تنظیمات زیر را در همان پنجره و در رول اوت Renderer انجام دهید: RendererVray-Global SwitchesLighting در این قسمت تیک کنار گزینه Default Lights را بردارید. RendererVray-IndirectIllumination(GI) On RendererVray-Irradiance MapBuillt-inPersets Current Perset:Lowe RendererV_RayCaustics: On Multiplier:6 Search dist:5 Max Photons:2000 Max dens:0 RendererV_RaySystem: در این قسمت بر روی دکمه Lights Settings کلیک کنید و تنظیمات زیر را مانند شکل زیر انجام دهید. http://i7.tinypic.com/6cout5x.jpg:10: حال نوع سایه زن نور خود را به V_Ray shadow تغییر دهید. ساخت ماده : ابتدا بر روی یکی از مواد خام کلیک کنید تا انتخاب شود سپس بر روی دکمه Standard کلیک کنیدو ماده VRayMtl را انتخاب کنید این ماده را به Plane خود نسبت دهید.حال میخواهیم تا ماده مربوط به قوری را بسازیم .ماده که الان سخته اید را بر روی یکی از مواد خام دراگ کنید و آن را در اصطلاح کپی کنید بر روی یک مواده خام . حال این تنظیمات را برای آن انجام دهید. Basic Parameters: Diffuse Color:RGB=128 ReflectionReflect Color:RGB=0 Reflect Material:Falloff Falloff Parameters: Color1:RGB=10 Color2:RGB=117 -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- Refraction: Refract Map:Falloff Falloff Parameters: حال بر روی دکمه Swap Color/Map که در انتهای سمت راست قسمت Front:Side قرار دارد کلیک کنید حال این تنظیمات را انجام دهید: Color1:RGB=255 Color2:RGB=153 حال بر روی دکمه Goto Parent کلیک کنید تابه بخش تنظیمات ماده خود برگردیم.در قسمت Refraction میزان پارامتر Fog Multiplier را به 0.01 نغییر دهید و گزینه Affect Shadow را علامت بزنید.حال زنگ پارامتر Fog را به این رنگ تغییر دهید. RGB=242 حال ماده را به قوری نسبت دهید از کار خود یک خروجی بگیرید .امید مفید واقع شده باشد. animator_blred22-06-2007, 08:02 PMبه خدمت دوستان عزیز هم می رسونم که تا چند وقت دیگه آموزش ساخت یک گردباد رو براتون میزارم The_matrix24-06-2007, 01:53 AMممنون جالب بود در ضمن آموزش گردباد رو قبلا داشتیم.... water_soul26-06-2007, 12:37 PMخيلي جالب بود e20005ir28-06-2007, 08:14 PMسلام من عضو جدید هستم اگر کسی آموزش ویدئویی ساخت صورت را می خواد این آدرس اونه امیدوارم به دردتون بخوره به درد من که یه تازه کارم خیلی خورد ftp://ftp.newtek.com/pub/LightWave/Tutorials/modeling/headmodeling/SubPatchHead_Pazur.avi سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 518]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن