واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: hesam65200213-02-2007, 09:44 PMبه نام خدا از امروز می خوام اگر شما موافق با شید از روی یک کتاب خوب در زمینه خلق شخصیت و متحرک سازی در تری دی مکس با هم جلو بریم (model.rig.animate with 3ds max) این کتاب می تونه تمام سوال های ما رو پاسخ بده .از خلق چهره گرفته تا طراحی بدن و متحرک سازی ان و .... ولی این کتاب یک بدی داره که زبانش انگلیسی .من هر دو یا سه روز یک بار ترجمه بخشی از اونو برای شما عزیزان می زارم من خودم این کتاب را خوندم و واقعا خیلی چیز یاد گرفتم برای داشتن درس های قبلی و درس های مقدماتی و هم چنین طرح سوالهای خود به سایت زیر مراجعه کنید (حسام) http://www.hesam3dssmaxx.coo.ir/ hesam65200213-02-2007, 09:46 PMبه نام خدا http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/1(3).jpg اولین مرحله از طراحی شخصیت داشتن یک یا چند عکس یا طرح از چیزی هست که می خواهیم بسازیم این عکس ها را باید بروی یک plane در پنجره ها نمایش دهیم.برای این کار create < geometry < plane ) ) 1-در پنجره front یک plane در هر اندازه که خواستیم رسم می کنیم 2-دکمه [M] را برای باز کردن صفحه material editor فشار می دهیم.یک کره انتخاب می کنیم و در قسمت shader basic parameters گزینه 2-sided را فعال می کنیم . (این گزینه باعث می شود که عکس مورد نظر ما بروی دو طرف plane نمایش داده شود) 3-در قسمت blinn basic parameters مقدار color را به 100 تغییر دهید. 4-بروی مربع کوچک طوسی رنگ روبروی diffuse کلیک کرده و از لیست باز شده bitmap را انتخاب می کنیم.حالا عکس مورد نظر را انتخاب می کنیم (از عکس زیر ا ستفاده کنید)http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/tarh(3).jpg 5-حالا plane را انتخاب کنید و در زیر کره ها در صفحه material editor بروی گزینه assign material to selection کلیک کنید تا عکس را بروی بروی plane قرار دهد 6-حالا در صفحه material editor بروی مکعب شطرنجی کلیک کنید تا عکس را پنجره ها نمایش دهد (برای اینکه عکس ما در همه پنجره ها قابل مشاهده باشد باید بروی اسم هر پنجره کلیک راست کرده وگزینه smooth+highlights را فعال کرد) اگر عکس به صورت کامل بروی plane قابل مشاهده نبود plane را بزرگتر کنید برای داشتن درس های قبلی و درس های مقدماتی و هم چنین طرح سوالهای خود به سایت زیر مراجعه کنید (حسام) http://www.hesam3dssmaxx.coo.ir/ hesam65200218-02-2007, 11:24 AMبه نام خدا درس دوم شروع مدل سازی توسط box 1-در پنجره top یک box با مشخصات زیر رسم می کنیم Length 70 width 95 height 125 Length segs 3 width segs 3 height 4 حالا مطابق شکل زیر box را مقابل عکس قرار دهید http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/body(2).jpg (برای بزرگتر کردن یا کوچک کردن عکس از ابزار select and uniform scale استفاده کنید) قبل از اینکه مدل سازی را اغاز کنیم باید box خودرا convert کنیم با این عمل ما به راحتی می توانیم در box خود تغییرات ایجاد کنیم 2- بر روی box کلیک راست کرده و در قسمت convert to گزینه convert to editable poly را انتخاب می کنیم 3- اسم box را body تغییر میدهیم 4-کار خود را با نام lp char 01 در هارد دیسک save میکنیم. برای داشتن درس های گذشته و مقدماتی به سایت زیر مراجعه کنید http://www.hesam3dssmaxx.coo.ir/ Shahin King19-02-2007, 08:48 PMسلام دوست گرامی و محترم . اون لینکی که در انتهای هر پست میزاری خلاف مقررات کلی انجمنه . اگر لطف کنی و کل آموزشها رو بزاری بهتره . موفق باشی قربانت : شاهین hesam65200226-02-2007, 11:33 AMبه نام ان که هرچه داریم از اوست. درس سوم لطفا از هر جا با ما همراه شدید از درس اول شروع کنید Shaping with polygons درست کردن دست ها: فایلی که در درس گذشته ایجاد کردیم را load می کنیم 1-حالا box(body) را انتخاب می کنیم و در قسمت modify بر روی علامت + جلوی editable poly کلیک کرده و polygone را انتخاب می کنیم 2- دو polygone که در دو طرف box و در قسمت وسط از بالا قرار دارند را انتخاب می کنیم 3- مربع کوچک روبروی گزینه bevel را از قسمت edit polygone کلیک کنید 4- در روبروی height = 40 و روبروی outline amount = -7 را وارد می کنیم و ok را می زنیم (نیازی نیست که دست شبیه عکس بشه. ما از عکس برای انتخاب درست اندازه استفاده می کنیم.در صورت نیاز سایز عکس را تغییر دهید) http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/bevel3.jpg 5- همان طور که دو polygone انتخاب هستن برای ساختن ادامه دست ها bevel را مانند قبل انتخاب می کنیم و اعداد زیر را وارد می کنیم و در هر بار ok می زنیم یک ) height=16 outline =2 دو ) height=45 outline= -5 سوم ) height=9 outline=5 چهارم ) height=15 outline=-1 http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/badanbevel1.jpg درست کردن گردن: Polygone مرکزی را در بالای box انتخاب کنید و ان را توسط bevel شکل دهید Height=30 outline amount=-4 تا اینجای کار را با نام lp chare 02 Save کنید. http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/nimtane1.jpg hesam65200203-03-2007, 10:28 PMبه نام خدا ادامه درس سوم:cool: درست کردن پاها : دو polygon که در قسمت پایین box و در سمت های راست و چپ ردیف وسط هستند را انتخاب میکنیم http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/pa(2).jpg توسط ابزار bevel که در درس سوم با ان اشنا شدیم سعی میکنیم شکل زیر را ایجاد کنیم (توسط تغییرات در مقدار height و outline amount ) http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/pahakamel(2).jpg فایل را با نام lpchar 03 در هارد save کنید.:angry: hesam65200203-03-2007, 10:36 PMبا تشکر از اقای شاهین به خاطر نظارتشون بر این بخش:) mahsoft03-03-2007, 10:45 PMمرسی حسام جان اگه ادامه بدی خوبه من اموزشهای شما رو دنبال میکنم موفق باشی hesam65200210-03-2007, 01:09 PMبه نام خدای بزرگ لطفا از هر جا با ما همراه شدید از درس اول شروع کنید اگر سوالی داشتید در قسمت نظرها بیان کنید درس چهارم Shaping with Vertices تا این جا ما ساختار کلی بدن را بدست اورده ایم حالا باید جزییات را کامل کنیم 1)بدن را انتخاب می کنیم , در همان قسمتی که در درس های گذشته polygons را انتخاب کردیم , این بار vertex را انتخاب می کنیم. http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/vertice2.jpg می بینیم که بر روی بدن نقطه هایی نمایان شده است. 2)حالا 4 تا vertex (گره) پایین گردن را انتخاب می کنیم (دکمه ctrl را هنگام انتخاب باید پایین نگه داریم) در پنجره front این 4 گره را کمی بالا می بریم(توسط ابزار select and move ) 3) در این مرحله باید حالت زاویه دار دور شکم را از بین ببریم برای این کارگره هایی که در گوشه های بدن وجود دارن را انتخاب می کنیم و کمی انها را به سمت مرکز بدن حرکت می دهیم این گره ها با رنگ قرمز نشان داده شده اند (این کار را برای هر 4 طرف بدن انجام می دهیم) http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/shapingbyvertex4.jpg 4) حالا باید قسمت دست ها را کامل کنیم.برای این کار گره هایی که با رنگ سبز نشان داده شده اند را انتخاب می کنیم و تقریبا تا قسمت وسط بدن پایین می کشیم دو گره ایی که بالای همین دو گره وجود دارند را انتخاب می کنیم و کمی به سمت بالا می بریم(با رنگ سفید نشان داده شده اند) http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/shapingbyvertex4jadid.jpg 5)باهمین روش بر روی گره های دور شکم کار می کنیم تا شکل زیر حاصل شود http://img.villagephotos.com/p/2007-1/1236603/shekam3.jpg اگر در قسمتی از کار مشکل داشتید ناراحت نشوید و دوباره سعی کنید کار خود را با نام lpchar 04 در هارد save کنید. من منتظر سوالها و نظرها وپیشنهاد های شما عزیزان هستم http://www.hesam3dssmaxx.coo.ir/ یا علی:puke: mahmood 110200213-04-2007, 03:21 AMسلام، میشه بگید وقتی که با ابزار line یه خط که صاف نباشه رو میکشیم چطوری می شد که اون شکستگی های بین زاویه های خط رو به منحنی تبدیل کرد که خط نرمی داشته باشیم؟! the_god_of_3dsmax03-05-2007, 04:49 PMروی vertex ای که می خوای خطشو صاف کنی رایت کلیک می کنی smooth رو انتخاب می کنی . 3p3hr20-05-2007, 07:45 AMسلام ممنونم . من یه درخواست دارم:میشه بگین تو تری دی مکس چجوری شیشه و آینه می سازن؟ javad 262526-05-2007, 10:40 PMسلام ببخشيد يه سوال ابتدائي دارم كه مدتهاست توش موندم. من 3dstudio رو در اصل به اين خاطر خريدم كه شنيدم ميشه باهاش تصاوير gif متحرك سه بعدي درست كرد. اما حالا هر چي مي گردم هيچ كجاي اون گزينه اي براي ذخيره انيميشن هاي 3dstudio با پسوند gif پيدا نمي كنم. (ورژن 8 هست) دكمه F9 رو هم كه مي زنم و روي عكس فلاپي كليك مي كنم، انواع پسوندها رو براي ذخيره تصوير به صورت ثابت و متحرك دارم. (Avi, jpg, bmp,...) اما gif جزوش نيست. آيا تري دي مكس من ناقص هست يا راه ديگري رو بايد طي كنم؟ كسي راهي سراغ داره؟ خيلي ممنون the_god_of_3dsmax27-05-2007, 12:35 AMسلام ببخشيد يه سوال ابتدائي دارم كه مدتهاست توش موندم. من 3dstudio رو در اصل به اين خاطر خريدم كه شنيدم ميشه باهاش تصاوير gif متحرك سه بعدي درست كرد. اما حالا هر چي مي گردم هيچ كجاي اون گزينه اي براي ذخيره انيميشن هاي 3dstudio با پسوند gif پيدا نمي كنم. (ورژن 8 هست) دكمه F9 رو هم كه مي زنم و روي عكس فلاپي كليك مي كنم، انواع پسوندها رو براي ذخيره تصوير به صورت ثابت و متحرك دارم. (Avi, jpg, bmp,...) اما gif جزوش نيست. آيا تري دي مكس من ناقص هست يا راه ديگري رو بايد طي كنم؟ كسي راهي سراغ داره؟ خيلي ممنون az film 3d ba pasvande mpg ya avi ya ... render migiri mibarish too flash gifesh mikoni:5: javad 262527-05-2007, 01:14 AMaz film 3d ba pasvande mpg ya avi ya ... render migiri mibarish too flash gifesh mikoni سلام خيلي متشكرم. پس ظاهراً هيچ راهي نيست جز اين كه در كنار 3dmax از نرم افزار ديگري هم استفاده كنم. حالا يه سوال ديگه: چطور مي تونم كاري كنم كه داخل 3dmax انيميشن من به جاي 100 فريم مثلاً 10 تا فريم (Frame) داشته باشه؟ the_god_of_3dsmax27-05-2007, 11:17 PMpaiin safhe 3d samte rst ye dokme rize mize hast ke alamati mesle saat dare roo oon click kon peida mikoni javad 262527-05-2007, 11:55 PMpaiin safhe 3d samte rst ye dokme rize mize hast ke alamati mesle saat dare roo oon click kon peida mikoni سپاسگزارم. soldier28-05-2007, 05:29 PM--------------------------------- Oracle_Eldorado29-05-2007, 07:00 PMببخشید کسی Ebook این برنامه رو نداره ؟ منظورم آموزش به صورت Ebook . soldier29-05-2007, 09:56 PMسلام دوست عزیز شما این کتاب رو که دارید. اگر میشه و زحمتی نیست برای ما این رو آپلود کنید. خیلی خیلی بهش نیاز دارم. از شما هم بی نهایت تشکر میکنم بابت این آموزش. اگر میشه کتاب رو آپلود کن که زیاد احتیاج دارم. خودم 2 آدرس از این کتاب توی راپید پیدا کردم اما پاک شده بودن. حالا اگر میشه توی سایت دیگه ای آپلودش کنید. و اسمش رو هم تغییر بدید. کتاب ( مدل ، آماده کردن ، انیمیشن با تری دی مکس) بی صبرانه منتظر شما هستیم. موفق باشی hamishebahar30-05-2007, 01:07 PMسلام ميشه در مورد انيميشني كه ساختم در تاپيك زير نظر بدين كه چه طوره؟ http://www.forum.p30world.com/showthread.php?t=129599 سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1491]