واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Scout_Mov13-01-2007, 12:01 AMسلام گرم دیگه به همه بچه های جدید و قدیم ... این بار آموزش Rigid body در دنیای Dynamic مایا (کاربردی) اینجا مکس کار زیاده ممکنه یه خورده برا مکس کارا گنگ باشه البته من طوری نوشتم چه مایا کار و چه مکس کارها بتونن انجام بدن اما اگه جایی گنگ بود یا ... دریغ نکنید و بگید لازم به ذکره ما که کوچکیم و ناچیز در اینجا اما جسارت می کنم و این آموزش رو می ذارم دیگه شرمنده ... خوب تصمیم داریم توپ زیر به در برخورد کنه و در باز شه و مانند حرکت طبیعی در از برخورد توپ باز و بسته شه تا اینکه ثابت مثل بچه آدم بسته بشه ! :biggrin: در واقع این در از اون درهاییه که از دو طرف باز میشن (هم می تونی بکشی ، هم می تونی فشار بدیتا باز شه ) http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/1.PNG ابتدا صحنه بالا رو به سلیقه خودتون بسازید واجبات :(یک sphere و یک پلن برای زمین و یک Cube یا باکس برای در) خوب این توپ باید حرکت کنه و به در برخورد کنه (با کنترل ما ) پس باید Passive باشه چون اجسام active فقط با نیرو ها حرکت می کنند پس توپ رو انتخاب کنید و سپس : Dynamic>SoftRigid BodyCreate passive rigid body : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/2.GIF حالا توپ رو انتخاب کنید و انیمیت کنید (در فریم 1 یک کی فریم ایجاد کنید با کلید S و در فریم 40 یا ... تو پ رو به سمت دیگر در ببرید و دوباره کی فریم ایجاد کنید) اینمیشن رو آخر سر پخش کنید حالا در رو انتخاب کنید و سپس : Dynamic>Fields<Gravity http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/3.GIF Gravity نیروی جاذبه است ما با این کار به در نیروی جاذبه نسبت دادیم یعنی در به سمت پایین سقوط کنه اما ما می خوایم در حول لولای خودش بچرخه پس باید برای اون یک لولا تعریف کنیم تا حول اون بچرخه پس به در رو انتخاب و به مسیر : Dynamic>SoftRigid BodyCreate Hing بیاین http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/4.GIF حالا دستیگره ایجاد شده یا همون لولا رومشاهده می کنید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/5.GIF حالا لولا رو جابجا کنید و جای لولای واقعی در و به همن شکل قرار بدید مثل شکل : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/6.GIF خوب حالا در بر اثر برخورد حول لولا خواهد چرخید اما می خوایم مثل حرکت واقعی در پس از برخوردش باز و بسته بشه و بشه تا اینکه از حرکت باسته ( در هر صورت از حرکت خواهد استاد اما مبنای ثابتی نداره در واقع یه در هست که 360 درجه می چرخه ) پس باید یک فنر بهش نسبت بدیم پس در رو انتخاب کنید و به مسیر بیاید :Dynamic>SoftRigid BodyCreat Spring Constraint برید و حالا در چنل باکس پارامتر های مشخص شده زیر رو برای spring تغییر بدید : http://scout.persiangig.com/Images/Learning/Door/7.GIF پارامتر Damping همه جا یعنی نیروی مخالف با نیرو (نیرو می اینجا Gravity هست) پس این پارامتر نیروی خنثی کننده نیروی Gravity هست پارامتر Spring Stiffness میزان فشردگی و نرمی فنر رو تعیین می کنه هرچه بیشتر باشه فنر سفت تره حالا انیمیشن رو پخش کنید و نتیجه کار رو ببینید لینک آموزش های قبلی(مقدماتی کاربردی) برای برو بچ جدید امیدوام به کارتون بیاد : در این انجمن : خورشید (66780) دریا (66781) لباس (57140) اسلحه ام فر (57717) و : سیستم های ذره ای و ماده (http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=62398) موفق و پیروز و سربلند باشید محسن The_matrix13-01-2007, 11:28 AMسلام 1-دستتون درد نکنه 2-بابا خدا خیرت بده چرا این عکسا این قدر بزرگه....... Scout_Mov13-01-2007, 09:47 PMخواهش می کنم مگه بده بزرگ باشه ؟ حجمی نداه عکسا !!! Thierr_y19-03-2007, 04:00 PMسلام مسحن جان دستت درد نکنه ما که شانس نداریم فیلا سربازی ولمون نمی کنه سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]