تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802492993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام: ‌گزارش البرادعي همكاري خوب ايران و آژانس را تاييد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الهام: ‌گزارش البرادعي همكاري خوب ايران و آژانس را تاييد كرد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سخنگوي دولت روز شنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سووالي در خصوص ارزيابي اش از گزارش اخير "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: گزارش البرادعي گوياي اين است كه ايران همكاري خوبي با آژانس داشته و كارها با نظارت كامل آژانس پيش رفته است.


"غلامحسين الهام" با توجه به اين مطلب كه آژانس تحت فشار آمريكايي ها گزارش خود را ارايه كرده است ،تاكيد كرد: موضوع هسته اي مسير عادي خود را طي مي كند و موضوع از نظر دولت ايران تمام شده است و تحت فشار بودن آژانس نيز تازگي ندارد.
الهام افزود: ما به دنبال اين هستيم كه آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان جايگاه حقوقي و بين المللي و حوزه نظارتي براي فعاليت هاي هسته اي كشورها، كار خود را مستقل انجام دهد و تحت تاثير قدرت ها قرار نگيرد.
سخنگوي دولت تاكيد كرد كه ادعاهاي بي اساس آمريكايي ها درمورد فعاليت هاي هسته اي ايران نيز قابل رسيدگي نيست و براساس مقررات آژانس، موضوع كاملا روشن است و ظرفيتي براي كش دادن موضوع وجود ندارد.
الهام تصريح كرد: هميشه از ايران همكاري فراتر از ان.پي.تي را مطالبه مي كنند و اين چيز جديدي نيست.
خبرنگاري از سخنگوي دولت درخصوص مطرح شدن دوباره بحث تعليق و يا پيشنهاد ادامه غني سازي ايران در كشور ثالث سووال كرد، الهام در پاسخ گفت: تعليق ديگر قابل طرح و بحث نيست و جمهوري اسلامي از اين موضوع عبور كرده است.
الهام خاطرنشان كرد: در مورد پيشنهادها نيز آنچه حق كشور و ملت است، قابل معامله و عدول نيست و محروميت از حق نمي تواند موضوع پيشنهادي باشد، اما اگر پيشنهادي به سمت محروم سازي حركت نكند، قابل بررسي خواهد بود .
- تصميمات جديد دولت براي ساماندهي مسكن
در ادامه ابن نشست خبري خبرنگاري با اشاره به سخنان سخنگوي دولت درخصوص تصميمات جديد دولت براي ساماندهي وضعيت خريد و فروش مسكن سووال كرد و گفت: دولت چه تدابيري انديشيده كه با اجراي اين طرح نرخ هاي واقعي و كاذب از سوي بنگاهداران اعمال نشود؟
الهام در پاسخ گفت : سازوكارهاي لازم پيش بيني شده است و با توجه به اينكه همه اطلاعات در بانك اطلاعاتي جمع آوري مي شود و قولنامه هاي بنگاه هاي خريد و فروش مسكن اوراق بهادار خواهد بود و ثبت مي شود، به نفع افراد نخواهد بود كه قيمت هاي صوري ثبت كنند و اگر اقدام به چنين كاري بكنند، خودشان متضرر خواهند شد.
** دولت مصوبه اي درخصوص ادغام بانك ها نداشته است
تصميم دولت به ادغام بانك هاي دولتي ديگر سووالي بود كه از سخنگوي دولت پرسيده شد،الهام در پاسخ به اين سووال با تاكيد بر اينكه دولت چنين تصميمي نگرفته است و چنين مصوبه اي ندارد، گفت: مطرح كردن يك ايده و گذاشتن نام مصوبه دولت بر روي آن غير اصولي است و اين اقدام يك جعل است.
الهام اظهار داشت: در دولت ممكن است ده ها و صدها طرح براي بررسي ارايه شود و دستگاه هاي مختلف در خصوص موضوعات گوناگون پيشنهادهايي داشته باشند و ارايه نظرات كارشناسي در فرآيند تصميم گيري و تصميم سازي يك امر طبيعي است.
سخنگوي دولت تصريح كرد: نمي دانم چه اصراري است كه مسايلي از اين دست مطرح مي شود و چيزي كه هنوز تصميمي در مورد آن گرفته نشده به عنوان مصوبه دولت اعلام مي گردد.
الهام با بيان اينكه دولت چيز پنهاني از مردم ندارد و هر زماني تصميمي بگيرد آن را به اطلاع مردم خواهد رساند، گفت: اين موضوع نيز اساسا تصميمي در دولت نداشته و در حد يك پيشنهاد بوده است و نبايد به عنوان مصوبه دولت مطرح شود و اين كار يك جعل است.
-- استعفاي "مظاهري" تكذيب شد
سخنگوي دولت همچنين خبر استعفاي "طهماسب مظاهري" رييس كل بانك مركزي از اين سمت را تكذيب كرد و گفت كه آقاي مظاهري استعفا نداده و كار خود را انجام مي دهد.
در اين نشست همچنين خبرنگاري در خصوص اعلام كاهش نرخ سود بانكي از سوي معاون اول رييس جمهوري در روزهاي گذشته سووال كرد.
الهام در پاسخ با بيان اينكه بايد موضوعات بطور كامل براي مردم بيان شود، گفت: بانك ها دو نوع عقود دارند كه يكي از آنها مربوط به سپرده گذاري هاي مردم در بانك ها و عقود ديگر بانكي مربوط به عقود مبادله اي بانك ها است.
سخنگوي دولت با بيان اينكه دولت به دنبال ساماندهي و منضبط كردن سپرده گذاري ها است، تاكيد كرد كه سود بانكي اعلام شده از سوي دولت ربطي به سود سپرده هاي قرض الحسنه مردمي در بانك ها ندارد.
الهام خاطرنشان كرد: بخشي از سود بانك ها مربوط به مبادلات بانكي از جمله خريد و فروش اقساطي و همچنين سود بخش ارايه خدمات بانكي است كه نرخ اين سود را دولت تعيين مي كند و حق دولت است كه وارد اين بازار شود.
سخنگوي دولت تاكيد كرد كه بر اساس عقود اسلامي سرمايه گذاري تابع سود واقعي است و نمي توان آن را از پيش تعيين كرد و اقدام دولت براي تعيين نرخ سود در جهت واقعي كردن معاملات و حركت در مسير درست معاملات بوده است.
-- نحوه تعامل دولت و مجلس هشتم
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري درخصوص نحوه همكاري و تعامل دولت و مجلس هشتم با توجه به انتخاب علي لاريجاني به رياست مجلس هشتم، گفت: همكاري مجلس و دولت چارچوب هاي قانوني دارد و قابل تغيير نيست.
"غلامحسين الهام " افزود: رييس جمهوري اسلامي ايران در مراسم افتتاحيه مجلس هشتم در سخنان خود پيشنهادات همكاري هاي مشترك دولت و مجلس را ذكر و اعلام كردند كه دولت مي تواند به عنوان يك بدنه كارشناسي ورزيده و توانمند به مجلس كمك كند.
الهام با بيان اينكه ظرفيت هاي همكاري گسترده بين دولت و مجلس موجود است، خاطرنشان كرد: در حوزه عمل و اجرا چارچوب هاي قانوني براي اختيارات و وظايف هر دو قوه وجود دارد و دولت هميشه از يك نظارت توانمند، عادلانه، دقيق و شجاعانه حمايت كرده و آن را يك فرصت خوب براي خود مي داند.
سخنگوي دولت همچنين درخصوص انتخاب علي لاريجاني به رياست مجلس نيز گفت : انتخاب رييس مجلس از اختيارات مجلس است و دولت با نهاد مجلس همكاري دارد و براي انتخاب نمايندگان احترام قائل است و با هر مسوولي در جايگاه خود همكاري و از او حمايت خواهد كرد.
الهام با تاكيد بر اينكه ارتباط و همكاري هاي قانونمند تغيير نخواهد كرد ، تصريح كرد: همراهي ها، همفكري ها و همدلي ها در عرصه هاي داخلي و بين المللي ضروري است و اميدواريم كه اين روند همكاري ها ادامه داشته باشد.
خبرنگاري با اشاره به انتشار خبري در برخي رسانه ها مبني بر اينكه رقمي بالغ بر 32 هزار ميليارد تومان از درآمد ها نفتي از سوي دولت به حساب خزانه واريز نشده است ، پاسخ سخنگوي دولت را در اين خصوص جويا شد.
الهام در پاسخ گفت:با وجود دستگاه هاي نظارتي متعدد از جمله ديوان محاسبات ، مجلس و نهادهاي نظارتي ديگر بعيد مي دانم كه چنين چيزي اتفاق افتاده باشد.
سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه انتشار اينگونه مسائل به معني اعلام وقوع يك جرم است و بايد اثبات شود و رسيدگي قضايي را طلب مي كند، گفت : اگر رسانه اي مي خواهد دامن بزند به اين كار ، رسيدگي قضايي خواهد شد، سيستم نظارتي كشور چنين نيست كه اينگونه مسائل قابل وقوع باشد.
-- زمان سفر نخست وزير عراق به ايران
خبرنگاري از زمان سفر نخست وزير عراق به تهران و دلايل انجام اين سفر سوال كرد كه الهام در پاسخ گفت : رفت و آمد به كشور همسايه و دوست عراق، مستمر است و همكاري هاي مختلف اقتصادي ، فرهنگي ، سياسي در عرصه هاي مختلف بين دو كشور وجود دارد و رفت و آمد مقامات دو كشور عادي است اما زمان دقيق سفر آقاي مالكي به تهران هنوز اعلام نشده است.
از الهام همچنين درخصوص انعقاد پيمان امنيتي بين عراق و آمريكا سوال شد كه وي در پاسخ گفت: اين موضوع بستگي به مردم ، نخبگان، صاحب نظران و سياسيون عراق دارد كه مصالح خود و كشورشان و هويت و استقلال خود را مد نظر قرار دهند و درخصوص مسائل و قرار دادهاي خود تصميم بگيرند.
سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه هنوز تصميمي دراين خصوص اتخاذ نشده است، گفت كه به تصميم ملتها براي حفظ استقلال و هويت خودشان، احترام مي گذاريم.
-- سفر "سولانا" به تهران
الهام همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص سفر خاوير سولانا به تهران گفت : درخصوص بسته پيشنهادي 1 + 5 بنا شده است كه اين بسته از طريق آقاي سولانا و نمايندگان اين دولتها ارائه شود و جمهوري اسلامي ايران نيز با اين سفر موافقت كرده است اما زمان آن هنوز قطعي نشده است.
-- سفر رييس جمهوري به لبنان
خبرنگاري در خصوص سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به لبنان و همچنين حضور وي در المپيك سوال كرد كه الهام در پاسخ گفت : رييس جمهوري اگر قرار باشد به سفري بروند در زمان لازم درخصوص آن اطلاع رساني خواهد شد.
الهام همچنين درخصوص حضور دكتر احمدي نژاد در المپيك نيز گفت : تصميم قطعي براي رفتن به المپيك مطرح نشده بود از آقاي احمدي نژاد دعوت شده بود اما بدليل حجم بسيار بالاي كارها تصميمي براي آن گرفته نشده است اما درمورد پارالمپيك آقاي احمدي نژاد اعلام كردند كه شركت خواهند كرد.
خبرنگاري همچنين با اشاره به سفر هفته جاري رييس جمهوري به ايتاليا براي شركت در اجلاس فائو پرسيد كه آيا رييس جمهوري در اين سفر با مقامات ايتاليا ديدار خواهند كرد و اينكه گفته مي شود كه ديداري كوتاه با پاپ پيش بيني شده است ، آيا صحت دارد؟
الهام در پاسخ گفت : خبرهاي منتشر شده درخصوص برنامه هاي سفر ايتاليا رسمي نيست و از سوي رييس جمهوري درخواستي براي ملاقات مطرح نشده است . اين سفر براي شركت در اجلاس بين المللي فائو است و دولت نيز روابط با عموم دولتها در چارچوب اصل قبول و توسعه روابط و همكاري هاي دو جانبه و تعاملات بين المللي را دنبال مي كند .
از سخنگوي دولت همچنين درخصوص اقدامات انجام شده براي دفاع از نصرت الله تاجيك ديپلمات ايراني سوال شد كه وي در پاسخ گفت : وزارت خارجه در چارچوب دفاع از اتباع ايراني كار خود را انجام مي دهد كما اينكه هر ايراني در هر جاي دنيا بايد مورد حمايت دولت باشد.
--گزارش تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه
از الهام همچنين به عنوان وزير دادگستري درخصوص قرائت گزارش تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضائيه سوال شد كه الهام در پاسخ گفت : در جايگاه سخنگوي دولت نمي توانم يه اين سوال پاسخ دهم.
-- اقدامات دولت براي كنترل بازار مسكن
سخنگوي دولت در تشريح اقدامات مهم دولت براي كنترل بازار مسكن گفت: دولت تصميمات مهمي در اين خصوص اتخاذ كرده است كه بر اساس آن خريد وفروش ملك و مسكن از آذرماه امسال بر اساس قيمت واقعي آن انجام خواهد شد.
" غلامحسين الهام " توليد مسكن و انضباط بخشيدن به بازار مسكن را از جمله اقدامات در دستور كار دولت براي بهبود وضعيت مسكن عنوان كرد.
وي افزود: در بخش ساخت مسكن دولت با اصلاح نظام شهرسازي كه به تصويب شوراي عالي شهرسازي رسيده ،كار توليد و ساخت مسكن را افزايش داده است و با حذف قيمت زمين از قيمت تمام شده مسكن و طرح مسكن مهر تا امروز براي بيش از يك ميليون و 100 هزار واحد مسكوني زمين آماده شده و در اختيار متقاصيان قرار گرفته شده است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: به همه كسانيكه براي طرح مسكن مهر ثبت نام كرده اند و واجد شرايط باشند تا پايان سال مالي امسال زمين واگذار خواهد شد.
الهام همچنين تاكيد كرد: در راستاي حمايت دولت از ساخت مسكن تسهيلات بانكي نيز پيش بيني شده كه با نرخ اعلام شده سود 10 درصد در اختيار توليد كنندگان مسكن قرار خواهد گرفت.
سخنگوي دولت در اين رابطه اقدام هاي انجام شده براي كاهش هزينه هاي ساحت مسكن به استفاده از روش هاي نوين اشاره كرد و گفت: براي اين منظور تا پايان امسال 30 كارخانه توليد مسكن پيش ساخته در 30 استان كشور به بهره برداري خواهد رسيدكه قطعات اين كارخانه ها وارد شده و پيش بيني مي كنيم كه تا سال 88 تعداد آنها به 300 كارخانه افزايش يابد.
سخنگوي دولت همچنين تاكيد كرد كه دولت در حمايت از انبوه سازان مسكن به كساني كه در اين حوزه فعاليت مي كنند زمين در اختيارشان قرار خواهد داد.
الهام همچنين گفت كه دولت علاوه بر سرمايه گذاري داخلي در بخش مسكن از سرمايه گذاري خارحي نيز در بخش توليد و ساخت مسكن در كشور حمايت كرده و قراردادهايي با شركت هاي خارجي منعقد كرده است.
وي با تاكيد بر تلاش دولت براي ساماندهي خريد و فروش مسكن ،‌بازار مسكن را يك بازار آشفته توصيف كرد و اظهار داشت : دولت براي مقابله با سوداگري در امر مسكن در برنامه اي هماهنگ با سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و ديوان عدالت اداري و با ملاحظه همه جهات، سوداگري در امر مسكن را منضبط خواهد كرد.
الهام ايحاد بانك اطلاعاتي زمين و مسكن را اولين اقدام انجام شده در اين راه با همكاري سازمان ثبت و اسناد اعلام كرد و افزود: با آغاز اين طرح اطلاعات همه املاك و زمين ها در بانك اطلاعات ثبت خواهد شد و هر گونه نقل و انتقال ملك و مسكن و خريد و فروش وارد بانك اطلاعاتي مي شود.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: در اين طرح هر نوع نقل و انتقال با يك كد خاص انجام مي شود و نقل و انتقالات قولنامه اي نيز كه در بنگاه ها انجام مي شود بايد بر روي فرمهايي خاص كه اوراق بهادار هستند انجام شود و در بانك اطلاعات ثبت شوند.
الهام تصريح كرد: با اجراي اين طرح ( اول آذر ماه) كسانيكه در سال بيش از دو بار خريد وفروش ملك داشته باشند به عنوان كسانيكه خريد وفروش شغل آنهاست مجسوب مي شودو بايد ماليات مشاغل بپردازند و اين ماليات نيز بر اساس قيمت واقعي ملك خواهد بود.
سخنگوي دولت اظهار داشت: انبوه سازان مسكن كه با نظارت وزارت مسكن و شهرسازي عمل مي كنند از اين قاعده مستثني خواهند بود.
وي خاطرنشان كرد: در خصوص اجاره مسكن و ساماندهي آن نيز دولت طرح هاي ويژه اي دارد كه بزودي اعلام خواهد شد.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: با اجراي اين طرح بايد بين كسانيكه به دنبال خريد و فروش مسكن براي نياز خود هستند و كسانيكه شغلشان خريد و فروش مسكن است، تفكيك قايل شد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن