تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813060504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کپي و ضبط موسيقي در Widows Media Player


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
کپي و ضبط موسيقي در Widows Media Player
کپي و ضبط موسيقي در Widows Media Player     شما مي توانيد CDهاي صوتي خود را به کامپيوتر خود ريپ کرده و ديسک هاي Compilation را بااستفاده از پخش کننده رسانه توکار ويندوز روي ديسک ضبط کنيد. ريپ کردن CDها به کامپيوترتان و ايجاد يک کتابخانه موسيقي ديجيتال، مزاياي فراواني دارد. در ميان برنامه هاي مشهوري که چنين قابليتي را در اختيار شما مي گذارند، (Widows Media Player (WMP به احتمال بيش از سايرين شناخته شده است. اين برنام به صورت از پيش نصب شده روي اکثر کامپيوترها ارايه مي شود و معمولاً برنامه پيش فرض ويندوز براي کپي، پخش و Burn انواع گوناگوني از فايل هاي موسيقي و فيلم است. WMP به شما اجازه مي دهد که موسيقي هاي خود را سازماندهي کرده، به اشتراک گذاشته يا انتقال دهيد و مدل هاي بسيار متنوعي از پخش کننده هاي قابل حمل موسيقي وجود دارند که با پخش کننده مايکروسافت سازگار هستند. شما در عين حال مي توانيد ديسک هاي Compilation (ديسک هايي که علاوه بر تراک هاي صوتي، حاوي فايل هاي صوتي مانند MP3هستند) از موسيقي هاي کلاسيک را براي هر حال و هوايي ايجاد کرده و نتيجه کار خود را دوباره بر روي ديسک ضبط کنيد. ما در اين مقاله اساساً بر روي11 WMP تمرکز خواهيم داشت که در ميان اکثر کامپيوترهاي مبتني بر ويندوز ويستا و ويندوز اکس پي متداول است. کاربران ويندوز 7 متوجه خواهند شد که بخش عمده اين دستورالعمل ها براي نسخه آن ها (WMP12) نيز قابل استفاده خواهد بود، اما براي اطلاعات دقيق تر در اين زمينه به قدم ششم مراجعه کنيد. 1. قدم اول براي اجراي WMP، در منوي Startروي All Program کليک کرده و سپس Widows Media Player را انتخاب کنيد. کاربران ويندوز ويستا و ويندوز 7 در عين حال مي توانند عبارت Widows Media Player را در نوار جستجوي منويStart تايپ کنند. پس از باز شدن برنامه، متوجه يک مجموعه از زبانه ها در امتداد بالاي پنجره آن خواهيد شد که شامل Now Playing. library.Rip.Burn.Syncو Media Guide هستند براي ريپ يک CD، بايد مطمئن شويد که يک درايو ديسک اپتيکال در کامپيوتر شما نصب شده و يا به آن متصل است. CD مورد نظر خود براي ريپ را در درايو قرار دهيد، در صورتي که پخش ديسک آغاز شد در نوار کنترل پخش پايين پنجره WMP روي کليد Stop کليک کنيد. شما با قرار دادن ديسک در داخل درايو با اين روش مي توانيد از WMP همانند يک CD Player عادي استفاده کنيد. با اين حال قابليت هايي که اين برنامه در اختيار شما قرار مي دهد به همينجا ختم نمي شوند.

2. قدم دوم درحالي که CD مورد نظر شما در داخل درايو است، بر روي زبانهRip کليک کنيد. شما بايد تصوير آلبوم فعلي و همچنين فهرست تراک هاي ديسک با اطلاعاتي مانند هنرمند و مدت موسيقي را در اين بخش مشاهده کنيد. براي ريپ ديسک مورد نظر يک بار ديگر بر روي زبانهRip کليک کنيد. به اين ترتيب يک منويdropdown ظاهر خواهد شد که گزينه هايي مانند Formatو Bit Rate را در برمي گيرد.انتخاب فرمت صحيح از اهميت زيادي برخوردار است زيرا تعيين مي کند که چه ابزارهايي قادر به پخش فايلي که ايجاد کرده ايد خواهند بود. ما فکر مي کنيم که اگر مي خواهيد موسيقي هاي خود را روي ابزارهاي قابل حمل پخش کنيد، MP3 فراگيرترين گزينه در اين مورد به شمار مي آيد. انتخاب Bit Rate به شما امکان مي دهد تا کيفيت فايل که برحسب کيلوبيت بر ثانيه اندازه گيري مي شود را انتخاب کنيد، 160 کيلوبيت بر ثانيه براي اکثر کاربران مناسب خواهد بود. اگر گزينه WAVرا به عنوان فرمت مورد نظر خود انتخاب کرده باشيد، کيفيت ريپ عالي خواهد بود اما فايل بسيار بزرگي را به دست خواهيد آورد.

3. قدم سوم وقتي درباره فرمت و نرخ بيت تصميم گيري کرديد، زمان آن رسيده است که CD مورد نظر خود را ريپ کنيد. يک بار ديگر بر روي Rip کليک کرده و گزينه Rip album name را از منوي dropdown انتخاب کنيد. به اين ترتيب، يک منوي Pop-up ظاهر خواهد شد که از شما درباره نحوه محافظت از فايل ها در برابر کپي سؤال مي کند. ما مي خواهيم فايل هاي خود را روي يک Player - MP3پخش کنيم، بنابراين گزينه Dont add copy protection to your music را انتخاب مي کنيم. سپس، توضيحات قانوني را در قسمت پايين صفحه مطالعه کرده و اگر شرايط ذکر شده در آن را مي پذيريد، گزينه مربوطه را فعال کنيد. حالا بر روي OK کليک کنيد تا ديسک شروع به چرخش کرده و پيشرفت فرآيند کپي شدن موسيقي ها به درايو ديسک سخت کامپيوتر خود را ببينيد، ريپ کردن يک آلبوم معمولاً تنها به چند دقيقه زمان نياز دارد.

4. قدم چهارم حالا اگر بر روي زبانه Library کليک کنيد، طرح جلد آلبوم و فهرست تراک هاي آن را خواهيد ديد. WMP اکنون مي تواند تراک ها را از درايو ديسک سخت شما پخش کند. شما مي توانيد تمام آلبوم هاي خود را از زبانهLibrary بر حسب دسته بندي هاي متنوعي که در بخش سمت چپ پنجره برنامه ظاهر مي شوند(مانندArtist,Album,Song, Genre,Yearو Rating ) مرور کنيد. با اين حال، ما به Playlists و خصوصاً گزينه Playlist Create علاقه داريم. اگر بر روي اين گزينه کليک کنيد، مي توانيد نامي را براي فهرست پخش خود وارد کنيد. براي ايجاد فهرست پخش، بايد تراکت ها را از کتابخانه مورد نظر به پانل سمت راست پنجره بکشيد. وقتي تمام تراک هاي مورد نظر خود را اضافه کرديد، بر رويSave Playlist کليک کنيد. براي پاکسازي کل اين پانل، روي علامت × قرمز رنگ سمت راست پنجره کليک کنيد. حالا مي توانيد فهرست هاي پخش تازه اي را با تکرار فرآيند فوق ايجاد کنيد.

5. قدم 5 براي ضبط تراک هاي خود روي CD، روي زبانه Burn کليک کنيد. نوع ديسکي که مي خواهيد ايجاد کنيد را از زبانه Burn انتخاب کنيد. ما يک Audio CDو گزينهEject Disk After Burning را انتخاب کرده ايم. ايجاد يک فهرست Burn تا حدود زيادي به ايجاد يک Playlist شباهت دارد. کافي است تراک هاي مورد نظر خود را به پانل سمت راست پنجره بکشيد. شما مي توانيد فهرست پخشي که قبلاً ايجاد کرده ايد را با کشيدن آن به پانل سمت راست، بر روي ديسک ضبط کنيد. وقتي فهرست پخش در پنجره ظاهر شد، روي گزينه Start Burnکليک کنيد (قبلاً مطمئن شويد که يک ديسک خام در داخل درايو قرار دارد). فرآيند ضبط CD تنها چند دقيقه طول خواهد کشيد و پس از اتمام اين مرحله، ديسک براي پخش روي يک PC ديگر و يا يک- Player CD عادي آماده خواهد بود.

6. قدم 6 اگر از ويندوز 7 استفاده مي کنيد، مي توانيد از WMP12براي پخش، ريپ و Burn مجموعه موسيقي خود استفاده کنيد. اينترفيس اين نسخه وجوه اشتراک زيادي با نسخه هاي قبلي دارد. CD مورد نظر خود براي ريپ را داخل درايو قرار دهيد تا گزينه Rip CD در اختيارتان قرار گيرد. پس از اتمام فرآيند ريپ ديسک، مي توانيد Playlistها را به همان روشي که قبلاً توضيح داديم ايجاد و روي ديسک ضبط کنيد. گزينه هاي زبانه ها در اين نسخه اندکي تفاوت دارند، اما تفاوت هاي مهمي که بايد به آن ها توجه داشته باشيد بسيار اندک هستند. گزينه Burn Option که نوع ديسک مورد نظر براي ضبط را مشخص مي کند (و حالا DVDرا نيز دربر مي گيرد). در گوشه بالا و سمت راست پنجره اصلي قرار دارد.

منبع:عصر شبکه 113 /م  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 615]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن