تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835233105
سوالات رایج جلوه های ویژه -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام دوستان این موضوع رو ایجاد کردم تا هر کس سوالی داره در رابطه با جلوه های ویژه مطرح کنه... البته خودم هم سوال زیاد دارم: 1_ایا تنها راه گذاشتن اجسام سه بعدی روی فیلم استفاده از match moving میباشد؟ 2_کمپانی هایی مانند ilm این کار را چگونه و با استفاده از چه نرم افزار هایی انجام میدهند؟ 3_اگر بخواهیم قسمتی از جسم مدلسازی شده ای را روی فیلمی بگذاریم که match moving شده است به طوری که قسمتی از ان پشت دیوار یا درخت باشد چه باید کرد؟ ایا میتوان از match moving استفاده نمود و ماسکی ایجاد نمود که جسم پشت دیوار یا درخت قرار گیرد؟ 4_در فیلم ها چگونه اشیا و طناب ها و نشانه های موشن کپچر را به طور کامل پاک میکنند؟ 5_در ساخت انیمیشن هایی مانند داستان اسباب بازی های 3 چگونه حرکات لب و دهان کارکتر انیمیشنی را با گفته های بازیگران هماهنگ میکنن؟ فعلا همیناست ممنون و سپاس گزار. gigamax 30 بهمن 1389, 19:32سلام . خوشحالم تاپیک جدید ایجاد کردید 1- ببنید matchmoving یه تکنیکه و به کل این فرآیند اطلاق میشه . پس نمیشه بگیم تنها راه همینه . چون matchmoving در تعریف همین کاره . امیدوارم متوجه منظورم شده باشید :green: 2- یکی از مهمترین کارای جلوه های بصری matchmoving ه . معمولا برای خودش یک دپارتمان مخصوص داره و هنرمندانی که فقط کارشون همینه . در مورد نرم افزار تا اونجایی که من میدونم matchmover پر طرفدارترین در بین استدیو هاست و boujou پرطرفدارترین در بین غیر استدیویی ها یه به عبارت دیگه هنرمندان مستقل 3- matchmoving فقط شامل درآوردن حرکت دوربین واقعی و ساخت صحنه ی سه بعدی مجازی از محیطه . بعد از اون وظایف به گروه های دیگه ای سپرده میشه . در این مورد composite یا ترکیب لایه متدهای خاص خودش رو داره . از تکنیک های مثل روتوسکوپی باید استفاده کرد که به زبان ساده میشه همون ماسک متحرک 4- یکی از شاخه های روتوسکوپی که بهش میگن image replacing . شرکت imaganeer systems هم یک نرم افزار واقعا زیبا داشت که این کار رو انجام میداد . الان نمی دونم چرا دیگه تو لیست نرم افزارهاش نیست . شاید با mocah تلفیق شده 5- اوه این یکی چیزیه که بستگی به استدیو ها داره . بعضی ها از موشن کپچر استفاده میکنن . بعضی ها از کدهایی که آواهارو تشخصی میده و بعضی ها به صورت دستی این کارو میکنن . امیدوارم مفید بوده باشه موفق باشید ehsan_nekooee 30 بهمن 1389, 21:323- با Mocha میتونی اون شئی که جلو مدل سه بعدی هست مثل درخت رو ترک کنی و با نرم افزار های کامپوزیت اون درخت رو برگردونی سرجاش. Mocha برای کیس های اینچنینی خیلی خوب عمل می کنه به شرط اینکه حرکت دوربین زیاد حرکت در پرسپکتیو نباشه. 4- برای حذف کابل یا امثالهم روش های زیادی هست که دوست بالایی اشاره کردن. یه نرم افزاری که اینکار رو به صورت تخصصی انجام میده نرم افزار Mokey. mgo625 30 بهمن 1389, 22:03سلام . خوشحالم تاپیک جدید ایجاد کردید 1- ببنید matchmoving یه تکنیکه و به کل این فرآیند اطلاق میشه . پس نمیشه بگیم تنها راه همینه . چون matchmoving در تعریف همین کاره . امیدوارم متوجه منظورم شده باشید :green: 2- یکی از مهمترین کارای جلوه های بصری matchmoving ه . معمولا برای خودش یک دپارتمان مخصوص داره و هنرمندانی که فقط کارشون همینه . در مورد نرم افزار تا اونجایی که من میدونم matchmover پر طرفدارترین در بین استدیو هاست و boujou پرطرفدارترین در بین غیر استدیویی ها یه به عبارت دیگه هنرمندان مستقل 3- matchmoving فقط شامل درآوردن حرکت دوربین واقعی و ساخت صحنه ی سه بعدی مجازی از محیطه . بعد از اون وظایف به گروه های دیگه ای سپرده میشه . در این مورد composite یا ترکیب لایه متدهای خاص خودش رو داره . از تکنیک های مثل روتوسکوپی باید استفاده کرد که به زبان ساده میشه همون ماسک متحرک 4- یکی از شاخه های روتوسکوپی که بهش میگن image replacing . شرکت imaganeer systems هم یک نرم افزار واقعا زیبا داشت که این کار رو انجام میداد . الان نمی دونم چرا دیگه تو لیست نرم افزارهاش نیست . شاید با mocah تلفیق شده 5- اوه این یکی چیزیه که بستگی به استدیو ها داره . بعضی ها از موشن کپچر استفاده میکنن . بعضی ها از کدهایی که آواهارو تشخصی میده و بعضی ها به صورت دستی این کارو میکنن . امیدوارم مفید بوده باشه موفق باشید ممنون از پاسختون من با match mover کار کردم اصلا حرفی برای گفتن در مقابل boujou نداشت و boujou هم حرفی برای گفتن در مقابل SynthEyes نداشت. منظورم از حرفی برای گفتن نداشتن اینکه خطای camera solve انها خیلی زیاد هست خصوصا تو صحنه هایی که دوربین شوک داره و تصویر بلور میشه ولی SynthEyes خیلی بهتر و راحتر میشه باهاش این کار رو انجام داد ضمن اینکه میزان خطا را به صورت عدد هم نشون میده. در بعضی از فیلم ها اون قدر حرکت دوربین سریع و پیچیده است که امکان تطبیق ان ها تقریبا صفره خصوصا اگر نیاز به گذاشتن نشانه هایی هم در صفحه باشه که دیگه خیلی کار دشوار میشه نظر شما در رابطه با این مطلب چی هست؟ مثلا در فیلم knowing واقعا درمانده ام چه طور سقوط هواپیما و پس از ان تیکه های شکسته ی هواپیما را با ان نماهای طولانی match کردن!!! ehsan_nekooee 30 بهمن 1389, 22:24یه احتمالی که من میدم اینه که اگه دوربینت قابلیت ضبط با تعداد فریم بالا رو داشته باشه مشکل تصاویر سریع حل میشه. در مورد موشن بلور میشه اون رو در مرحله نهایی جایی که همه کارها کامل شده و ترکینگ هم انجام شده اضافه اش کرد. یه مورد دیگه اینکه خیلی از تصاویری که ما فکر می کنیم رئال هستن در واقع رئال نیستن و Full 3D هستن. منتها اون قدر با مهارت کار شدن که شاید نشه به راحتی تشخیص داد. mgo625 30 بهمن 1389, 23:15شما چند تا سایت سراغ ندارید که بشه کلیپ هایی با کیفیت رو برای موشن کپچر و تطبیق دانلود کرد؟ همین طوری سایتی مثل ویدئو کوپایلوت برای اموزش انواع مختلف موشن کپچر و تطبیق؟ ehsan_nekooee 01 اسفند 1389, 09:35نرم افزار movimento چند تا مثال برای موشن کپچر که از چند دوربین گرفته شده داره که آموزش هاشم به صورت متنی گذاشته mgo625 01 اسفند 1389, 11:29ممنون دوستان راستی برای انجام Matte Painting روی فیلم ایا به match moving نیاز هست یا نه؟ در رابطه با این که افکت بلور رو بعد از match moving روی فیلم بزاریم موافقم اما دوربین هایی که با کیفیت بالایی فیلم برداری میکنند ایا با کوچکترین لرزش تصویرشان بلور نمیشود؟ ممنون ehsan_nekooee 01 اسفند 1389, 12:59ممنون دوستان راستی برای انجام matte painting روی فیلم ایا به match moving نیاز هست یا نه؟ در رابطه با این که افکت بلور رو بعد از match moving روی فیلم بزاریم موافقم اما دوربین هایی که با کیفیت بالایی فیلم برداری میکنند ایا با کوچکترین لرزش تصویرشان بلور نمیشود؟ ممنون بستگی داره. اغلب با همون ترکر خود افتر میشه کار رو انجام داد و نیازی به ترکینگ سه بعدی نیست. خیلی اگه صحنه پیچیده باشه موکا که همراه افتر نصب میشه کفایت می کنه. بستگی به این داره که منظورت از دوربین با کیفیت بالا چی باشه. اگه کیفیت در حد پروداکشن باشه سیستم هایی از قبیل لرزشگیر دارن که مانع بلور شدن تصویر میشه. اما لرزش دوربین اگه سهوی باشه باید مراقب باشی که پیش نیاد و از پایه یا ریگ یا چیزایی شبیه اینا استفاده کنی. و اگه عمدا برای رئالتر شدن کارت بخوای لرزش به دوربین بدی می تونی فیلمت رو بدون لرزش دوربین بگیری و به راحتی توی پست حرکت دوربین یا همون لرزش دست هنگام فیلمبرداری رو اضافه کنی. mgo625 01 اسفند 1389, 14:04بازم ممنون و اما سوالی مهم: همون طور که میدونید در خیلی از صحنه های فیلم ها از طناب یا اجسامی که برای match moving استفاده میشه ، برای حذف این گونه اجسام و طناب ها میتوان از دو برنامه ی mocha pro یا mokey و یا از نرم افزار nuke استفاده نمود. حال از کجا بدانیم که چگونه باید فیلم بگیریم که طناب ها و اجسام کاملا حذف شن با استفاده از این برنامه ها؟ اموزشی هست که چگونگی حذف اجسام رو با nuke اموزش بده؟ ------------------------------------------------------------------------------------------ فرض کنید ما دو نوع فیلم داریم: 1-فیلمی که ما از طبیعت گرفته ایم به وسیله ی دوربین 2_فیلمی گرفتیم از یک بازیگر روی پرده ی سبز (دقت داشته باشید که هر دوفیلم طبیعی هستند و هیچ جلوه ای در ان ها به کار نرفته) حال سوالم اینکه چگونه حرکت این دو دوربین رو باید مثل هم در زمان فیلم برداری یا بعد از ان رعایت نمود به طوریکه وقتی فیلم اول را جایگزین پرده ی سبز فیلم دوم میکنیم این حس بهمون دست بده که شخص واقعا در اون محیط هست. بزارید برای روشن شدن موضوع مثالی بزنم: ما توی فیلم هامون میبینیم که دو نفر تو ماشین نشستن و صحبت میکنند و پشت سر اونها تصویر بسیار مصنوعی خیابان گذاشته شده که اتفاقا ان هم قبلا توسط افرادی فیلم برداری شده ولی چون زاویه ان با زاویه پنجره ی ماشین مطابقت ندارد مصنوعی است. این همان مطلبی است که من از ان سوال دارم. ممنون ehsan_nekooee 01 اسفند 1389, 20:19چیزی که در این مورد به نظرم میرسه و واضحه اینه که کابلی که استفاده می کنی نباید خیلی ضخیم باشه. و اینکه شات بسته ای نداشته باشی که توی کابل زوم کرده باشه. () هر ـموزشی که خواستی اینجا یه سرچ بزن. احتمال زیاد پیداش میکنی. به نظر من غیر ممکنه که بتونی دو تصویر رو کاملا match شده فیلمبرداری کنی. می تونی از ریل استفاده کنی و یه مسیر مسخص رو در یک بازه زمانی مشخص دوربین رو حرکت بدی اما صددرصد مچ نمیشه برای این منظور از یه دستگاهی استفاده میشه به نام Motion Control . دستگاهیه که دوربین روش سوار میشه و می تونی برای یک حرکت خاص که مد نظرته برنامه ریزیش کنی. اونوقت صدبار هم اون دستگاه حرکت دوربین رو برات کاملا دقیق انجام میده قیمت این دستگاه هم باید خیلی بالا باشه. نمی دونم اصلا تو ایران هست همچین دستگاهی یا نه. برا آموزشی که خواستی یه سر بزن به اینجا. معمولا از اینجا دست خالی بر نمی گردی mgo625 01 اسفند 1389, 20:24دیده ها ثابت کرده استفاده از نرم افزار هایی مثل mocha و nuke برای حذف اجسام احتمال 90 % با شکست روبه رو میشه اگر چه استفاده از راه های دستی خیلی خسته کننده است ولی ایا راه دیگه ای هست غیر از استفاده از این نرم افزار ها؟ به طور کلی کمپانی های بزرگ چه طوری اجسام رو حذف میکنند؟این کار برای match moving اجسام متحرک خیلی مفید هست. ---------------------------------------- من میخواستم کف دستم نوشته ای بزارم که با حرکت دستم نوشته روی کف دستم بمونه از match moving استفاده کردم اما متاسفانه خطا خیلی زیاد بود و نوشته یک دفعه منحرف میشد.... چه کار هایی برای کاهش خطای match moving انجام بدم؟ ehsan_nekooee 01 اسفند 1389, 20:59مطلب خاصی در این مورد ندارم و خودم هم نمی دونم. یه راهی که می تونی جواب سوالت رو پیدا کنی تجربه است. ehsan_nekooee 01 اسفند 1389, 21:26دیده ها ثابت کرده استفاده از نرم افزار هایی مثل mocha و nuke برای حذف اجسام احتمال 90 % با شکست روبه رو میشه اگر چه استفاده از راه های دستی خیلی خسته کننده است ولی ایا راه دیگه ای هست غیر از استفاده از این نرم افزار ها؟ به طور کلی کمپانی های بزرگ چه طوری اجسام رو حذف میکنند؟این کار برای match moving اجسام متحرک خیلی مفید هست. ---------------------------------------- من میخواستم کف دستم نوشته ای بزارم که با حرکت دستم نوشته روی کف دستم بمونه از match moving استفاده کردم اما متاسفانه خطا خیلی زیاد بود و نوشته یک دفعه منحرف میشد.... چه کار هایی برای کاهش خطای match moving انجام بدم؟ برای این کیس دست و نوشته متحرک به نظر من و با نمیچه شناختی که از موکا دارم فک میکنم باید جواب بده. قدرت موکا اینجاست که نقطه ها رو ترک نمیکنه بلکه یک تکسچر و ناحیه رو ترک میکنه. نسبت به ترکر های سه بعدی این مزیت خیلی بزرگیه. خصوصا اگرکیفیت دوربینت زیاد عالی نباشه. mgo625 02 اسفند 1389, 10:25این انفجار ها و شکستن شیشه ها و فیلم های اماده ای که در سایت هایی مانند دیجیتال جویس یا ویدئو کوپایلوت فروخته میشود چگونه ساخته میشود؟واقعا اون انفجار ها رو انجام میدن؟چون خیلی طبیعی هستند. ------------------------------------------------------------------- چگونه و با استفاده از چه تکنیکی کاری میکنند تا بازیگران با اشیا ساخته شده در رایانه ارتباط برقرار کنند مثلا لمسش میکنند یا بقلش میکنند و....؟ ------------------------------------------------------------------- تصویر زیر را ببینید به نظر شما چه طوری میشه موتور رو در تصویر اول حذف کرد و به تصویر دوم رسید؟این دو عکس مال فیلم نابودگر 4 هستش.این مربوط به match moving اجسام متحرک هستش. shirani 02 اسفند 1389, 18:43برای حذف کردن اجسمام روی کروماکی مثل علامت ها و طناب ها و یا هر چیز دیگه معمولاً از ماسک استفاده میکنند برای این عکس اخری هم من یک اموزش دیدم با یک پلاگین تو افتر افکت خیلی راحت اون حذف میکرد از تصویر mgo625 02 اسفند 1389, 19:22برای حذف کردن اجسمام روی کروماکی مثل علامت ها و طناب ها و یا هر چیز دیگه معمولاً از ماسک استفاده میکنند برای این عکس اخری هم من یک اموزش دیدم با یک پلاگین تو افتر افکت خیلی راحت اون حذف میکرد از تصویر دقت داشته باشید که اون تصویر در اصل فیلم هست نه عکس! اسم اون پلاگاین و اموزشش رو اگه لطف کنین ممنون میشم. shirani 02 اسفند 1389, 23:18منظور من هم همون فیلم بود برای ماسک کردن که افتر افکت فکر میکنم یک برنامه خوب برای این کار من از سایت گرفتم اسم اموزش یادم نیست mgo625 03 اسفند 1389, 18:48منظور من هم همون فیلم بود برای ماسک کردن که افتر افکت فکر میکنم یک برنامه خوب برای این کار من از سایت گرفتم اسم اموزش یادم نیست خب پس اگه ممکنه میشه اون اموزشو همراه با پلاگ این ، اینجا برای دانلود بزارین تا بقیه هم استفاده کنن؟ --------------------------------------------------------------- اگر بخواهیم یک جسم سه بعدی پشت درختی که از ان فیلم گرفته ایم باشد ایا تنها راه ممکن ماسک گرفتن به دور ان و به دور شاخ و برگ های ان است؟ --------------------------------------------------------------- ارتباط یک شی رایانه ای با عواملی که در فیلم هستند چگونه انجام میشود؟مثلا یک شخصیت رایانه ای با انسان دست میدهد یا.....؟ gigamax 03 اسفند 1389, 21:05سوالاتون رو خیلی در هم و بر هم میپرسید . الان دوباره اومدم تو تاپیک بعضی سوالارو چندباره پرسیدید . پیشنهاد مکینم واسه سوالاتون شماره بذارین این حدف شیئ از زمینه که عکسشو هم گذاشتین از همون تکنیکی که تو پست قبلیم استفاده میکنن قابل پیاده سازیه . اصول این تکنیک هم به روش ساده استفاده از پیکسلهای اطراف در چند فریم کناری فریم جاری است . مثلا mokey ، همون نرم افزار سابق شرکت imagenner systems این کارو میتونه واستون انجام بده برای تعامل بازیگر واقعی با کاراکتر های کامپیوتری از اصل تعامل استفاده میکنن که خیلی ساده است : برای تعامل واقعی باید از دنیای واقعی استفاده کرد. مثلا اگر قراره بازیگر از یک کاراکتر کامپیوتری مشت بخوره ، نباید ازش خواست که خودشو بندازه زمین . میشه از یه نفر خواست که ادای اون کاراکتر کامپیوتری رو در بیاره تا بازیگر بتونه بهتر بازی کنی . بعدا باید اون شخص رو حذف کرد توی همین دو فریمی که اینجا گذاشتید ، فکر میکنید چرا اومدن از یه موتور سوار واقعی استفاده کردن ؟! خیلی راحت تر بود اگر هیچی نمی بود . اما هم برای فهمیدن مقیاس موتور کامپیوتری با کامیون و جاده و همچنین تعامل درست بازیگر درون کادر با موتور فرضی ، از یه موتور سوار واقعی استفاده کردن mgo625 03 اسفند 1389, 22:00سوالاتون رو خیلی در هم و بر هم میپرسید . الان دوباره اومدم تو تاپیک بعضی سوالارو چندباره پرسیدید . پیشنهاد مکینم واسه سوالاتون شماره بذارین این حدف شیئ از زمینه که عکسشو هم گذاشتین از همون تکنیکی که تو پست قبلیم استفاده میکنن قابل پیاده سازیه . اصول این تکنیک هم به روش ساده استفاده از پیکسلهای اطراف در چند فریم کناری فریم جاری است . مثلا mokey ، همون نرم افزار سابق شرکت imagenner systems این کارو میتونه واستون انجام بده برای تعامل بازیگر واقعی با کاراکتر های کامپیوتری از اصل تعامل استفاده میکنن که خیلی ساده است : برای تعامل واقعی باید از دنیای واقعی استفاده کرد. مثلا اگر قراره بازیگر از یک کاراکتر کامپیوتری مشت بخوره ، نباید ازش خواست که خودشو بندازه زمین . میشه از یه نفر خواست که ادای اون کاراکتر کامپیوتری رو در بیاره تا بازیگر بتونه بهتر بازی کنی . بعدا باید اون شخص رو حذف کرد توی همین دو فریمی که اینجا گذاشتید ، فکر میکنید چرا اومدن از یه موتور سوار واقعی استفاده کردن ؟! خیلی راحت تر بود اگر هیچی نمی بود . اما هم برای فهمیدن مقیاس موتور کامپیوتری با کامیون و جاده و همچنین تعامل درست بازیگر درون کادر با موتور فرضی ، از یه موتور سوار واقعی استفاده کردن ولی من فکر میکنم چون توی match moving دو تصویر مشکل داشتن از موتور واقعی استفاده کردن البته دلیل شما هم کاملا درست و صحیح هست. بعد اونوقت برای حذف موتور سوار میشه از نرم افزار mocha pro یا همون mokey استفاده کرد؟چون این روش همیشه جواب نمیده. اگر با این نرم افزار کار کرده باشین متوجه منظوم میشید ، چون که این نرم افزار کارش اتومات هست و ممکنه نتونه موتور رو به طور کامل از تصویر حذف کنه ، قاعدتا یا باید یه عکس از زمینه ی بدون موتور و یا حذف شده به وسیله ی فتوشاپ یا افتر افکت داشته باشیم تا عملیات حذف صورت بگیره نظر شما در این رابطه چی هست؟ -------------------------------------------------------------------------------------- 1_به نظر شما اگر بخواهیم نوشته ای پشت یک درختی باشه که از اون فیلم گرفته ایم چه کار باید بکنیم؟ اگر شما فیلم transformers 2 رو دیده باشین رزم بین اپتیموس و مگاترون در پشت درخت ها انجام میشه مسلما اگر بخواهیم با نرم افزاری نظیر افتر افکت ماسکی دور درخت و شاخ و برگ های ان بگیریم و ان را فرم به فرم ابدیت کنیم کاری بسیار دشوار است حال سوالم اینکه تنها راه موجود همین هست یا راه میانبری هم وجود داره؟ -------------------------------------------------------------------------------------- 2_به نظر شما چگونه دوربین در کنار بازیگری که مقابل اینه ایستاده قرار دارم ولی تصویر ان را در اینه نمیبینیم ، ایا از تکنیک خاصی استفاده می کنند؟ مثلا در فیلم inception لحظه ای که اریادنی در های اینه ای را میبنده و دوربین کنار کاب است ولی در اینه دیده نمیشود. -------------------------------------------------------------------------------------- 3_اصولا فناوری motion capture برای چه در سینما استفاده میشود؟فقط برای اینکه حرکات انسان را به یک شخص رایانه ای نسبت دهند؟ -------------------------------------------------------------------------------------- 4_در فیلم هایی میبینیم که نصف صورت بازیگران در اثر انفجار یا ضربه یا.... از بین رفته است ، برای ساخت این نوع صحنه ها از چه تکنولوژی استفاده میکنند؟(درفیلم هایی نظیر نابودگر زیاد مشاهده میکنیم که چهره و حتی چشم های بازیگران از بین رفته و حالتی اهنی دارد) سپاس گزار. gigamax 04 اسفند 1389, 09:52روش کلاسیک اینه که برای حذف یک شیئ از زمینه باید تصویر پس زمینش رو داشته باشیم . در قدیم برای حذف وقتی میخواستن یه چیزی رو حدف کنن یه بار با اون کاراکتری که قراره حذف بشه فیلم میگرفتن و یه بار بدون اون . اما یه سری محدودیت ها میاد وسط ، زاویه و سرعت حرکت دوربین تو نماهای متحرک کارو خیلی سخت میکنه . واسه همین تو بعضی نماهای خیلی مشکل از motion control یا روبات های فیلم بردار که می تونن یه حرکت رو چندین بار بدون تغییر بگیرن استفاده میکنن . نرم افزار mokey هیچ کار خاصی انجام نمیده . فقط میاد از تکنیک pattern recognization یا تشخیح الگو استفاده میکنه و زمینه ی کارکتر رو با استفاده از تصاویر اطرافش بازسازی میکنه . همین نرم افزار در محیطی که زمینه پر از چیزای غیر تکراری باشه به شدت گیج میشه و نمی دونه چی کار باید بکنه . 1- ببین کلا باید از mask استفاده کرد حالا به هر روشی که بخواد درست بشه . دستی یا با استفاده از روشی مثل تفاوت رنگ مثل chromakey 2- این خیلی سوال سختیه . چون هر جا از یه روش استفاده میکنن ، یه روش ساده اینه که بیان از آینه های یک طرفه استفاده کنن که از یک طرف شیشه و از طرف دیگه آینه هستن . چون مربوط به فیلم برداری میشه بیشتر روش دیگه ای بلد نیستم . توی فیلم inception تو اون صحنه آینه ها کامپیوتری بودن، موقع شکستن آینه ها کامپیوتری بودنش کاملا معلوم میشه .... 3- هر وقت بخوان یه حرکت واقعی رو به یک کاراکتر نسبت بدن . در بازی سازی ، پزشکی ، علوم ورزشی و صنایع نظامی هم استفاده میشه و مختص سینما نیست. 4- یک زیز شاخه خاص از تکنیک matchmoving به نام object tracking . یه مدل سه بعدی پراکسی از اون صورت ساخته میشه و بعد با object tracking حرکت صورت رو در میارن و به شیئ اعمال میکنن (یا برعکس حرکت دوربین و شیئ ثابت) و بعد هر بلایی که میخوان سرش میارن ! mgo625 04 اسفند 1389, 13:181_چرا وقتی میخواهند یک شخصیتی مثل کینگ کونگ را بسازند اول مجسمه ی ان را میسازند؟ 2_منظور از rotoscope و composite چیست؟ 3_در سایت های مختلف دیدم که بدون استفاده از پرده ی سبر تصویر کامل انسان یا درخت رو از پس زمینه شان جدا کرده اند شما میدونید این چه تکنیکی هست؟ایا نرم افزاری برای این کار هست؟ gigamax 05 اسفند 1389, 23:361- مجسمه چون حاصل کار دسته ، کنترل بیشتری روش دارن . واسه همین شکل دادن و فرم دادن به اون شکل ذهنی با مجسکه آسونتر از مدل سازی کامپیوتریه . برای همین ابتدا طراح شخصیت با کمک یک مجسمه ساز ، یک مجسمه ازش میسازن تا مدل سازها و انیماتورهای این کاراکتر با دیدن این کاراکتر در فضای واقعی درک درستی از حجم سه بعدی کاراکتر داشته باشن 2- rotoscopy یه تکنیک خیلی قدیمیه که در اصل یعنی ساخت ماسک متحرک از روی فیل� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1654]
صفحات پیشنهادی
سوالات رایج جلوه های ویژه -
سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام دوستان این موضوع رو ایجاد کردم تا هر کس سوالی داره در رابطه با جلوه های ویژه مطرح کنه... البته خودم ...
سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام دوستان این موضوع رو ایجاد کردم تا هر کس سوالی داره در رابطه با جلوه های ویژه مطرح کنه... البته خودم ...
ایجاد جلوه های ویژه بر روی تصاویر و نوشته ها -
البته خودم هم سوال زیاد دارم: 1_ایا تنها راه گذاشتن اجسام سه بعدی روی فیلم استفاده از match ... سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام ...
البته خودم هم سوال زیاد دارم: 1_ایا تنها راه گذاشتن اجسام سه بعدی روی فیلم استفاده از match ... سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام ...
آموزش جلوه حركت اتومبيل -
سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام دوستان این موضوع ... 5_در ساخت انیمیشن هایی مانند داستان اسباب بازی های 3 چگونه حرکات لب و ...
سوالات رایج جلوه های ویژه mgo625 30 بهمن 1389, 19:11به نام خدا سلام دوستان این موضوع ... 5_در ساخت انیمیشن هایی مانند داستان اسباب بازی های 3 چگونه حرکات لب و ...
چه طوری همچین عکس های طبیعت رو کار می کنند؟ -
سوالات رایج جلوه های ویژه - 19 فوريه 2011 – 2_کمپانی هایی مانند ilm این کار را چگونه و با استفاده از چه نرم افزار هایی انجام میدهند؟ .... فرض کنید ما دو نوع فیلم داریم: ...
سوالات رایج جلوه های ویژه - 19 فوريه 2011 – 2_کمپانی هایی مانند ilm این کار را چگونه و با استفاده از چه نرم افزار هایی انجام میدهند؟ .... فرض کنید ما دو نوع فیلم داریم: ...
جلوه های بصری حروف
جلوه های بصری حروف سابقه استفاده ازحروف ونوشتاربه مثابه یک عنصرمستقل ... او نظم مطلق و پالودگی حروف و شکل بکارگیری رایج را در دوره خود مورد سوال قرار ... اصغر پورهاجريان، مسئول جلوه هاي ويژه مهاجر حس يک مهاجر مهاجر را از بين فيلم هايي که کار .
جلوه های بصری حروف سابقه استفاده ازحروف ونوشتاربه مثابه یک عنصرمستقل ... او نظم مطلق و پالودگی حروف و شکل بکارگیری رایج را در دوره خود مورد سوال قرار ... اصغر پورهاجريان، مسئول جلوه هاي ويژه مهاجر حس يک مهاجر مهاجر را از بين فيلم هايي که کار .
چجوری این نوع جلوه به یه عکس میدن -
14 دسامبر 2009 – سوالات رایج جلوه های ویژه - 19 فوريه 2011 – 2_کمپانی هایی مانند ilm این کار را چگونه و با استفاده از چه نرم افزار هایی انجام میدهند؟ ... یه نرم افزاری که ...
14 دسامبر 2009 – سوالات رایج جلوه های ویژه - 19 فوريه 2011 – 2_کمپانی هایی مانند ilm این کار را چگونه و با استفاده از چه نرم افزار هایی انجام میدهند؟ ... یه نرم افزاری که ...
سوال در مورد ديکشنري Babylon -
فهرست مطالب مفید و سوالات رایج انجمن بحث های نرم افزاری ▻▻-Mohammad King16-11-2009, 11:55 PMسلام پس از 2روز موفق ... بررسی جلوه های ویژه در فیلم irobot - ...
فهرست مطالب مفید و سوالات رایج انجمن بحث های نرم افزاری ▻▻-Mohammad King16-11-2009, 11:55 PMسلام پس از 2روز موفق ... بررسی جلوه های ویژه در فیلم irobot - ...
تعداد کاراکتر های پست ها چگونه میشه اضافه کرد -
سوالات رایج جلوه های ویژه - 19 فوريه 2011 – 4_در فیلم ها چگونه اشیا و طناب ها و نشانه های موشن کپچر را به طور کامل پاک میکنند؟ ... باید استفاده کرد که به زبان ساده ...
سوالات رایج جلوه های ویژه - 19 فوريه 2011 – 4_در فیلم ها چگونه اشیا و طناب ها و نشانه های موشن کپچر را به طور کامل پاک میکنند؟ ... باید استفاده کرد که به زبان ساده ...
مجموعه ی آموزش تصویری نرم افزار Edius -
اگر با نرم افزار After Effects و جلوه های ویژه و میکس و ادیت فایل های تصویری سرو کار دارید ... و همچنین دیگر نرم افزار رایج میکس و مونتاژ مانند Premiere, Edius, Pinnacle, ... مجله نرم ... عضو كميسيون عمران مجلس: طراحان سوال بودجه مترو همچنان بر موا.
اگر با نرم افزار After Effects و جلوه های ویژه و میکس و ادیت فایل های تصویری سرو کار دارید ... و همچنین دیگر نرم افزار رایج میکس و مونتاژ مانند Premiere, Edius, Pinnacle, ... مجله نرم ... عضو كميسيون عمران مجلس: طراحان سوال بودجه مترو همچنان بر موا.
سوال مخفی کردن کد های پی اچ پی -
22 فوريه 2011 – سوال مخفی کردن کد های پی اچ پی --مخفی کردن کد های پی اچ پی gordafarid 03 ... خیلی خیلی به جواب این سوال نیاز دارم. ... سوالات رایج جلوه های ویژه - ...
22 فوريه 2011 – سوال مخفی کردن کد های پی اچ پی --مخفی کردن کد های پی اچ پی gordafarid 03 ... خیلی خیلی به جواب این سوال نیاز دارم. ... سوالات رایج جلوه های ویژه - ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها