تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816703777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/مجلس خواهان توضيحات وزير درباره آمار معلمان حق التدريسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/مجلس خواهان توضيحات وزير درباره آمار معلمان حق التدريسي شد
رئيس كارگروه آموزش و پرورش مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دومين جلسه كميسيون آموزش و تحقيقات درباره رسيدگي به وضعيت نيروهاي حق التدريس يكشنبه هفته آينده تشكيل مي شود از معاونان وزير آموزش وپرورش خواست كه حتما عليرضا علي احمدي در اين جلسه شركت كند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه كميسيون آموزش و تحقيقات به منظور رسيدگي و تعيين تكليف كردن نيروهاي حق التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي امروز با حضور نمايندگان اين كميسيون و معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت و معاون حقوقي آموزش و پرورش و علي وطني قائم مقام سازمان نهضت سواد آموزي برگزار شد.

در اين جلسه اسدالله عباسي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با انتقاد از عملكرد آموزش و پرورش درباره جذب نابسامان معلمان حق التدريس از سال 83 و با بيان اينكه حق التدريسي ها به كساني اطلاق مي شود كه قبل از سال 84 ابلاغ رسمي دريافت كرده اند گفت: مجلس در قانون مقرر كرده است كه وزارت آموزش و پرورش نبايد نيروهاي حق التدريسي از سال 83 به بعد را به كار گيرد ولي ما شاهد نقض اين قانون در طول سالهاي گذشته از سوي وزارت آموزش و پرورش هستيم.

رئيس كارگروه آموزش و پرورش در مجلس ادامه داد: در حال حاضر تعداد زيادي از افراد به عنوان مربيان مهدكودك و پيش دبستاني و حق التدريس و آموزشيار نهضت سواد آموزي و نيروهاي خدماتي و... در آموزش و پرورش مشغول به كار هستند كه هيچكدام از آنها تا كنون استخدام نشده اند در حاليكه طبق قانون مجلس بايد هر سال يك دوم اين افراد جذب شوند.

عباسي اظهار داشت: در قانون مجلس مصوب كرديم كه هزار نفر از مربيان مهدهاي كودك و معلمان پيش دبستاني استخدام شوند كه آموزش و پرورش از اين امر نيز سرباز زد.

اين نماينده مجلس با اعلام اينكه 53 تا 54 هزار معلم حق التدريسي و 57 هزار آموزشيار نهضت سواد آموزي داراي شرايط استخدام در آموزش و پرورش هستند افزود: بايد وضعيت استخدامي اين معلمان هرچه سريعتر مشخص شود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين به آمار نيم ميليون نفري وزير آموزش و پرورش كه خواهان استخدام در اين وزارتخانه هستند انتقاد كرد و گفت: وزير آموزش و پرورش بايد بگويد كه اين آمار از كجا آمده است و چرا در قالبهاي مختلف شركتي، قراردادي كار معين، قرارداد حجمي، خدماتي، قرارداد انجمن اولياء و مربيان، هئيت امنايي از اين افراد استفاده كرده است.

عباسي در ادامه از مسئولان آموزش و پرورش خواست كه نمايندگان و مردم را با به كاربردن واژه هاي مبهم و پيچيده شركتي، قراردادي، هئيت امنايي و... گمراه نكنند تاكيد كرد: چرا وروديهاي آموزش و پرورش را بي در و پيكر باز گذاشتيد تا عده زيادي وارد شوند و بعد بگوييد نمي توانيم استخدام كنيم و براي ما دردسر ايجاد كنيد.

در اين جلسه معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش آمار دقيق معلمان حق التدريسي را به تفكيك جنسيت، مدرك تحصيلي، محل خدمت و ساعات تدريس را ارائه كرد و در اختيار نمايندگان مجلس قرار داد.

حيدري با بيان اينكه 13 هزار و 500 فارغ التحصيل دانشگاهي و مراكز تربيت معلم كه جذب نشده و بايد در سالهاي آتي استخدام شوند افزود: اين آمار علاوه بر فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم است كه از بدو دوران دانشجويي استخدام بوده و هر ساله جايگزين نيروهاي بازنشسته در نقاط مختلف كشور مي شوند.

وي از حضور 33 هزار و 818 نيروي حق التدريسي آزاد با مدرك كارشناسي و بالاتر و 19 هزار و 207 با مدرك كارشناسي خبر داد و گفت: همچنين 4 هزار و 600 نيروي حق التدريس آزاد در آموزشكده هاي فني وحرفه اي ،13 هزار و 519 نيروي حق التدريسي آزاد مدارس بزرگسال ( با مشاركت دانش آموزان) و آموزش از راه دور، 20 هزار نيروي خريد خدمات آموزشي هنرستانها، مدارس كار و دانش و نيروهاي سرانه اي و انجمني مدارس شاهد، نمونه دولتي، هيئت امنايي، دارالقرآنها و .. هزار نيروي آموزشي مدارس بازمانده از تحصيل، 21 هزار و 645 مربي غير رسمي مهد كودكها و پيش دبستانيهاي مستقل، 63 هزار و 640 نيروي حق التدريسي آزاد مدارس غير انتفاعي خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند.

معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش درباره نيروهاي شاغل در نهضت سواد آموزي نيز گفت: 53 هزار و 187 آموزشيار نهضت سواد آموزي به صورت قراردادي و حق التدريسي و 3 هزار و 500 مدير نهضت سواد آموزي با مدرك كارداني و حداقل 4 سال سابقه در اين بخش از آموزش و پرورش فعاليت مي كنند.

حيدري با بيان اينكه بيش از 30 هزار نيروي حق التدريسي در آموزش و پرورش بالاي 25 ساعت در هفته مشغول به تدريس اند گفت: 17 هزار نفر از اين افراد در كشور را زنان تشكيل مي دهند كه در اين مسئله نيز با مازاد نيرو مواجه هستيم. همچنين تعداد قابل توجهي از اين افراد مدرك كارشناسي ندارند و ما طبق قانون خدمات كشوري نمي توانيم آنها را استخدام كنيم.

عباسي در پاسخ به سخنان وزير آموزش و پرورش گفت:اين سئوال به شما بر مي گردد كه چرا با وجود عدم امكان استخدام اين افراد آنها را در مدارس به كار گرفتيد.

حيدري نيز در پاسخ به وي گفت: ما در آن زمان به اين نيروها احتياج داشتيم و بايد از آنها استفاده مي كرديم ولي هم اكنون به دليل كسري بودجه نمي توانيم آنها را استخدام كنيم چرا كه اگر اين افراد استخدام شوند فشارهاي زيادي مبني بر حق و حقوق آنها براي ما ايجاد مي شود.

معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه آموزش و پرورش به اين نيروها احتياجي ندارد و تنها براي پر كردن كلاسهاي خالي از آنها استفاده مي كنند تصريح كرد: در حال حاضر كه اين نيروها حق التدريس هستند مي توانيم به آنها بگوييم كجا بروند و تدريس كنند ولي وقتي استخدام رسمي مي شوند خواهان انتقالي شده و حتي به شما نمايندگان نيز مراجعه مي كنند و براي ما دردسر ايجاد مي شود.

فاطمه آجرلويكي ديگر از اعضاء كميسيون در اين باره گفت: به دليل اينكه اين افراد نيروي ارزان قيمت بودند شما طي اين سالها از اين افراد بهره كشي كرديد .

همچنين در ادامه اين جلسه بحث استخدام آموزشياران نهضت سواد آموزي مطرح شد كه معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش در اين باره گفت: خوشبختانه سازمان نهضت سواد آموزي در اين جريان يك گام جلوتر از آموزش و پرورش است و توانسته حق التدريسي هاي نهضت را استخدام كند.

حيدري گفت: بيش از 56 هزار آموزشيار حق التدريسي و قراردادي در نهضت سواد آموزي مشغول به تدريس اند كه به حدود 7 هزار نفر از آنها در زمان وزارت محمود فرشيدي رديف استخدامي تعلق گرفته و تا كنون وزير آموزش و پرورش اجازه صدور حكم استخدام را براي اين افراد گرفته است.

معاون حقوقي وزارت آموزش و پرورش نيز در اين جلسه در پاسخ به سئوال نمايندگان مجلس مبني بر چگونگي استخدام 10 هزار نيروي پذيرفته شده در آزمون سال گذشته آموزش و پرورش و پيشرفت امور در اين مورد گفت: اين 10 هزار نفر همزمان با سي امين سالگشت پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز نيمه دوم سال تحصيلي جاري استخدام مي شوند.

ذكريا يازرلو در خصوص نامه وزير آموزش و پرورش به رئيس جمهور نيز گفت: اين نامه راهگشاي رسيدگي به وضعيت نيروهاي حق التدريس بوده و در جهت حل مشكلات اين افراد نگاشته شده است.

معاون حقوقي وزير آموزش و پرورش در ادامه با بيان اينكه دو بحث مهم اين وزارتخانه را آزار مي دهد گفت: آموزش و پرورش امروز گريبانگير اعتبارات شكننده و نيروهاي بي كيفيت است.

رئيس كارگروه آموزش و پرورش مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دومين جلسه كميسيون آموزش وتحقيقات درباره رسيدگي به وضعيت نيروهاي حق التدريس يكشنبه هفته آينده تشكيل مي شود از معاونان وزير آموزش وپروش خواست كه حتما عليرضاعلي احمدي در اين جلسه شركت كند.

همچنين نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات درباره سخنان اخير وزير آموزش و پرورش مبني بر اينكه استخدام نيروهاي حق التدريسي موجب انهدام اين وزارتخانه مي شود اعتراض كردند و خواهان پاسخگويي علي احمدي در اين باره شدند.

سليمي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين باره گفت: چگونه است كه مسئولان آموزش و پرورش مي گويند كه به اين نيروها احتياج دارند ولي از طرفي آنها را باعث انهدام آموزش و پرورش مي دانند.

وي ادامه داد: چطور در حالي كه بيش از 39 هزار نفر در آموزش و پرورش بالاي 25 ساعت در هفته تدريس مي كنند ولي اين سخنان عنوان مي شود و اين تناقضات براي چيست.

حيدري عضو ديگر كميسيون آموزش و تحقيقات نيز با اشاره به مواضع جديد وزيرآموزش و پرورش گفت: تصور مي كنم كه مواضع جديد علي احمدي مانع پيشرفت مذاكرات مثبت مجلس و آموزش و پرورش شد. چرا در حالي كه روند خوبي را در پيش داشتيم اينگونه در بيرون بازتاب شد كه مجلس و دولت در مقابل هم هستند.

وي خطاب به معاونان وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه اگر مشكلي را نمي توانيم حل كنيم معضلي را اضافه نكنيم تاكيد كرد: واقعيت اين است كه مجلس عزم خود را جزم كرده تا استخدام معلمان حق التدريس را حل كند حتي اگر اين واقعيت براي همه ما تلخ باشد.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن