تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816065829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فشار خون بالا ، علت تشنج بارداري


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تشنج در دوران بارداري وضعيت بسيار خطرناكي است كه با بالا رفتن فشار خون مادر صورت مي.گيرد و در نيمه دوم بارداري اختلالات زيادي را ايجاد مي.كند.

طبق بررسي.هاي صورت گرفته تقريبا 5 درصد از مادراني كه براي اولين بار باردار مي.شوند به اين بيماري مبتلا مي.شوند كه نه.تنها براي مادر دردسرساز است بلكه سلامت جنين را نيز تهديد مي.كند.
دكتر فرشته معاون ، متخصص زنان و زايمان در تعريف اين بيماري، به جام.جم مي.گويد: تشنج به معني انقباضات عضلاني غيرقابل كنترل است كه در اغلب موارد با كاهش سطح هوشياري همراه بوده و طي آن بيمار حركاتي پرشي و انقباضي متناوب همراه با خيره شدن چشم.ها به سمت بالا دارد كه گاهي به دليل قفل شدن دندان.ها به زبان فرد نيز صدماتي وارد مي.شود.
به گفته وي، نكته مهم در حين تشنج انقباض و اسپاسم عضله ديافراگم و قطع حركات تنفسي مطلوب و اختلال در اكسيژن.رساني به ارگان.هاي بدن است كه جنين در اين جريان دچار هيپوكسي (كاهش اكسيژن خون شرياني) مي.شود.
علل بيماري اين متخصص زنان و زايمان ،علل تشنج در بارداري را شامل تومورهاي مغزي، صرع، تب شديد، نارسايي كليه، افت شديد قند خون، مسموميت.ها، مننژيت و مسموميت حاملگي مي.داند كه هر يك از علل، درمان مطلوب خود را مي.طلبد.
دكتر معاون با اشاره به زنان بارداري كه سابقه بيماري صرع داشته.اند، اظهار مي.كند: اين دسته از بيماران مي.توانند با كنترل شديد و ايمن (تغيير نوع و دوز دارو توسط پزشك متخصص) از بروز ناهنجاري.ها در جنين و حملات تشنجي در امان بمانند.
وي درخصوص زنان بارداري كه تحت درمان با انسولين هستند، مي.افزايد: گاهي عدم كنترل قند خون و افت شديد قند خون منجر به تشنج و كاهش سطح هوشياري مي.شود، ولي اين موضوع را نيز نبايد فراموش كرد كه اين بيماري از نشانه.هاي يك بيماري زمينه.اي وخيم است و نياز به بستري اورژانس و بررسي علت دارد.
به گفته اين متخصص زنان و زايمان، تشنج در هر زمان از حاملگي و حتي در مراحل زايمان، مي.تواند رخ دهد، ولي در واقع تشنج.هاي مخصوص حاملگي (اكلامپسي) بندرت قبل از ماه ششم بارداري رخ مي.دهند كه اغلب علت اصلي آن افزايش فشار خون در حاملگي، همراه با دفع پروتئين زياد در ادرار است كه به دليل تغيير نفوذپذيري عروق در سراسر بدن و ازجمله مغز، منجر به خونريزي مغزي و به دنبال آن تشنج مي.شود.
دكتر معاون شروع تشنج در زنان باردار را به صورت احساس سردرد، سرگيجه، خستگي شديد و رويت لكه.هاي سفيد به هنگام زايمان ذكر و خاطرنشان مي.كند: حملات تشنجي مي.تواند براي مادر و جنين كشنده باشد يا اين كه مادر را به كما برده و كاهش شديد اكسيژن.رساني را براي جنين به علت جفت نارسا و نيز اسپاسم ديافراگم، قطع حركات تنفسي مادر و نيز بروز دكولمان (كنده شدن جفت از محل خود قبل از زايمان) به دليل انقباضات رحم داشته باشد.
بارداري بدون تشنج وي با اشاره به اين كه مي.توان با روش.هايي هرچند ساده، از بروز تشنج در دوران حاملگي خودداري كرد، برخي از اين اقدامات را شامل كاهش وزن در زنان چاق، كنترل و بررسي وضعيت قند خون در بيماران با سابقه ديابت حاملگي يا بيماري مرض قند (ديابت نوع يك و 2 )، كاهش مصرف نمك و چربي، خودداري از مصرف غذاهاي آماده و كم.محتوا دانسته و يادآور مي.شود: با مصرف ميوه و سبزي تازه و ورزش مداوم و آهسته، قبل از اقدام به بارداري مي.توان راهي هموار براي دوران بارداري مهيا كرد.
اين پزشك متخصص مي.افزايد: در طول دوران بارداري، ويزيت.هاي مكرر توسط پزشك زنان، مصرف امگا 3، استراحت رواني و جسمي، كاهش مصرف نمك و در صورت صلاحديد پزشك، مصرف آسپيرين و كلسيم و بررسي وضعيت رشد جنين توسط معاينه و سونوگرافي، لازم و ضروري است.
وي اظهار مي.كند: در بيماري كه فشار خون افزايش يافته در بارداري دارد، افزايش سردرد در جلوي پيشاني يا پشت.سر، درد ناحيه سمت راست بالاي شكم، روي محل كبد و احساس
رويت لكه.هاي نوراني جلوي چشم و فشار خون بيش از 160 بر 110 mmug به معناي پركلامپسي شديد و تشنج قريب.الوقوع است، كه در اين زمان بستري و كنترل فشار خون با داروهاي پايين.آورنده فشار خون و استفاده از سولفات منيزيم براي جلوگيري از تشنج و بررسي وضعيت انعقاد و كبد، ضروري است و بايد به دنبال بهبود وضعيت مادر، ختم حاملگي در اسرع وقت به عنوان درمان قطعي پركلامپسي ـ اكلامپسي صورت بگيرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن