تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797063624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برش لیزر استیل


واضح آرشیو وب فارسی::


 

 

همه‌ی ما با فلز آهن آشنا هستیم،استیل آلیاژی است که در اثر ترکیب چند ماده با آهن به دست می‌آید که افزوده شدن این آلیاژ‌ها مسلما ویژگی‌هایی را نیز به فلز آهن می‌افزاید و یا برخی از ویژگی‌های آن را بهبود می‌بخشد. یکی از عناصر موجود در این آلیاژ کربن است، که کمتر از ۲% کربن در این آلیاژ موجود است. استیل با نام فولاد نیز شناخته می‌شود. به طور کلی سه دسته استیل وجود دارد:

  1. استیل آستینیتی
  2. استیل فریتی
  3. استیل مارتنزیتی

 

یکی از روش‌های پیشرفته و مورد توجه برای برش مواد از جمله استیل، برش لیزر است. در این مقاله به بررسی چگونگی برش لیزر استیل خواهیم پرداخت:

 

برش لیزر استیل

مواد فولادی اغلب بسیار ضخیم هستند و به روش‌های برش با توان بسیاربالا نیاز دارند. این بدان معنی است که آنها معمولاً با لیزرهای CO2 برش داده می‌شوند زیرا آنها ظرفیت پمپاژ بالاتر و مصرف برق کمتری را نسبت به سایر لیزرها دارند. به طور کلی، هرچه ورق استیل ضخیم‌تر باشد، به قدرت بیشتری برای برش آن نیاز است.

برش لیزر استیل بیش از سایر فرآیندهای برش موفق بوده است، زیرا حتی می‌تواند حفره‌های بسیار کوچکی را ایجاد کند که گاهی اوقات به اندازه یک پنجم ضخامت ورق استیل است. اندازه سوراخ‌ها در ورق استیل با برش لیزر فیبر می‌تواند حتی کوچکتر نیز باشد.

لیزرهای Nd:YAG معمولاً قادر به برش استیل در هر ضخامتی (از حدود 20 میلی متر بالاتر) نیستند، اما می‌توان آنها را با تقویت کننده فیبر نوری و مکانیزم گاز کمکی اکسیژن جفت کرد تا آنها را قادر به برش مواد فولادی ضخیم‌تر نمود.

 

مزایای برش لیزر استیل چیست؟

برش لیزر استیل نسبت به سایر روش‌های برش استیل مزایای خاصی دارد که مسلما برش لیزر استیل را به بهترین گزینه برای انجام پروژه شما تبدیل می‌کند:

  • فرآیند برش بدون تماس و عدم تاثیر بر سطح استیل
  • حداقل میزان پلیسه در برش لیزر استیل
  • مصرف کم انرژی در برش لیزر
  • فرآیند برش ایمن و محدود
  • ایجاد حفره‌های بسیار ظریف در برش لیزر استیل
  • سیستم خودکار برش لیزر
  • حداکثر دقت برش لیزر
  • حداکثر سرعت در برش لیزر استیل
  • عدم نیازی به قالب‌سازی در برش لیزر استیل
  • تنوع در اجرای انواع طرح در برش لیزر استیل

 

برش لیزر استیل چگونه انجام می‌شود؟

خدمات برش لیزر به عنوان یکی از انواع روش‌های برش انواع ورق استیل و سایر فلزات در بازه ضخامتی 10  تا 25 میلی متر استفاده می‌شود. برش لیزر استیل و دیگر فلزات دارای دقت و کیفیت بالایی می‌باشد. برش لیزر استیل در ضخامت‌های پایین دارای سرعت بالایی بوده ولی سرعت آن در ضخامت‌های بالا به شدت کاهش می‌یابد. برای برش لیزر استیل با ضخامت‌های مختلف، گاهی باید از انواع دستگاه‌های لیزر مختلف استفاده نمود.

برای انجام برش لیزر استیل ابتدا اشعه لیزر را آماده می‌کنند. برای این کار مواد مولد لیزر به وسیله تحریک جریان الکتریکی یا تابش لامپ تهیه می‌شود و پرتو ایجاد شده با استفاده از تکه‌های آینه به کار رفته در دستگاه منعکس می‌گردد تا انرژی لازم جهت انجام برش را به دست آورد. سپس اشعه لیزر خروجی پر توان به محل برش استیل تابانده می‌شود و بر روی سطح کوچکی از متریال متمرکز می‌گردد.

 تمرکز انرژی در یک نقطه موجب ذوب، سوختن و یا بخار شدن آن نقطه از استیل می‌شود. مواد مذاب توسط گاز کمکی (اکسیژن و نیتروژن) از نقطه برش دور می‌شود. در برش با اکسیژن انرژی حاصل از سوختن ماده به کمک اکسیژن می‌آید و در نتیجه نسبت به برش نیتروژن امکان برش سطوح با قطر بالاتر و سرعت بیشتری وجود دارد، اما کیفیت برش لیزر استیل با گاز اکسیژن نسبت به برش لیزر استیل با گاز نیتروژن پایین‌تر است.

 انتخاب توان دستگاه، نوع گاز برش مورد استفاده و پارامترهای برش استیل عمدتا بر مبنای جنس قطعه و ضخامت آن صورت می‌گیرد. برش لیزر استیل با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و بی‌نظیر شما را قادر می‌سازد تا با حذف محدودیت‌های شیوه‌های سنتی برشکاری قطعات، طرح‌ها و ایده‌های پیچیده پروژه‌های صنعتی خود را با سرعت هرچه تمام‌تر و کیفیتی بالاتر اجرا نمایید.



سفارش آنلاین برش لیزر استیل

برش لیزر استیل یکی از خدمات مجموعه شیت لیزر است. مجموعه شیت لیزر با در اختیار داشتن مدرن‌ترین و قوی‌ترین دستگاه برش لیزر موجود در ایران Bystronic سوئیس، قادر به ارائه با کیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها جهت برش لیزر استیل در صنایع مختلف با تابش کنترل شده و تقویت شده اشعه لیزر است.

جهت سفارش آنلاین برش لیزر استیل، می‌توانید از طریق فرم ثبت سفارش آنلاین به راحتی نسبت به ثبت سفارش خود جهت برش لیزر استیل و سایر خدمات مجموعه شیت لیزر اقدام نمایید.



سوالاتی که در این مقاله به آنها پاسخ داده شده است:

جنس استیل چیست؟

وقتی فلز آهن با چند ماده و عنصر خاص ترکیب می‌شود، آلیاژ استیل به دست می آید و ساخت این آلیاژ ویژگی‌هایی را نیز به فلز آهن اضافه می‌کند.

 

مزایای برش لیزر استیل چیست؟

از مزایای برش لیزر استیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: فرآیند برش بدون تماس و عدم تاثیر بر سطح استیل، حداقل میزان پلیسه در برش لیزر استیل، مصرف کم انرژی در برش لیزر، فرآیند برش ایمن و محدود، ایجاد حفره‌های بسیار ظریف در برش لیزر استیل، سیستم خودکار برش لیزر، حداکثر دقت برش لیزر، حداکثر سرعت در برش لیزر استیل، عدم نیاز به قالب‌سازی در برش لیزر استیل، تنوع در اجرای انواع طرح‌های پیچیده

 

آیا برش لیزر استیل قابلیت تولید تعداد زیاد قطعات سری با کیفیت بالا را دارد؟

بله، با استفاده از برش لیزر می‌توان قطعات و محصولات استیل با سایز یکسان را بصورت سری در مدت زمان کتاه با کمترین خطا تولید نمود.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15807]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن