تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798266044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرگیجه نشانه چیست و باید به کدام پزشک مراجعه کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

سرگیجه از مشکلات شایع در میان بسیاری از افراد جامعه است. با این حال تعداد زیادی از این افراد که به چنین مشکلی دچار هستند، علت دقیق آن را نمی‌دانند و باورهای اشتباه و غلط عامیانه نیز باعث می‌شود به دنبال درمان آن نروند. گفتنی است که در بسیاری از موارد، این مشکل نشان‌دهنده وجود یک بیماری خطرناک است. اگر شما نیز به این مشکل دچار هستید، با ما همراه شوید تا به بررسی علل آن بپردازیم و بهترین دکتر برای درمان سرگیجه در تهران را به شما معرفی کنیم.



سرگیجه چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

سرگیجه یا Dizziness، یک مشکل شایع است که خود را در اشکال متنوعی نشان می‌دهد. این مشکل سبب می‌شود فرد دچار بی‌تعادلی شود و کنترل خود هنگام ایستادن روی دوپا را از دست دهد. همچنین می‌تواند موقتی یا دائمی، کوتاه یا طولانی و با سر درد یا بدون سر درد خود را نشان دهد.

اگر سرگیجه‌های شما حالتی دائمی داشته و نشانه‌ای از خفیف بودن در خود ندارد، لازم است تا فورا به دکتر متخصص  مراجعه کنید تا با معاینه شما بتواند علت و ریشه این مشکل را کشف کند و برای درمان سرگیجه در تهران به شما یاری رساند.

دلایل بروز سرگیجه چیست؟

این مشکل در تعداد زیادی از انسان‌ها رخ می‌دهد که بسته به علت آن، ممکن است وضعیت‌های مختلفی در فرد ایجاد شود. کسی که به چنین مشکلی دچار است، نباید راحت از کنار این موضوع عبور کند و نسبت به آن بی‌اهمیت باشد. این کار کاملا غلط و زیان‌بار است و از آنجایی که چنین مشکلی ممکن است به دلایل مختلفی خود را نشان دهد، زنگ خطری برای این افراد محسوب می‌شود. در ادامه به عمده‌ترین دلایل بروز این مشکل اشاره خواهیم کرد.

اختلالات متابولیک

در بسیاری از افراد، عدم تعادل قند خون و افت ناگهانی آن، می‌تواند منجر به بروز این اختلال شود و این موضوع قاعدتا زنگ خطری برای شما خواهد بود. همچنین کسانی که به بیماری دیابت و نارسایی‌های کلیوی مبتلا هستند، احتمالا درگیری بیشتری با آن خواهند داشت. درمان سرگیجه در تهران به شما اکیدا توصیه می‌شود؛ زیرا ریشه این مشکل بعضا دارای موارد خاص و پیش‌بینی نشده است و باید حتما به دکتر متخصص مراجعه کنید.

اختلالات سایکوتیک

از جمله مهم‌ترین دلایل این مشکل می‌توان به اختلالات روانی اشاره کرد. در این دسته از اختلالات، فرد مبتلا از خود رفتارهای غیر ارادی نشان داده و مواردی مثل توهم یا هذیان‌گویی را بروز می‌دهد. اختلالات سایکوتیک اغلب به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و مواد مخدر است. این نوع اختلال ذهن انسان را کاملا درگیر خود کرده و افراد مبتلا دائما به آن دچار می‌شوند.

میگرن و آسیب‌های مرتبط با گوش

مشکل مورد بحث در برخی از افراد به‌صورت کوتاه و سریع خود را نشان می‌دهد؛ این دسته از اختلالات حدودا ۳۰ دقیقه طول کشیده و معمولا فرد مبتلا به آن، مدت زیادی درگیر علائم آن نخواهد بود. درمان سرگیجه در تهران به کمک دکترهای متخصص و حرفه‌ای قابل انجام است. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل، صدمه دیدن سیستم دهلیزی است که در برخی موارد به اختلالات طولانی و همیشگی منجر می‌شود. این دسته از سرگیجه‌ها می‌توانند فرد مبتلا را بین چند ساعت تا چند روز درگیر خود کنند. اگر سیستم دهلیزی یا محیطی شما آسیب‌دیده است، باید فورا برای درمان آن نزد پزشک متخصص مراجعه کنید.



انواع مختلف سرگیجه را بشناسید

با وجود اینکه در درمان این مشکل باید منتظر تشخیص دکتر و تجویز دارو و درمان لازم برای آن باشیم؛ اما می‌توان گفت که سرگیجه‌ها معمولا به ۴ دسته تقسیم شده‌اند.

سرگیجه حرکتی

این نوع اختلال غالبا به‌خاطر بروز مشکل در بخش داخلی گوش و سیستم تعادلی بدن دیده می‌شوند. به همین دلیل درمان سرگیجه در تهران نیازمند یک دکتر متخصص و حرفه‌ای است. نشانه‌های این نوع سرگیجه با حس چرخش اشیا یا حرکت محیط به دور خود همراه بوده و علائمی چون تعریق، تهوع و استفراغ دارد.

سرگیجه عروقی

این نوع از ناهنجاری‌ها اغلب به دلیل اختلال در عروق مغزی رخ داده و علائمی همچون تاری دید، سردرد، تهوع و استفراغ دارند.

سرگیجه عدم تعادلی

این مورد همانطور که از نام آن نیز پیداست، به علت اختلال و ناهنجاری در سیستم تعادلی بدن رخ می‌دهد. این نوع خاص گاها بدون حس چرخش است و علائمی همچون لرزش بدن، عدم تعادل و سختی در راه‌رفتن را بروز می‌دهد.

سرگیجه تنشی

این مورد نیز اغلب به دلیل فشار روحی، اضطراب، نگرانی، استرس و کشیدگی عضلات رخ می‌دهد. علائم این نوع از ناهنجاری‌ها را می‌توان سردرد، فشار مغزی و واکنش منفی نسبت به نور و صدا دانست.

نکته مهم: درمان سرگیجه در تهران، هنگام ابتلا به هر یک از موارد فوق یا مشاهده علائم آن، بسیار حیاتی و ضروری است.



سرگیجه چه علائمی دارد؟

سرگیجه از جمله مشکلاتی است که در آن فرد مبتلا، معمولا حس می‌کند که اشیا و محیط به دور وی چرخ می‌خورند و تعادل خود را از دست می‌دهد. این عارضه همچنین ممکن این حس را در فرد مبتلا به‌وجود آورد که بدن وی در حال پیچ و تاب خوردن به دور خود است. البته این مشکل خود را صرفا با همین علائم نشان نمی‌دهد.

از شایع‌ترین علائمی که همراه با این عارضه قابل مشاهد است، باید به حس بی‌قراری، حس ضعف، بی تعادلی، حالت تهوع، استرس و اضطراب اشاره کرد. در برخی موارد نیز در کنار اختلال مورد بحث، فرد به علائم خاص دیگری دچار می‌شود. درمان سرگیجه در تهران به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. پس باید در صورت احساس درد در قفسه سینه یا به‌وجود آمدن مشکلات تنفسی و حتی کاهش شنوایی، باید به دکتر متخصص مراجعه کرد.

دیگر علائم مرتبط با این اختلال

دیگر علائم شامل تپش قلب، مشکل در تکلم، انحراف دید و دوتایی دیدن اشیا و از دست دادن توان ایستادن و راه رفتن است. موضوع حساس و بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که علائم این مشکل، زمانی که فرد در حالت ایستاده قرار دارد، تشدید خواهند شد. برای متوقف‌کردن یا کاهش تشدید آن باید مدتی دراز بکشید و استراحت کنید.

گاها احتمال دارد فرد نشانه‌های سرگیجه و گیجی را اشتباها یکی بداند و فرقی میان آن‌ها قائل نشود. از شایع‌ترین علائم گیجی می‌توان سیاهی رفتن چشم‌ها هنگام بلند شدن را نام برد. اگر هنگام بلند شدن، چشم‌های شما به سیاهی می‌رود، نیازی به نگرانی نیست. با این حال، مراجعه به دکتر برای درمان سرگیجه در تهران یک امر ضروری و لازم است.

علائم سرگیجه تا چه مدت طول می‌کشد؟

مدت زمان درگیر بودن با علائم این بیماری، به علل آن و همچنین میزان شدت آن بستگی دارد. بعضی از موارد هستند که صرفا چند ثانیه یا چند دقیقه طول خواهند کشید، در حالی که برخی دیگر بین چندین ساعت یا چندین روز فرد مبتلا را درگیر خود می‌کنند.



آشنایی با دکتر علی جعفری، جراح مغز و متخصص درمان سرگیجه در تهران

همانطور که تا به اینجا خواندید، متوجه شدید سرگیجه یک مشکل مهم و حساس در سلامت افراد است. به همین دلیل باید به محض رویت علائم آن، به پزشک معالج مراجعه کنید. دکتر علی جعفری متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات است که با تکیه بر تبحر و تجربه طولانی‌مدت خود، می‌تواند به شما در رفع مشکلات حاد مربوط به سرگیجه کمک کند.

سخن نهایی

در این مطلب با سرگیجه، علل و علائم آن و موارد مرتبط با آن آشنا شدیم. در مورد این اختلال باید توجه کرد که اگر هنگام رویت علائم آن، هرچه سریع‌تر با دکتر متخصص مشورت کنید، درمان و رفع مشکل بهتر انجام خواهد شد و احتمال بروز خطرات جانبی نیز به مراتب کمتر است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن