تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798146399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا از کارت پی وی سی برای چاپ استفاده کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::



کارت‌های پی وی سی کارت‌هایی هستند که از نوعی پلاستیک فشرده به نام پلی وینیل کلراید یا به اختصار PVC ساخته شده‌اند و یکی از محصولات صنعت پتروشیمی محسوب می‌شوند. مقاومت این نوع کارت در برابر گرما و سرما در مقایسه با کارت‌های کاغذی و مقوایی بسیار بالاتر بوده و دوام و ماندگاری آن نیز به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن‌ها بیشتر است. بنا به همین دلایل است که در سال‌های اخیر کارت PVC محبوبیت زیادی نسبت به سایر کارت‌ها پیدا کرده است. این جنس، بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر است و در اثر فشار یا ضربه آسیبی نمی‌بینند، همچنین این امکان وجود دارد که با تعبیه تراشه و حافظه‌های بسیار ظریف و کوچک درون آن‌ها عملیات هوشمند‌سازی را انجام داد. بنابراین می‌توان اطلاعات را در آن‌ها ذخیره‌سازی کرد و به منظور تشخیص هویت و یا برای ارائه انواع خدمات مورد استفاده قرار دارد. همچنین برای خواندن داده‌های ذخیره شده نیز می‌توان از دستگاه‌های کارتخوان(ریدر) مناسب استفاده کرد. نکته‌ای که قابل توجه است اینکه در تهیه کارت پی وی سی از کاغذ استفاده نمی‌شود و این نوعی همزیستی با محیط زیست و طبیعت است.

 

مزایای استفاده از انواع کارت پی وی سی

از مهمترین دلایلی که باعث شده کارت‌های PVC بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند عوامل ذکر شده در زیر است:

· کارت‌های پلاستیکی جنس مقاوم و قابل انعطافی دارند و به دلیل ماندگاری زیادی که دارند می‌توانند برای چاپ کارت‌ شناسایی و پرسنلی، کارت بانکی و کارت اعتباری و همچنین برای چاپ کارت تخفیف و هدیه مورد استفاده قرار گیرند.

· از دیگر مزایای آن می‌توان به قابلیت ضد آب بودن آن اشاره کرد که موجب شده در برابر رطوبت نیز مقاوم باشند.

· استفاده از این جنس برای چاپ کارت بسیار مقرون به صرفه است و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌نماید.

· کارت PVC سازگاری و تطابق کامل با محیط زیست دارد. کارت‌ها بعد از مدتی دیگر به کار نمی‌آیند و از چرخه‌ی استفاده خارج خواهند شد. همین موضوع باعث افزایش تعداد کارت‌های بدون استفاده می‌شود و اگر فکری به حال آن‌ها نشود، می‌تواند برای محیط زیست آسیب‌زننده و مشکل‌زا باشد. اما اگر از کارت پی وی سی برای این کار استفاده شود، نیازی به نگرانی نیست، زیرا آن‌ها با محیط زیست سازگاری بالایی دارند و به راحتی قابل بازیافت و باز‌استفاده خواهند بود که بسیار مطلوب است.

· این جنس کارت‌ها، قابلیت ذخیره حافظه دارند. با چاپ کارت PVC می‌توان از این امکان استفاده نمود و انواع مختلف اطلاعات را برروی کارت‌ها ذخیره کرد.

 

مهمترین کاربرد‌های کارت PVC

در دنیای امروز کارت پی وی سی کاربرد زیادی در زندگی روزانه مردم دارد و در دسترس تمامی افراد هست. زیرا این کارت‌ها برای خرید، عبور و مرور، حمل و نقل عمومی (مترو یا اتوبوس)، بانک و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای چاپ انواع کارت، از کارت‌های تبلیغاتی ساده گرفته تا کارت‌های پرسنلی، اعتباری و بانکی می‌توان از پی وی سی استفاده کرد. به کمک این کارت‌ها می‌توان اطلاعات را برای مدت طولانی نگهداری کرد. دارنده آن می‌تواند برداشت و واریز پول با استفاده از نوع مجهز این کارت‌ها به تکنولوژی مربوطه داشته باشد. کارت‌های فوق توسط پرینتر کارت PVC چاپ می‌شوند و می‌توان از آن‌ها هم در زمینه تبلیغات و هم احراز هویت استفاده کرد. زیرا قابلیت افزودن چیپ، نوار مغناطیسی و یا هولوگرام را دارند و با افزودن این امکانات، کاربرد‌های ویژه‌ای خواهد داشت. قابلیت فوق‌العاده‌ای که کارت PVC را از دیگر کارت‌ها مجزا کرده قابلیت هوشمند‌سازی آن است. در لایه‌های داخلی و میانی کارت چیپ حافظه‌ای تعبیه شده که خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود و می‌توان اطلاعات را در آن ذخیره‌سازی کرد و در نهایت با دستگاه ریدر به این اطلاعات، دسترسی پیدا کرد.

 

کارت PVC چند نوع دارد؟



کارت خام PVC دارای تنوع رنگی زیادی است، ولی در تقسیم‌بندی در دو دسته ساده و هوشمند قرار می‌گیرد.

· ساده

کارت پی وی سی ساده به کارتی گفته می‌شود که در لایه‌های خود چیپ الکترونیکی ندارد و در مواردی که نیاز به تبادل اطلاعات نیست استفاده می‌شود.

· هوشمند

کارت هوشمند به عوامل الکترونیکی مجهز شده و توانایی دریافت، ارسال و ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد. کارت هوشمند PVC خود شامل دو نوع تماسی (contact) و غیر تماسی (contact less) است که هر کدام نیز به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.

 

چاپ کارت PVC به چند روش انجام می‌گیرد؟

دو روش کلی برای چاپ کارت پی وی سی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید و باتوجه به نیاز خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

· چاپ افست

این روش مناسب برای تیراژ‌های بالای هزار عدد با طرح ثابت انجام می‌شود که خود به دو روش چاپ شیت و چاپ تک کارت صورت می‌گیرد.

 

· چاپ دیجیتال

این روش برای تیراژ‌های پائین و طرح متغییر مناسب است. چاپ کارت PVC با دستگاه‌های چاپ دیجیتال به دو روش چاپ مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که نحوه عملکرد هر یک متفاوت است. سرعت چاپ دیجیتال کارت پی وی سی بسیار بالا است، کیفیت چاپ مطلوبی نیز دارد اما اصولاً از تکنیک افست پایین‌تر است.

قیمت چاپ کارت PVC به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به اینکه چاپ کارت PVC انواع مختلفی دارد، تعرفه‌ها نیز بسته به تیراژ، نوع چاپ و نوع کارت می‌توانند بسیار متغیر باشند. هر چه تیراژ بالاتر باشد قیمت چاپ کارت پی وی سی پایین‌تر است. کو آی کو به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه چاپ کارت پی وی سی با بهره‌گیری از بروزترین دستگاه‌های چاپ کارت، بهترین خدمات چاپ را ارائه می‌نماید. جهت دریافت لیست قیمت چاپ می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 678]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن