تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798123059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثیر مصرف هم‌زمان گینر و پروتئین وی بر سلامت جسمی


واضح آرشیو وب فارسی::


مکمل‌ها همیشه برای افزایش و یا کاهش وزن مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. گاهی ممکن است به دلیل یک بیماری به پزشک مراجعه کنید و او برای شما مکمل تجویز کند. مکمل‌هایی مانند پروتئین وی و گینرها می‌توانند برای سلامتی هم مفید باشند، می‌پرسید چگونه؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بدهیم.

معرفی مکمل‌ها؛ مَس گینر و پروتئین وی

مَس گینرها مکمل‌هایی با ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها هستند که برای کمک به افزایش وزن استفاده می‌شوند. افرادی که می‌خواهند وزن اضافه کنند معمولاً از این مکمل‌ها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در طول دوره‌های تمرین شدید عضله سازی کنید، مَس گینرها منبع خوبی برای کالری و پروتئین اضافی هستند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید فقط توده عضلانی بدون چربی به دست آورید، پروتئین وی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

معمولاً نسبت کربوهیدرات به پروتئین در مَس گینرها 3 به 1 یا 2 به 1 است. برخی از مَس گینرها حاوی ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی در مقادیر مختلف هستند.

پروتئین وی اما در دنیای تناسب‌اندام طوفانی به پا کرده است. هر ورزشکار فعال مطمئناً از این مکمل استفاده می‌کند. اعتقاد بر این است که پروتئین وی در افزایش سرعت ریکاوری عضلانی و افزایش قدرت عضلانی مفید است، همچنین به رشد عضلات و ماهیچه‌ها بدون چربی کمک می‌کند.

بدن‌سازانی که به دنبال به حداکثر رساندن عضله سازی و ساخت توده عضلانی بدون چربی هستند، پروتئین وی را انتخاب می‌کنند.

اما همه این‌ها فواید ورزشی و تناسب‌اندام این مکمل‌ها هستند. تفاوت گینر و پروتئین وی هم در همین کارایی آن‌ها است. یکی عضله سازی می‌کند و دیگری وزن را افزایش می‌دهد، اما آیا این مکمل‌ها تأثیری هم بر سلامت جسمی فرد دارند؟

فواید پروتئین وی بر سلامتی

پروتئین وی علاوه بر تأثیراتی که بر عضله سازی دارد، می‌تواند برای سلامتی فرد هم مفید باشد. در ادامه به تعدادی از فواید وی پروتئین بر سلامتی جسمانی اشاره می‌کنیم:

1. کاهش وزن: گفته می‌شود که پروتئین آب‌پنیر اثرات مثبتی بر کاهش وزن دارد. پروتئین یک ماده مغذی کامل است و شما را سیر نگه می‌دارد. بنابراین احساس گرسنگی و هوس شما را کاهش می‌دهد و درنتیجه منجر به کاهش کالری دریافتی می‌شود. زمانی که پروتئین مصرف می‌کنید و ورزش هم می‌کنید بدن شما از چربی‌ها برای تولید انرژی برای تمرین استفاده می‌کند و وزن کم می‌کنید. مطالعات مختلف همچنین نشان داده‌اند که احتمال ایجاد توده عضلانی بدون چربی در افرادی که پروتئین وی مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که این مکمل را مصرف نمی‌کنند بیشتر است.

2. حفظ سطح کلسترول خون: طبق یک مطالعه منتشرشده در مجله تغذیه بریتانیا، به 70 مرد و زن مبتلابه چاقی به مدت 12 هفته مکمل وی پروتئین داده شد و آن‌ها ازنظر سطح لیپید و انسولین کنترل شدند. نتیجه کاهش قابل‌توجهی در کلسترول تام و کلسترول LDL (کلسترول بد) در پایان هفته دوازدهم در گروه مصرف‌کننده آب‌پنیر نسبت به گروه مصرف‌کننده کازئین نشان داد.

3. جلوگیری از کاهش وزن در افراد HIV مثبت: بیماران HIV (بیماران مبتلابه ایدز) معمولاً با مشکل کاهش وزن مواجه هستند. طبق مطالعه‌ای که در این مورد انجام شده، پروتئین وی برای افراد HIV مثبت مفید است، زیرا به کنترل کاهش وزن بیش‌ازحد در آن‌ها کمک می‌کند.

4. مفید برای بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون: طبق تحقیقات منتشرشده در مجله بین‌المللی لبنیات، نوشیدنی‌های مملو از مکمل‌های پروتئین وی فشارخون را در بیماران مبتلابه این بیماری پایین می‌آورند و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته قلبی را در آن‌ها کاهش می‌دهند.

5. تقویت عملکرد ماهیچه‌ها و تسریع ریکاوری عضلات: پروتئین وی به همین دلیل در بین بدن‌سازان محبوب است. این مکمل به بهبود عملکرد عضلات و ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک می‌کند و زمان ریکاوری عضلات را کاهش می‌دهد. این مکمل در به حداکثر رساندن اندازه و قدرت عضلات شما نقش مهمی دارد و به افزایش عضله کمک می‌کند.

بدون شک، پروتئین آب‌پنیر دارای مزایای مختلفی برای سلامت جسمی افراد است، اما می‌تواند معایبی هم داشته باشد. اگرچه پروتئین وی به‌راحتی قابل‌هضم است، اما برخی از افراد ممکن است از عوارض جانبی احتمالی این مکمل رنج ببرند.

 

فواید گینر بر سلامتی

یک وعده مَس گینر می‌تواند از 350 کالری تا بیش از 1200 کالری را برای بدن شما تأمین کند. مقدار پروتئین نیز ممکن است از 15 گرم تا 65 گرم یا حتی بیشتر متغیر باشد. بنابراین، اگرچه مَس گینر ممکن است به‌عنوان یک منبع پروتئین عمل کند، اما باید توسط افرادی که سخت ورزش می‌کنند مصرف شود. علاوه بر افزایش وزن در افراد لاغر، مس گینرها فواید دیگری هم برای سلامتی دارند که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. سرشار از کربوهیدرات

مَس گینرها حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند. این کربوهیدرات‌ها انرژی موردنیاز شما را تأمین می‌کنند که برای یک تمرین شدید بسیار مفید است.

2. حاوی پروتئین وی با کیفیت بالا

مَس گینرها حاوی پروتئین وی با کیفیت بالایی هستند که مکملی شگفت‌انگیز برای بدن‌سازی است. برخی از مَس گینرها با چربی‌های رژیمی نیز عرضه می‌شوند. این چربی غذایی می‌تواند به شما در دستیابی به اندامی متناسب کمک کند.

3. کمک به بازیابی و رشد عضلات

 

مَس گینرها به ریکاوری و رشد عضلات کمک می‌کنند. این مکمل‌ها هنگامی‌که از یک رژیم بدن‌سازی منظم پیروی می‌کنید بسیار مفید هستند، زیرا انرژی موردنیاز برای تمرین را برای شما تأمین می‌کنند و به رشد عضلات و ریکاوری راحت‌تر شما منجر می‌شوند.

4. ترکیبی از مواد معدنی و ویتامین‌ها

مَس گینرها بدن شما را سالم و متناسب نگه می‌دارند. آن‌ها ترکیب خوبی از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف هستند که منبع تغذیه مهمی برای بدن شما برای سالم ماندن و تناسب‌اندام فراهم می‌کنند.

5. سرشار از فیبر

مَس گینرها حاوی فیبر هستند. این ماده از نفخ جلوگیری می‌کند و هضم را بهبود می‌بخشد، بنابراین برای دستیابی به سلامت کلی و تناسب‌اندام واقع فوق‌العاده است. 



تفاوت گینر و پروتئین وی چیست؟

مَس گینر و پروتئین وی هر دو مکمل‌هایی هستند که در صور استفاده درست می‌توانند فوایدی برای سلامتی جسمی شما داشته باشند، اما این دو با هم تفاوت دارند. در اینجا تفاوت‌های این دو مکمل را برای شما بیان می‌کنیم:

1. ترکیبات

مَس گینرها معمولاً حاوی کربوهیدرات و چربی بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به پودرهای پروتئین وی هستند. محتوای کربوهیدرات در مَس گینرها معمولاً 2-3 برابر بیشتر از محتوای پروتئین است. مکمل‌های پروتئین وی از 90 تا 95 درصد محتوای پروتئین و تنها مقدار کمی کربوهیدرات و چربی تشکیل شده‌اند.

درحالی‌که مَس گینرها حاوی تمام درشت مغذی‌های اصلی (پروتئین، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها) هستند، پودر پروتئین وی یک منبع پروتئینی غالب بدون کربوهیدرات، چربی و کالری اضافه است.

2. مکانیسم اثر

افزایش‌دهنده‌های وزن یا همان مَس گینرها باعث افزایش وزن بدن می‌شوند، درحالی‌که پروتئین وی تنها توده عضلانی را بدون اثر حجم دهی افزایش می‌دهد.

مَس گینرها به افزایش سطح انسولین کمک می‌کنند و درنتیجه ذخیره چربی در بدن را افزایش می‌دهند. پروتئین‌های آب‌پنیر یا وی پروتئین عضلات بدون چربی را بدون افزایش سطح چربی بهبود می‌بخشند.

کلام پایانی

مکمل‌های ورزشی معمولاً به مقاصد ورزشی مانند افزایش یا کاهش وزن، افزایش حجم عضلات، افزایش انرژی و ... مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما ممکن است تأثیرات دیگری هم بر بدن داشته باشند. مکمل‌هایی مانند پروتئین وی و گینرها علاوه بر اهداف ورزشی، اهداف سلامتی مانند کاهش وزن، کاهش کلسترول، کنترل قند خون و ... را نیز دنبال می‌کنند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21619]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن