تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797850878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزایای داستان کودکانه  برای کودکان


واضح آرشیو وب فارسی::

 


Portrait of pupils and teacher looking at page of interesting book in library

قصه گویی نقش مهمی در رشد کلی کودک پیش دبستانی شما دارد. خواه به سادگی صحبت کردن در مورد دوران کودکی یا به اشتراک گذاشتن یک داستان خنده دار در مورد روزتان باشد. برانگیختن اشتیاق به مطالعه از سنین پایین برای رشد کودک بسیار مهم و سرگرم کننده است. کودکان به طور غریزی عاشق کتاب و داستان هستند؛ زیرا با ایده‌ها، مکان‌ها و موجودات فوق‌العاده‌ای آشنا می‌شوند که هیچ تجربه ای از تعامل با آن ها ندارند. آن ها می‌توانند از طریق داستان کودکانه درباره زندگی، جهان و خودشان بیشتر بیاموزند. 

در طول این دوران بی‌سابقه قرنطینه و انزوا به دلیل ویروس کرونا، همه مردم، به ‌ویژه کودکان، نیاز فوری به ایجاد روابط، ارتباط با جامعه و تقویت عواطف خود دارند. جدای از ایجاد فرصتی برای سپری کردن اوقات خوش در کنار کودکتان، شما می توانید از طریق فعالیت های کتاب خوانی و قصه گویی به بازگرداندن احساسات و عواطف کودک نسبت به دنیای بیرون، کمک کنید. قصه گویی سنتی است که از همه فرهنگ ها و نسل ها گذر کرده و می تواند به بازگرداندن برخی عناصر گمشده در زندگی امروز فرزندان ما، کمک کند. تاثیرقصه گویی بر زندگی و مهارت های کودکان، بسیار بیشتر از تصورات ما است. شاید بهتر است با برخی از فواید این فعالیت به ظاهر ساده ولی موثر بیشتر آشنا شویم.

 

تقویت مهارت شنیداری

جلب توجه کودک برای مدت طولانی، کار چندان آسانی نیست. اکثر کودکان نمی توانند برای زمان زیادی تمرکز خود را بر یک چیز خاص معطوف کنند، بنابراین اغلب وسط حرف دیگران می پرند و بیشتر صحبت می کنند و یا فکر و حواسشان در جای دیگری سرگردان است. با این حال، قصه گویی برای فرزندتان می تواند به بهبود مهارت های گوش دادن او کمک کند. هنگام گوش دادن به داستان، توجه بیشتری نشان می دهند و یاد می گیرند چگونه تمرکز خود را روی یک موضوع خاص افزایش دهند.

 

افزایش تمرکز و مهارت های اجتماعی

از طریق قصه‌ گویی، کودکان تشویق می‌شوند که به حرف‌های دیگران گوش دهند، خواه شخص قصه‌گو باشد یا دیگرانی که به داستان گوش می‌دهند. کودکان صبر کردن و اجازه صحبت کردن به دیگران را یاد می گیرند. کودکان به تدریج متوجه می شوند روش تفسیر و دیدگاه دیگران از یک موضوع، با برداشت و دیدگاه خودشان متفاوت است.

تمرکز و مهارت‌های شنیداری آن‌ها با تمرکز بر آنچه داستان‌گو می‌گوید، گسترش می‌یابد. زیرا با کمترین حواس پرتی و یا گوش ندادن ممکن است بخش مهمی از قصه را از دست بدهند.

 

کمک به تقویت حافظه

قصه گویی راهی عالی برای تقویت حافظه فرزندتان است. بعد از تمام شدن یک قصه با پرسیدن سوالاتی ساده از کودک بخواهید تا جزئیات را به خاطر آورد. این تمرین ساده می تواند ذهن کودک را به یافتن پاسخ، به چالش بکشد.

 

افزایش درک فرهنگی

قصه گفتن به کودکان اجازه می دهد تا دنیاها، کشورها و سنت های مختلف را تجربه کنند. این می تواند به درک بقیه جهان و فرهنگ های مختلف کمک کند. قصه گویی می تواند در رشد حس همدلی در کودکان، کمک کند. زیرا اکثر کودکان دوست دارند هنگام گوش دادن به قصه ها، خود را در موقعیت قهرمان داستان قرار دهند. به عکس العمل ها و علت انجام چنین کاری از جانب کودک خود، توجه کنید.

 

تقویت مهارت ارتباطی

قصه گفتن برای کودکان می تواند توانایی آن ها در بیان خود و ابراز افکار و احساساتشان را، افزایش دهد. هنگام انجام داستان گویی، مطمئن شوید که کودک خود را تشویق کنید تا سوال بپرسد یا درباره افکار خود صحبت کند. همانطور که به فعالیت داستان سرایی با کودک خود ادامه می دهید، آن ها دایره لغات گسترده تری خواهند داشت که کلمات جدید را انتخاب می کنند.

قصه گویی بهترین راه برای گسترش دایره لغات کودک شما است، زیرا کودکان با شنیدن کلمات جدید، آن ها را به خاطر می سپارند. اگر آن ها کلمه ای را متوجه نشوند، به احتمال زیاد خواهان توضیح خواهند بود، بنابراین همیشه از این نوع سوالات استقبال کنید.

 

کنجکاوی و قوه تخیل

قصه‌گویی همچنین کودکان را تشویق می‌کند تا خلاق باشند و از قوه تخیل خود برای تصور کردن محیط، شخصیت‌ها و داستان در حین شنیدن آن استفاده کنند. به جای ارائه تصویری آماده به همراه قصه، کودک می تواند با استفاده از تخیل خود دنیایی خلاقانه طبق تصورات و برداشت خود از روند قصه، بسازد. 



آموزش آسان تر با داستان کودکانه صوتی

قصه گویی برای فرزند کوچولوی شما، اولین قدم برای آموزش های تحصیلی آینده است. این یک راه خوب برای آماده سازی آن ها برای مدرسه است؛ زیرا یادگیری را آسان تر و طبیعی نشان می دهد. همانطور که قبلا گفتیم، قصه گویی باعث افزایش تمرکز می شود و هنگام شروع مدرسه تمرکز چیزی است که کودک بیش از هر چیزی به آن نیاز دارد.

قصه گویی دریچه ای به سوی دنیای جدید برای کودکان فراهم می کند. این فرصت را به آن ها می دهد تا ایده ها و اطلاعات جدید را بیاموزند. بدون این که متوجه شوند، از طریق شنیدن یک داستان کودکانه جذاب و هیجان انگیز، درس های ارزشمند زندگی را یاد می گیرند. این روزها والدین برای خواباندن فرزندان خود به راحتی به وسیله فناوری روی می آورند. اکثر بچه ها بعد از تماشای یک ویدیو یا کارتون های مورد علاقه خود، راحت تر به خواب می روند. این چیزها ممکن است بخشی از لذت های ساده دوران کودکی در نظر گرفته شود، اما هیچ چیز با جذابیت و لذتبخشی قصه گویی برای فرزندانمان، قابل قیاس نیست. شما به عنوان پدر و مادر، برای خواندن یک داستان کودکانه برای فرزندتان، چقدر وقت می گذارید؟

در این میان این که از داستان های متنوع برای رشد شخصیتی کودک خود استفاده کنید، هم از اهمیت بالایی برخوردار است. تغییر ماجراها و شخصیت های هر داستان دید کودکان را بازتر کرده و رشد خلاقیت را در آن ها سرعت می بخشد. اگر در دسترسی به داستان های متنوع مشکل دارید، می توانید از وبسایت های تخصصی کودکان که به تولید و انتشار قصه های کودکانه می پردازند استفاده کنید. وولک یکی از وبسایت های تخصصی حوزه کودک است که هر روزه داستان های تازه و متنوعی برای کودکان شما تولید می کند. با مراجعه به وبسایت وولک به نشانی https://www.voolak.com می توانید به داستان ها و سرگرمی های متعدد و متنوع دلخواه کودک خود دسترسی داشته باشید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن