تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819097996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت تقاضا نرخ بليت هواپيما را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
افت تقاضا نرخ بليت هواپيما را کاهش داد




با اتمام تعطيلات نوروز و کاهش تقاضاي سفرهاي هوايي، نرخ بليت هواپيما کاهش زيادي پيدا کرده است.





خبرگزاری مهر: با اتمام تعطيلات نوروز و کاهش تقاضاي سفرهاي هوايي، نرخ بليت هواپيما کاهش زيادي پيدا کرده است.

 نوروز هميشه با پيک سفرها در بخش هاي مختلف حمل و نقل همراه است و تمام زيربخش هاي حوزه حمل و نقل در تعطيلات عيد مشغول خدمات رساني به مسافران هستند و ميليون ها مسافر را جابجا مي کنند اما مسافرت ها پس از پايان نوروز به شدت کاهش يافته و صندلي خالي در حمل و نقل عمومي افزايش پيدا مي کند.

يکي از انواع حمل و نقل که در نوروز با هجوم تقاضاها روبرو مي شود، حمل و نقل هوايي است. در واقع به دليل کمبود ناوگان در اين صنعت و افزايش روز افزون تقاضا، در دوران پيک سفرها نسبت عرضه و تقاضا فاصله زيادي پيدا مي کند به همين دليل مشکلاتي براي مسافران به وجود مي آيد.

کمبود صندلي در ناوگان هوايي از موضوعاتي است که در دو سال اخير به اوج خود رسيده زيرا اغلب هواپيماها به دليل نبود قطعه زمين گير شده اند بنابراين شرکت هاي هواپيمايي نمي‌توانند در زمان هاي پيک سفر پاسخگويي مناسبي را به تمامي مسافران داشته باشند.

در اين ميان، برخي از دفاتر فروش بليت و آژانس هاي مسافرتي در زمان هاي اوج تقاضا از اين فرصت استفاده کرده و بليت را گران به دست مسافران مي رسانند و از آنجاييکه انحصار فروش يک صندلي را در اختيار گرفته اند، مسافران هم در زمان هايي مجبور به پرداخت ارقامي بالاتر از نرخ واقعي بليت مي شوند.

هرچند که سازمان هواپيمايي کشوري سقف قيمت براي بليت هواپيما پيش از نوروز تعيين کرد اما بازهم برخي از آژانس ها که حتي مجوز فروش بليت هواپيما را از سازمان هواپيمايي کشوري ندارند، با قيمت‌هاي بالاتر از سقف تعيين شده، بليت ها را فروختند.

اما اين روند با پايان تعطيلات سال نو تغيير مي‌کند بطوريکه با کاهش شديد تقاضا در بخش هوايي صندلي‌هاي خالي افزايش پيدا مي‌کند به همين دليل آژانس‌هاي فروش بليت مجبورند با قيمت‌هاي کمتري بليت‌ها را به فروش برسانند تا حداقل هواپيما با صندلي‌هاي خالي پرواز نکند که اغلب هم با مشارکت با سايت هاي اينترنتي بليت ها را در فضاي مجازي هم عرضه مي کنند که البته اين سايت ها از سوي سازمان هواپيمايي کشوري مجوزي براي فروش بليت ندارند.







تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن