تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819138104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزده به بدر؛ روز دوستی انسان و طبیعت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیزده به بدر؛ روز دوستی انسان و طبیعت گنبدکاووس - ایرنا - سیزدهمین روز از فروردین هر سال که به روز طبیعت نامگذاری شده؛ مردم شهرستان های شرق گلستان همانند دیگر مردم ایران اسلامی، امروز را در طبیعت و جنگل های سر سبز این مناطق سپری می کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز طبیعت زیبا و سرسبز شهرستان های شرق گلستان علاوه بر میزبانی مردم بومی ، از مسافران دیگر نقاط کشور را به گرمی پذیرا است.
آنان از صبح زود با هر وسیله که در اختیار دارند به صورت دسته جمعی به سوی مناطق سرسبز جنگلی ومناطی مرتعی شهرستانهای شرق استان گلستان حرکت می کنند.
حضور اقشار مختلف و اقوام مختلف در دامن طبیعت لحظه های خاطره انگیزی را برای همه هموطنان به یادگار خواهد گذاشت.
برخی از خانواده ها و یا مسافران نوروزی که از روزهای گذشته به این استان سفر کردند در این روز بخصوص با برپایی چادر در مراتع ، جنگل ها و کنار رودخانه ها و بوستان های داخل شهر سیزدهمین روز بهار 94 را به خوبی و شادی سپری می کنند.
برخی از خانواده ها خصوصا جوانان به صورت گروهی از روز قبل برای استفاده از فضای سرسبز طبیعت در مکان های مورد نظر خود چادر بر پا می کنند و تا از هوای بهاری صبح زود روز سیزده بدر بهترین بهره را ببرند.
علاوه بر این امامزاده های شهرستان های شرق استان گلستان نیز پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی در این روز است که مردم علاوه بر استفاده از فضای سرسبز اطراف ، مرقد مطهر این امامزادگان و بعضا اهل قبور را زیارت می کنند.
پختن غذاهای سنتی نظیر آش ، کباب و اجرای برخی بازی های بومی و محلی ، گره زدن سبزه ها ، و به آب انداختن ماهی و سبزهای سفره هفت سین از ویژگی های روز سیزده بدر می باشد.
پارک های جنگلی شیرآباد در شهر خان به ببین ، گل رامیان ، زیتون تپه آزادشهر، پارک جنگلی شبنم در نوده خاندوز ، جنگل چهل چای و باقر آباد در مینودشت ، پارک های جنگلی نیلکوه و فارسیان در گالیکش ، چشمه آقسو و خالدنبی در کلاله ، منطقه جنگلی گلیداغ در مراوه تپه و مراتع زیبای منطقه شمال گنبدکاووس و محوطه تاریخی برج قابوس بن وشمگیر بخشی از مکان های تفریحی شرق گلستان به شمار می رود.
ستادهای تسهیلات سفر شهرستان های شرق استان گلستان به منظور استفاده بهتر مردم از طبیعت و مراتع، همه ساله تدابیر خاصی اتخاذ می کنند. که از جمله آن می توان به توزیع کیسه، برای جمع آوری زباله های مردم اشاره کرد.
شهرستان گالیکش امسال برای اولین بار به منظور حفظ مراتع و طبیعت در ازای دریافت زباله های خانواده ها در این روز جایزه می دهد.
هماهنگی با نیروهای راهور و پلیس انتظامی برای روان سازی ترافیک خیابان ها و امنیت مردم در روز طیبعت از دیگر تصمیمات ستاد تسهیلات سفر در شهرستان ها می باشد.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان گلستان در شرق این استان سکونت دارند.
/1602/



13/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن