تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819072556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به انقلاب فرهنگي / سبک زندگي ما سبک زندگي قرآني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۴۸ق.ظ)
رئيس قوه قضائيه: ضرورت توجه به انقلاب فرهنگي / سبک زندگي ما سبک زندگي قرآني نيست رئيس دستگاه قضا با بيان ضرورت انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در کشور گفت: بحث انقلاب فرهنگي را بايد جدي گرفت؛ رهبر معظم انقلاب هم بارها به آن تأکيد کرده‌اند و منشأ تمام چالش‌هاي ما مسائل فرهنگي است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در اختتاميه دومين مسابقات سراسري قرآن کريم ويژه کارکنان دستگاه قضا با اشاره به فعاليت فرهنگي در سطح کشور به خصوص در قوه قضاييه گفت: همه ما مي‌دانيم که فرهنگ انسان‌ساز است، زيرا ما در جامعه، مراودات و تلاش ما در گرو فرهنگ است و فرهنگ از همه جهات به انسان القا مي‌شود؛ زيرا بحث فرهنگي در تمام جوامع بحث مهمي تلقي مي‌شود.
وي افزود: براي داشتن جامعه سالم از منظر ايماني لازم است که بحث‌هاي فرهنگي در کشور را جدي بگيريم و چالشي که در امور خانواده، اقتصادي و سياسي داريم منشأ آن در همين مسائل فرهنگي است.
رئيس دستگاه قضا با بيان اين که ما به غذاي جسممان خيلي اهميت مي‌دهيم، اما؛ به غذاي روحي توجه نمي‌کنيم، گفت: گويي ذهنمان را آماده گذاشته‌ايم که هر چيزي را دريافت کنيد آنگاه چگونه توقع داريم وضعيت روحي ما يک وضعيت متعالي باشد.
وي با بيان اين که بايد بحث انقلاب فرهنگي را جدي گرفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نيز مکرر بحث توجه به فرهنگ را به مسؤولان گوشزد کردند و دليل آن‌هم اين است که ما يک کشور ديني هستيم، در کشورهاي غير ديني هم هزاران کتاب در باب فرهنگ نوشته مي‌شود؛ زيرا فرهنگ با روح آدمي سروکار دارد.
رئيس دستگاه قضا ضمن اين که در قوه قضائيه انجام کار فرهنگي ضرورت بيشتري دارد، گفت: به لحاظ شرعي و قانوني قدرتي در اختيار قضات قرار داده شده و بنابراين آن‌ها در معرض خطر عظيم هستند و انجام کارهاي فرهنگي براي آن‌ها از ضروريات محسوب مي‌شود.
وي اظهار داشت: من از بدو حضورم در قوه قضائيه تأکيد داشتم که معاونت فرهنگي بايد باشد؛ زيرا ما به فعاليت‌هاي فرهنگي و بحث‌هاي اخلاقي نياز داريم، بحث‌هاي فرهنگي تذکر است و گاهي يک کلمه چشم انسان را باز مي‌کند.
آملي لاريجاني اظهار داشت: تذکر در باب امور ديني اصل است زيرا قرآن تماما ذکر است، همچنين به حجت‌الاسلام صادقي عرض مي‌کنيم که از اساتيد استان‌ها و اهل معنا براي بيدار کردن نفوذ استفاده کنيد تا مردم به حقايق دنيا توجه پيدا کنند.
وي اظهار داشت: از سويي خودمان بايد با تلاوت قرآن و خواندن داستان سير و سلوک بزرگان به نسل خودمان تذکر دهيم، وجود افراد در همه ابعاد شاخه‌اي از کارهاي فرهنگي است.
رئيس قوه قضائيه با بيان ضرورت عمل به قرآن گفت: بايد اذعان کنيم که سبک زندگي ما سبک زندگي قرآن نيست.
آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه سخنانش در اختتاميه دومين مسابقات سراسري قرآن کريم به کارکنان دستگاه قضا با بيان اينکه ما بايد اذعان کنيم که سبک زندگي ما سبک زندگي قرآن نيست، گفت: حياتي که قرآن براي ما تصوير کرده آن حياتي نيست که ما امروز براي خودمان درست کرديم. حضور در محضر قرآن براي ما از واجبات است و اگر مي‌خواهيم نجات پيدا کنيم بايد خود را در محضر قرآن ببينيم.
وي افزود: بايد توجه کنيم که قرآن چه کلامي است و در کلام حق متعال توصيفات متعددي براي قرآن شده است.
وي با اشاره به توصيفات خداوند از حقيقت قرآن گفت: آياتي مانند «قرآن در لوح محفوظي است»، «قرآن در کتاب مکنون است» و «مس نمي‌کنند اين قرآن را به جز مطهران»، «خداوند بهترين کلمات را تنزيل کرده است»، «قرآن به حق انزال و نزول شده است»، اين که سراسر قرآن‌ هم انزالش از سوي حق است و هم نزولش مسأله مهمي است. يعني هيچ عامل غيرالهي در آن دخيل نبوده، تمام اين‌ها حاکي از حقيقت قرآن است.
وي با بيان اين که اگر بخواهيم بفهميم چگونه از محضر قرآن استفاده کنيم بايد چند نکته را مورد توجه قرار دهيم گفت: بايد توجه کنيم که قرآن معلوم نيست به همه نفع برساند؛ زيرا مشخص نيست که آن شخص چگونه به سوي قرآن بيايد و چگونه خود را آماده کرده است؛ زيرا قرآن مي‌فرمايد؛ اين کتاب الهي به ظالمان نفع نمي‌رساند، چه کسي است که ادعا کند ذره‌اي ظلم نکرده است.
رئيس دستگاه قضا اظهار داشت: نگاه ما بايد نگاه توحيدي باشد؛ به دليل غرق شدن در حيات روزمره ما از ريشه و اصل غفلت کنيم، زندگي ما مغشوش شده است؛ از صبح که از خواب بيدار مي‌شويم تا موقع خواب شب چقدر به فکر آن حقيقت الهي هستيم.
رئيس دستگاه قضا اظهار داشت: امام سجاد (ع) وقتي مالک يوم‌الدين را مي‌خواندند آنقدر آن را تکرار مي‌کردند تا مانند کسي مي‌شدند که در شرف موت است، پيامبر اکرم فرمودند: «من دائما قرآن را تکرار مي‌کنم تا گويي از ناقل آن مي‌شنوم. اگر اين‌گونه شد قرآن تأثير مي‌گذارد».
وي افزود: نکته بعدي حاکي نفس و توجه به ذات قرآن و فهم اصول قرآن است، از مهم‌ترين امور براي درک قرآن بيداري شب و پاکي نفس است، خداوند به حضرت موسي فرمود؛ دروغ مي‌گويد کسي که ادعا مي‌کند من را دوست دارد و شب‌ها راحت مي‌خوابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن