تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه نظام بانکی ما!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


همه نظام بانکی ما! وبلاگ > فیاضی، سید جلال - اول: درسال‌های اخیر، موضوع یارانه‌ به یکی از پربحث‌ترین مباحث محافل رسانه‌ای کشور تبدیل شده‌است. از همان آغاز، در مورد علت پرداخت یارانه‌ها، میزان آن و موضوع پرداخت یارانه‌ی پُردرآمدها در دولت روحانی، یکی از جنجالی ترین مباحث اجتماعی و اقتصادی کشور بوده است، به‌ طوری‌که پس از ماهها کش و قوس، سرانجام نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ کشور از حذف یارانه‌ تدریجی پر درآمدها خبر داده است.


اما همه‌ این بحث ها در مورد مبلغ اندکی است؛ 45500 تومان!
دوم: هر ایرانی، در زندگی به مرحله‌ای می‌رسد که باید برای خود همسر و زندگی و کاری تدارک ببیند و لذا درآغاز سر و کارش به نظام بانکی کشور می‌افتد؛ یکی برای ازدواج، دیگری برای رهن یا خرید خانه، سومی برای بیماری و دیگری برای اشتغال ...
و همه می‌دانند که برای یک وام کمتر از ده میلیونی باید؛ کفش آهنین بپوشند، پارتی جستجو کنند، ضامن ردیف کنند و از دوست و آشنا برای ضمانت منت کشی کنند، دهها برگه و محکم‌کاریهای اداری را تکمیل کنند و در نهایت جان به لب شوند تا مثلا 5 میلیون تومان وام بگیرند، آنهم با سود 27 تا 30 درصد!
سوم: رییس قوه‌ی قضائیه‌ اعلام کرده‌است که شخصی 6500000000000 تومان (شش هزار و پانصد میلیارد تومان) به صورت بی‌حساب و کتاب، وام گرفته است که بخشی از این وام به صورت ارز از کشور خارج شده است. این مبلغ تقریبا معادل دو ماه یارانه‌ همه‌ 77 میلیون ایرانی است که اکنون ماههاست درباره حذف پردرآمدها از دریافت آن بحث می‌شود و نیز اگر متوسط نیاز هر ایرانی را به وام حدود 5 میلیون تومان فرض کنیم، به‌عبارتی این آقا به اندازه‌ نیاز 1300000 ایرانی از نظام عزیز و محبوب بانکی کشور وام گرفته است!
پیش از این بارها رئیس جمهور روحانی نیز از نظام بانکی و بنگاه‌داری در آن گلایه کرده‌است و تقریبا همه‌ رؤسای جمهور پس از انقلاب از اصلاح نظام بانکی سخن گفته‌اند ولی ظاهرا هیچ قدرتی حریف سیستم بانکی مقتدر و آبکش شده‌ کشور نیست. حالا دیگر سخن درباره‌ بیش از 000/150 میلیارد تومان معوقه‌ی بانکی است؛ یعنی چند صد نفر صاحب قدرت و نفوذ، معادل 2 میلیون تومان ازسرمایه‌ی هر ایرانی در بانک‌ها وام گرفته‌اند و قصد دارند به راحتی آن‌را قورت بدهند و یک لیوان آب سرد هم پس از آن نوش جان کنند و هیچ کس هم از گل نازک‌تر به آنها نگوید!
مردم می‌پرسند: بالاخره چه کسی وچه زمانی قرار است نظام بانکی کشور را از این ناکارآمدی و فسادآفرینی نجات دهد و به بیان بهتر؛ چه کسی قرار است مردم را از دست نظام بانکی نجات دهد؟
تا کی باید سرمایه های این کشور از مسیر نظام بانکی به تاراج رود و برای مردم نیازمند هم مثل یک لولو، ترسناک و دست نیافتنی باشد؟ مگر نه این‌است که نظام بانکی کشور یا دولتی است یا تحت نظارت دولت فعالیت می‌کند، پس چرا برای آن تدبیری نمی‌اندیشید؟
البته رئیس قوه‌ قضائیه از نیت خیر این دولت سخن گفته و تصریح کرده‌است: «من بارها به رئیس جمهور و معاون اولش گفته‌ام که این دولت موفق می‌شود زیرا همه بدون قصد دارند کار می‌کنند و چرخه های اقتصادی دارد می چرخد.»
حال که رئیس دستگاه قضا نیز سلامت دولت را تأیید می‌کند، انتظار می‌رود دولتی که دیگر شعار «پاکترین دولت تاریخ» را نمی‌دهد اما در عمل قصد دارد درکمال سلامت به مردم خدمت کند، عزم خود را برای تحول عظیم در نظام بانکی جزم کند و کشور را از این نظام بانکی ناکارآمد، فسادآفرین و آبکش شده نجات دهد، تا دیگر هر دم از این باغ بری نرسد!  



چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 15:32:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن