تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819120412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور استاندار قزوین کارگاه قالی‌بافی مددجویان کمیته امداد آبیک افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور استاندار قزوین
کارگاه قالی‌بافی مددجویان کمیته امداد آبیک افتتاح شد
طی مراسمی با حضور استاندار قزوین کارگاه قالی‌بافی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: کارگاه قالی‌بافی مددجویان کمیته امداد آبیک افتتاح شد



به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مرتضی روزبه در مراسم افتتاحیه کارگاه قالی‌بافی مددجویان کمیته‌ امداد شهرستان آبیک اظهار کرد: استان قزوین در حوزه قالی‌بافی پیشینه عمیقی دارد که لازم است نقشه قزوین که نقشه نفیس و ارزشمندی می‌باشد احیا شده و در نمایشگاه‌هایی که دایر می‌شود به عنوان برند قزوین مطرح و عرضه شود.

وی افزود: قالی‌بافی حرفه‌ای است که نه تنها برای بانوان زیر پوشش کمیته‌ امداد بلکه با روحیات و وظایف و کارهای اصلی همه بانوان جامعه سازگار است و می‌تواند به عنوان هنر، حرفه، مهارت، اقتصاد، تولید و اشتغال مطرح شود.

این مسئول ادامه داد: حرفه قالی‌بافی با ماهیت واقعی زندگی بانوان جامعه سازگار بوده و مطلوب است بسیاری از بانوان جامعه این حرفه و مهارت را داشته باشند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی بانوان در مناطق جنگی اگر چه بسیاری از وسایل زندگی خود را به همراه نداشتند اما دار قالی همراهشان بود که مطلوب است حرفه قالی‌بافی در بین بانوان ترویج یابد. این مسئول ادامه داد: 20 مددجوی زن زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک در این کارگاه قالی‌بافی شرکت کرده‌اند که به مدت 450 ساعت در مدت سه ماه از دوره آموزشی برخوردار می‌شوند، برای برگزاری این کارگاه 180 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

در این مراسم علاوه بر استاندار قزوین، معاون سیاسی استاندار قزوین، معاون عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین، فرماندار آبیک و تنی چند از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

گفتنی است، پس از پایان دوره آموزشی قالی‌بافی به مددجویان گواهینامه اعطا شده و دار قالی به آن‌ها اعطا می‌شود تا در منزل به بافتن قالی بپردازند و برای خود ایجاد اشتغال کنند که برای این اشتغال‌زایی از 5 میلیون ریال به بالا به هر مددجو تسهیلات اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/77006/ر20

93/11/18 - 15:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن