تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803130694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس/ لبیک اصناف به دعوت بنیاد شعر و ادبیات‌داستانی برای جشنواره شعر فجر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس/
لبیک اصناف به دعوت بنیاد شعر و ادبیات‌داستانی برای جشنواره شعر فجر
استارت دور نهم جشنواره شعر فجر با ارسال 15 نامه به صنف مختلف فرهنگی زده شد، در این مسیر نظر برخی دریافت کنندگان این نامه منتشر می شود.

خبرگزاری فارس: لبیک اصناف به دعوت بنیاد شعر و ادبیات‌داستانی برای جشنواره شعر فجر



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پس از انتشار نامه مهدی قزلی مدیرعامل «بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان» مبنی بر دعوت به همکاری موسسات و تشکل‌های صنفی ادبی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر سراغ گیرندگان این نامه رفتیم تا از واکنش آنها به این دعوت مطلع شویم. * سرشار: تا اطلاع ثانوی همکاری نمی‌کنم محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران درباره همکاری صنفی و نامه ارسالی از سوی بیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به عنوان مجری برگزار کننده شعر فجر گفت: من امیدی به این رفتارهای نمایشی ندارم. وی افزود: تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که تحولی در سیاست‌های فرهنگی دولت به خصوص در فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی رخ ندهد هیچ گونه همکاری با این مجموعه نخواهم کرد و به طور کلی این کارها را جدی نمی‌دانم. وی افزود: هیات مدیره انجمن قلم برای شرکت در این جشنواره باید تصمیم بگیرند که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. * مودب: حضور موسسات شعری در جشنواره فجر به اصل داوری کمک می‌کند علی‌محمد مؤدب مدیر عامل «مؤسسه شهرستان ادب» پیرامون همکاری نهادهای مختلف شعری در جشنواره شعر فجر گفت: شورای علمی موسسه این پیشنهاد را بررسی کرده و اعلام خواهد شد. وی افزود: این که موسسات شعری در این جشنواره حضور داشته باشند، به اصل کار کمک خواهد کرد و موسسات فعال می‌توانند در داوری آثار موثر باشند. * بابایی: شورای شعر نامه را بررسی می‌کند گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با فارس نسبت به نامه مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در ارتباط با همکاری تشکل‌های صنفی و ادبی با جشنواره شعر فجر گفت: آن نامه را به شورای شعر خود در سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس داده‌ایم تا بررسی کنند و پس از بررسی آثاری معرفی کنند. * قزوه: امیدواریم امسال جشنواره مثبتی را شاهد باشیم علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری پیرامون نامه ارسالی از سوی متولی جشنواره شعر فجر اظهار داشت: فکر خوبی است، به نظر من یک کار تازه است و از همه صنوف درخواست کرده تا کاندیداهای خود را معرفی کنند. به گفته قزوه، حوزه هنری این نامه را به بنده ارجاع داده و من هم با دوستان مشورت کرده و پاسخ خواهم داد. وی پیرامون پاسخ به این نامه ابراز داشت: باید با دوستان دفتر شعر نشسته و پیرامون سه کتاب نظر دهیم، نامه بنیاد به دفتر بنده ارجاع داده شده و پاسخ می‌دهیم و فکر می‌کنم جشنواره خوبی هم بشود؛ البته سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی نبودیم اما امیدواریم امسال جشنواره خوب و مثبتی را شاهد باشیم.
مدیر مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری در پایان تاکید کرد: آقای محقق را به عنوان معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی معرفی کرده‌اند که چهره شناخته شده، خوب و با تجربه و متعهد به انقلاب و نظام و در راستای اهداف آن مرکز است.

* داوودی: سقف آثار را از سه اثر بیشتر کنند
علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری نیز پیرامون همکاری نهادهای مختلف شعری در جشنواره شعر فجر گفت: اول اینکه نگاه خاص هر ارگانی با کارشناسان خاص کمک کننده خواهد بود، هر ارگانی می‌تواند آثاری که اولویت دارد و ممکن است از دید داوران جشنواره پنهان بماند را معرفی کند، رصد از سوی نهاد انجام شده، بنابراین این رصد کارشناسانه می‌تواند راهگشا باشد.
وی افزود: در هر مرکز بخشی از بدنه فعال کارشناسان آن صنف هستند، از این رو معرفی سه اثر مثبت خواهد بود، یک بحث همکاری است و موضوع دوم مدل جدید قضاوت است چرا که مرحله اول پالایش آثار از سوی نهادهای صنفی انجام شده است، یعنی آثار راه یافته به جشنواره مشخص می‌شود از این رو به نوعی داوران را انتخاب کرده‌اند.
مدیر دفتر شعر حوزه هنری با بیان اینکه ممکن است برخی مراکز فعال تعداد آثار بیشتری از سه اثر را بتوانند معرفی کنند درخواست کرد، سقف معرفی را از سه اثر افزایش دهند. * نیلی: مجمع ناشران در مجموع 6 کتاب معرفی کرد میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز پیرامون همکاری با نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ابراز داشت: نامه ارسالی از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی واصل شده است. به گفته وی، امیدواریم اتفاقات و جریاناتی را که سال گذشته در جشنواره شعر فجر پیش آمد امسال شاهد نباشیم، مجمع ناشران انقلاب در این زمینه اعلام آمادگی کرده و به نامه‌ای که مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ارسال کرده‌اند پاسخی تدارک دیده شده که این پاسخ به این شرح است: «مجمع ناشران انقلاب اسلامی با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، کتاب‌های پیشنهادی خود را برای شرکت در مرحله نهایی داوری‌های نهمین دوره این جشنواره اعلام کرد. بر این اساس، کتاب‌های پیشنهادی مجمع ناشران در شعر بزرگسال، شامل کتاب‌های: «رودخوانی»، اثر محمدمهدی سیار، منتشر شده توسط انتشارات شهرستان ادب، «ضد»، سروده فاضل نظری، منتشر شده به همت انتشارات سوره مهر و «مراعات بی نظیر»، مجموعه شعرهای مهدی رحیمی، از نشر نیماژ می‌شود.
مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در بخش کتاب‌های «درباره شعر» نیز کتاب‌های «مفاهیم و اصطلاحات فلسفی در ادبیات فارسی»، تالیف سید یحیی یثربی از نشر قو، «گنجینه حکمت در آثار نظامی»، نوشته منصور ثروت از نشر علمی و همچنین «حسین، زبانی دیگر»، به قلم نرگس انصاری، از انتشارات مجتمع فرهنگی عاشورا را برای شرکت در مرحله نهایی داوری‌های نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر پیشنهاد داده است.» * راکعی: ارسال نامه همکاری، کار خوبی است فاطمه راکعی مدیر عامل انجمن شاعران ایران در ارتباط با این نامه گفت: ارسال نامه همکاری برای نهادهای صنفی در حوزه شعر کار خوبی است.
وی افزود: هر نهادی فارغ از اینکه چه سلیقه‌ای را دنبال می‌کند می‌تواند راهکار ارائه داده و همکاری داشته باشد، این اقدام مثبت است و با شناختی که از نهادهای شعری دارم می‌تواند مثمر ثمر باشد. * حاتمی: برای اعلام نظر، نامه باید در هیات مدیره مطرح شود محمدرضا حاتمی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، درباره همکاری صنفی و نامه ارسالی از سوی بیاد شعر و ادبیات داستانی به عنوان مجری برگزار کننده شعر فجر گفت: نامه رویت شده از این رو برای هرگونه تصمیم گیری باید موضوع نامه را در جلسه هیات مدیره مطرح کنیم و سپس تصمیم را اعلام خواهیم کرد. * کاکایی: چرا برای نهادهای خصوصی شعر ارسال نشده است؟ عبدالجبار کاکایی دبیر دوره گذشته جشنواره بین المللی شعر فجر در گفت وگو با خبرنگار فارس پیرامون ارسال نامه به اصناف فعال در حوزه شعر گفت: باید سوال کرد که چرا این نامه‌ها برای نهادهای بخش خصوصی حوزه شعر ارسال نشده است؟
وی افزود: دبیران جوایز ادبی باید به نوعی در جریان قرار گیرند، اما در مجموع اقدام خوبی صورت گرفته است. ولی این چتر حمایتی نباید تنها موسسات دولتی را در برگیرد. باید تمام جریانات دعوت شوند.
وی با بیان اینکه برای معرفی کتاب می‌توان حتی به آمار و رسانه ها رجوع کرد، پس باید روی داوری و قضاوت آثار تمرکز شود، بیان داشت: اگر موسسات روی داوری آثار نظر بدهند در صورت فراگیر بودن موسسات خوب است، از این رو در داوری‌ها موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی باید نظر دهند زیرا داوری مهم است. در پایان تاکید می‌شود که ترتیب قرار گرفتن اسامی و افراد بر اساس ترتیب گیرندگان نامه مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است و سایر دریافت کننده نامه به تماس خبرنگاران فارس پاسخ ندادند. انتهای پیام/و

93/11/12 - 12:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن