تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات بی‌سابقه از ستون‌های آفرینش!! + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: جزئیات بی‌سابقه از ستون‌های آفرینش!! + عکس

جزئیات بی‌سابقه از ستون‌های آفرینش!! + عکس

در تصاویر جدید تلسکوپ فضایی هابل ناسا، جزئیات بی‌سابقه‌ای از ستون‌های آفرینش قابل مشاهده هستند...

در تصاویر جدید تلسکوپ فضایی هابل ناسا، جزئیات بی‌سابقه‌ای از ستون‌های آفرینش قابل مشاهده هستند.تصویر اصلی از ستون‌های آفرینش (Pillars of Creation) در سال 1995 توسط تلسکوپ هابل تهیه شدند؛ این سه ستون غول‌پیکر از گاز سرد غرق در نور فرابنفش در سحابی عقاب (M16)‌ واقع شده‌اند.تلسکوپ هابل به تازگی تصاویر جدیدی از ستون‌های آفرینش تهیه کرده است که بسیار واضح‌تر از تصاویر دو دهه قبل بوده و با میدان دید گسترده‌تر،‌ برای نخستین‌بار جزئیات دقیقی از پایه این ستون‌های سرد و گازدار در اختیار محققان قرار داده است.


تلسکوپ هابل در نور مرئی و مادون قرمز اقدام به تهیه تصویر کرده است؛ در تصویر مادون قرمز، ستون‌های آفرینش به شکل سایه‌های ترسناک و باریک دیده می‌شوند، چراکه نور مادون قرمز به غیر از متراکم‌ترین مناطق ستون‌ها، به داخل گرد و غبار و گاز نفوذ می‌کند.در این تصویر همچنین ستارگان تازه متولد شده که در تصویر نور مرئی پنهان هستند نیز بوضوح دیده می‌شوند.



تصویر مادون قرمز نشان می‌دهد که علت وجود این ستون‌ها، بخش انتهایی بسیار متراکم آنها هستند و گازهای سرد باعث ایجاد این ساختارهای بلند ستون‌مانند شده است.این تصاویر که همزمان با بیست و پنجمین سالگرد فعالیت تلسکوپ هابل تهیه شدند، در نشست سالانه انجمن نجوم آمریکا ارائه شدند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن